دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

فرم درخواست گواهینامه

هزینه دریافت ایزو 9001

چقدر هزینه دریافت ایزو 9001

هزینه دریافت ایزو 9001، نهادهای صادر کننده ایزو 9001، مراجع صادر کننده گواهینامه ISO 9001، صدور ایزو 9001، نحوه دریافت گواهینامه ایزو 9001، شرکت های صادر کننده ایزو 9001 و همچنین هزینه دریافت ایزو 9001 معتبر جزو سوالات بیشماری است که درخواست کنندگان اخذ ایزو 9001 از مشاوران ایزو می پرسند.

استاندارد ایزو 9001 توسط سازمان بین المللی جهانی (ISO) تدوین شده و جزو خانواده ISO 9000 مدیریت کیفیت می باشد. به دلیل کامل بودن متن استاندارد ایزو 9001 همچنین رشد و به روز بودن استاندارد ایزو 9001، استاندارد مذکور جزو محبوب ترین و پرکاربردترین استاندارد تدوین شده توسط سازمان بین المللی ایزو است.

بنابراین هزینه دریافت ایزو 9001 و مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو 9001 همیشه جزو سوالات اصلی متقاضیان اخذ گواهینامه ISO می باشد. برای اینکه یک سازمان برآرود نماید هزینه دریافت ایزو 9001 چقدر است ؟، بستگی به استراتژی سازمان، هدف از اخذ گواهینامه ایزو 9001، تعداد نفرات تشکیل دهنده سازمان و نوع کار سازمان دارد.

مقاله (هزینه دریافت ایزو 9001)  توسط گروه مشاورین هوداک سیستم فرتاک تدوین و مکتوب شده جهت اطلاع متقاضیان از اخذ گواهینامه ایزو و نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو، لذا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هزینه دریافت ایزو 9001 معتبر:

هزینه دریافت ایزو 9001 معتبر چالش اصلی متقاضیان می باشد که غالبا متقاضیان دنبال نهادی هستند که گواهینامه ایزو 9001 معتبر با کمترین هزینه ممکن دریافت کنند. برای اخذ گواهینامه ایزو 9001 معتبر اول باید استراتژی متقاضی از دریافت گواهینامه همچنین هدف از اخذ گواهینامه ISO 9001 معتبر مشخص شود.

در مقاله فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001 چگونه است که توسط همین سایت منتشر شده توضیحات کاملی در مورد نحوه اخذ ایزو 9001 مکتوب شده، لذا طی چند بند به هزینه دریافت ایزو 9001 معتبر و فرآیند آن پرداخته می شود.

نهادهایی که گواهینامه ایزو 9001 معتبر صادر می کنند، CB هایی هستند که توسط سازمان اعتبارسنجی کشور ها اعتبار دهی می شوند و مورد تایید انجمن اعتبار سنجی بین المللی IAF هستند. چندین مرجع صادر کننده ایزو در ایران فعالیت می کنند که برخی توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI تایید شده و برخی توسط سازمان های اعتبار دهی دیگر.

هزینه دریافت ایزو 9001 از CB های معتبر متفاوت می باشد، حتی مدت زمان دریافت گواهینامه ایزو 9001 بستگی به سطح سخت گیری نهاد صادر کننده متفاوت است. حداقل هزینه جهت اخذ گواهینامه ISO 9001 در سال 1400 شمسی 250 دلار و حداکثر هزینه 600 دلار توسط نهادهای صادر کننده درخواست می گردد.

چرا هزینه دریافت ایزو 9001 معتبر متفاوت است؟

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو بسیار زیادی در ایران فعالیت می کنند که هر یک هزینه های متفاوتی جهت صدور گواهینامه ایزو 9001 مطالبه می کنند. این مقوله باعث شده متقاضی اخذ گواهینامه ISO 9001 بین مراجع صادر کننده سردرگم شود و سوال برایش به وجود آید چرا هزینه دریافت ایزو 9001 بین مراجع مختلف متفاوت است.

برخی از این نهادها اعتبار بین المللی ندارند و اصطلاحاً گواهینامه ایزو صادر شده فیک می باشد که در مقالات پایین تر به آن پرداخته می شود. منتها برخی دیگر از مراجع صادر کننده تماما گواهینامه ایزو 9001 معتبر صادر می کنند ولی هریک قیمت های مختلفی بیان می کنند.

مهمترین مسئله ای که باعث می شود هریک از مراجع صادر کننده گواهینامه قیمت های مختلفی بیاتن کنند، سطح سخت گیری و برند بودن مرجع صدور است. گواهینامه ایزو صادر شده بعضی از این مراجع توسط ارگان ها و سازمان های دولتی تایید می شود، بنابراین باتوجه به الزام کارفرما از اینکه فقط گواهینامه صادر شده فلان نهاد را تایید می کند باعث شده هزینه دریافت ایزو 9001 از نهاد مذکور بالاتر اعلام گردد.

مسئله بعدی که باعث می شود مراجع صدور قیمت های متفاوتی جهت صدور ایزو 9001 بیان کنند، سطح برند بودن نهاد صادر کننده ایزو می باشد. برخی از این مراجع چندین سال است که در حوزه صدور گواهینامه ایزو در ایران فعالیت می کنند و چندین سال است که توسط NACI اعتبار سنجی می شوند. نهاد صادر کننده ای همانند مرکز مشارکتی توف نورد ایران با توجه به قدمت و اعتباری که بین سازمان ها و ارگان های دولتی پیدا کرده، باعث شده هزینه اعلام شده جهت صدور ایزو 9001 بالا باشد.

نکته بعدی که باعث می شود هزینه دریافت ایزو 9001 اعلام شده توسط نهادهای صادر کننده گواهی نامه ISO متفاوت باشد، بازار رقابتی مراجع صادر کننده است. برخی از مراجع به صورت نماینده CB های خارجی در ایران فعالیت می کنند و برای اینکه بازار بیشتری به دست آورند براساس بازارسنجی و سطح اعتباری نهاد صادر کننده هزینه متفاوتی اعلام می کنند.

IMAGE certification-iso-international

هزینه دریافت ایزو 9001 غیر معتبر:

مراجع بسیاری در ایران گواهینامه ایزو صادر می کنند که البته فقط برخی مورد تایید سازمان استاندارد کشور خودشان هستند، لذا عنوان می شود گواهینامه ایزو بین المللی صادر می کنند و تعداد بیشماری مورد تایید سازمان استاندارد هیچ کشوری نیستند منتها اعلام می کنند گواهینامه ایزو معتبر صادر می کنند.

CB هایی که در ایران گواهینامه استاندارد صادر می کنند به طور کلی دو دسته (CB های بین المللی که گواهینامه ایزو اصل صادر می کنند و CB های خصوصی که توسط ایرانی ها ساخته پرداخته شده) تقسیم بندی می شوند. در مورد CB های بین المللی طی مطالب بالا توضیح مختصری داده شد که توسط سازمان استاندارد کشورها و انجمن IAF تایید می شوند.

CB های خصوصی که تعدادشان کم هم نیست در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه اقدام به صدور گواهینامه ایزو می کنند. به دلیل تراکم این CB ها داخل ایران و تعداد بالای CB، عموما قیمت های متفاوتی توسط مشاوران اعلام می گردد.

هزینه دریافت ایزو 9001 غیر معتبر که اعتبار بین المللی ندارد در بازار ایران بین 800 هزار تومان تا 6 میلیون تومان در سال 1401 شمسی توسط نهادهای صادر کننده اعلام می شود. CB های خصوصی تماما توسط ایرانی ها ساخته پرداخته شده و سعی می کنند به هرنحوه خود را به سازمان و ارگان معتبری ربط دهند تا بتوانند اعتماد سازی کرده و مشتری بیشتری جذب کنند.

مهمترین مزیت اخذ گواهینامه ایزو 9001 از این CB ها مدت زمان بسیار کم جهت صدور گواهینامه و هزینه های جاری بسیار پایین بابت صدور گواهینامه ایزو می باشد. لذا متقاضیانی که جهت مارکتینگ، حضور در مناقصه یا ورود به بازارهای اطراف ایران نیاز به گواهینامه ایزو دارند، می توانند توسط این CB ها اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 9001 با کمترین هزینه نمایند.

چرا هزینه دریافت ایزو 9001 بین مراجع متفاوت است ؟

نهادهای صادر کننده گواهینامه ISO بیشماری در ایران فعال هستند که هریک بر مبنای سطح اعتبارسنجی، نوع فعالیت، اعتبار دهی توسط سازمان های دولتی و نوع اعتبار گواهینامه قیمت های متفاوتی جهت صدور گواهینامه ایزو 9001 اعلام می کنند. طی نوشته های بالا تقریبا توضیح مختصری بابت سطح اعتبار نهاد صادر کننده ایزو مکتوب شده که متقاضی با مراجعه به مقالات دیگر سایت می تواند به راحتی اقدام به اعتبار سنجی مرجع صدور نماید.

CB های بیشماری به صورت خصوصی در ایران فعالیت می کنند که هریک هزینه دریافت ایزو 9001 را متفاوت اعلام می کنند. لذا زمانیکه متقاضی جهت دریافت گواهی نامه ISO با هریک ارتباط برقرار می کند بلحاظ اینکه هزینه های متفاوتی اعلام می شود سردرگم شده، سوال برایش به وجود می آید چرا هزینه دریافت ایزو 9001 بین مراجع متفاوت است.

تماما CB های خصوصی توسط خود ایرانی ها به وجود آمده و تمام گواهینامه ها داخل ایران و توسط شرکت های ایرانی صادر می شود. از لحاظ سطح اعتباری نهاد صادر کننده تماما در یک سطح هستند و تمام گواهینامه ها فیک می باشد. حتی برخی از نهادها از عدم اطلاعات متقاضی سوء استفاده می کنند و خود را متصل می کنند به وزارت خانه ای همانند صنایع معادن، درحالی که نهادهای صادر کننده باید توسط سازمان استاندارد ایران تایید شوند. نکته بعدی اینکه هرکدام از این مراجع سعی می کنند گواهینامه دیگری را فیک و غیر معتبر بنامند و گواهینامه صادر شده توسط شرکت خود را معتبر اعلام کنند.

نکته های ذکر شده در بالا به انضمام مدت زمان فعالیت یک CB در بازار ایران همچنین زیرساخت های CB ها باعث می شود قیمت های متفاوتی به متقاضیان اعلام شود. مطمئنا CB خصوصی که چندین سال است در ایران فعالیت می کند و به نوعی برند شده قیمت را پایین اعلام نمی کند و برعکس CB هایی که تازه به وجود آمده و مخصوصا هیچ پشتیبانه شرکت فیزیکی وجود ندارد بلحاظ اینکه مشتری بیشتری جذب کنند قیمت پایین تری اعلام می کنند.

جهت استعلام از هزینه دریافت ایزو 9001 و سطح اعتباری نهاد صادر کننده بهتر است متقاضیان توسط یک مشاور مطمئن کار را پیش ببرند. شرکت مشاوره و کارسازی اخذ گواهینامه ایزو (هوداک سیستم فرتاک) جهت مشاوره و انتخاب نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو، حاضر به مشاوره رایگان به متقاضیان می باشد.

MIN شرکت های صادر کننده ایزو

مزایای اخذ گواهینامه ایزو 9001:

پیاده سازی و اجرای الزامات سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001:2015) برای سازمان ها و شرکت ها مزایای بیشماری دارد. حدود 10 مزیت مهم اجرای الزامات ایزو 9001 برای متقاضیان بیان می گردد که شرکت ها می توانند با اجرای الزامات ایزو 9001 به آن دست پیدا کنند. نکته مهم اینکه هزینه دریافت ایزو 9001 بابت صدور گواهینامه ایزو می باشد و هزینه پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 9001 جداگانه دریافت می شود.

اجرای مستندات و الزامات ایزو 9001 به سازمان ها فارق از نوع خدمات یا تولید محصولات که ارائه می دهند کمک می کند سطح سازمانی خود را ارتقاء دهند، لذا ISO 9001  شناخته شده ترین و معتبر ترین استاندارد مدیریت کیفیت است.

میلیون ها کسب وکار در سراسر جهان به دنبال پیاده سازی و استفاده از مزیت های اجرای سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001  هستند، نکته مهم این هست که چرا سازمان ها دنبال اجرای الزامات سیستم مدیریت کیفیت هستند که در زیر به 10 مورد آن رسیدگی می شود.

  • داشتن گواهینامه ایزو 9001 به نوعی تضمین کننده موفقیت سازمان در بستن قرارداد است. ارائه گواهینامه ISO 9001 می تواند به کسب وکار کمک کند تا مشارکت خود را با بخش دولتی یا خصوصی ارتقاء دهید. پیاده سازی الزامات سیستم مدیریت کیفیت و اخذ گواهینامه ایزو 9001 معتبر بیان کننده موضوع است که، یک شرکت معتبر و خوب هستید و با دقت لازم اقدام به برطرف کردن نیاز مشتری دارید.
  • رضایت مندی مشتری و ارتباط اصولی با مشتریان مهمترین دلیلی است که شرکت های بیشماری تقاضای پیاده سازی الزمات استاندارد ایزو 9001 و اخذ گواهینامه ایزو 9001 را داشته باشند.
  • کاهش ضایعات و بهینه کردن زمان جهت انجام خدمات یکی دیگر از مزایای پیاده سازی الزامات استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001 می باشد.
  • تجزیه و تحلیل همچنین مدیریت بهتر عاملی کلیدی در راه اندازی یک تجارت خوب است که با پیاده سازی الزامات ایزو 9001 به آن دست رسی پیدا می کنید.
  • کمک به کارمندان مجموعه بابت اینکه هریک وظایف خود را بدانند تا به جای اینکه وقت خود را صرف این کنند که چکار باید انجام دهند.
  • افزایش رضایت کاری کارمندان و امنیت شغلی که برای کارمندان مجموعه ایجاد می شود که خود باعث ثبات کاری شرکت ها می شود.
  • پیدا کردن ریسک های کاری (ارزیابی ریسک) همچنین برطرف کردن ریسک ها که باعث می شود سازمان حق بیمه کمتری پرداخت نماید.
  • ساده سازی فرآیندهای کاری به طوریکه از دوباره کاری ها و گزارش نویسی های چند باره جلوگیری می شود.
  • پیاده سازی الزامات سیستم مدیریت کیفیت باعث بهبود سالیانه کسب و کار سازمان ها می شود.

بیشتر بخوانیم:

CB مخفف چیست ؟

شرکت های صادر کننده ایزو مورد تایید NACI

 

برچسب ها: هزینه دریافت ایزو 9001، هزینه دریافت ایزو 9001 معتبر، هزینه دریافت ایزو 9001 چقدر است، نهاد صادر کننده ایزو 9001، مرجع معتبر صادر کننده گواهینامه ISO 9001،

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button