دسته ها

آخرین مطالب

پرسش های متداول

استاندارد ایزو

اطلاعات کاربردی

چرا پیاده سازی QMS مفید است

چرا پیاده سازی QMS برای سازمان ها مفید است؟

چرا پیاده سازی QMS مفید است؟ این سوالی است که اغلب شما در ذهن خود دارید.

یا اینکه، چگونه یک الگوی QMS می تواند به کسب و کار کوچک من کمک کند؟

چگونه یک الگوی سیستم مدیریت کیفیت (QMS) می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند؟ یک الگوی سیستم مدیریت کیفیت به طور خاص طراحی شده است تا پیاده سازی را برای شما سریعتر و آسان تر کند.

استفاده از یک الگو برای مستندسازی QMS می تواند در زمان، پول و نیروی انسانی ارزشمند کسب و کار کوچک شما که می تواند در جاهای دیگر استفاده شود، صرفه جویی کند.

برخلاف تصور عمومی، یک سیستم مدیریت کیفیت می‌تواند به همان اندازه که در یک سازمان بزرگ اجرا شود، در یک کسب‌ و کار کوچک مؤثر باشد.

زمانی که به تازگی با سیستم مدیریت کیفیت خود شروع به کار می کنید، این ایده فوق العاده ای است که به الگوهای ساخته شده جهت ارتقاء سطح کیفی سیستم شما کمک کند.

استفاده از قالب ها یک رویه دیرینه در دنیای سیستم های مدیریت کیفیت است. آنها ابزارهای فوق العاده مفیدی هستند که به نفع هر کسی است که روی آنها سرمایه گذاری می کند، صرف نظر از اندازه کسب و کار.

به مطالعه مقاله چرا پیاده سازی QMS مفید است؟، ادامه دهید تا بدانید که چگونه یک الگوی سیستم مدیریت کیفیت ممکن است برای کسب و کار کوچک شما مفید باشد.

استفاده-از-الگوی-QMS-برای-کسب-و-کار-کوچک-شما

استفاده از الگوی QMS برای کسب و کار کوچک شما:

قالب‌ های سیستم مدیریت کیفیت به‌طور گسترده برای هر کسب ‌وکاری که ممکن است برای راه‌ اندازی و پیاده سازی سیستم خود به خود کمک کند، در دسترس است.

 کسب و کارهای کوچک ممکن است احساس کنند که پیاده سازی یک الگو QMS اتلاف وقت است، اما آنها مزایای زیادی را به همراه دارند.

شروع سریعتر:  در ابتدا، زمان و توجه زیادی برای یادگیری همه چیزهایی که برای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت لازم دارید، نیاز است.

به طور کلی، بیش از یک نفر طول می کشد تا تحقیق کند و بفهمد که چه چیزی برای کسب و کار شما مورد نیاز است و چگونه می توان همه چیز را شروع کرد.

استفاده از یک الگو به شما یک نقطه شروع فوق العاده می دهد، و به شما این امکان را می دهد که به جای صرف وقت برای نگرانی در مورد نحوه انجام آن، مستقیماً وارد فرآیند شوید.

انتخاب و دقت: وقتی نوبت به پیاده سازی یک QMS می رسد، الزامات زیادی از هر کسب و کاری خواسته می شود. در مورد کسب و کارهای کوچک، شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام الزامات برای کسب و کار شما اعمال می شود و کدام نه.

داشتن قالبی که قبلاً الزامات مورد نیاز شما را مشخص کرده باشد، حذف مواردی که کاربردی ندارند را بسیار آسان‌ تر می‌کند.

صرفه جویی در زمان: آماده کردن یک سیستم مدیریت کیفیت می تواند یک فرآیند طولانی باشد که به زمان زیادی از هر کسب و کاری نیاز دارد.

کسب ‌و کارهای کوچک همیشه زمان اضافی زیادی ندارند، زیرا کارکنان کمتری دارند که صرفاً به فرآیند پیاده‌ سازی اختصاص دهند.

استفاده از قالب‌ ها می‌تواند این فرآیند را به سرعت شروع کند و در زمان زیادی در کنار هم قرار دادن همه چیز به تنهایی صرفه‌ جویی کند.

مقرون به صرفه: استفاده از الگوها برای راه اندازی یک QMS می تواند باعث صرفه جویی در وقت و همچنین هزینه شما شود. استفاده از ساعات کمتر در شروع، راه بسیار خوبی برای کاهش هزینه ها است.

علاوه بر این، برای اطمینان از اینکه همه چیز را به درستی انجام می دهید، نیازی به استخدام یک مشاور خارجی ندارید. پی بردن به سیستم مدیریت کیفیت درون سازمانی گزینه ارزان‌ تری است و یک الگو باعث می‌شود این فرآیند سریع‌تر و آسان‌تر انجام شود.

بار کاری کمتر: کسب و کارهای کوچک ممکن است نیروی انسانی متخصص را نداشته باشند یا فاقد واحد QMS در مجموعه خود هستند. این همان چیزی است که یک شرکت در مقیاس بزرگ به آن می بالد.

هر کارمندی برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم است و در همه چیز باید روی آن تمرکز کند.

هنگامی که از یک الگوی سیستم مدیریت کیفیت استفاده می کنید، مقداری از باری که ممکن است بر دوش کارکنان شما وارد شود را از بین می برد. با داشتن یک چارچوب از قبل، کار کمتری برای همه وجود دارد.

بنیاد ثابت: در ابتدا، پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت کیفیت می‌تواند تغییری بسیار بزرگ به نظر برسد که نمی‌تواند ذهن شما را درگیر کند.

این یک نگرانی بزرگ برای مشاغل کوچک است که نمی خواهند قایق را خیلی سخت تکان دهند و خطر واژگونی آن را تهدید کنند.

استفاده از یک الگوی QMS به شما یک پایه محکم برای شروع ایجاد این تغییر می دهد. لازم نیست آنقدر نگران باشید که وقتی بدانید آنچه که روی آن ساخته اید از قبل ثابت شده است که کار می کند همه چیز خراب شود.

ثبات: برای هر کسب و کاری، ثبات کلیدی است. برای مشاغل کوچک، حتی کوچکترین بی احتیاطی می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند.

یک الگوی QMS با ارائه پایه ای برای همه چیز در سیستم کاری به شما کمک می کند تا از خارج شدن هر چیزی از خط خارج نشوید.

  داشتن این پایه به این معنی است که مهم نیست که چه کسی درگیر سیستم مدیریت کیفیت است، همان رویکرد را دنبال خواهد کرد. لازم نیست نگران این باشید که هرکسی کارها را به روش خودش انجام دهد، زمانی که راهنما را دنبال می کند.

مزایای-پیاده-سازی-QMS
مزایای پیاده سازی QMS برای مشاغل کوچک:

قبل از شروع جستجوی یک الگو QMS، ممکن است سوالاتی در مورد اینکه آیا یک سیستم مدیریت کیفیت حتی برای کسب و کار کوچک شما مناسب است یا خیر وجود داشته باشد.

از بیرون، به نظر می رسد که پیاده سازی QMS  برای رشد سازمان های بزرگتر هستند تا سازمان شما. در حقیقت، یک سیستم مدیریت کیفیت می تواند به روش های مختلف به کسب و کار کوچک شما کمک کند.

همه درگیر هستند: با یک کسب و کار کوچک، بیشتر احتمال دارد که اکثر کارمندان شما در فرآیند پیاده سازی QMS شرکت کنند.

در نظر گرفتن همه افراد به این معنی است که شما مجموعه ای از روش های توافق شده برای انجام کارها را دارید که هر یک از کارکنان از آن آگاه هستند.

یک سیستم مدیریت کیفیت پشتیبانی از رویه‌های روزمره را فراهم می‌کند و تضمین می‌کند که کسب ‌وکار شما به‌ طور هموار و پیوسته اداره می‌شود.

نقش های روشن: پیاده سازی QMS چارچوبی را ایجاد می کند که هر کارمند در آن نقشی ایفا می کند. با این نوع سیستم، هر کسی نقشی دارد که به خوبی تعریف شده است.

وجود چنین ساختاری در جای خود به حفظ همه چیز در یک راستا کمک می کند. هیچ کس نمی تواند حدس بزند که در کارهای روزمره خود باید چه کاری انجام دهند.

پاسخ سریع به مسائل: در یک کسب و کار کوچک، حتی یک مسئله کوچک می تواند باعث شود که کارها بسیار اشتباه شود.

یک سیستم مدیریت کیفیت به گونه ای ساخته شده است که شما به دنبال خطرات حتی قبل از بروز آنها هستید تا به موقع آنها را برطرف کرده و احتمالاً از آنها جلوگیری کنید.

 دور نگه داشتن این مسائل و اطمینان از عدم تکرار آنها به این معنی است که کسب و کار شما سازنده تر و موفق تر خواهد بود.

شواهد پیشرفت: یک سیستم مدیریت کیفیت با الزامات خاصی همراه است تا با نحوه عملکرد کسب و کار شما هماهنگ باشد.

هنگامی که همه چیز را آماده کردید، بسیار ساده تر خواهد بود که ببینید کسب و کار شما در کجا عالی است و کجا ممکن است نیاز به بهبود داشته باشد.

این شواهد واضح یک مزیت اصلی برای سیستم مدیریت کیفیت است، زیرا به شما کمک می‌کند ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست تا بتوانید تغییراتی ایجاد کنید.

بهبود مستمر: همگام بودن با زمان برای مشاغل کوچکی که می خواهند در بازی بمانند ضروری است. یک سیستم مدیریت کیفیت راهی عالی برای ادامه بهبود شیوه های کسب و کار شماست تا شاهد موفقیت بیشتر باشید.

یک محیط با بهبود مداوم، کسب و کار شما را در بالاترین سطح خود نگه می دارد.

پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت یک گام بزرگ برای یک کسب و کار کوچک است.

دورنمای چنین تغییر بزرگی می تواند مانند تحولی باشد که ارزش تلاش را ندارد. اما استفاده از یک الگوی QMS می تواند این انتقال را آسان کند و منابعی را که ممکن است در وهله اول کمبود داشته باشید، ذخیره کند.

چرا پیاده سازی QMS برای سازمان های کوچک مفید است؟
  • چون شما می توانید سریعتر شروع کنید.

  • پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت می تواند کمک کند به آنچه در کسب و کار شما کاربرد دارد.

  • پیاده سازی یک الگوی QMS توسط سازمان های کوچکتر در زمان شما صرفه جویی می کند.

  • با کمک پیاده سازی یک الگوی QMS پول بیشتری پس انداز کنید.

  • بار کاری کمتری داشته باشید.

  • یک پایه ثابت برای کار داشته باشید.

  • همه چیز را ثابت نگه دارید.

استفاده از یک الگو برای راه‌اندازی و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت، کمک فوق ‌العاده‌ای به هر کسب ‌وکار کوچکی است.

داشتن یک چارچوب آماده به کار به این معنی است که لازم نیست نگران انجام اشتباهات اساسی در راه اندازی باشید که ممکن است برای کسب و کار شما مضر باشد. با تعداد زیادی قالب در دسترس، هیچ مشکلی برای یافتن بهترین قالب برای خود ندارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button