دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

فرم درخواست گواهینامه

نمونه گواهینامه ها

استعلام گواهینامه ایزو

شرایط استعلام گواهینامه ایزو

استعلام گواهینامه ایزو

استعلام گواهینامه ایزو یا نحوه اعتبارسنجی گواهینامه ایزو دغدغه اصلی متقاضیانی است که نیاز به اخذ گواهینامه ایزو معتبر دارند. با توجه به ایجاد نهادهای صادر کننده گواهینامه که عموما فیک هستند متقاضیان نیاز دارند روش استعلام گواهینامه ایزو قبل از صدور همچنین پس از صدور را بررسی نمایند تا اطمینان حاصل نمایند از اعتبار گواهینامه ایزو صادر شده.

بنابراین جهت استعلام گواهینامه ایزو با مشکلات فراوانی مواجه می شوند بلحاظ اینکه هر یک از نهادهای صادر کننده سایتی معرفی می کنند جهت بررسی اصالت گواهینامه ایزو صادر شده. حال برای متقاضی اخذ گواهی ISO سوال به وجود می آید سایت مرجع که باید گواهینامه ایزو را تایید نماید چیست و آیا گواهینامه ایزو دریافت شده اعتبار بین المللی دارد.

نحوه استعلام گواهینامه ایزو همچنین روش اعتبارسنجی نهاد صادر کننده گواهی ISO موضوع مقاله مکتوب شده می باشد که با مطالعه دقیق مقاله متقاضیان می توانند به راحتی اقدام به استعلام گواهینامه ایزو اخذ شده نمایند و از اعتبار گواهی ISO دریافت شده مطمئن شوند.

چرا استعلام گواهینامه ایزو مهم است؟

استعلام گواهینامه ایزو همچنین استعلام نهاد صادر کننده گواهی ISO برای متقاضیان اهمیت خاصی دارد. عموما با توجه به ایجاد شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو که تماما ادعا می کنند گواهینامه ایزو اصل قابل رجیستری در سایت های خارجی صادر می کنند، اهمیت استعلام گواهینامه ایزو بیشتر شده است.

نهادهای بیشماری توسط شرکت های ایرانی ساخته پرداخته شده که مبلغ بالایی برای صدور گواهینامه ایزو درخواست می کنند. اغلب متقاضیان دنبال مرجعی هستند که گواهینامه ایزو معتبر با حداقل هزینه و حداقل زمان دریافت نمایند، برای متقاضی اهمیت دارد که گواهی ایزو دریافت شده در سایتی استعلام شود و اعتبار گواهینامه ایزو توسط مشتری تایید گردد.

برخی از متقاضیان جهت صادرات محصول یا اعتبارسنجی توسط سازمان بالادستی نیاز به اخذ گواهینامه ایزو معتبر هستند لذا با توجه به، به وجود آمدن نهادهای صادر کننده ایزو تقلبی این دغدغه را دارند که چه گواهینامه ایزو یی اصل است. بنابراین جهت استعلام گواهینامه ایزو همچنین اعتبارسنجی نهاد صادر کننده ایزو ادامه مقاله را توجه فرمایید.

نحوه-استعلام-گواهینامه-ایزو

نحوه اعتبارسنجی نهاد صادر کننده ایزو:

اعتبارسنجی نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو از استعلام گواهینامه ایزو مهم تر است، معمولا در حال حاضر تمامی گواهینامه های ایزو صادر شده توسط مراجع در سایت خارجی استعلام می گردد منتها اینکه این سایت توسط چه ارگانی تایید می شود مهم است. بنابراین متقاضی اخذ ISO قبل از اخذ گواهینامه و استعلام گواهینامه ایزو در سایت معرفی شده باید اول اعتبارسنجی نهاد صادر کننده ایزو را انجام دهد.

برای اعتبار سنجی گواهینامه ایزو اصل باید ابتدا وارد سایت WWW.IAF.NU شوید، سپس در منوهای سایت منو IAF mal signatories کلیک نمایید تا کشورهای تایید شده توسط انجمن بین المللی اعتباربخشی مشخص شود. سپس متقاضی باید اطلاع داشته باشد نهاد صادر کننده تحت اعتبار چه کشوری گواهینامه را صادر می کند، سپس باید وارد سازمان اعتبار دهنده کشور شود و نام نهاد صادر کننده را سرچ نماید. چنانچه سازمان اعتبار دهنده CB (نهاد صادر کننده) را تایید نماید یعنی گواهینامه ایزو صادر شده توسط این CB معتبر می باشد.

راه دوم جهت نحوه اعتبارسنجی نهاد صادر کننده این هست که گواهینامه ایزو باید درسایت WWW.IAFCERTSEARCH.ORG استعلام و تایید گردد، سایت اعلام شده مورد تایید انجمن IAF میباشد و گواهینامه هایی که اعتبار بین المللی دارند باید در این سایت اعتبارسنجی شوند.

نحوه استعلام گواهینامه ایزو:

متقاضیان پس از اعتبارسنجی نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو می توانند مطمئن باشند که گواهینامه ایزو دریافت شده معتبر می باشد. بنابراین چالش بعدی متقاضی استعلام گواهنیامه ایزو می باشد لذا جهت استعلام گواهینامه ایزو چند نکته مهم است.

اغلب مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو اعلام می کنند گواهینامه ایزو توسط سایت ASCB استعلام می گردد، گواهینامه هایی که در سایت ASCB استعلام می شود فیک بوده و اعتبار بین المللی ندارد.

نهادی که گواهینامه ایزو را صادر کرده موظف است نامه نحوه ی رجیستری گواهینامه ایزو را برای مشتری ارسال نماید منتها چنانچه نامه را دریافت نکرده اید برای استعلام گواهینامه ایزو باید به سایت صادر کننده گواهینامه ایزو مراجعه نمایید. چنانچه گواهینامه ایزو توسط نهاد معتبر صادر شده باشد می توانید برای استعلام گواهینامه ایزو به سایت IAF مراجعه نمایید سپس سازمان اعتبار دهنده را سرچ نمایید. بعد CB صادر کننده گواهینامه ایزو را در سازمان اعتبار دهنده پیدا کنید در نهایت سایت استعلام گواهینامه ایزو توسط سازمان اعتبار دهنده مشخص شده است. با مراجعه به سایت اعلام شده در قسمت سرچ گواهینامه باید نام شرکت و شماره گواهینامه را وارد نمایید، چنانچه گواهینامه توسط CB صادر شده باشد اطلاعات سازمان متقاضی نمایان می شود.

نکته مهمی که باید متقاضیان اطلاع داشته باشند اینکه هیچ وقت به سایت اعلام شده در گواهینامه اکتفا نکنند بلحاظ اینکه ممکن است افراد سودجو سایت های مشابهی به وجود آورند. لذا جهت استعلام گواهینامه ایزو باید حتما از سایت مرجع روند را طی نمایید.

گواهینامه های ایزو یی که توسط CB های خصوصی صادر می شوند داخل سایت IAF استعلام نمی شوند لذا برای استعلام گواهینامه ایزو صادر شده توسط CB های خصوصی باید به آدرس سایت اعلام شده در گواهینامه ایزو مراجعه نمایید.

اعتبارسنجی-گواهینامه-ایزو
گواهینامه ایزو چیست؟

استعلام گواهینامه ایزو برای متقاضی بسیار مهم است بلحاظ اینکه گواهی ISO مدرک مهمی برای شرکت های تولیدی یا خدماتی می باشد. شرکت های اخذ کننده گواهینامه ایزو با ارائه گواهی ISO اخذ شده می توانند اثبات نمایند تمامی فعالیت ها و فرآیندهای دورن سازمانی بر اساس الزامات تعریف شده استاندارد بین المللی سازمان ISO می باشد.

گواهینامه ایزو توسط نهادهایی صادر می شود که مجوز صدور گواهینامه ISO را از نهادهای تایید صلاحیت شده دریافت کرده اند. بنابراین نهاد صادر کننده گواهی ISO باید توسط انجمن اعتبار سنجی IAF تایید شود، البته اغلب گواهینامه های ایزو صادر شده در ایران به صورت فیک می باشند که عمده دغدغه متقاضیان از استعلام گواهینامه ایزو عدم دریافت گواهینامه ایزو فیک می باشد.

اخذ گواهینامه ایزو مزایای بیشماری برای سازمان ها دارد که مهمترین مزیت اخذ ISO اعتبارسنجی سازمان توسط نهادهای مختلف است و همچنین اعتماد سازی برای مشتریان از اینکه خدمات یا کالای ارائه شده بر اساس روند تعریف شده استاندارد بین المللی (ISO) می باشد.

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو CB نامیده می شود، CB ها به صورت قانونی باید توسط یک نهاد ارزیابی تایید صلاحیت شوند که نهاد ارزیابی AB نامیده می شود. نهاد ارزیابی براساس نوع فعالیت نهاد صادر کننده اقدام به ممیزی بر اساس استاندارد ISO 17021 می کند و در نهایت مجوز صدور گواهینامه ایزو را برای CB ها صادر می کنند. AB ها معمولا توسط سازمان استاندارد کشور ها مشخص می شوند و باید توسط انجمن اعتبار سنجی بین المللی IAF تایید شوند.

از کجا گواهینامه ایزو بگیریم:

با توجه به توضیحات ارائه شده متقاضیان سوال دارند که از کجا گواهینامه ایزو بگیریم که استعلام گواهینامه ایزو به صورت واقعی باشد و گواهینامه مورد تایید مشتری یا سازمان های اعتبارسنجی باشد. تعداد بیشماری CB در ایران فعالیت می کنند که همگی ادعا دارند گواهینامه ایزو اصل صادر می کنند و هر یک قیمت های متفاوتی اعلام می کنند. بنابراین متقاضی ایزو سردرگم می شود که کدام نهاد صادر کننده اعتبار دارد و گواهینامه ایزو کدام نهاد مورد تایید است.

شرکت هوداک سیستم فرتاک به عنوان مشاور ایزو در کنار متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو است و تا مشخص شده نحوه استعلام گواهینامه ایزو همچنین تاییدیه جهت معتبر بودن گواهینامه ایزو متقاضیان را راهنمایی می کند. بنابراین پیشنهاد می شود قبل از اخذ گواهینامه ایزو از مشاوره رایگان شرکت جهت استعلام گواهینامه ایزو از مراجع مورد تایید و نحوه اعتبار سنجی نهاد صادر کننده ایزو استفاده نمایید.

مشاوران مجموعه سیستم فرتاک بر اساس نیاز متقاضی و هدف از اخذ ایزو به متقاضیان مشاوره می دهند، بنابراین در مدت زمان شما صرفه جویی می شود و هزینه بالایی برای اخذ گواهنیامه ایزو نمی کنید.

پرسش و پاسخ استعلام گواهینامه ایزو:

طی مطالب بالا در مورد استعلام گواهینامه ایزو و نحوه ی اعتبار سنجی نهاد صادر کننده توضیح داده شد، حال پرداخته می شود به چالش های مهم متقاضیان:

برای استعلام گواهینامه ایزو به چه سایتی باید مراجعه کنیم؟ اگر گواهینامه ایزو معتبر باشد برای استعلام هم می توایند به سایت IAF مراجعه نمایید هم سایت نهاد صادر کننده گواهینامه، چنانچه گواهینامه توسط CB های خصوصی صادر شده باشد جهت استعلام گواهینامه ایزو باید به سایت معرفی شده مرجع صدور مراجعه نمایید.

سایت استعلام گواهینامه ایزو را از کجا پدا کنم؟ معمولا مراجع صدور گواهینامه ایزو سایت استعلام گواهینامه را در در پایین صفحه فیزیکی گواهینامه درج کرده اند که برای استعلام گواهینامه ایزو باید به این آدرس سایت مراجعه نمایید. نکته بعدی اینکه می توانید نام مرجع صادر کننده را در گوگل سرچ نمایید تا سایت برای شما نمایان شود.

 

بیشتر بخوانیم:

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو

گواهینامه ایزو مورد نیاز پیمانکاران

 

برچسب ها: استعلام گواهینامه ایزو، نحوه استعلام گواهینامه ایزو، اعتبار سنجی گواهینامه ایزو چگونه است، سایت استعلام گواهینامه ایزو معتبر

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button