دسته ها

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

کمربند سبز 6 سیگما چیست؟

کمربند سبز شش سیگما یک دوره صدور گواهینامه است که تجربه عملی با بیش از 100 ابزار و تکنیک را در اختیار شما قرار می دهد. این تکنیک ها برای مشارکت در پروژه های بهبود DMAIC مورد نیاز است. DMAIC مخفف عبارت Define, Measure, Analyze, Improve, and Control است.

کمربند سبز 6 سیگما چیست؟, مزایای اخذ گواهینامه کمربند سبز شش سیگما چیست

فهرست محتوا

کمربند سبز شش سیگما چیست؟

بهترین راه برای شروع تعریف کمربند سبز 6 سیگما، توضیح موقعیت آنها در سیستم رتبه بندی کمربند شش سیگما است. الزامات کمربند سبز 6 سیگما سال 2018 منتشر شد و 9 فوریه سال 2022 میلادی به روز شده است.

کمربندهای سبز در سطح سوم سیستم قرار دارند. آنها از کمربندهای سفید و زرد آگاهتر و ماهرتر هستند، اگرچه به اندازه کمربندهای سیاه پیشرفته یا با تجربه نیستند. یک پزشک کمربند سبز شش سیگما فردی است که درک مطمئنی از شش سیگما ناب دارد و توانایی به کارگیری اصول در پروژه های زنده را دارد.

کمربندهای سبز برای پیشرفت هر پروژه بهبود فرآیند بسیار مفید هستند. آنها برای دستیابی به پیشرفت ها و صرفه جویی قابل توجهی با کمربند سیاه همکاری نزدیک دارند.

کمربند سبز شش سیگما یک دوره صدور گواهینامه است که در آن شرکت کنندگان مقدمه ای در مورد ابزارها و روش هایی که برای شرکت در پروژه های بهبود DMIAC ضروری هستند، دریافت خواهند کرد. این دوره بر روی ساختار اولیه DMAIC تمرکز دارد. با گذراندن دوره کمربند سبز شش سیگما، متخصصان می توانند مشکلات را شناسایی کرده و راه حل هایی را برای ریشه کن کردن آنها پیاده سازی کنند.

این امر باعث می‌شود که مدیران شرکت زمان بیشتری را صرف استراتژی‌سازی و اجزای تصمیم‌گیری فرآیند برنامه‌ریزی پروژه شش سیگما کنند. کارمندانی که آموزش کمربندهای سبز را دیده اند بهتر می توانند کل فرآیند را درک کنند و از نزدیک با کارشناسان موضوع (SMEs) برای دستیابی به اهداف عملکرد همکاری کنند.

شش سیگما یک فرآیند مبتنی بر مردم است. سطح عملکرد پروژه شش سیگما با سطح پشتکار، تخصص و تعهد تک تک اعضای تیم مطابقت دارد. در حین بررسی نقش هایی که به پروژه کمک می کنند، بیشتر آنها به نقش قهرمان و کمربند سیاه برای اجرای پروژه فکر می کنند. با این حال، برای بهبود عملکرد پروژه ها، کمربند سبز 6 سیگما نیز نقش مهمی در بهبود فرآیند ایفا خواهد کرد.

کمربند سبز بازیکنان تیم ماهری هستند و هدف آنها بهبود کیفیت فرآیند است. آنها به پر کردن شکاف بین نظریه شش سیگما و کاربردهای دنیای واقعی کمک می کنند. نامزدهای کمربند سبز 6 سیگما نقشی حیاتی در بهبود فرآیند، بازرسی داده ها یا مدیریت پروژه ایفا می کنند. آموزش کمربند سبز به داوطلبان ابزارهای اساسی مورد استفاده توسط یک تیم پروژه و نحوه استفاده از مهارت های DMAIC مربوط به پروژه شش سیگما را آموزش می دهد.

شش سیگما چیست؟, روش 6 سیگما, شش سیگما چگونه به کسب وکارها کمک می کند؟

چرا پیاده سازی کمربند سبز 6 سیگما برای سازمان ها مهم است؟

گواهینامه شش سیگما برای افرادی است که به اصطلاحاتی مانند بهبود مستمر و کاهش ضایعات و تجربه کاری در هر زنجیره تامین یا مدیریت تجاری علاقه دارند. گواهینامه کمربند سبز شش سیگما به متخصصان کمک می کند تا مهارت موضوعی خود را افزایش دهند که منجر به افزایش مطلوبیت توسط کارفرمایان و دستمزد می شود. این گواهینامه برای حرفه ای ها مسئول کنترل هزینه ها، بهبود خروجی ها و کمک به نتایج بهتر است.

در اینجا برخی از ویژگی ها و فعالیت های سنگ بنای نقش کمربند سبز ناب شش سیگما آورده شده است:

  • کمربند سبز کسی است که به طور فعال در پروژه های بهبود فرآیند، اغلب تحت هدایت یک متخصص کمربند سیاه، مشارکت دارد.
  • کمربندهای سبز به سمت راه حل ها کار می کنند و عوامل کلیدی در پیشرفت و موفقیت هر پروژه بهبود فرآیند هستند.
  • آنها می توانند ابتکارات بهبود فرآیند را در حوزه نفوذ خود برنامه ریزی و مدیریت کنند.
  • اغلب، کمربندهای سبز، کمربندهای زرد و سفید را در بهترین تمرین از تکنیک های ناب و شش سیگما راهنمایی و راهنمایی می کنند.

5 دلیل که چرا کربند سبز شش سیگما برای سازمان ها مهم است به شرح زیر است.

1. قابلیت کاهش ضایعات

توانایی شناسایی و کاهش مناطق ضایعات در فرآیندهای تجاری ارزش قابل توجهی دارد. کمربندهای سبز ناب شش سیگما در این زمینه ها آموزش دیده اند و می توانند زمان و منابع را در مکان های غیرمنتظره مفید شناسایی کنند.

2. بهبود کارایی و استانداردهای کیفیت

بهبود فرآیند به شدت بر ایجاد فرآیندهای کارآمدتر متمرکز است که سطح کیفیت موجود را حفظ یا بهبود می بخشد.

3. ارائه پس انداز پایدار

بهبودهای انجام شده توسط متخصصان ناب شش سیگما تقریباً همیشه منجر به پس انداز و افزایش سودآوری می شود. این پس‌اندازها به جای سود مالی یکباره، پایدار هستند. آنها با تغییر فرآیند یا حتی تغییر فرهنگی در شرکت به دست می آیند.

4. یک مزیت رقابتی به دست آورید

فرآیندهای شیک تر و کارآمدتر که توسط یک کمربند سبز در بخش یا سازمان آنها اجرا می شود زمان و منابع را باز می کند. این منابع را می توان برای کشف راه های تجاری جدید، محصولات و خدمات کلیدی کامل، و گسترش پتانسیل شرکت مورد استفاده قرار داد.

5. قهرمان فرهنگ بهبود فرآیند

فرهنگ بهبود فرآیند به نفع همه است. وقتی همه چیز به خوبی پیش می رود و اعضای تیم تشویق می شوند تا پیشرفت هایی را پیدا کنند و پیشنهاد دهند، همه در نقش خود کمی شادتر و با انگیزه تر هستند. داشتن کمربند سبز شش سیگما ماهر و دارای گواهینامه در کسب و کار به ایجاد این فرهنگ کمک می کند.

مزایای اخذ گواهینامه کمربند سبز 6 سیگما چیست؟

مزایای اخذ گواهینامه کمربند سبز 6 سیگما چیست؟

5 مزایای اخذ گواهینامه کمربند سبز 6 سیگما به شرح زیر است:

1. ابزارها و تکنیک های ناب و شش سیگما را درک کنید.

این روش‌های بهبود فرآیند ابزارهای قدرتمندی برای بهبود تقریباً هر چیزی هستند. از طریق تکمیل سطح آموزش کمربند سبز، شما شروع به ایجاد ذهنیت مناسب برای اجرای راه حل های بهتر در هر نقشی خواهید کرد.

2. به دست آوردن اعتماد به نفس و مهارت های عملی

هنگامی که یک آموزش کاربردی و عمیق کمربند سبز ناب شش سیگما را انتخاب می کنید، بسیار بیشتر از یک دوره کوتاه تر و سطح مقدماتی به دست خواهید آورد. شما مهارت و توانایی استفاده از این ابزارها را با اطمینان در هر محیطی به دست خواهید آورد.

3. پتانسیل شغلی خود را افزایش دهید

همانطور که ممکن است از مزایای سازمانی زیر حدس بزنید، کمربندهای سبز شش سیگما بسیار ارزشمند هستند. آنها می دانند که چگونه زمینه های پس انداز و بهبود را شناسایی کنند و برای رسیدن به اهداف خود راه حل هایی را اجرا کنند. با هر سازمانی که به دنبال کاهش ضایعات، ساده کردن فرآیندهای خود و افزایش سودآوری است، هر کسی که مهارت و گواهینامه قوی در این زمینه داشته باشد، مورد تقاضا خواهد بود.

4. رضایت شغلی بیشتر

بسیاری از تمرین‌کنندگان شش سیگما به این نوع نقش گرایش دارند، زیرا آنها حل‌کننده‌های طبیعی مشکلات هستند. با بهره مندی از این ابزارهای بهبود فرآیند، می توانند اقدام کنند و بسیاری از مشکلات را حل کنند. دستیابی به چنین پیشرفت‌هایی و دیدن کارها بهتر از قبل، سطح بالایی از رضایت شغلی را برای تمرین‌کنندگان کمربند سبز به ارمغان می‌آورد.

5. دستیابی به پتانسیل برای پیشرفت بیشتر

تبدیل شدن به یک کمربند سیاه شش سیگما پیشرفت طبیعی کمربندهای سبز پس از کسب تجربه است. پروژه‌های سطح کمربند مشکی چالش‌ها و پاداش‌های تازه‌ای را به همراه می‌آورند، نه اینکه به همراهی معمولی افزایش دستمزد بیشتر اشاره کنیم!

برخی از گواهینامه ها صرفاً بر روش شش سیگما (1) تمرکز می کنند و بنابراین اعتبار آنها را به جای «شش سیگما ناب» به سادگی «شش سیگما» می نامند. سایر برنامه ها و گواهینامه ها، مانند کمربند سبز ناب شش سیگما، هر دو رویکرد را ترکیب می کنند.

ما این روش را برای یادگیری ناب و شش سیگما انتخاب کرده‌ایم، زیرا به هر تمرین‌کننده دانش کاملی در مورد چگونگی تغییر محیط کسب‌وکار می‌دهد.

پرسش های متداول

  1. ابزارها و تکنیک های ناب و شش سیگما را درک کنید.
  2. به دست آوردن اعتماد به نفس و مهارت های عملی
  3. پتانسیل شغلی خود را افزایش دهید
  4. رضایت شغلی بیشتر
  5. دستیابی به پتانسیل برای پیشرفت بیشتر
  6.  

کمربندهای سبز در سطح سوم سیستم قرار دارند. آنها از کمربندهای سفید و زرد آگاهتر و ماهرتر هستند، اگرچه به اندازه کمربندهای سیاه پیشرفته یا با تجربه نیستند. یک پزشک کمربند سبز شش سیگما فردی است که درک مطمئنی از شش سیگما ناب دارد و توانایی به کارگیری اصول در پروژه های زنده را دارد.

2 دیدگاه دربارهٔ «کمربند سبز 6 سیگما چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button