پرسش های متداول

مزیت استاندارد ها چیست

مزیت استاندارد ها چیست ؟ سازمان ISO برای پاسخ به یک سوال اساسی تاسیس شد : مزیت استاندارد ها چیست. این کار با موارد واضحی مانند وزن و اندازه گیری آغاز شد و طی 50 سال گذشته به یک خانواده استاندارد تبدیل شده است که از کفش هایی که می پوشیم، شبکه های Wi-Fi که ما را به صورت نامرئی به یکدیگر متصل می کنند، پوشش می دهد.

با پرداختن به همه اینها و موارد دیگر ، استانداردهای بین المللی بدان معنی است که مصرف کنندگان می توانند اطمینان داشته باشند که محصولات شان ایمن، قابل اعتماد و با کیفیت هستند. استانداردهای ISO در مورد ایمنی جاده ها، ایمنی اسباب بازی ها و بسته بندی پزشکی ایمن، تنها برخی از مواردی است که کمک می کند جهان به مکانی امن تر تبدیل شود.

مقررات نظارتی و دولت ها برای کمک به تدوین مقررات بهتر روی استانداردهای ایزو حساب می کنند، زیرا می دانند به لطف مشارکت متخصصان مستقر در سطح جهانی مبنای مطلوبی دارند. سازمان بین المللی ISO تقریبا 23719 استاندارد تدوین و منتشر کرده و همه در فهرست استاندارد های ISO گنجانیده شده.

استاندارد های ایزو تقریباً همه جنبه های زندگی روزمره را لمس می کند و برای مشاغل بزرگ و کوچک کار می کند، می توانید استانداردها را در عمل مشاهده کنید. با داشتن استانداردهای بین المللی در مورد کیفیت هوا، آب و خاک، میزان انتشار گازها و تشعشعات و جنبه های زیست محیطی محصولات، فراتر از سود اقتصادی، از سلامت کره زمین و مردم محافظت می کنید.

استاندارد ها چگونه به مشاغل کوچک و متوسط کمک می کنند:

مزیت استاندارد ها چیست، استانداردها چگونه به مشاغل کوچک و متوسط کمک می کنند استانداردهای ISO به مشاغل در هر اندازه و بخشی کمک می کنند تا هزینه ها را کاهش دهند، بهره وری را افزایش دهند و به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند. در سراسر جهان، شرکت های کوچک و متوسط موتور حیاتی نوآوری و ایجاد شغل هستند.

استانداردهای بین المللی ISO به مشاغل در هر اندازه و بخشی کمک می کند تا هزینه ها را کاهش دهند، بهره وری را افزایش دهند و به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند. با اخذ گواهینامه ISO، اطمینان مشتری را نسبت به ایمن و قابل اعتماد بودن محصولات خود جلب کنید، با کمترین هزینه، شرایط مقررات را برآورده کنید، هزینه ها را از تمام جنبه های کسب و کار خود کاهش دهید و دسترسی به بازار در سراسر جهان را به دست آورید.

مزیت استانداردها چیست تصویر 2

استانداردها به عنوان نقشه راه برای تنظیم بهتر:

مزیت استاندارد ها چیست، استانداردها به عنوان نقشه راه برای تنظیم بهتر مسیر، سازگار، شفاف و هدفمند هستند.  استانداردهای ISO مبنای محکمی برای توسعه مقررات ملی و بین المللی فراهم می کنند، که باعث صرفه جویی در وقت و کاهش موانع تجارت بین المللی می شود.

سازگار، شفاف و هدفمند. استانداردهای ISO اشتراکات زیادی با اصول تنظیم بهتر دارند.

نهادهای نظارتی و دولتها با توافق کارشناسان مستقر در سطح جهانی، برای کمک به تدوین مقررات بهتر، بر استانداردهای ISO حساب می کنند.

استانداردهای ISO مبنای محکمی را فراهم می کنند که می تواند در تدوین مقررات ملی و بین المللی مورد استفاده قرار گیرد.

آنها نه تنها به صرفه جویی در وقت کمک می کنند، بلکه ابزارهای اساسی برای کاهش موانع تجارت بین الملل هستند.

blank

ایمنی ، کیفیت و ارزش پول برای مصرف کنندگان:

مزیت استاندارد ها چیست، ایمنی، کیفیت و ارزش پول برای مصرف کنندگان با مشارکت مصرف کنندگان در کار تدوین استانداردها از طریق کمیته سیاست های مصرفی سازمان ایزو، متوجه می شوید که چگونه سازمان ایزو  مزایای استانداردهای ISO را تا حد ممکن گسترش می دهد.

استانداردهای بین المللی ISO نیاز های مصرف کننده را لمس می کند. از اینکه مصرف کننده می تواند از کارت بانکی خود در خارج از کشور استفاده کنید. یا اینکه استاندارد ISO کمک میکند مصرف کننده اطمینان حاصل کنید که اسباب بازی های خریداری شده برای کودک، لبه تیز ندارند و ایمن هستند. استانداردهای ISO با پیگیری شرکت های سراسر جهان، مشخصاتی را برای اطمینان از عملکرد محصولات و خدمات مطابق انتظار مصرف کننده  ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها به بهبود رضایت مشتری کمک می کنند.

در جهانی که صدای مشتری به طور فزاینده ای برجسته است، این یک نیاز اساسی کسب و کار است. به همین دلیل نمایندگان مصرف کننده نقش اساسی در تدوین استاندارد دارند. کمیته ایزو در زمینه سیاست های مصرف کننده (COPOLCO) منابعی را برای مشارکت مصرف کنندگان فراهم می کند.

مزیت استانداردها چیست تصویر 4

استاندارد ضرورتی انکار ناپذیر برای مصرف کننده:

مزیت استاندارد ها چیست، استاندارد ها هم اکنون عضو جدایی ناپذیر زندگی جوامع بشری می باشند بطوری که روش های علمی را جایگزین روش های سنتی قبلی کرده اند. امروزه کیفیت و اطمینان از ایمنی محصولات خواسته و میل تمامی انسان ها است، زیرا موضوع مرگ و زندگی انسان ها در میان است. چنانچه محصولی کیفیت نامطلوب داشته باشد یا فاقد استاندارد باشد، باعث از دست رفتن مشتریان و کاهش منابع اقتصادی برای تولید کننده می شود.

سود حاصل از رعایت کردن استاندارد محصولات برای تولید کننده بیشتر از مصرف کننده است. بلحاظ اینکه مصرف کالای استاندارد برای مصرف کننده گان حائز اهمیت می باشد. مهمتر اینکه تولید کننده با رعایت موارد استاندارد سبب می شود، هزینه های انبار داری و ساخت ابزار، ماشین آلات و یا تولید و بسته بندی مواد غذایی کاهش یابد.

برچسب ها: مزیت استاندارد ها چیست، نحوه اخذ استاندارد ایران چگونه است، نحوه اخذ استاندارد بین المللی ISO چگونه است، نحوه اخذ استاندارد CE چگونه است

Call Now Button