دسته ها

آخرین مطالب

مطالب مرتبط

لینک های مرتبط

اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی

اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی توسط پیمانکارانی درخواست می شود که زمان کافی جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی از اداره کار را ندارند. گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی مدرکی است که توسط اداره کار استان ها برای پیمانکاران صادر می شود و پیمانکار برای حضور در مناقصه به آن نیاز دارد. روند اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی زمان بر بوده یا برخی پیمانکاران کارگاه فعالی ندارند که اعلام کنند جهت بازرسی، لذا برای اینکه مناقصه را از دست ندهند دنبال راهی هستند تا اقدام کنند به اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی.

پیمانکارانی که گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی داشته ولی زمان آن به پایان رسیده است می توانند برای حضور در مناقصه اقدام به اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری نمایند. مدت زمان اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری تقریبا چند روز کاری می باشد، لذا برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

اطلاعاتی که با مطالعه مقاله فوق به آن دست پیدا می کنید شامل:

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی چیست.

نهاد صادر کننده گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی کیست.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی.

مدت زمان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی.

نحوه اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی چیست ؟

تایید صلاحیت ایمنی به اسم گواهینامه HSE اداره کار، گواهینامه ایمنی اداره کار، گواهینامه صلاحیت HSE اداره کار، گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار یا گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار توسط متقاضیان نام برده می شود. گواهینامه HSE با گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران کاملا متفاوت است حتی نحوه اخذ مدرک هم متفاوت است. گواهینامه HSE جزو استاندارد های بین المللی است که شرایط ایمنیی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست در کارگاه پیمانکاری را عنوان می کند و توسط نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو صادر می شود. گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی توسط اداره کار استان ها و بر اساس گزارش بازرس اداره کار استان صادر می شود.

تمامی پیمانکاران برای اینکه بتوانند در مناقصه حضور داشته باشند باید حتما دارای گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی باشند. در واقع بر اساس آئین نامه اجرایی مصوب دولت در سال 97 شمسی کارفرمایان موظف شدند با پیمانکارانی وارد قرارداد شوند که دارای گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی صادر شده توسط اداره کار باشند. بنابراین گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی جزو مدارک اصلی پیمانکار برای حضور در مناقصه می باشد.

پیمانکاران در صورتی می توانند گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اخذ نمایند که مدارک درخواستی توسط اداره کار را داشته باشند و پیش نیاز اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را داشته باشند. اغلب پیمانکاران به دلیل نقص مدارک و زمان بر بودن اخذ گواهینامه دنبال راهی هستند تا بتوانند افدام به اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی نمایند. لذا در سطوح پایین تر به روال اخذ فوری گواهینامه پرداخته می شود.

نهاد صادر کننده گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی کیست ؟

اغلب پیمانکاران به دلیل نقص اطلاعات فنی فکر می کنند گرفتن گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی همانند مدرک HSE است و به راحتی می توانند اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی نمایند. در صورتی که نهاد صادر کننده گواهینامه HSE با متولی صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی کاملا متفاوت است.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی توسط اداره کار استان ها صادر می شود. آدرس ثبت شرکت متقاضی که در اساسنامه ذکر شده به عنوان ملاک مشخص می شود و باید متقاضی به اداره کار استانی مراجعه نماید که شرکت خود را ثبت کرده. بنابراین چنانچه ثبت شرکت در یکی از شهرهای ایران باشد و پیمان فعال در تهران باشد، متقاضی باید از همان شهر اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی نماید.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اعتباری دوساله داشته و شرکت اخذ کننده گواهینامه موظف است سالیانه تمام قراردادهای ثبت شده را به اداره کار استان اعلام نماید و رونوشت ثبت قرارداد اخذ نماید. چنانچه قراردادها به اداره کار اعلام نشود و رونوشت اعلامی دریافت نگردد برای تمدید مجدد گواهینامه پیمانکار با مشکل مواجه می شود. جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی مجددا باید تمام روال از طریق اداره کار استان پیگیری شود.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی:

مدارک لازم برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی بزرگترین چالش پیمانکاران می باشد. اغلب پیمانکاران فاقد مدارک کاملی مورد نیاز اداره کار هستند، لذا برای اینکه زمان را از دست نداده و بتوانند ورود کنند به مناقصه نیاز به اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی دارند. برخی از پیمانکاران یکسری مدارک درخواست شده توسط اداره کار را دارند لذا باید مدارک را در سامانه تعریف شده اداره کار آپلود نمایند، سپس مدارک فیزیکی به دفتر انجمن معرفی شده توسط اداره کار ارسال گردد سپس دفتر انجمن از طرف اداره کار نامه موقتی به پیمانکار ارائه می دهد تا پیمانکار بتواند در مناقصه شرکت نماید.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه موقت ازاداره کار شامل:

اساسنامه شرکت، ارائه رتبه یا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری، مدرک دوره 20 ساعته کارفرمایی، تعهد نامه محضری بابت نداشتن پیمان فعال، لیست بیمه، اظهارنامه مالیاتی، لیست پرداخت حقوق، مدارک ثبتی شرکت، مدارک اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل برگه عضویت در انجمن اداره کار.

مدارک اعلام شده برای اخذ گواهینامه موقت تایید صلاحیت ایمنی الزامی بوده که متقاضی باید مدارک را در سامانه اعلام شده اداره کار بارگذاری نماید. سپس مدارک به صورت فیزیکی جهت تشکیل پرونده به یکی از دفاتر انجمن ارسال گردد و بعد پیگیری شود تا اداره کار نامه موقت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را صادر نماید.

نکته مهم اینکه پیمانکار در صورتی می تواند نامه موقت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اخذ نماید که فاقد پیمان فعال برای بازرسی باشد و چنانچه پیمان فعال داشته باشد نمی تواند نامه موقت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اخذ نماید. بنابراین برای اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی یا اخذ فوری نامه موقت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی حتی بدون هیچ مدرکی با شرکت ارتباط برقرار نمایید.

پیمانکاران جهت اطلاع از مدارک کامل برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی از اداره کار به ستون سمت راست مراجعه نمایند و مقاله مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را مطالعه نمایند. برای ورود به سامانه اداره کار جهت بارگذاری مدارک حتما باید شرکت پیمانکاری احراز صلاحیت شده و کد احراز صلاحیت را دریافت کرده باشد. برای اطلاع از سایت احراز صلاحیت شرکت های پیمانکاری به لینک ستون سمت راست مراجعه نمایید.

مدت زمان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی:

مدت زمان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی یکی از پرتکرارترین سوالات متقاضیان می باشد. شرکت های پیمانکاری بلحاظ اینکه زمانی زیادی ندارند تا مدارک مورد نیاز جهت ورود به مناقصه را تکمیل نمایند و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی یکی از مهمترین مدارک می باشد، لذا سوال می پرسند چقدر زمان میبرد تا گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی صادر شود.

مدت زمان صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی توسط اداره کار به موارد بیشماری همانند تکمیل مدارک، سرعت عمل انجمن جهت ارسال مدارک برای اداره کار، پیگیری از اداره کار تا مشخص شده بازرس پرونده، تعداد پیمان فعال معرفی شده، محل فعالیت پیمان های معرفی شده، حضور بازرس در پیمان و گزارش بازرس از بازرسی می باشد. بنابراین ممکن است صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی در صورتی که کلیه مدارک موجود باشد و روند بارگذاری زود انجام شود، شرکت پیگیر پرونده باشد و گزارش بازرس مثبت باشد  دو الی چهار ماه زمان ببرد تا صدور گواهینامه. بنابراین پیمانکاران یا مدارک کافی جهت اخذ گواهینامه را ندارند یا زمان کافی جهت پیمودن مسیر تا رسیدن به گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را ندارد. لذا دنبال مسیرهای کوتاهتری هستند تا بتوانند اقدام به اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری نمایند.

حتی شرکت های پیمانکاری که پیمان فعال دارند و مدارک کاملی ندارند می توانند توسط شرکت ما اقدام به اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی نمایند. اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک تقریبا بین دو الی سه روز کاری و به ارائه نامه موقت اداره کار صورت می پذیرد. در حقیقت پیمانکار می تواند در مدت زمان کوتاهی اقدام به اخذ نامه موقت اداره کار نموده سپس اقدام به اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی نماید.

نحوه اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی:

نحوه اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پرسش متقاضیان می باشد، شرکت های پیمانکاری برای اینکه بتوانند به سرعت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی خود را دریافت نمایند نیاز دارند کل مدارک درخواستی را آماده داشته باشند و بتوانند ارائه دهند. اغلب پیمانکاران مدارک خود را به صورت تکمیل شده ندارند و یا نمی داندد چه مدارکی نیاز است. برای دسترسی به مدارک اخذ گواهینامه از لینک های سمت راست مقاله استفاده نمایید. حال چنانچه در برخی مدارک نواقص دارید می توانند از گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک کمک بگیرید تا در مدت زمان کوتاهی مدارک شما کامل شود. اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی منوط به تکمیل مدارک پیمانکار می باشد، لذا برای اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی بهتر است ابتدا کل مدارک تکمیل سپس اقدام به بارگذاری مدارک نمایید.

پیمانکارانی که مدارک کامل اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را دارند به راحتی می توانند توسط شرکت اقدام به اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی نمایند. حتی پیمانکارانی که مدارک کامل را ندارد می توانند اقدام به اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی یا اخذ فوری نامه موقت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی نمایند.

بیشتر بخوانیم:

گواهینامه رتبه چیست ؟

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست ؟

 

برچسب ها: اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی، اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، اخذ فوری نامه موقت اداره کار

 

 

 

 

 

 

3 دیدگاه دربارهٔ «اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی»

  1. رامین قربانزاده

    باسلام. بنده قصد شرکت در مناقصه ای در یکی از شرکت‌های دولتی دارم. شرکت با رتبه مورد نیاز را میخواهم خریداری و در اسرع وقت گواهی صلاحیت ایمنی و گواهی طرح رتبه بندی مشاغل را دریافت کنم تا در مناقصه شرکت کنم. کلا ۲۰ روز زمان دارم.
    گواهی ها رو شما میتونید دریافت کنید؟
    شایان ذکره کارکنان ارگان دولتی همان کارکنان شرکت مناقصه گر خواهد بود بدون تغییر.
    متشکرم از حسن راهنمایی

    1. سلام برای دریافت رتبه “گواهینامه صلاحیت پیمانکاری” با توجه به حوزه فعالیت و موضوع درج شده در اساسنامه مدارک متفاوتی از شما درخواست میشه که مهمترین این مدارک مدرک تحصیلی مدیریت و کارشناسان امتیاز اور همچنین لیست بیمه شما است. بنابراین باید مدارک لازم جهت دریافت رتبه را داشته باشید. زمان برای دریافت رتبه حداقل یک ماه است و کمتر از یک ماه نمی توانید به صورت فیزیکی گواهینامه رتبه را دریافت کنید. پس از دریافت رتبه شما می توانید اقدام به دریافت گواهینامه ایمنی اداره کار نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button