دسته ها

آخرین مطالب

تایید صلاحیت ایمنی

انواع گواهینامه پیمانکاران

مهمترین مقالات سایت

لینک های مرتبط

صلاحیت ایمنی اداره کار و رفاه اجتماعی

صلاحیت ایمنی اداره کار و رفاه اجتماعی چیست؟, مدارک لازم برای دریافت گواهی صلاحیت ایمنی (HSE) اداره کار چیست؟, مراحل صدور گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه است.

صلاحیت ایمنی اداره کار

کلیه پیمانکاران برای حضور در مناقصات کارفرمایی نیاز به اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار دارند. حتی شرکت های مشاوره ای که دارای رتبه بندی مشاور از ساجات هستند برای حضور در مناقصه نیاز به این گواهینامه دارند. بنابراین عمده سوال متقاضیان در مورد روند دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی و مدارک لازم جهت صدور صلاحیت ایمنی توسط اداره کار استان ها می باشد.

ما می خواهیم توسط این مقاله کلیات مربوط به نحوه دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار را بررسی کنیم. پس با ما همراه شوید.

صلاحیت ایمنی اداره کار

صلاحیت ایمنی اداره کار و رفاه اجتماعی چیست و چه مدارکی برای برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی نیاز است. این موضوع احتمالاً چالش تمامی شرکت های پیمانکاری است که نیاز دارند وارد مناقصات شوند. زمانی که شما به عنوان پیمانکار وارد یک مناقصه می شوید توسط ارگان های دولتی، دستگاه های اجرایی یا کارفرمایان از شما مدرک صلاحیت ایمنی اداره کار و رفاه اجتماعی را درخواست دارند.

برخی از پیمانکاران گواهینامه صلاحیت ایمنی را قبلاً داشته اند که مدت اعتبار آن به پایان رسیده، بنابراین سوال دارند که شرایط تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی چگونه است و برخی از پیمانکاران این گواهینامه را ندارند که می بایست اقدام به اخذ نمایند. شما باید بدانید که گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار با گواهینامه HSE-MS متفاوت است. بنابراین صرف اینکه گواهینامه HSE خیلی سریع صادر می شود فریب افراد و شرکت های سودجو را نخورید و اقدام به اخذ گواهینامه HSE به جای گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار ننمایید.

در ابتدای مقاله صلاحیت ایمنی اداره کار می پردازیم به سوالات پرتکرار متقاضیان، سپس در مورد مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار و نحوه ی دریافت آن توضیحاتی مکتوب می نماییم. کارشناسان “شرکت هوداک سیستم فرتاک” آمادگی موضوع را دارند تا به شما مشاوره رایگان دهند. امور مربوط به کارسازی در مورد اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

چنانچه نیاز دارید روند اخذ این گواهینامه توسط ما انجام شود با کارشناسان شرکت ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. ما می توانیم در مدت زمان کوتاهی این گواهینامه را برای شما دریافت کنیم. شرکت هوداک سیستم فرتاک صادر کننده گواهینامه صلاحیت ایمنی نیست و این گواهینامه پس از طی کردن مراحل قانونی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می شود.

صلاحیت ایمنی پیمانکاران

پرسش و پاسخ در مورد صلاحیت ایمنی اداره کار:

  • از چه طریقی می توان گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار را استعلام گرفت؟ برای استعلام گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار و اطمینان از صحت این گواهینامه وارد سایت https://svcc.mcls.gov.ir/Contractors.aspx شوید سپس اطلاعات شرکت را وارد نمایید.
  • مدت زمان اعتبار گواهینامه صلاحیت ایمنی چقدر است؟ گواهینامه صلاحیت ایمنی توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی برای مدت دوسال صادر شده و در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد.
  • چه شرکت هایی برای اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی باید اقدام کنند؟ کلیه شرکت ها که به عنوان پیمانکار وارد مناقصات دولتی می شوند باید اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار نمایند. برای بررسی بیشتر به دستورالعمل اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی مراجعه نمایید.
  • آیا شرکت هایی که پروژه فعال ندارند می توانند گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار دریافت کنند؟ شرکت های متقاضی این گواهینامه حتماً باید پروژه فعال داشته باشند بلحاظ اینکه بازرسی ها توسط اداره کار از پروژه ها انجام می شود. چنانچه شما کارگاه تولیدی یا کارخانه تولیدی دارید می توانید این محل را به عنوان پروژه به اداره کار معرفی نمایید جهت فرآیند بازرسی. شرکت هایی که در حوزه مشاوره فعالیت دارند می توانند دفتر مرکزی خود را به عنوان پروژه به اداره کار معرفی نمایند.

    چنانچه کارگاه، کارخانه تولیدی یا شرکت مشاوره ای نیستید و پروژه فعال ندارید به شرط تکمیل کلیه مدارک می توانید اقدام به اخذ نامه موقت دوماهه برای مناقصه از اداره کار نمایید. برای اطلاع از شرایط دریافت نامه موقت دوماهه پیشنهاد می شود مقاله “اخذ فوری نامه اداره کار برای حضور در مناقصه” را مطالعه نمایید.

  • اعتبار گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار چقدر است؟ اعتبار گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار 2 سال است و قبل از اتمام اعتبار گواهینامه می بایست اقدام به تمدید نمایید.
  • از کجا باید اقدام به اخذ صلاحیت ایمنی اداره کار نماییم؟ محل ثبتی شرکت که در اساسنامه عنوان شده معیار تایید اداره کار می باشد. بنابراین شرکت شما در هر استانی که ثبت شده می بایست از اداره کار همان استان اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی نمایید. دقت کنید که محل پروژه برای اداره کار معیار ثبت نام صلاحیت ایمنی نیست و فقط محل ثبتی شرکت مورد تایید می باشد.
  • آیا برای کارگاه های کمتر از 10 نفر مسئول ایمنی نیاز است؟ با توجه به آخرین دستورالعمل اداره کار تمامی شرکت های متقاضی جهت دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی می بایست مسئول ایمنی فعال در پروژه را معرفی کنند. بنابارین حتی اگر کارگاه دارای یک نفر نیروی کار باشد باید مسئول ایمنی را معرفی نمایید.
  • آیا نفرات داخل لیست بیمه دفتر مرکزی هم باید گواهینامه دوره 8 ساعته کارگری را ارائه دهند؟ چنانچه از لیست بیمه دفتر مرکزی نفراتی همچون مسئول ایمنی، مسئول پروژه، ناظر فنی و …. برای سازمان بیمه اعلام می شوند، یا تعداد نفرات دفتر مرکزی بالای 20 نفر باشند، باید برای این نفرات دوره 8 ساعته کارگری تعریف شود. چنانچه شما یک شرکت مشاوره ای هستید بلحاظ اینکه پروژه فعال ندارید کلیه نفرات تحت لیست بیمه می بایست دوره 8 ساعته کارگری را گذرانده باشند و گواهینامه دوره عمومی ایمنی 8 ساعته کارگری را دریافت کرده باشند.
  • گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار چیست؟ صلاحیت ایمنی اداره کار مدرک صادر شده توسط اداره کار استان ها برای پیمانکاران می باشد. توانایی ایمنی شرکت های پیمانکاری و رعایت ایمنی و بهداشت کارگاهی توسط این گواهینامه تایید می شود.
گواهینامه-صلاحیت-ایمنی-اصفهان

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار چیست؟

این سوالی است که ممکن است تمامی پیمانکاران داشته باشند. اینکه برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی به چه مدارکی نیاز داریم. مدارک شرکت ها برای اخذ این گواهینامه به سه دسته کلی تقسیم بندی شده در زیر به آن اشاره می شود. حتماً توجه داشته باشید، پیمانکاران برای دریافت صلاحیت ایمنی باید یک پیش نیاز داشته باشند. پس به ادامه موضوع توجه کنید.

  • پیش نیاز اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی چیست؟

پیمانکاران برای دریافت صلاحیت ایمنی باید یک مدرک پیش نیاز داشته باشند. مدرک پیش نیاز با توجه به حوزه فعالیت شرکت ها متفاوت است. چنانچه حوزه فعالیت شما فنی مهندسی است و در پروژه های پیمانکاری بزرگ همانند ساخت و ساز، راه سازی، سد سازی، انفورماتیکی، نفت و گاز، معدن و … شرکت می کنید باید مدرک صلاحیت پیمانکاری (رتبه پیمانکاری) داشته باشند.

شرکت هایی که حوزه فعالیت آنها خدماتی است و پروژه های کوچکتری دارند باید توسط اداره کار اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار نمایید. نام این گواهینامه، گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی است.

واحدهای تولیدی به شرط داشتن پروانه بهره برداری از وزارت صمت می توانند اقدام به اخذ صلاحیت ایمنی نمایند.

  • مدارک ثبتی شرکت شامل:
  1. ارائه کپی برابر اصل روزنامه های تاسیس، آخرين تغییرات مربوط به آدرس، آخرين تغییرات اعضای هئیت مديره.
  2. کپی اساسنامه شرکت + کپی برابر اصل صفحه اول اطلاعات اساسنامه.
  3. کپی برابر اصل سند ملکی يا قولنامه و يا اجاره نامه دفتر مرکزی.
  • مدارک شناسایی شرکت شامل:
  1. ارائه کپی برابر اصل صفحه اول شناسنامه مديرعامل و اعضای هئیت مديره.
  2. ارائه کپی برابر اصل کارت ملی مديرعامل و اعضای هئیت مديره.
  3. ارائه نام کاربری و کد گذرواژه کلیه نفرات لیست بیمه، مدیرعامل شرکت و شرکت.
  • مدارک مالی شرکت شامل:
  1. لیست بیمه شرکت به همراه کلیه پروژه های فعال.
  2. ارائه کد رمز بیمه سامانه تامین اجتماعی شرکت.
  3. پرداخت لیست بیمه شرکت.
  4. پرداخت حقوق پرسنل شرکت.
  5. اظهارنامه مالیاتی.
  6. ارائه قراردادهای اعلام شده در جدول 10 اظهارنامه مالیاتی.
  7. تعیین تکلیف بابت قراردادهای به اتمام رسیده.
  8. پرداخت سود اظهارنامه مالیاتی.
  • مدارک فنی شرکت شامل:
  1. ارائه کپی برابر اصل گواهی صلاحیت پیمانکاری از مراجع ذی صالح و یا کپی پروانه بهره برداری و تاییدیه آن از اداره ی کار.
  2. گواهینامه دوره 20 ساعته عمومی ایمنی ویژه کارفرمایان.
  3. گواهینامه دوره 40 ساعته عمومی ایمنی و بهداشت ویژه مسئول ایمنی.
  4. گواهینامه دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک.
  5. گواهینامه دوره 8 ساعته عمومی ایمنی ویژه کارگران.

کلیه مدارک اعلام شده به انضمام یکسری از فرم ها که باید در سربرگ شرکت شما مکتوب و مهر و امضاء گردد باید به صورت اسکن تهیه شود و در سامانه ایمنی اداره کار بارگذاری شود. کلیه مدارک شرکت به غیر از مدارک فردی و فنی باید کپی برابر اصل شوند. در صورت نواقص هر یک از مدارک اعلام شده هیچ بررسی توسط اداره کار انجام نمی شود و شما نمی توانید اقدام به اخذ این گواهینامه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر یا دسترسی به فرم های مربوطه جهت اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار با کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک ارتباط برقرار کنید.

تصویر صفرتاصد اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی

روند دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار چگونه است؟

بعد از تکمیل شدن مستندات روند بارگذاری مدارک و دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی چگونه است. این مسیر خیلی ساده است در صورتی که به طور اصولی انجام شود. ما شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید این گواهینامه را دریافت کنید.

  1. مدیرعامل شرکت به عنوان نماینده یا وکیل شرکت با اطلاعات شخصی خود ابتدا اقدام به احراز هویت شرکت نماید. فرآیند احراز هویت و لینک سایت احراز هویت در مقاله “احراز هویت شرکت های پیمانکاری” مکتوب شده است. به این مقاله مراجعه کنید.
  2. مدیرعامل شرکت به عنوان شخص حقوقی اقدام به احراز هویت نماید و گذرواژه و نام کابری را دریافت نمایید.
  3. کلیه پرسنل شرکت و اعضاء هیئت مدیره به عنوان کارگر در سامانه احراز هویت اقدام به دریافت گذرواژه و نام کاربری نمایند. دقت کنید که هر فرد با اطلاعات شخصی خود باید اقدام به احراز هویت نماید.
  4. گواهینامه های فردی، مدارک شرکت که در بالا عنوان شد به همراه فرم های مربوطه را به صورت فایل اسکن ایجاد کرده و در سامانه صلاحیت ایمنی اداره کار بارگذاری نمایید. شما می توانید جهت بارگذاری مدارک از راهنمای بارگذاری مدارک که در سامانه اداره کار آورده شده استفاده کنید.
  5. پس از بارگذاری مدارک یک دفتر انجمن که در استان خود معرفی شده را انتخاب کنید و ثبت نمایید.
  6. پس از تایید مدارک توسط دفتر انجمن، فیزیک مدارک بارگذاری شده را تحویل دفتر انجمن منتخب نمایید و رسید تحویل مدارک را دریافت کنید.
  7. بعد از حدود سه روز کاری به اداره کار استان خود مراجعه نمایید و با مراجعه به دبیر صلاحیت اداره کار پیگیر پرونده خود باشید.
  8. پرونده توسط دبیر صلاحیت جهت بازرسی به بازرس اداره کار اعلام می گردد. بازرسی توسط پروژه های اعلام شده انجام می شود. بنابراین پیگیر بازرسی پرونده خود باشید و با بازرسانان اداره کار تعامل داشته باشید.
  9. نتیجه گزارش روند بازرسی را از رئیس بازرسان پیگیری نمایید و چنانچه نواقصی اعلام شده در صدد رفع نواقص کوشا باشید.
  10. گزارش بازرسی به اداره کار استان مربوطه اعلام می شود و دبیر صلاحیت اداره کار با تایید پرونده آن را به کمیته تعیین صلاحیت ایمنی ارسال می کند.
  11. کمیته تعیین صلاحیت ایمنی پرونده را بررسی می کند و چنانچه تمامی مدارک و گزارش اداره کار تایید شود، گواهینامه صلاحیت ایمنی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می شود.

کلیه مراحل و روند اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی مکتوب شد. روند دریافت این گواهینامه زمانبر بوده بنابراین پیشنهاد می شود کلیه پیمانکاران از یک مشاور صلاحیت ایمنی کمک بخواهند تا روند پرونده به درستی و اصولی انجام شود. مدت زمان اخذ این گواهینامه سوال متداول پیمانکاران است که چنانچه روند به درستی اجرایی شود حدود یک ماه کاری زمان می برد تا گواهینامه صادر شود.

شرکت هوداک سیستم فرتاک به عنوان مشاور شما می تواند شما را راهنمایی کند جهت دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار. بنابراین، با ما در ارتباط باشید. چنانچه نواقصی جهت تکمیل مدارک دارید می توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. ما می توانیم گواهینامه های مورد نیاز پیمانکاران جهت حضور در مناقصه را در اختیار شما قرار دهیم. پی پیشنهاد می شود مقاله “گواهینامه ایزو مورد نیاز پیمانکاران” را مطالعه نمایید.

  • برای استعلام گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار و اطمینان از صحت این گواهینامه وارد سایت https://svcc.mcls.gov.ir/Contractors.aspx شوید سپس اطلاعات شرکت را وارد نمایید.

صلاحیت ایمنی اداره کار مدرک صادر شده توسط اداره کار استان ها برای پیمانکاران می باشد. توانایی ایمنی شرکت های پیمانکاری و رعایت ایمنی و بهداشت کارگاهی توسط این گواهینامه تایید می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button