دسته ها

آخرین مطالب

مطالب ISO 9001

مستندات ISO 9001

استاندارد ایزو

اطلاعات کاربردی

چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 ضروری است

چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 ضروری است؟

چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 ضروری است؟، استاندارد سیستم مدیریت کیفیت “ایزو 9001” به عنوان جامع ترین و کامل ترین استاندارد های تدوین شده سازمان بین المللی ISO بین جهانیان شناخته شده است. این استاندارد جزو خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت و تنها استاندارد خانواده سیستم مدیریت کیفیت است که قابلیت صدور گواهینامه را دارد.

اخذ گواهینامه ایزو 9001 یک ابزار بهبود قدرتمند برای هر کسب و کاری است. بیش از یک میلیون سازمان در سراسر جهان گواهینامه ISO 9001 را دریافت کرده و کسب ‌وکارها در هر بخش از سیستم برای نظارت مستمر، مدیریت و بهبود کیفیت محصول یا خدمات خود استفاده می‌کنند.

سازمان ها با دریافت گواهینامه ایزو 9001 نه تنها انتظارات مشتریان را برآورده می‌کنند، بلکه از آن فراتر می‌روند و تعهد خود را مبنی بر ارتقاء سطح کیفیت خدمات یا محصولات خود به اثبات می رسانند. بدون اخذ گواهینامه ایزو 9001 ممکن است شرکت شما توسط تامین کنندگان یا مشتریان متمایز شناخته شود. بنابراین، بهترین جواب برای “چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 ضروری است؟” را در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

چرا سازمان ها به گواهینامه ایزو 9001 نیاز دارند؟

در هر کسب و کاری،  حفظ کیفیت کلید به دست آمدن مشتریان وفادار است. استاندارد سیستم مدیریت کیفیت (ایزو 9001) شناخته شده ترین استاندارد QMS در جهان است. تدوین استاندارد ایزو 9001 توسط سازمان بین المللی ISO با هدف کمک به کسب ‌و کارهایی که با هر اندازه‌ ای طراحی شده اند، می باشد.

اخذ گواهینامه ایزو 9001  به مشتریان و ذی نفعان شما اطمینان از کیفیت ثابت با داشتن چارچوبی در سراسر کسب و کارتان می دهد. پیاده سازی و استقرار الزامات سیستم مدیریت کیفیت به شما کمک می کند اطمینان حاصل کنید، که نیازهای مشتریان و سایر ذی نفعان را برآورده می کنید.

ممکن است شما سوال بپرسید “چرا پیاده سازی QMS مفید است؟”، حتما  به شما پیشنهاد می کنیم مقاله “چرا پیاده سازی QMS مفید است” را مطالعه کنید. سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 می تواند به سازمان شما کمک کند تا کارایی را بهبود بخشد، فرآیندها را ساده کند، خطاها را کاهش دهد و زمان خود صرفه جویی کنید. دریافت گواهینامه ISO 9001 کیفیت فرآیندهای شما و تعهد شما به بهبود مستمر را به جهانیان نشان می دهد.

این می تواند بهترین پاسخ برای پرسش چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 ضروری است، باشد.

بیشتر بخوانید: سیستم مدیریت کیفیت چیست؟

صدور-گواهینامه-ایزو
5 مزیت مهم که اخذ گواهینامه ایزو 9001 می تواند برای سازمان ها داشته باشد، چیست؟

5 مزیت اصلی که گواهینامه ISO 9001 می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد به شرح زیر می باشد.

صرفه جویی در هزینه و افزایش سود

پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 9001 به سازمان ها کمک می کند تا بتوانند اقدام به، ساده‌ سازی فرآیندها و افزایش کارایی، ضایعات و هزینه ‌های غیرضروری را کاهش دهند. روش اجرایی استاندارد ایزو 9001 همچنین چارچوب کاملی را در اختیار شما قرار می دهد که در آن کسب و کار خود را توسعه دهید که منجر به افزایش درآمد و سود می شود.

افزایش رضایت مشتری

اخذ گواهینامه ایزو 9001 خطاها را از طریق نگرش «درست برای اولین بار» کاهش می‌دهد که منجر به درخواست ‌ها، شکایات و بازگشت‌ های کمتری توسط مشتریان می‌شود. از تحویل به موقع تا کیفیت خدمات، با کارآمدی بیشتر، می‌توانید به طور مستمر آنچه انجام می‌دهید و نحوه انجام آن را بهبود بخشید

مزیت رقابتی در بازارهای جدید به وجود می آرود

دریافت گواهینامه ایزو 9001 در سطح بین الملل به عنوان یک علامت کیفیت شناخته شده است. حتی برخی از سازمان ها قبل از اینکه با شما تجارت کنند، به گواهینامه ایزو 9001 شما نیاز دارند. اگر می‌خواهید در مناقصه ‌های بیشتری برنده شوید و کسب‌ وکار خود را توسعه دهید، کسب گواهینامه می‌تواند باعث تغییر بازی شود.

شهرت برند خود را افزایش دهید

گواهینامه ISO 9001 به دلیل شهرت جهانی آن، مدرک مستند قابل اعتمادی است که به جهانیان نشان می‌دهد که شما به مشتریان خود تعهد داده‌اید و محصولات و خدمات با کیفیت بالا ارائه می‌دهید.

افزایش اعتماد مشتری

با اثبات اینکه آنچه را که قول داده اید انجام می دهید (و اگر مشکلی پیش آمد سریع با راه حل ها واکنش نشان دهید) می توانید اعتماد مشتریان خود را افزایش دهید و نشان دهید که قابل اعتماد هستید. با توجه به نیازهای مشتریان شما در قالب کاری که انجام می‌دهید، آنها می‌خواهند دوباره از خدمات یا محصول شما سفارش تهیه کنند، ارائه گواهینامه ایزو 9001 منجر به اطمینان مشتریان و ارجاعات مثبت می شود.

بیشتر بخوانید: دانلود مستندات ایزو 9001.

چرا امروز اخذ گواهینامه ایزو 9001 ضروری است؟

استاندارد ایزو 9001 با دنیای به سرعت در حال تغییر ما همگام است و شاید امروز بیش از هر زمان دیگری مرتبط باشد و ابزاری برای انعطاف پذیری کسب و کارها فراهم می کند تا کسب و کار خود را بسیار موثرتر اداره کنند و در هزینه ها صرفه جویی شود. استاندارد ایزو 9001  با کمک به رشد کسب و کار شما و رفع نیازهای در حال تغییر، با کسب و کار شما تکامل می یابد و شما را قادر می سازد تا به اهداف خود راحت تر برسید.

با شرکت “هوداک سیستم فرتاک” تماس بگیرید و ما به شما یک سیستم مدیریت یکپارچه را (گواهینامه IMS) با 25٪ تخفیف می دهیم تا بتوانید با هزینه کمتر اقدام به دریافت گواهینامه ایزو 9001 کنید.  بنابراین شرکت شما می تواند ارزش “چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 ضروری است؟” درست در زمانی که به آن نیاز دارید احساس کنید.

 دستورالعمل ها و آیین نامه های استاندارد ایزو 9001 در مورد بهبود مستمر است، بنابراین اگر به دنبال رشد هستید، این پایه ای است که به آن نیاز دارید. و اکنون زمان دریافت گواهینامه ایزو 9001 است.

در بررسی انجام شده در سال 2020 میلادی (1399 شمسی) اخذ گواهینامه ایزو افزایش 4 درصدی را در کسب و کارهایی که گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کردند، نشان داده است. تصور کنید این کسب و کارها رقبای شما هستند، زیرا ممکن است اینگونه باشند، آیا در معرض خطر قرار گرفتن آنها بر شما هست؟

بهترین روش پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت

ما خیلی خلاصه سعی کردیم مقاله ای مکتوب کنیم که چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 ضروری است، و چه مزیت هایی برای شما دارد. ممکن است شما سوال داشته باشید از کجا گواهینامه ایزو 9001 دریافت کنم و چطور متوجه بشید که چه شرکتی گواهینامه ایزو 9001 معتبر صادر می کند. پیشنهاد می شود مقالات مرتبط که در زیر لیست شده اند را مطالعه کنید. شما می تواند با مطالعه مقاله متن فارسی استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2015 اطلاعات کاملی در مورد روند پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 به دست آورید.

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت “ایزو 9001” به عنوان جامع ترین و کامل ترین استاندارد های تدوین شده سازمان بین المللی ISO بین جهانیان شناخته شده است.

سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 می تواند به سازمان شما کمک کند تا کارایی را بهبود بخشد، فرآیندها را ساده کند، خطاها را کاهش دهد و زمان خود صرفه جویی کنید. دریافت گواهینامه ISO 9001 کیفیت فرآیندهای شما و تعهد شما به بهبود مستمر را به جهانیان نشان می دهد.

صرفه جویی در هزینه و افزایش سود, افزایش رضایت مشتری, مزیت رقابتی در بازارهای جدید به وجود می آرود, شهرت برند خود را افزایش دهید,افزایش اعتماد مشتری.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Call Now Button