مقالات مرتبط

دیگر مقالات

اطلاعات کاربردی

فرم درخواست گواهینامه

نمونه گواهینامه ها

اخذ گواهینامه ایزو فوری

اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام توسط برخی از متقاضیانی درخواست می گردد که خواهان حضور در مناقصه یا فروش کالا در بازارهای داخلی و بین المللی هستند. نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو بسیار زیادی با برندهای مختلف در بازار کشورایران گواهینامه ایزو صادر می کنند، لذا متقاضیان می توانند توسط انتخاب برخی از این نهادها اقدام به اخذ گواهینامه ایزو فوری نمایند. هر یک از مراجع صدور با توجه به بازار سنجی و رقابتی که بین نهاد های صادر کننده ایزو وجود دارد قیمت های متفاوتی جهت صدور گواهینامه ایزو اعلام می کنند.

اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام دغدغه برخی از مشتریانی است که نیاز فوری به گرفتن گواهینامه ایزو دارند و با کمترین هزینه می خواهند گواهینامه ایزو معتبر دریافت کنند. بنابراین اولین سوال این متقاضیان این هست که، با توجه به نرخ های اعلام شده توسط نهاد های صدور گواهینامه ایزو، کدام مرجع می تواند گواهینامه ایزو معتبر صادر کند.

مقاله “اخذ گواهینامه ایزو فوری” توسط “شرکت هوداک سیستم فرتاک” جهت اطلاع رسانی از نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو مکتوب شده. لذا متقاضیان اخذ گواهینامه ISO می توانند با مطالعه دقیق مقاله فوق به راحتی و با توجه به نیاز سازمانی خود نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر و قابل استعلام را انتخاب نمایند.

مشتریان اخذ گواهینامه ایزو فوری و قابل استعلام می توانند جهت مشاوره رایگان با شرکت هوداک سیستم فرتاک ارتباط برقرار نمایند.

در مورد “نحوه اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت” بیشتر بخوانید.

اخذ گواهینامه ایزو فوری, مرجع صادرکننده

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو را اصطلاحاً Certificate Body یا Certification Body می نامند.  اغلب مشاوران ایزو و متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو Certification Body ها را اختصارا CB می نامند. CB ها اعتبار خود را از سازمان استاندارد کشور خودشان دریافت می کنند یعنی نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو یی معتبر است که توسط سازمان استاندارد کشورهای عضو تایید شده باشد. عضویت سازمان های استاندارد توسط انجمن اعتبار سنجی IAF تایید می شود.

سازمان استاندارد کشورها به نام Accreditation Body اختصارا AB نامیده می شود که معادل فارسی نهاد اعتبار بخشی می باشد. نکته مهم اینکه نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو یی که توسط AB معتبر تایید می گردد نمی تواند اقدام به  اخذ گواهینامه ایزو فوری نماید. بلکه CB هایی که توسط AB تایید می شوند باید حتما سازمان متقاضی را طی حداقل یک نوبت حسابرسی کنند سپس در صورت تایید گزارش ممیز نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو، اقدام به صدور گواهینامه ایزو متقاضی می کند.

در حال حاضر 64 سازمان استاندارد (AB) در کشورهای مختلف مورد تایید قرار گرفته اند که معروفترین آنها مجموعه DAKKS (داکس) آلمان است. نهاد های اعتبار بخشی (AB ها) توسط یک انجمن اعتبار سنجی بین المللی به نام International Accereditation Forum که اختصارا IAF نام برده می شوند تایید و معرفی می شوند.

نحوه اعتبار سنجی مرجع صدور گواهینامه ISO چگونه است؟

متقاضیان جهت استعلام از اعتبار نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو باید ابتدا وراد سایت IAF شوند سپس در منو ها، منو IAF MEMBERS AND SIGNATORIES را کلیک کرده وارد صفحه جدیدی می شوند که نام 64 کشور نمایش داده می شود. جهت مشخص شدن نام نهاد استاندارد کشور روی نام کشور کلیک کرده سمت چپ تصویر نام سازمان استاندارد و لوگو سازمان استاندارد نمایش داده می شود. بنابراین جهت استعلام مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو باید وارد سایتی شوید که توسط انجمن اعتبار سنجی IAF مشخص شده است.

برای اینکه آدرس سایت نهاد اعتبار بخشی (AB) را اشتباه تایپ نکنید می توانید بر روی لینک اعلام شده در صفحه معرفی سازمان استاندارد کلیک کرده تا مستقیما وارد صفحه سایت نهاد اعتبار بخشی (AB) شوید. زمانیکه وارد سایت سازمان استاندارد شدید باید نام نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو را سرچ نمایید، چنانچه مرجع صدور ایزو معتبر باشد اطلاعات ثبتی نهاد صادر کننده نمایش داده می شود.

نکته مهم اینکه نهادهای صادر کننده گواهی نامه ایزو معتبر به هیچ عنوان نمی توانند اقدام به صدور گواهینامه ایزو فوری نمایند. لذا جهت اخذ گواهینامه ایزو فوری به ادامه مطلب توجه فرمایید.

چه CB هایی اقدام به صدور گواهینامه ایزو فوری می کنند؟

تعداد نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو بیشماری با برندهای مختلف در بازار ایران اقدام به صدور گواهینامه ایزو می کنند. برخی از این نهادها بر اساس گزارش ممیز و ایجاد مستندات در سازمان های متقاضی گواهینامه ایزو صادر می کنند که جزو CB های اصلی بوده و گواهی ISO اصلی یا اورجینال را صادر می کنند. اما اغلب نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو بدون حضور ممیز و صرفاً بر اساس تکمیل فرم درخواست اقدام به صدور گواهینامه ایزو می کنند.

مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو بطور کلی CB نامیده می شود، برخی از CB ها تحت نظارت نهاد اعتبار بخشی (سازمان استاندارد مورد تایید) فعالیت می کنند و اصطلاحا گواهینامه ایزو اصل صادر می کنند. تعداد بیشماری CB خصوصی در ایران به وجود آمده که مورد تایید هیچ سازمان استاندارد و در نهایت مورد تایید انجمن اعتبار سنجی IAF نیستند. بنابراین گواهینامه ایزو صادر شده توسط این CB ها اعتبار بین المللی نداشته، لذا CB های خصوصی اقدام به اخذ گواهینامه ایزو فوری بدون ممیزی می کنند.

متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو فوری زمانی که توسط موتور جستجوگر WWW.GOOGLE.COM سرچ می کنند در نتایج سرچ تعدادی نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو نمایش داده می شود. زمانی که متقاضی با هریک از این نهادها ارتباط برقرار می کند، مشاوران اعلام می کنند گواهینامه ایزو معتبر صادر می کنند و هریک برای صدور گواهینامه ایزو مبالغ مختلفی درخواست می کنند. بنابراین متقاضیان سردرگم شده که از چه مرجعی گواهینامه ایزو معتبر دریافت کنند.

برای پاسخ به سوال خود ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

نحوه اخذ فوری گواهینامه ایزو

متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو زمانی که در گوگل سرچ می کنند با شرکت های CB مختلفی روبرو می شوند که هریک دیگری را نقض می کند و ادعا می کند گوهینامه ایزو معتبر را صادر می کند. شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو به دو دسته کلی تقسیم می شوند، برخی از این شرکت ها مورد تایید هستند و گواهینامه ایزو بین المللی صادر می کنند. تعداد زیادی از نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو CB های خصوصی هستند که توسط خود ایرانی ها ساخته پرداخته شده اند لذا متقاضیان می توانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو فوری نمایند.

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر با توجه به سطح اعتبار، برند بودن مرجع صادر کننده و رقابتی که در بازار وجود دارد هریک مبالغ مختلفی را برای ممیزی و صدور گوهینامه ایزو اعلام می کنند. برخی از این مراجع توسط سازمان ملی تایید صلاحیت ایران NACI به عنوان AB مورد تایید کشور ایران معرفی می شوند و تعداد کمی از این نهاهای صادر کننده تحت اعتبار سازمان استاندارد کشورهای دیگر در بازار ایران اقدام به ممیزی و صدور گواهینامه ایزو می کنند.

متقاضیانی که درخواست اخذ گواهینامه ایزو معتبر دارند می توانند توسط CB هایی که تحت اعتبار IAF یا اسازمان اعتباربخشی داخلی خود (AB معتبر) اقدام به دریافت گواهینامه می کنند، گواهینامه ایزو معتبر و ارزان قیمت دریافت کنند.

صدور گواهینامه ایزو فوری توسط مراجع خصوصی که خود ایرانی ها به وجود آورده اند انجام می شود. متقاضیان اخذ فوری گواهینامه ایزو زمانی که با هریک از این CB ها ارتباط بگیرند اعلام می کنند گواهینامه ایزو صادر شده توسط آنها اعتبار دارد و بقیه نهاد ها فاقد اعتبار هستند. به دلیل بازار رقابتی که بین نهاد های صادر کننده وجود دارد قیمت های اعلام شده توسط هر مرجع صادر کننده ای متفاوت است. حال اینکه برای متقاضی سوال به وجود می آید از کدام شرکت گواهینامه ایزو بگیرم.

برای پاسخ به این سوال که از چه مجموعه گواهینامه ایزو دریافت کنید باید ابتدا هدف از گرفتن گواهینامه ایزو مشخص شود. بطور کلی سازمان ها و متقاضیان باید بر مبنای استراتژی تعریف شده و هدف گذاری که توسط مدیران مجموعه مشخص می شود اقدام به انتخاب نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو نمایند. 

مسلما چنانچه بخواهید با یک هلدینگ بزرگ وارد قرارداد شوید باید حتما گواهینامه ایزو معتبر داشته باشید ولی اگر جهت برندینگ، تبلیغات، حضور در مناقصه یا ورود به بازار های داخلی نهایتا بازارهای کشورهای اطراف خلیج فارس نیاز به گواهینامه ایزو دارید می توانید از مراجع خصوصی اقدام به اخذ گواهینامه ایزو فوری نمایید.

هزینه دریافت فوری گواهینامه ایزو چقدر است؟

هزینه اخذ گواهینامه ایزو فوری یا هزینه اخذ فوری گواهینامه ایزو چالش اغلب متقاضیان اخذ گواهینامه ISO می باشد. معمولا شرکت های پیمانکاری جهت ورود به مناقصه یا شرکت های تولید کننده برای حضور در بازار داخلی و بین المللی درخواست اخذ گواهینامه ایزو فوری دارند. مهمترین دغدغه متقاضیان نوع استعلام گواهینامه ایزو و همچنین برای شرکت های پیمانکاری مورد قبول بودن گواهینامه ایزو توسط سازمان مناقصه گر می باشد.

همانطورکه در مطالب بالا عنوان شد CB های خصوصی در کوتاه ترین زمان و با حداقل هزینه بدون پیاده سازی و ممیزی  گواهینامه ایزو صادر می کنند. CB های خصوصی صادر کننده گواهینامه ایزو هریک با برند معرفی شده اقدام به صدور گواهینامه می کنند وهریک اعلام می کنند گواهینامه ایزو از کشور انگلستان، ایران کانادا یا آلمان صادر می شود. 

در صورتیکه تمام این  گواهینامه ها در ایران و توسط خودشان صادر می شود. برخی از این CB ها توسط یک سایت ثانی تایید می شوند، مثال اینکه سایت های ASCB یا IAFCB توسط خود شرکت ها به وجود آمده سپس CB ایجاد می کنند و نهاد صادر کننده توسط ASCB یا IAFCB تایید می شود. لذا مراقب باشید شرکت های سودجو از عدم اطلاعات شما سوء استفاده نکنند.

برخی از این CB ها با توجه به قدمتی که دارند و ساختار صحیحی که دارند به نوعی نام مرجع صدور گواهینامه ایزو را برند کرده اند، بنابراین نام نهاد صادر کننده با توجه به قدمتی که دارد برای برخی سازمان ها شناخته شده است. لذا این شرکت ها هزینه بالاتری جهت صدور گواهینامه ایزو مطالبه می کنند. 

برخی از CB ها تازه وارد بازار شده اند یا ساختار اصولی یا شرکت فیزیکی وجود ندارد و توسط چند نفر اداره می شود. بنابراین چنانچه مشتری از این برند ها گواهینامه ایزو بگیرد ممکن است رجیستری و استعلام نشود و هیچ کسی هم جوابگو نباشد. بنابراین هزینه اخذ گواهینامه ایزو از این شرکت ها بسیار پایین تر است.

متقاضیانی که دنبال اخذ گواهینامه ایزو فوری قابل استعلام و معتبر هستند بهتر است که توسط CB های خصوصی که شناخته شده هستند اقدام نمایند. هزینه اخذ گواهینامه ایزو فوری توسط این CB ها بسیار پایین است منتها برخی شرکت ها همراه با گواهینامه ایزو خدماتی همانند تندیس، تقدیر نامه یا گواهینامه مدیران برتر صادر می کنند که باعث بالاتر رفتن هزینه صدور گواهینامه ایزو می شود.

البته که خودشان اعلام می کنند این خدمات به صورت رایگان می باشد منتها هزینه صدور اولیه گواهینامه ایزو و هزینه مراقبتی سالیانه را بالاتر اعلام می کنند.

 

با توجه به تعدد نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو در ایران بهتر است قبل از انتخاب مرجع صدور با یک کارشناس و مشاور ایزو ارتباط داشته باشید و مشاوره بگیرید. کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک جهت انتخاب نهاد صادرکننده ایزو به مشتریان مشاوره رایگان می دهند. لذا قبل از انتخاب جهت استعلام هزینه اخذ گواهینامه ایزو فوری، اعتبار سنجی مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو و موارد دیگر با ما در تماس باشید.

اخذ فوری گواهینامه ایزو توسط ما

شرکت هوداک سیستم فرتاک در زمینه مشاوره و کارسازی اخذ گواهینامه ایزو فعالیت دارد نه صرفا مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو. لذا شرکت هوداک سیستم فرتاک با شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو خصوصی و بین المللی بسیاری در حال فعالیت است. متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو فوری چنانچه با ما در تماس باشند ابتدا مشاوره رایگان می شوند و سپس بر مبنای اهداف سازمانی نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو معرفی می شود.

اخذ گواهینامه ایزو معتبر در بازده زمانی بسیار کوتاه حدود یک ماه از شرکت هوداک سیستم فرتاک امکان پذیر است. ممکن است برخی شرکت ها نیاز به اخذ گواهینامه معتبر بین المللی داشته باشند منتها به دلایلی نیاز به ممیزی و پیاده سازی نداشته باشند، لذا متقاضیان می توانند توسط شرکت سیستم فرتاک اقدام به اخذ گواهینامه ایزو معتبر کنند.

اخذ گواهینامه ایزو فوری بدون پیاده سازی و ممیزی توسط CB های خصوصی صادر می شود که توسط خود ایرانی ها ساخته پرداخته و اداره می شوند. تعداد شرکت های CB خصوصی در ایران بسیار زیاد است که برخی بر اساس زمان فعالیت اعتبار پیدا کرده اند و برخی دیگر بلحاظ اینکه تازه وارد بازار شده اند اعتبار چندانی ندارند. قیمت اعلام شده بابت صدور گواهینامه ایزو توسط CB های خصوصی بر مبنای بازارسنجی و رقابت بین دیگر CB ها اعلام می شود.

بنابراین متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو فوری توسط ارتباط با شرکت هوداک سیستم فرتاک لیست کاملی به همراه هزینه های صدور گواهینامه نهاد های خصوصی معتبر دریافت می کنند. هزینه اخذ گواهینامه ایزو توسط شرکت ما کمتر از نهاد های صادر کننده دیگر است لذا قیمت های ما را با دیگران مقایسه کنید.

مدیریت زمان جهت صدور فوری گواهینامه ایزو، اعتبار گواهینامه ایزو صادر شده، هزینه اعلام شده بابت صدور گواهینامه ایزو و خدمات قابل ارائه جهت اخذ گواهینامه ایزو از هوداک سیستم فرتاک را با دیگر شرکت های CB مقایسه نمایید.

جهت استعلام و دریافت لیست قیمت های مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو لطفا با مرکز ارتباط برقرار نمایید.

بیشتر بخوانیم:

گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه

گواهینامه ایزو صنایع غذایی

 

برچسب ها: اخذ گواهینامه ایزو فوری، اخذ فوری گواهینامه ایزو، اخذ گواهینامه ایزو فوری و ارزان، نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو، مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو

 

سوالات متداول

مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو بطور کلی CB نامیده می شود، برخی از CB ها تحت نظارت نهاد اعتبار بخشی (سازمان استاندارد مورد تایید) فعالیت می کنند و اصطلاحا گواهینامه ایزو اصل صادر می کنند. تعداد بیشماری CB خصوصی در ایران به وجود آمده که مورد تایید هیچ سازمان استاندارد و در نهایت مورد تایید انجمن اعتبار سنجی IAF نیستند. بنابراین گواهینامه ایزو صادر شده توسط این CB ها اعتبار بین المللی نداشته، لذا CB های خصوصی اقدام به اخذ گواهینامه ایزو فوری بدون ممیزی می کنند.

صدور گواهینامه ایزو فوری توسط مراجع خصوصی که خود ایرانی ها به وجود آورده اند انجام می شود. متقاضیان اخذ فوری گواهینامه ایزو زمانی که با هریک از این CB ها ارتباط بگیرند اعلام می کنند گواهینامه ایزو صادر شده توسط آنها اعتبار دارد و بقیه نهاد ها فاقد اعتبار هستند. به دلیل بازار رقابتی که بین نهاد های صادر کننده وجود دارد قیمت های اعلام شده توسط هر مرجع صادر کننده ای متفاوت است. حال اینکه برای متقاضی سوال به وجود می آید از کدام شرکت گواهینامه ایزو بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button