مقالات مرتبط

دیگر مقالات

اطلاعات کاربردی

فرم درخواست گواهینامه

لینک های مرتبط

نمونه گواهینامه ها

گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری

گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری توسط کارفرمایانی درخواست می گردد که نیاز به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری دارند. گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت صادر می گردد. اغلب پیمانکاران جهت ورود به مناقصه درگیر اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری از اداره کار استان ها می باشند. لذا یکی از مدارکی که پیمانکار باید در سامانه اداره کار بارگزاری نماید گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری است. بنابراین یکی از چالش های پیمانکار اخذ فوری گواهینامه دوره 8 ساعته کارگری می باشد.

حال سوال برای پیمانکار به وجود می آید که، دوره هشت ساعته کارگری چیست ؟ گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری را چه سازمانی صادر می کند ؟ نحوه دریافت دوره هشت ساعته کارگری چگونه است ؟ مدت زمان اخذ گواهینامه هشت ساعته کارگری چقدر است ؟ آیا فقط کارگران فعال در کارگاه باید گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری داشته باشند و هزینه اخذ گواهینامه دوره کارگری چقدر است ؟

مقاله فوق توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک مکتوب شده و با مطالعه دقیق مقاله متقاضیان جواب سوالات خود بابت اخذ گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری را دریافت می کنند. جهت اخذ فوری گواهینامه دوره 8 ساعته کارگری لطفا با همکاران شرکت (کارشناس گواهینامه های اداره کار) ارتباط برقرار نمایید. در انتهای مقاله پرسش و پاسخ مطرح شده که حتما مطالعه گردد.

گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری چیست ؟

شرکت های پیمانکاری یا پیمانکاران فارغ از هرگونه فعالیت جهت ورود به مناقصه الزام شده اند به اخذ و ارائه گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری. برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری، کافرما یا مدیرعامل شرکت باید یکسری مدارک داشته باشد تا بتواند صلاحیت شرکت و نوع عملکرد خود را به اداره کار ثابت نمایید تا بتواند گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری از اداره کار اخذ نماید. جهت اطلاع از نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی همچنین مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی لطفا به لینک های ستون راست مقاله مراجعه نمایید.

یکی از مدارکی که متقاضیان نیاز دارند تا گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اخذ نمایند، گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری می باشد. در حقیقت پیمانکار باید برای تمامی کارگران مجموعه دوره آموزشی ایمنی و بهداشت برگزار نماید سپس آزمون از کارگران گرفته می شود و چنانچه کارگر معرفی شده در آزمون قبول شود، گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری صادر می شود.

پیمانکاران توسط اداره کار ملزم شده اند به برگزاری دوره های ایمنی و بهداشت و آموزش مسائل ایمنی و بهداشتی برای پرسنل خود تا کمترین خطرات و صدمه در کارگاه ها و شرکت ها برای افراد به وجود آید. لذا برگزاری و آموزش مسائل ایمنی و بهداشتی برای پرسنل شرکت ها به نفع مدیران سازمان ها می باشد تا کمترین درگیری بابت حوادث به وجود آمده برای کارگران را داشته باشند.

گواهینامه دوره 8 ساعته کارگری توسط چه سازمانی صادر می شود ؟

سوال اغلب متقاضیان دوره هشت ساعته کارگری این هست که، گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری توسط چه سازمانی صادر می گردد و برای ثبت نام در دوره هشت ساعته کارگری باید کجا مراجعه نماییم. مسئول صدور گواهی نامه 8 ساعته کارگری مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت می باشد. فقط گواهینامه صادر شده توسط مرکز تحقیقات و با مهر و امضاء مرکز تحقیقات مورد تایید اداره کار می باشد. بنابراین متقاضیان درخواست کننده توجه داشته باشند که مورد سوء استفاده اشخاص فرصت طلب قرار نگیرند.

متقاضیان گواهینامه دوره 8 ساعته ایمنی کارگران باید ابتدا احراز هویت نمایند سپس وارد سامانه مرکز تحقیقات شوند و با کد احراز شده اقدام به ثبت نام نمایند. اطلاعات در مورد تاریخ شروع دوره، محل برگزاری آزمون از طریق SMS (پیام کوتاه) برای متقاضیان ارسال می شود. لینک ورود به سامانه جهت احراز هویت و لینک ورود به سامانه جهت ثبت نام دوره ایمنی 8 ساعته ویژه کارگران در ستون سمت راست مقاله درج شده است.

اخیرا برخی مشاوران و مدرسان اداره کار به صورت شخصی اقدام به برگزاری دوره می کنند و با مهر و امضاء خود گواهینامه دوره ایمنی کارگری صادر می کنند. گواهینامه های صادر شده توسط اشخاص در سامانه اداره کار بارگزاری نشده بنابراین فاقد اعتبار برای اداره کار می باشند.

نحوه دریافت گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری چگونه است ؟

نحوه دریافت گواهی ایمنی هشت ساعته کارگری به این صورت است که، متقاضی ابتدا باید وارد سامانه شود و ثبت نام نماید. سپس اقدام به واریز وجه دوره آموزشی ایمنی هشت ساعته کارگری به مبلغ حدود 100000 هزار تومان نماید. دوره های آموزشی به صورت آنلاین برگزار شده سپس محلی برای برگزاری آزمون اعلام شده و متقاضی باید سرساعت و با در دست داشتن کارت ملی در دوره شرکت نماید و چنانچه موفق شود نمره حداقل 12 را دریافت کند، گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری توسط مرکز تحقیقات صادر می شود.

گواهینامه صادر شده توسط مرکز تحقیقات به صورت فیزیکی نمی باشد و متقاضیان باید پس از برگزاری آزمون و طی زمان بندی اعلام شده وارد سامانه رجیستری گواهینامه ها شوند و با کد ملی خود اقدام به استعلام گواهینامه نمایند. بنابراین گواهینامه دوره 8 ساعته کارگری به صورت فیزیکی توسط مرکز تحقیقات صادر نمی شود بلکه باید در سایت اطلاع داده شده اقدام به رجیستری گواهینامه و در صورت نیاز پرینت گرفته شود.

گواهینامه دوره ایمنی عمومی هشت ساعته کارگری کاملا متفاوت با گواهینامه HSE می باشد. لذا نفراتی که دارای گواهینامه HSE هستند توسط اداره کار گواهینامه ارائه شده پذیرفته نمی شود و باید اقدام به اخذ گواهینامه دوره ایمنی عمومی هشت ساعته کارگری توسط مرکز تحقیقات نمایند.

مدت زمان اخذ گواهینامه هشت ساعته کارگری چقدر است ؟

مدت زمان اخذ گواهینامه دوره ایمنی عمومی کارگری توسط مرکز تحقیقات معمولا چند ماه زمانبر می باشد و شرکت های پیمانکاری به دلیل اینکه نیاز به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی دارند نمی توانند مدت زمان طولانی منتظر صدور گواهینامه باشند.

یکی دیگر از چالش های کارفرمایان بابت اخذ گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری مدت زمان صدور گواهینامه یا مدت زمان برگزاری دوره توسط مرکز تحقیقات می باشد. کارفرمایان به دلیل تعجیلی که برای گرفتن گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی دارند باید زودتر مدارک درخواستی را کامل و در سامانه بارگذاری نمایند، یکی از مدارک گواهینامه دوره 8 ساعته کارگری است. لذا مدت زمان صدور گواهینامه 8 ساعته کارگری بسیار برای آنها حائز اهمیت می باشد و نمی توانند مدت زمان طولانی درگیر برگزاری دوره، ثبت نام و صدور گواهینامه باشند. بنابراین جهت اخذ فوری گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری با همکاران ارتباط برقرار نمایید. معمولا تاریخ برگزاری دوره ها توسط مرکز تحقیقات مشخص نیست لذا چنانچه نیاز فوری به گواهینامه دوره 8 ساعته کارگری دارید لطفا با مرکز تماس حاصل فرمایید و از مشاوره همکارن استفاده نمایید.

پس از صدور گواهینامه توسط مرکز تحقیقات، متقاضی می تواند به راحتی وارد سامانه شود و با کد ملی شخص معرفی شده اقدام به رجیستری و استعلام گواهینامه نماید. سایت استعلام گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری توسط همین مقاله و در ستون سمت راست قابل مشاهده می باشد.

 

پرسش و پاسخ در مورد دوره هشت ساعته کارگری :

چه اشخاصی باید گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری داشته باشند ؟

مهمترین سوال پیمانکار نفراتی است که باید معرفی کند جهت اخذ گواهینامه دوره ایمنی عمومی هشت ساعته کارگری، لذا پاسخ به این صورت است که:

پیمانکار باید کلیه نفررات حاضر در لیست بیمه پیمان و لیست بیمه دفتر مرکزی را اعلام کند جهت صدور گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری.

اگر نفرات اعلام شده به سازمان بیمه به صورت فیزیکی در کارگاه یا دفتر مرکزی حضور نداشته باشند راهکار چیست ؟

معمولا تمامی شرکت های پیمانکاری نفراتی را به لیست بیمه خود اضافه می کنند که در کارگاه یا دفتر مرکزی حضور فیزیکی ندارند و صرفا جهت ایجاد سابقه برای شخص نامشان لیست در لیست بیمه می باشد. راه حل این موضوع این است که یا باید نفر معرفی شده از لیست بیمه حذف گردد یا اینکه شخص حتما برای آزمون با کارت شناسایی خودش اقدام نماید. جهت اخذ فوری گواهینامه دوره هشت ساعته کارگری حتی برای نفراتی که سواد  خواندن یا نوشتن ندارند و یا به صورت فیزیکی در شرکت یا کارگاه نیستند با همکاران شرکت ارتباط برقرار نمایید.

محل برگزاری دوره کارگری کجا است ؟ محل برگزاری دوره عمومی ایمنی کارگری توسط مرکز تحقیقات اعلام می گردد.

جهت ثبت نام دوره کارگری به کدام سایت مراجعه نمایم ؟ برای ثبت نام دوره عمومی کارگری باید ابتدا اشخاص احراز هویت شوند سپس در سامانه مرکز تحقیقات ثبت نام کنند.

مدت زمان برگزاری دوره کارگری چند ساعت است ؟ مدت زمان دوره های کارگری هشت ساعت است که در شرایط ویژه کرونا ویروس به صورت آنلاین برگزار می گردد.

بیشتر بخوانیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button