دسته ها

آخرین مطالب

کسب و کار چیست؟

کسب و کار به یک نهاد یا سازمان سرمایه گذاری اطلاق می شود که فعالیت های حرفه ای را انجام می دهد. آنها می توانند تجاری، صنعتی یا موارد دیگر باشند. مؤسسات تجاری انتفاعی برای کسب سود تجارت می کنند، در حالی که افراد غیرانتفاعی این کار را برای یک مأموریت خیریه انجام می دهند.

کسب و کار چیست؟, 2 نوع کسب کار

کسب و کار چیست؟, 2 نوع کسب کار

تعریف: تجارت به عنوان یک فعالیت اقتصادی سازمان یافته تعریف می شود که در آن مبادله کالاها و خدمات برای بررسی کافی صورت می گیرد. این چیزی نیست جز روشی برای کسب درآمد از معاملات تجاری.  کسب وکار دربرگیرنده کلیه فعالیت هایی است که تنها هدف آنها در دسترس قرار دادن کالاها و خدمات مورد نظر در جامعه به نحو مؤثری است.

این تلاش سیستماتیک تجار برای تولید کالاها و خدمات و فروش آنها در بازار است تا از طریق سود حاصل از آن را درو کنند. سود نقش محوری ایفا می کند، زیرا تمام فعالیت های تجاری به سمت آن هدایت می شود، زیرا انگیزه ای برای کارآفرینان برای تلاش آنها و بنابراین برای هر کسب و کاری ضروری است.

ISO 29990 چیست؟, شرح در تصویر

ویژگی های کسب و کار چیست؟

فعالیت اقتصادی: تجارت یک فعالیت اقتصادی است، زیرا با هدف اصلی کسب درآمد، یعنی با انگیزه اقتصادی انجام می شود.

تولید یا خرید کالا و خدمات: کالاها و خدمات توسط واحدهای تجاری تولید یا تهیه می‌شوند تا ارزش افزوده و فروش آن به مصرف‌کننده را داشته باشند. کالاها یا توسط شرکت تولید می‌شوند یا از تامین‌کننده تهیه می‌شوند، با هدف فروش بیشتر آن به مصرف‌کننده، برای کسب سود.

فروش کالا و خدمات: تجارت باید شامل انتقال کالا برای ارزش به مشتری از طریق فروش باشد، به این معنی که اگر کالا برای مصرف شخصی به دست آمده باشد، معامله به منزله فعالیت تجاری نخواهد بود.

تداوم در معاملات: هر کسب و کاری مستلزم منظم بودن در معاملات است، یعنی معامله ایزوله مبادله کالا یا خدمات تجارت محسوب نمی شود. بنابراین، برای تشکیل تجارت، معاملات باید به طور منظم انجام شود.

کسب سود: هدف اساسی کسب و کار کسب سود از فعالیت های آن است. این ستون فقرات کسب و کار است که کسب و کار را در دراز مدت ادامه می دهد.

عنصر ریسک: ریسک عنصر کلیدی هر کسب و کاری است که مربوط به قرار گرفتن در معرض ضرر است. تلاش برای پیش بینی رویدادهای آینده و برنامه ریزی استراتژی های تجاری بر اساس آن انجام می شود. با این حال، عواملی که بر کسب و کار تأثیر می‌گذارند نامشخص هستند و همچنین فرصت ‌های تجاری نیز نامشخص هستند که می ‌تواند تغییر در تقاضا، سیل، کاهش قیمت‌ ها، اعتصابات، قفل شدن، نوسانات بازار پول و غیره باشد.

بازده نامشخص: در تجارت، بازده هرگز قابل پیش بینی و تضمین نیست، یعنی مقدار پولی که کسب و کار قرار است به دست بیاورد مشخص نیست. ممکن است کسب و کار سود زیادی کسب کند یا متحمل ضررهای سنگین شود.

قانونی و شرعی: شرکت در چه نوع فعالیتی فعالیت می کند، باید از نظر قانون قانونی باشد وگرنه تجارت محسوب نمی شود.

رضایت مصرف کننده: هدف کسب و کار عرضه کالا و خدمات به مصرف کنندگان است تا خواسته های آنها را برآورده کند، همانطور که وقتی مصرف کننده (کاربر نهایی) راضی شد، کالا یا خدمات را خریداری می کند. اما، اگر آنها نباشند، این احتمال وجود دارد که آنها به دنبال جایگزین باشند.

مصرف کننده به عنوان پادشاه در نظر گرفته می شود و بنابراین تمام فعالیت های کسب و کار در راستای رضایت مصرف کنندگان است. این کار را می توان با در دسترس قرار دادن کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب در دسترس آنها انجام داد.

آینده حمایت از مصرف کننده

طبقه بندی فعالیت های تجاری چگونه است؟

  1. صنعت: صنعت به معنای فعالیت های اقتصادی است که با تبدیل منابع به کالاهای آماده برای استفاده همراه است. این شامل تولید، پردازش، استخراج کالا می شود. این صنعت بیشتر به سه دسته کلی تقسیم می شود. صنایع اولیه، صنایع ثانویه و صنایع ثالثیه.
  2. بازرگانی: به زبان ساده، تجارت به خرید و فروش کالاها به ازای ارزش اطلاق می شود و شامل کلیه فعالیت هایی است که معامله را تسهیل می کند. علاوه بر این، تجارت شامل دو نوع فعالیت تجاری و کمکی برای تجارت است.

از چند سال گذشته، کل مفهوم کسب و کار دستخوش تغییر شدیدی شده است، یعنی از فعالیت تولیدکننده به فعالیت مصرف ‌گرا (1) تبدیل شده است. پیش از این، رویکرد «فروش آنچه تولید می‌شود» بود، اما اکنون رویکرد «تولید آنچه مورد تقاضا است» است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button