دسته ها

آخرین مطالب

تایید صلاحیت ایمنی

گرفتن مدرک HSE از اداره کار – 12 روزه

گرفتن مدرک HSE از اداره کار یکی از مهمترین نیازهای شرکت های پیمانکاری جهت حضور در مناقصات کارفرمایی است. با توجه به دستورالعمل اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران که طی مورخ 1397/06/24 کلیه کارفرمایان دولتی موظف شده اند با پیمانکارانی وارد قرارداد شوند که بتوانند مدرک HSE از اداره کار را ارائه دهند. لذا گرفتن مدرک HSE از اداره کار جزو مهمترین موضوع در دست بررسی پیمانکاران است.

گرفتن مدرک HSE از اداره کار – 12 روزه

نیاز پیمانکاران به اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار که اصطلاحاً HSE اداره کار عنوان می شود جزو نیازهای مهم آنها است. پس ما شما را راهنمایی میکنیم طی 12 روز کاری بتوانید اقدام به گرفتن مدرک HSE از اداره کار نمایید. با ما همراه شوید.

صلاحیت ایمنی اداره کار (HSE اداره کار) چیست؟

صلاحیت ایمنی یا HSE اداره کار قوانین و شرایط تعریف شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که کلیه پیمانکاران را مکلف به رعایت آن در پروژه می کند. برای رعایت قوانین ایمنی نیاز است که افراد یا کارگران موضوعات ایمنی حین فعالیت کاری را رعایت کنند.

لذا آموزش ایمنی برای پرسنل یا کارگران جزو مهمترین اقداماتی است که توسط اداره کار طی یک دوره 8 ساعته ایمنی عمومی صورت می پذیرد. مسئول بررسی شرایط ایمنی کار در پروژه مسئول ایمنی معرفی شده در پیمان است که افسر ایمنی باید توسط پیمانکار معرفی و توسط اداره کار تایید گردد.

چنانچه یک شرکت پیمانکاری موفق به رعایت کلیه قوانین ایمنی تعریف شده در دستورالعمل اداره کار در کارگاه گردد، به شرط تایید بازرسان اداره کار، شرکت مذکور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی یا مدرک HSE از اداره کار دریافت می کند. گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاری 2 سال اعتبار داشته و قبل از اتمام باید اقدام به تمدید گردد.

توجه به مسائل ایمنی نه تنها جان افراد را نجات می دهد، بلکه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شرکت ها در هنگام وقوع حوادث می شود. سوانح با انحراف زمان برای رسیدگی به دعاوی کارگران و گزارش حوادث، پیشرفت پروژه ها را کند می کند.

دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار

شرایط گرفتن مدرک HSE از اداره کار چگونه است؟

شرایط گرفتن مدرک HSE از اداره کار منوط به بارگذاری و ارائه مدارکی منجمله:

پیمانکاران برای گرفتن مدرک HSE از اداره کار طی 12 روز کاری باید مدارک و مستندات مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را آماده بارگذاری در سایت ایمنی اداره کار نمایند. پس از بارگذاری مدارک باید پرونده فیزیکی را تحویل انجمن های معرفی شده در استان خود نمایند.

انجمن ایمنی اداره کار پرونده الکترونیکی و فیزیکی را برای بررسی به اداره کار ارسال می کند و از زمان ارسال پرونده به شرط پیگیری توسط پیمانکار، تقریباً 12 روز کاری زمان نیاز است که پس از گزارش بازرس اداره کار گواهی HSE اداره کار صادر گردد.

شما می توانید برای اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهی HSE اداره کار با ما در ارتباط باشید. ما طی یک نامه به طور کامل مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهی صلاحیت ایمنی اداره کار را در اختیار شما می گذاریم. مشاوره و کارسازی گرفتن مدرک HSE از اداره کار توسط همکاران ما انجام می شود.

چنانچه مدارک شما کامل باشد ما می توانیم مسیر دریافت گواهی HSE از اداره کار را برای شما تسهیل نماییم.

کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک می توانند دوره های مربوط به اداره کار شامل:

  1. دوره 20 ساعته آموزش عمومی ایمنی کارفرمایی
  2. دوره 40 ساعته عمومی ایمنی ویژه مسئولین ایمنی
  3. دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک
  4. دوره 8 ساعته عمومی ایمنی کارگری، را

توسط انجمن هایی که دوره را ثبت نام و برگزار می کنند، ثبت نام نماید.

پیمانکارانی که نیاز به دریافت یا اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی از اداره کار دارند باید دقت کنند که آیا مدارک مورد نیاز را به صورت کامل دارند؟، اگر مدارک شما نواقص دارد ابتدا اقدام به تکمیل مدارک نمایید. ما می توانیم این مسیر را برای شما تسهیل کنیم.

برای استعلام گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار باید به سایت ایمنی اداره کار مراجعه کنید و شماره گواهی خود را در قسمت مربوطه مکتوب کنید. برای استعلام گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اینجا کلیک نمایید.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

آیا شرکت ما می توانم گواهی HSE ادراه کار صادر نماید؟

خیر- گواهینامه HSE اداره کار فقط توسط اداره کار استان ها با توجه به مدارک و مستندات همچنین گزارش بازرس اداره کار و تایید کمیته فنی، صادر می گردد. لذا شرکت های مشاوره همانند شرکت هوداک سیستم فرتاک فقط می تواند شما را راهنمایی کند تا مدارک را سریعتر آماده نمایید، اقدام مربوط به بارگذاری را به شما آموزش دهد و شرایط پیگیری و صدور گواهی را برای شما تسهیل نماید.

پیمانکاران متقاضی گرفتن مدرک HSE از اداره کار می توانند با شرکت هوداک سیستم فرتاک وارد قرارداد شوند تا امور مربوط به تکمیل مدارک و بارگذاری را در سریعترین زمان ممکن به سرانجام برسانند و طی بازده 12 روز کاری اقدام به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی کنند.

سوالات متقاضیان

صلاحیت ایمنی یا HSE اداره کار قوانین و شرایط تعریف شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که کلیه پیمانکاران را مکلف به رعایت آن در پروژه می کند. برای رعایت قوانین ایمنی نیاز است که افراد یا کارگران موضوعات ایمنی حین فعالیت کاری را رعایت کنند.

تکمیل مدارک برای گرفتن مدرک HSE از اداره کار شامل:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button