دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط به HSE

استاندارد ایزو

10 مزیت سیستم های مدیریت HSE-MS

10 مزیت سیستم های مدیریت HSE-MS

سیستم های مدیریت HSE-MS

10 مزیت سیستم های مدیریت HSE-MS، آیا می‌دانستید که طبق تخمین‌های انجام شده، در دهه گذشته بیش از 2500 کارگر ایرانی هنگام کار کشته شده‌اند؟ بسیاری از کارگران به دلیل حوادث محل کار مجروح یا از کار افتاده اند. به همین دلیل است که شرکت‌ها در هر اندازه و در همه بخش‌ها مشتاق هستند تا خطرات کارگران خود را کاهش دهند و یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (HSE-MS) قوی ایجاد کنند.

اگر سازمان شما متعهد به ایمنی محل کار است، احتمالاً قبلاً نام سیستم های مدیریت HSE-MS را شنیده اید.

این که آیا در حال حاضر هیچ اقدامی ندارید یا فقط می خواهید سیستم OHS موجود خود را بهبود ببخشید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید:

“مزایای سیستم مدیریت HSE چیست؟”

این دقیقاً همان سؤالی است که ما در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد. ما قول می‌دهیم که مزایای دقیقی را که سیستم‌های مدیریت OHS ارائه می‌دهند به شما نشان دهیم و نشان دهیم که چگونه می‌توانند به شما در مدیریت خطرات سلامتی و ایمنی در سازمان تان کمک کنند.

10 مزیت سیستم های مدیریت HSE-MS عبارتند از:

  • بهبود عملکرد سلامت و ایمنی.
  • کاهش هزینه های مرتبط با حوادث و ریسک ها.
  • روابط و روحیه کارکنان بهبود یافته است.
  • بهبود کارایی کسب و کار.
  • بهبود تصویر عمومی و روابط عمومی.
  • حق بیمه کمتر.
  • دسترسی آسان تر به امور مالی.
  • افزایش انطباق با مقررات.
  • بهبود اعتماد به نفس.
  • تقویت مسئولیت اجتماعی و شرکتی.
HSE-MS
بهبود عملکرد سلامت و ایمنی:

10 مزیت سیستم های مدیریت HSE-MS، هیچ شکی وجود ندارد که اتخاذ یک رویکرد سیستماتیک برای مدیریت OHS و استفاده از یک سیستم خاص، مدیریت کسب و کار شما را آسان تر می کند!

وجود یک سیستم مناسب استراتژی های مدیریت HSE شما را بسیار موثرتر می کند.

چرا؟

همه کارمندان شما درک روشنی از نحوه رسیدگی به فعالیت‌های کلیدی خواهند داشت، خواه گزارش یک حادثه، پاسخ به یک مسئله یا حل مشکل باشد.

زمانی که هر کارگر پروتکل دقیقی را که باید رعایت کند روشن باشد و همه هر بار از یک رویکرد استفاده کنند، عملکرد HSE سازمان شما بهبود خواهد یافت.

با وجود سیستم مدیریت HSE-MS مناسب، سازمان شما نمای کلی روشنی از هر فعالیت مرتبط با OHS که در محل شما انجام می شود خواهد داشت. شما یک سوابق واضح و مورد توافق از آنچه اتفاق افتاده است، چگونه به آن واکنش نشان داده شده است و اقدامات بعدی انجام شده است.

کاهش هزینه های مرتبط با حوادث و حوادث:

10 مزیت سیستم های مدیریت HSE-MS، اگر سازمان شما در حال حاضر سیستم مدیریت OHS ندارد، به طرز وحشتناکی متوجه خواهید شد که تصحیح اشتباهات و مشکلات چقدر هزینه بر خواهد داشت.

ببینید، بدون سیستمی برای ردیابی و نظارت بر حوادث و حوادث، شما هیچ فرمولی برای کاهش خطرات پیش روی کارکنان خود ندارید.

هر بار که حادثه ای رخ می دهد، کسب و کار شما در معرض عواقب آن قرار می گیرد.

چیزهایی مانند:

  • ادعاهای غرامت پرسنل که حق بیمه شما را بالا می برد
  • هزینه استخدام کارکنان موقت برای رفع شکاف در نیروی کار شما در حالی که کارگران آسیب دیده بهبود می یابند.
  • و بیشتر!

اما هزینه های غیر مستقیم دیگری نیز وجود دارد.

نیروی کار شما بزرگترین دارایی کسب و کار شما است: هر حادثه و آسیب، روحیه کارکنان را تضعیف می کند.

وقتی کارگران احساس می کنند که کارفرمای آنها مدیریت HSE را جدی نمی گیرد، احتمال کمتری دارد که با کار خود درگیر شوند.

این تأثیر ضربه ای قابل توجهی در مورد بهره وری دارد. نظرسنجی گارتنر نشان داد که محیط های کاری با اخلاق پایین معمولاً سطح بهره وری پایین تری دارند.

اگر هیچ چیز دیگری توجه شما را جلب نمی کند، در نظر بگیرید که بهره وری پایین چه تاثیری بر نتیجه سازمان شما خواهد داشت.

یک سیستم مدیریت رسمی HSE به کاهش احتمال وقوع حوادث و سوانح کمک می کند و این به نوبه خود هزینه های سازمان شما را برای مقابله با آنها کاهش می دهد.

بهبود روابط و روحیه کارکنان:

10 مزیت سیستم های مدیریت HSE-MS، سومین مزیت سیستم های مدیریت OHS افزایش رضایت کارکنان و کمک به بهبود روابط و روحیه کارکنان است.

اگر سازمان شما در حال حاضر فاقد سیستم مدیریت HSE است، ممکن است خود را فریب دهید و فکر کنید که کارکنان متوجه نشده اند.

کارمندان متوجه خواهند شد که آیا مدیران آنها به سلامت و ایمنی آنها علاقه واقعی دارند یا خیر.

آنها ممکن است آن را بیان نکنند، اما شما آن را در سطوح مشارکت و رفتارشان در حین کار متوجه خواهید شد.

در یک نقطه افراطی، سازمان‌هایی که سیستم مدیریت HSE-MS ندارند، ممکن است کارکنان را ببینند که به طور عمدی یا ناخواسته رفتار ناایمن در کار انجام می‌دهند. بدون فرهنگ ایمنی مستحکم، کارمند ممکن است ایمنی خود یا دیگران را در معرض خطر قرار دهد.

همه اینها زمانی تغییر می کند که یک شرکت در یک سیستم مدیریت HSE-MS سرمایه گذاری کند. کارمندان احساس راحتی و امنیت بیشتری خواهند کرد زیرا آنها مجموعه ای از شیوه های HSE-MS را در اختیار خواهند داشت. پس از تکمیل آموزش، آنها دستورالعمل های دقیقی را که باید در هر شرایطی رعایت کنند، می دانند و به آنها کمک می کند در حین کار اعتماد به نفس پیدا کنند.

هنگامی که اجرای سیستم مدیریت HSE-MS را شروع می کنید، متوجه خواهید شد که بهره وری و روحیه کارکنان بهبود می یابد، نرخ حفظ کارکنان افزایش می یابد و رشد سازمان شما افزایش می یابد.

بهبود کارایی کسب و کار:

10 مزیت سیستم های مدیریت HSE-MS، پیاده سازی سیستم مدیریت OHS یکی از بهترین راه ها برای بهبود کارایی کسب و کار شما است.

چرا؟

زیرا هزینه های شما را تقریباً در کل کاهش می دهد.

یک سیستم مدیریت HSE-MS می تواند به شما کمک کند:

  • تعداد روزهای بیماری را که کارکنان خود می گذرانند کاهش دهید.
  • تعداد کارگران موقت مورد نیاز برای استخدام را کاهش دهید.
  • حق بیمه کمتر.
  • روحیه و بهره وری کارکنان را افزایش دهید.
  • نرخ حفظ کارکنان را بهبود بخشید.
  • کاهش هزینه های آموزشی (برای کارکنان جدید و موقت).

بهره وری بهبود یافته باید انگیزه ای قوی برای اقدام باشد و یک سیستم مدیریت HSE-MS در مقایسه با نداشتن سیستم یا اثربخشی محدود مزایای بی نظیری را ارائه می دهد.

یک سیستم مدیریت HSE-MS قوی به کاهش هزینه ها تقریباً از هر نظر کمک می کند.

با کاهش خطر، میزان تصادف و آسیب کمتری خواهید داشت و به شما کمک می کند از هزینه استخدام و آموزش کارگران موقت و مجبور به تعویض یا تعمیر اموال و تجهیزات آسیب دیده جلوگیری کنید.

با حوادث کمتری برای بررسی، سیستم‌های مدیریت HSE-MS همچنین هزینه‌های بررسی حوادث را کاهش می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا از تأخیرهای برنامه‌ریزی‌شده‌ای که در غیر این صورت با آن مواجه می‌شوید، اجتناب کنید.

در دراز مدت، راه اندازی یک سیستم مدیریت HSE-MS یکی از سودآورترین گام هایی است که هر سازمانی می تواند انجام دهد.

بیشتر بخوانیم: گواهینامه HSE-MS.

بهبود تصویر عمومی و روابط عمومی:

10 مزیت سیستم های مدیت HSE-MS، هر کسی که عبارت “چیزی به نام تبلیغات بد وجود ندارد” را ابداع کرد، آشکارا هرگز در روابط عمومی برای یک شرکت چندملیتی کار نکرده است!

برای سازمان‌های مدرن، حوادث و آسیب‌های جدی مرتبط با سلامت عمومی می‌شوند و می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به وجهه عمومی یک شرکت وارد کنند.

وقتی نوبت به ایجاد جذابیت برای برند و به دست آوردن مشتریان جدید می رسد، برخلاف جریان شنا می کنید. آخرین چیزی که سازمان شما به آن نیاز دارد یک حادثه بزرگ است که از کار خوب شما کم کند.

مصرف کنندگان کمتر به شرکت هایی اعتماد می کنند که سلامت و ایمنی کارکنان خود را جدی نمی گیرند.

ما این را اخیراً زمانی دیدیم که news.com.au گزارش داد که چگونه ظاهراً مک‌دونالد کارکنان خود را به ممنوعیت توالت و آب خوردن تهدید کرده است. هر چه حقیقت پشت این ادعا نهفته بود، به وجهه عمومی شرکت آسیب وارد شد.

به همین دلیل است که راه اندازی یک سیستم مدیریت HSE یک اقدام احتیاطی معقول است. این به کارکنان خود نشان می دهد که برای حقوق آنها برای داشتن یک محیط کار ایمن و سالم ارزش قائل هستید و قصد احترام به آن را دارید.

با گذشت زمان، این می تواند به شما کمک کند وجهه عمومی خود را تقویت کنید و استخدام و نگهداری کارکنان را بسیار آسان تر کند: یک برد-برد هم برای شما و هم برای کارمندانتان!

سیستم-مدیریت-HSE
حق بیمه کمتر:

10 مزیت سیستم های مدیریت HSE-MS، هنگامی که اکثر مشاغل شروع به بررسی یک سیستم مدیریت رسمی OHS می کنند، یکی از اولین ملاحظات آنها هزینه است.

در حالی که هزینه مطمئناً بخشی از معادله است، مهم است که بدانیم چگونه هزینه ها با صرفه جویی در هزینه جبران می شود.

ما قبلاً درباره راه‌های مختلفی صحبت کرده‌ایم که سیستم‌های مدیریت HSE می‌توانند در هزینه ‌های سازمان شما صرفه‌جویی کنند، مانند کاهش جابجایی کارکنان، کاهش هزینه‌های استخدام و آموزش کارکنان موقت و کاهش هزینه‌های بررسی حوادث و حوادث.

اما یک صرفه جویی در هزینه مهم و اغلب نادیده گرفته می شود، حق بیمه کمتر است.

در فرهنگ دعوی قضایی امروزی، حق بیمه اجباری است، اما اگر بتوانید نشان دهید که به طور موثر خطرات کارگران خود را در محل خود کنترل می کنید، بیمه گذاران حق بیمه کمتری را ارائه می دهند.

اگر می‌توانید از سیستم مدیریت HSE برای کاهش صدمات و بیماری‌ها – مثلاً – 20 درصد استفاده کنید، این شواهد ارزشمندی است که می‌توانید برای تمدید حق بیمه خود از آن استفاده کنید. ریسک درک شده سازمان شما کمتر است و این ممکن است منجر به صرفه جویی در هزینه از طریق حق بیمه کمتر شود.

بیشتر بخوانیم: دانلود رایگان HSEPLAN.

دسترسی آسان تر به امور مالی:

10 مزیت سیستم های مدیریت HSE-MS، به دست آوردن منابع مالی از بانک ها و سرمایه گذاران هرگز آسان نیست، به خصوص در فضای تجاری چالش برانگیز امروزی.

اما یک سیستم مدیریت HSE بخش مهمی برای اثبات به سرمایه گذاران بالقوه است که سازمان شما به خوبی مدیریت می شود.

شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد بانک ها و سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای تامین مالی کسب و کارهایی که می توانند نشان دهند به خوبی مدیریت می شوند، خواهند داشت.

با تصادفات و صدمات کمتر و مجموعه ای از دستورالعمل های روشن که به شما کمک می کند به هر حادثه ای که رخ می دهد پاسخ دهید، شرکت شما نتیجه سالم تری خواهد داشت و شانس بیشتری برای برنده شدن در سرمایه گذاری ها خواهد داشت که در غیر این صورت ممکن نیست.

افزایش انطباق با مقررات:

اگر دو کلمه وجود داشته باشد که در دل اکثر صاحبان مشاغل ترس ایجاد کند، ممکن است این دو کلمه باشند: “تطابق با مقررات”.

مقررات به طور فزاینده‌ای سخت‌تر می‌شوند و مجازات‌ها شدیدتر می‌شوند.

برای مثال، قانون اداره کار ایران ایجاب می‌کند که کسب ‌وکارهای ایرانی هر زمان که یک حادثه «قابل اطلاع» رخ می‌دهد – مانند مرگ، تصادف جدی یا جراحت، فوراً از طریق مسئول ایمنی به کمیته حفاظت فنی اداره کار خود اطلاع دهند.

اگر سیستم مدیریت HSE ندارید، احتمال ارتکاب ناخواسته تخلف بسیار زیاد است، چه به دلیل سهل انگاری یا خطای انسانی.

یک سیستم مدیریت HSE مناسب به همه کارکنان شما کمک می کند تا از الزامات قانونی فعلی آگاه باشند. این انطباق با مقررات شما را بهبود می بخشد و خطر پرداخت جریمه را کاهش می دهد.

افزایش اعتماد به نفس:

یک سیستم مدیریت جامع OHSAS کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان شما در برابر طیف گسترده ای از تهدیدات و مشکلات بهداشتی محافظت می شوند، مانند:

  • سقوط.
  • صدمات.
  • آسیب های فشاری مکرر.
  • اثرات ارتعاش و سر و صدا.
  • بیماری های پوستی.
  • بیماری های مرتبط با آزبست.
  • و بیشتر!

هنگامی که کارمندان در محل کار احساس امنیت می کنند، به احتمال زیاد احساس اعتماد به نفس خواهند داشت. همانطور که بحث کردیم، این به بسیاری از زمینه‌های دیگر کار آنها مانند بهره‌وری، کارایی و نرخ حفظ می‌رسد.

اتخاذ یک سیستم مدیریتHSE  یکی از راه های ایجاد اعتماد است که مکمل سایر اقداماتی است که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید برای کسب و کار خود برای گواهینامه HSE-MS و یا  ISO 45001:2018 درخواست دهید تا به کارکنان نشان دهید که به ایمنی محل کار متعهد هستید. این گواهینامه ها برخی از بهترین راه ها برای تنظیم رویه های رسمی برای مدیریت خطرات بهداشتی و ایمنی هستند.

اگر کارمندان ببینند که شما فعالانه از سلامت و ایمنی آنها مراقبت می کنید، روابط و اعتماد به نفس بهبود می یابد. این منجر به نیروی کار مولدتر و کارآمدتر می شود.

مسئولیت پذیری شرکتی و اجتماعی را تقویت کنید:

وجود یک سیستم مدیریت HSE قوی بخش مهمی از جذابیت برند شما است. بیش از 57 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی YouGov Omnibus  گفتند که کسب و کار موظف است اطمینان حاصل کند که به شیوه های کار مضر مانند کار اجباری متکی نیست. یک خط مشی مدیریت OHSAS نشان می دهد که شما برای رفاه فیزیکی، اجتماعی و روانی کارکنان خود ارزش قائل هستید و به شما در ایجاد تصویر عمومی خود کمک می کند.

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فقط در مورد برآوردن انتظارات ذینفعان، پیروی از قوانین و مقررات و پیروی از هنجارهای بین المللی نیست، بلکه در مورد رفتارهای اخلاقی مانند توجه به سلامت کارگران نیز می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button