دسته ها

آخرین مطالب

پرسش های متداول

مقالات مرتبط

اطلاعات کاربردی

کد IR دامپزشکی چیست

کد IR دامپزشکی چیست

کد IR دامپزشکی چیست؟

کد IR دامپزشکی چیست؟ دریافت کد IR چگونه است؟، ایران کد چیست؟، نحوه اخذ کد IR دامپزشکی چگونه است؟ و سوالات این چنینی چالش متقاضیان دریافت کد IR برای صادرات محصولات مرتبط با دامپزشکی می باشد. کارشناسان شرکت “هوداک سیستم فرتاک” مقاله کد IR دامپزشکی چیست را تدوین و مکتوب کرده اند. شما می توانید با مطالعه کامل مقاله فوق جواب کلیه پرسش های خود را مطلع شوید.

دریافت کد IR دامپزشکی برای صادرات دام و طیور

اداره کل دامپزشکی یکی از شرایط صادرات فرآورده های خام دامی و خوراک دام، طیور و آبزیان را داشتن کد IR اعلام کرده و کلیه واحدهای تولیدکننده همینطور کشتارگاه های صنعتی جهت صادرات ملزم به دریافت کد IR هستند. کد IR مدرک تایید رعایت الزامات ایمنی و بهداشتی در واحدهای تولیدی یا کشتارگاهی است.

چه شرکت هایی می توانند کد IR دامپزشکی دریافت کنند؟

واحدهای تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان، واحدهای تولیدکننده مکمل های ویتامینی برای دام و طیور همچنین کشتارگاه های دام وطیور جهت صادرات محصول می بایست اقدام به دریافت کد IR توسط اداره کل دامپزشکی نمایند. اداره کل دامپزشکی براساس مستندات و مدارک واحدهای درخواست کننده کد IR را ممیزی می کند و در صورت تایید، کد IR صادر می شود.

دریافت-کد-IR-برای-صادرات-دام-و-طیور
شرایط دریافت کد IR دامپزشکی چیست؟

متقاضیان برای دریافت کد IR باید مستندات مربوط به ایمنی و بهداشت محیط کار، بررسی خطرات مواد غذایی و تولید در شرایط خوب را ارائه دهند، یک مدیر فنی با مدرک تحصیلی مرتبط به سازمان اداره کل دامپزشکی معرفی نمایند. نماینده اداره کل واحدهای متقاضی دریافت کد IR را ممیزی می کند و در صورت تایید مستندات کد IR صادر می شود.

اما متقاضیان نیاز دارند اطلاع داشته باشند که چه مستنداتی برای اخذ کد IR نیاز است. برای هر واحد تولیدی، کشتارگاه ها یا مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی بایستی گواهینامه HACCP، نظام نامه HACCP و گواهینامه GMP اخذ گردد. اما گواهینامه معتبر برای دریافت کد IR از کجا بگیرید؟

در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

نحوه ی دریافت گواهینامه HACCP مورد نیاز کد IR:

متقاضیان برای دریافت کد IR باید تعهد خود را مبنی بر ارزیابی خطرات مواد غذایی و ایجاد مستندات برای بررسی و رفع ریسک های موجود مربوط به مواد غذایی نشان دهند. بنابراین، ایجاد مستندات اصول HACCP و دستورالعمل های کاربردی در واحدهای تولیدی الزامی می باشد. اما از کجا گواهینامه HACCP دریافت کنید که مورد تایید اداره کل دامپروری باشد.

شرکت های زیادی هستند که گواهینامه HACCP، گواهینامه ایزو، گواهینامه GMP و گواهینامه ایزو 9001 را صادر می کنند. عموماً این شرکت ها اعلام می کنند گواهینامه صادر شده قابلیت استعلام دارد و مورد تایید برای دریافت کد IR می باشد. ولی ممکن است این گواهینامه ها توسط ممیزان اداره کل دامپروری مورد تایید نباشد. ضمن اینکه شما غیر از ارائه گواهینامه های مورد نیاز جهت دریافت کد IR نیاز به نظام نامه HACCP و مستندات GMP (روش خوب تولید) هم دارید.

شما باید دقت کنید، صرف اینکه گواهینامه HACCP و گواهینامه GMP قابلیت استعلام دارد دلیل بر معتبر بودن گواهینامه نیست. بلکه گواهینامه هایی معتبر هستند که توسط نهادهای معتبر مورد تایید صادر شده باشند. حال اینکه این مراجع را چطور شناسایی کنید.

ما در همین سایت و توسط مقالات متعدد در مورد مراجع صادر کننده ایزو همچنین نحوه اعتبار سنجی نهادهای صادر کننده ایزو توضیحاتی مکتوب کرده ایم. برای مطالعه دقیق تر می توانید به دیگر مقالات سایت مراجعه کنید یا با ما در ارتباط باشید. اما توضیح مختصری در مورد مرجع صادرکننده گواهینامه HACCP و GMP مورد تایید اداره کل دامپروری ارائه می کنیم.

استاندارد HACCP موارد ارزیابی ریسک ایمنی غذا و استاندارد GMP تولید در شرایط خوب را بررسی می کند. این استاندارد ها توسط سازمان غذا دارو ایالات متحده و تحت اعتبار FDA تدوین و منتشر شده اند. بنابراین به صورت معتبر و تحت اعتبار FDA این گواهینامه ها داخل ایران صادر نمی شود.

بنابراین این گواهینامه ها باید توسط مرجع صدور گواهینامه ایزو (یی) صادر شود که توسط سازمان غذا دارو ایران و دامپروری تایید شده باشند. سازمان اعتباربخشی ایران، مرکز ملی تایید صلاحیت (NACI) می باشد. این سازمان شرکت هایی را برای صدور گواهینامه HACCP و صدور گواهینامه GMP معرفی کرده است. چنانچه گواهینامه صادر شده توسط این مراجع باشد مورد تایید برای اداره کل دامپزشکی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله “شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو مورد تایید NACI” را مطالعه کنید. برای اخذ گواهینامه HACCP و گواهینامه GMP جهت دریافت کد IR می توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. ما می توانیم در مدت زمان کوتاه و با کمترین هزینه ممکن این گواهینامه ها را برای شما دریافت کنیم.

اداره کل دامپزشکی یکی از شرایط صادرات فرآورده های خام دامی و خوراک دام، طیور و آبزیان را داشتن کد IR اعلام کرده و کلیه واحدهای تولیدکننده همینطور کشتارگاه های صنعتی جهت صادرات ملزم به دریافت کد IR هستند. کد IR مدرک تایید رعایت الزامات ایمنی و بهداشتی در واحدهای تولیدی یا کشتارگاهی است.

متقاضیان برای دریافت کد IR باید مستندات مربوط به ایمنی و بهداشت محیط کار، بررسی خطرات مواد غذایی و تولید در شرایط خوب را ارائه دهند، یک مدیر فنی با مدرک تحصیلی مرتبط به سازمان اداره کل دامپزشکی معرفی نمایند.

برای هر واحد تولیدی، کشتارگاه ها یا مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی بایستی گواهینامه HACCP، نظام نامه HACCP و گواهینامه GMP اخذ گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button