دسته ها

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

کمربند زرد 6 سیگما چیست؟

کمربند زرد 6 سیگما گواهینامه ای است که سطح پایه ای از درک متدولوژی شش سیگما را نشان می دهد. این اولین سطح گواهینامه در این سیستم است و برای کسانی طراحی شده است که در ابتکارات بهبود فرآیند در یک سازمان مشارکت دارند.

کمربند زرد 6 سیگما چیست؟ - گواهینامه کمربند زرد شش سیگما

فهرست محتوا

کمربند زرد 6 سیگما چیست؟ - گواهینامه کمربند زرد شش سیگما

شش سیگما یک روش مدیریت کسب و کار است که بر رفع نقص در محصولات، خدمات و فرآیندها تمرکز دارد. هدف آن کاهش تنوع و بهبود کیفیت با استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل های آماری برای شناسایی و حذف منابع خطا و نقص است. در دهه 1980 توسط موتورولا توسعه یافت و اکنون در بسیاری از صنایع گنجانده شده است.

تمرین کمربند زرد شش سیگما فواید بسیار بیشتری دارد، مانند:

  • حل کردن علت اصلی مشکلات به جای درمان علائم.
  • مدیریت عملکرد با داده های معتبر و حذف حدس و گمان.
  • مدیریت ذینفعان و تقویت مهارت های ارتباطی.

شش سیگما فرآیند حذف تغییرات در عملیات یک شرکت است. کمربند زرد کسانی هستند که دانش اولیه شش سیگما را دارند اما پروژه های خود را هدایت نمی کنند. در حالی که آنها رهبر پروژه نیستند، اغلب پروژه ها را با استفاده از روشی به نام PDCA که مخفف عبارت Plan, Do, Check, and Act است شروع می کنند.

آیا گواهینامه کمربند زرد شش سیگما برای همه ارزش دارد؟

بله. گواهینامه کمربند زرد شش سیگما برای کسانی در نظر گرفته شده است که تازه وارد شش سیگما شده اند و نقش کوچکی یا تمایل به کسب دانش اصلی دارد. برنامه کمربند زرد ناب شش سیگما معمولاً نقطه ورود افراد به حوزه بهبود فرآیند است.

پس ما می خواهیم توسط این مقاله به کمربند زرد 6 سیگما بپردازیم و اینکه مزایای اخذ گواهینامه کمربند زرد شش سیگما برای کسب وکارها چیست؟. با ما همراه شوید.

شش سیگما چیست؟, روش 6 سیگما, شش سیگما چگونه به کسب وکارها کمک می کند؟

کمربند زرد شش سیگما چیست؟

کمربند زرد حرفه ای است که درک قوی از مفاهیم اساسی روش شش سیگما را در سازمان ها ایجاد می کند. آنها می توانند مسئول پروژه های شش سیگما در مقیاس کوچک باشند یا بخشی از یک تیم در پروژه های گسترده و پیچیده باشند. برای دومی، آنها توسط یک کمربند سبز یا کمربند سیاه رهبری می شوند.

یک کمربند زرد دارای سطح پایه ای از درک متدولوژی DMAIC (تعریف، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، بهبود، کنترل) است. کمربند زردها در طول دوره آموزشی خود با پتانسیل استفاده از ابزارها و تکنیک های شش سیگما به نفع سازمان خود آشنا خواهند شد.

مثلا:

  • یادگیری در مورد مرحله کنترل شما را با ابزارهایی مانند نمودارهای کنترل و افراد و نمودارهای محدوده متحرک آشنا کرد. اینها دستاوردهای پایدار در طول بهبود فرآیند را تضمین می کنند.
  • یادگیری در مورد مرحله اندازه گیری به شما سطح خوبی از درک ابزارهای مختلف آن را می دهد. اینها شامل نقشه های فرآیند، هیستوگرام و تجزیه و تحلیل قابلیت می باشد. ابزارهایی مانند این ها می توانند تلاش های بهبود فرآیند سازمان را افزایش دهند.

گواهینامه کمربند زرد شش سیگما چیست؟

  گواهینامه کمربند زرد شش سیگما مدرکی است که سطح پایه مهارت یک فرد در روش شناسی شش سیگما، مفاهیم، ابزارها و تکنیک های آن، از جمله رویکرد تعریف، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، بهبود و کنترل (DMAIC) را به رسمیت می شناسد.

گواهینامه کمربند زرد معمولاً از طریق ترکیبی از کلاس درس و آموزش عملی به دست می آید و نیاز به قبولی در آزمونی دارد که دانش بنیادی داوطلب را ارزیابی می کند.

مزایای پیاده سازی الزامات کمربند زرد 6 سیگما برای سازمان ها چیست؟

زمانی که سازمان ها برای اجرای الزامات کمربند زرد شش سیگما وقت بگذارند، مزایای زیر را به دست می آورند.

1. حل مشکلات تیم محور

همه ما مشکلات محلی زیادی را می بینیم که هرگز حل نمی شوند زیرا هیچ کس وقت ندارد، اما مهمتر از آن هیچ کس نمی داند در مرحله بعد چه کاری انجام دهد. اغلب، ما به چند اقدام ضربه می زنیم، اما وقتی مشکل همچنان پیش می آید، تمایل داریم تسلیم شویم و بپذیریم که باید اینطور باشد. یک کمربند زرد رویکردی ساختاریافته برای حل این مسائل با پرداختن به علل اصلی مشکلات اتخاذ خواهد کرد. این منجر به بهبود کسب و کار و همچنین بهبود روحیه تیم می شود.

2. موفقیت پروژه را بهبود بخشید

ناگفته نماند که اگر کمربند زرد ناب شش سیگما را در پروژه ای دارید از کمربند سبز یا کمربند مشکی پشتیبانی می کند، شانس تحویل موفقیت آمیز افزایش می یابد. بدیهی است که این تنها عامل نیست، اما عامل مهمی است زیرا کار مورد نیاز برای پروژه به خوبی درک شده و اجرا خواهد شد تا بهترین نتیجه ممکن را ممکن سازد.

3. بازه زمانی کوتاه

آموزش کمربند زرد 2 تا 3 روز طول می کشد و بنابراین زمان زیادی برای یادگیری اصول اولیه نیست. سودی که به راحتی به دست می آید بیشتر از زمان اندک رها شده است. همچنین اگر بخواهید به یک کمربند سبز یا صلاحیت کمربند مشکی پیشرفت کنید، یک پله عالی ایجاد می کند.

4. کنترل پیشرفت های خود را در دست بگیرید

هرچه افراد بیشتری در سازمان شما در روش‌های بهبود مهارت داشته باشند، فرهنگ شما به سمت بهبود مستمر نزدیک‌تر می‌شود. کمربند زرد ناب شش سیگما به دلیل زمان کوتاه تر و هزینه کمتر نسبت به دوره های کمربند سبز و کمربند مشکی روشی برای آموزش تعداد بیشتری از افراد در برخی از اصول اولیه است.

5. پیشرفت های کوچک اضافه می شود

ممکن است با مثال دیوید بریلزفورد از دستاوردهای حاشیه ای آشنا باشید یا نه. این مثالی است که تیم دوچرخه سواری بریتانیا صدها پیشرفت کوچک انجام داد که در نهایت به یک پیروزی بزرگ منجر شد که منجر به طلای المپیک شد. کمربندهای زرد برای کار بر روی این پیشرفت‌های کوچک عالی هستند و اگر در مکان‌های مناسب، روی چیزهای مناسب و به مقدار کافی تمرکز کنند، می‌تواند برای یک تجارت متحول شود.

مزایای صدور گواهینامه کمربند زرد شش سیگما چیست؟

مزایای صدور گواهینامه کمربند زرد شش سیگما چیست؟

گواهینامه کمربند زرد شش سیگما چندین مزیت (1) را برای افرادی که به دنبال بهبود دانش و مهارت های خود هستند ارائه می دهد:

  • افزایش آشنایی
  • تقویت مهارت حل مسئله
  • افزایش بهره وری و بهره وری
  • فرصت های شغلی پیشرفته
  • بهبود عملکرد سازمانی
  • افزایش رضایت مشتری

سوالات متداول

کمربند زرد حرفه ای است که درک قوی از مفاهیم اساسی روش شش سیگما را در سازمان ها ایجاد می کند. آنها می توانند مسئول پروژه های شش سیگما در مقیاس کوچک باشند یا بخشی از یک تیم در پروژه های گسترده و پیچیده باشند. برای دومی، آنها توسط یک کمربند سبز یا کمربند سیاه رهبری می شوند.

  گواهینامه کمربند زرد شش سیگما مدرکی است که سطح پایه مهارت یک فرد در روش شناسی شش سیگما، مفاهیم، ابزارها و تکنیک های آن، از جمله رویکرد تعریف، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، بهبود و کنترل (DMAIC) را به رسمیت می شناسد. گواهینامه کمربند زرد معمولاً از طریق ترکیبی از کلاس درس و آموزش عملی به دست می آید و نیاز به قبولی در آزمونی دارد که دانش بنیادی داوطلب را ارزیابی می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button