دسته ها

آخرین مطالب

دیگر مقالات

مستندات استاندارد ها

معروف ترین استاندارد ها

صدور گواهینامه ISO

صدور گواهینامه ISO

صدور گواهینامه ISO معتبر

صدور گواهینامه ISO توسط مراجعی انجام می شود که توسط نهادهای اعتبار دهنده مجوز صدور گواهینامه ISO را دریافت کرده باشند. نکته مهمی که متقاضیان اخذ گواهی نامه ایزو باید توجه داشته باشند اینکه، فقط گواهینامه ایزو تحت اعتبار IAF گواهینامه ایزو اصل یا معتبر می باشد.

شرکت ها و مراجع بیشماری ادعای صدور گواهینامه ISO اصل می کنند. در حالیکه این مراجع ادعا دارند گواهی نامه ایزو تحت اعتبار اتحادیه اروپا ASCB صادر می کنند. اولین نکته ای که متقاضی اخذ گواهی نامه ایزو باید توجه داشته باشد اینکه، مرجع دور گواهینامه ISO توسط چه نهاد و سازمانی اعتبار سنجی شده است.

به دلیل اینکه اخذ گواهی نامه ایزو درخواست های بیشماری توسط شرکت ها، سازمان ها، پیمانکاران و اشخاص دارد، تیم فنی شرکت هوداک سیستم فرتاک مقاله صدور گواهینامه ISO را مکتوب کرده تا اطلاعات فنی جالبی در اختیار متقاضی اخذ گواهی نامه ایزو بگذارد.

احتمالاً شما پس از مطالعه مقاله فوق هزینه هنگفتی برای دریافت گواهی نامه ایزو فیک نمی کنید. ما در این مقاله مراجع صدور گواهینامه ISO  بیشماری را بررسی میکنیم و نحوه شناسایی مرجع صدور گواهینامه ISO معتبر را به شما اعلام می کنیم. شما با مطالعه مقاله فوق اطلاعات مهمی در مورد نهادهای صادر کننده گواهی نامه ایزو در ایران به دست می آورید.

بنابراین پی میبرید که چه نهادهایی ایزو معتبر را صادر می کنند و چه نهادهایی ایزو غیر معتبر. ممکن است شما بخواهید بدانید چه گواهینامه ایزو یی برای شما نیاز است. پیشنهاد می شود مقالات گواهینامه ایزو مشاغل را پیگیری کنید. ما در مورد ایزو مورد نیاز کسب و کارها مقالات جالبی برای شما آماده کرده ایم.

توسط مقاله صدور گواهینامه ISO به موضوعات زیر پرداخته می شود.

  • اعتبار سنجی IAF.
  • شناسایی مرجع صدور گواهینامه ISO معتبر.
  • مدت زمان اخذ گواهی نامه ایزو برای مناقصه.
  • هزینه دریافت گواهی نامه ایزو.
  • چه گواهی نامه ایزو یی نیاز داریم؟

اعتبار سنجی IAF:

ممکن است شما بارها نام سازمان اعتبار دهنده IAF را شنیده باشید. ممکن است شما دقیقاً متوجه نشده باشید که فعالیت سازمان IAF در چه حوزه ای است. ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که آیا واقعاً IAF سازمان اعتبار دهنده بین المللی است؟

سازمان استاندارد سازی بین المللی ISO طی سایت خود و در صفحه Certification دقیقاً اعلام می کند که برای شناسایی مرجع صدور گواهینامه ISO معتبر به سایت IAF مراجعه کنید. این ممن است برای شما خیلی مهم باشد در صورتی که نیاز به اخذ گواهی نامه ایزو اصل داشته باشید.

1219 مرجع صدور گواهینامه ISO معتبر توسط انجمن اعتبار دهنده IAF معرفی شده اند. شما برای پیدا کردن مرجع صدور گواهینامه ایزو کار خیلی سختی ندارید. بگذارید یک راه ساده نشان شما دهم.

وارد صفحه https://www.iafcertsearch.org/search/certification-bodies شوید. چنانچه در قسمت Certification Body Name نام مرجع صدور گواهینامه ایزو را سرچ کنید، سایت برای شما اطلاعات را به نمایش می گذارد. چنانچه اطلاعاتی دریافت نکردید یعنی اینکه مرجع صدور ایزو فاقد اعتبار بین المللی است.

لطفاً دقت داشته باشید. فقط گواهینامه ایزو تحت اعتبار IAF (WWW.IAF.NU) دارای اعتبار بین المللی است و الباقی سازمان های اعتبار دهنده جعلی و تقلبی هستند. ممکن است به شما بگویند سازمان اعتبار دهنده ASCB بزرگترین سازمان اعتبار دهنده خصوصی در اروپا.

سازمان بین المللی استاندارد سازی ISO، سازمان اعتبار دهنده IAF را تایید کرده است. آیا سازمان ایزو غیر از IAF سازمان اعتبار دهنده دیگری همانند ASCB اتحادیه اروپا را هم تایید کرده است؟

مهمترین اهداف انجمن اعتبار دهنده IAF معرفی سازمان های اعتبار دهنده همینطور معرفی مرجع صدور گواهینامه ISO است. بنابراین برای شناسایی مرجع صدور معتبر ایزو باید از طریق سایت IAF پیگیری نمایید نه سایت دیگری.

شناسایی-مرجع-صدور-گواهی-نامه-ایزو-معتبر

شناسایی مرجع صدور گواهی نامه ایزو معتبر:

مهمترین چالش متقاضی اخذ گواهی نامه ایزو شناسایی مرجع صدور گواهینامه ISO معتبر است. اولین قدم این است که شما به این سوال پاسخ دهید. آیا گواهینامه ایزو بین المللی نیاز دارید یا صرفاً به یک کاغذ قابل استعلام جهت حضور در مناقصه نیاز دارید؟ این دو با هم خیلی متفاوت است.

فرآیند دریافت گواهی نامه ایزو معتبر با گواهینامه ISO غیر معتبر کاملاً متفاوت است. حتی هزینه اخذ گواهی نامه ایزو بین المللی و هزینه دریافت گواهینامه ISO غیر معتبر خیلی با هم متفاوت است.

برای دریافت گواهی نامه ایزو صرفاً به صحبت های مشاوران بسنده نکنید. شما به راحتی می توانید اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو را بررسی کنید. فقط کافی است بدانید نام مرجع صدور گواهینامه ایزو چیست.

ممکن است نام مرجع صدور گواهینامه ایزو G-CERTI باشد. شما از دو طریق می توانید این مرجع صدور را بررسی کنید. در مقاله بررسی اصالت و اعتبار گواهینامه ایزو یکی از مسیرهای اعتبار سنجی مرجع صدور ایزو را بررسی کرده ایم. اکنون می خواهیم مسیر راحت تری را به شما بگوییم.

ابتدا وراد سایت IAF Certification Validation – IAF CertSearch شوید. سپس به منو Certification Bodies مراجعه کنید. در منو سرچ نام مرجع صدور (G-CERTI) را وارد نمایید و سرچ کنید. نام مرجع صدور جی سرتی برای شما نمایش داده می شود.

 نکته مهم اینکه آدرس سایت گواهینامه ایزو که توسط مرجع صدور صادر شده نیز در اختیار شما است. شما باید بدانید گواهینامه ایزو شما فقط باید در آدرس مکتوب شده رجیستری شده باشد و هر آدرس سایت دیگری غیر از آدرس اعلام شده فیک و جعلی می باشد.

آیا شرکت هایی که به شما اعلام می کنند مرجع خصوصی ASCB بزرگترین و معتبر ترین نهاد خصوصی، توسط سازمان ISO و انجمن IAF اعتبار سنجی شده اند. شما باید بدانید تمامی این نهادها فیک، جعلی و قلابی هستند. بنابراین شما می توانید توسط مرجه اعتبار دهنده IAF گواهینامه ایزو معتبر را استعلام بگیرید.

برخی از شرکت ها مجوزی از وزارت صنایع معادن ارسال می کنند و ادعا می کنند که توسط این وزارتخانه برای صدور گواهینامه ISO تایید شده اند!

شما باید بدانید سازمان اعتبار دهنده (AB) مرجع صدور گواهینامه ایزو را مشخص می کند. سازمان اعتبار دهنده ایران به مراجع صادر کننده ایزو مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) است. بنابراین خیلی دقت کنید. مراجعی که ادعا دارند گواهینامه ایزو آنها توسط هر سازمانی غیر از NACI تایید شده اند فیک و جعلی می باشند.

به مجوز ها و مدارکی که برای شما ارسال می کنند و خود را متصل به سازمان های گوناگون می کنند توجه نکنید. گواهینامه ایزو معتبر فقط باید توسط انجمن IAF تایید شده باشد و هر مرجعی غیر از IAF فاقد اصالت بین المللی است.

مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو چقدر است؟

برای دریافت گواهینامه ایزو چه مدارکی باید ارائه دهیم و چه فرآیندی طی می شود؟ آیا این سوال شما هم است؟

انتخاب مرجع صادر کننده گواهی نامه ایزو بسیار حائز اهمیت است. برای دریافت ایزو از مرجع صدور گواهینامه ISO معتبر باید فرآیندهای استاندارد درخواستی را در مجوعه خود پیاده سازی نمایید. این یعنی اینکه باید سیستم مدیریت کیفیت را در سازمان پیاده سازی نمایید و مستندات درخواستی را ارائه دهید. پس از ممیزی و اطمینان خاطر مرجع صدور ایزو از مستندات ارائه شده و پیاده سازی اصولی سیستم مدیریت کیفیت گواهینامه ایزو صادر می شود.

مدت زمان پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت استاندارد درخواستی بستگی به موارد زیر دارد.

  • سطح سخت گیری مرجع صدور.
  • استراتژی سازمان ها و چشم انداز سازمان.
  • نوع فعالیت سازمان.
  • آموزش پذیری کارمندان بر اساس اهداف سازمانی.
  • تعداد نیرو های درگیر در بحث پیدا سازی.
  • وسعت کاری و بزرگی سازمان.

ممکن است شما زمان کافی برای پیاده سازی مستندات استاندارد ایزو نداشته باشید. یا اینکه مناقصه ای در پیش دارید که خیلی فوری نیاز به گواهینامه ایزو دارید. شما می توانید از مراجع خصوصی که در ایران ساخته پرداخته شده اند اقدام به اخذ ایزو نمایید. فقط باید دقت داشته باشید که گواهی نامه ایزو دریافت شده فاقد اعتبار بین المللی است و صرفاً جهت حضور در مناقصه برای شما صادر شده است.

برای اطلاع از مرجع صدور گواهینامه ایزو فوری و هزینه اخذ فوری ایزو مقاله اخذ گواهینامه ایزو برای مناقصات را مطالعه کنید.

مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو برای مناقصات حدود سه الی چهار روز می باشد و معمولاً بدون نیاز به مستند سازی و بدون ممیزی گواهینامه ایزو توسط مرجع صدور صادر می گردد. شرکت هوداک سیستم فرتاک می تواند مستندات استاندارد ایزو درخواستی را در اختیار شما بگذارد و در مدت زمان کوتاه گواهینامه ایزو معتبر را برای شما اخذ نماید.

جهت اخذ فوری گواهینامه ایزو معتبر با همکاران شرکت هوداک سیستم فرتاک در ارتباط باشید.

گواهینامه-ایزو-چقدر-اعتبار-دارد
چه گواهی نامه ایزو یی نیاز داریم؟

برخی از متقاضیان با توجه به نوع فعالتی که دارند سوال می پرسند چه نوع گواهینامه ایزو یی نیاز داریم؟ برای جواب به این پرسش چند موضوع مهم است.

  1. حوزه فعالیت شرکت شما چیست؟
  2. هدف از اخذ گواهینامه ایزو چیست؟

ممکن است شما یک شرکت پیمانکاری در حوزه ساخت و ساز، احداث تونل، راه سازی، حفاری چاه های نفت و گاز و یا شرکت پیمانکاری خدماتی باشید. احتمالاً برای حضور در مناقصه نیاز به اخذ ایزو دارید. بنابراین استاندارد های زیر پیشنهاد می شود.

  1. سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001.
  2. سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001.
  3. سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001.
  4. سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محافظت محیط زیست در پروژه HSE-MS.
  5. سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت و گاز ISO 29001.
  6. سیستم مدیریت یکپارچه IMS.
  7. سیستم مدیریت پروژه ISO 10006.

اگر حوزه فعالیت شما بسته بندی و خرید فروش مواد غذایی است احتمالاً شما به گواهینامه های زیر نیاز دارید.

  1. سیستم مدیریت کیفیت در صنایع غذایی ISO 22000.
  2. تایید ایمنی و کیفیت غذایی IFSFOOD.
  3. استاندارد خرده فروشان مواد غذایی انگلیس BRC.
  4. استاندارد ایمنی غذایی FSSC 22000.
  5. استاندارد ارزیابی ریسک غذایی HACCP.
  6. استاندارد محصولات حلال.
  7. استاندارد محصولات ارگانیک گلوبال گپ.

ممکن است حوزه فعالیت شما مربوط به تجهیزات پزشکی باشد. بنابراین شما نیاز به گواهینامه ISO 13485 دارید.

اگر فعالیت شما به عنوان یک شرکت وارد کننده و بازرگانی است، گواهینامه ISO 10004 (ارتباط با مشتریان) و استاندارد ISO 10002 حل اختلاف بین سازمان و مشتری می تواند برای شما مهم باشد.

نکته مهمی که شما باید توجه داشته باشید اینکه گواهینامه ایزو 9001 به عنوان استاندارد جامع و مرجع برای هر سازمانی فارغ از نوع فعالیت، کوچکی یا بزرگی می تواند اجرایی شود. و نکته بعدی اینکه استاندارد ایزو نوع فعالیت سازمان ها را تضمین نمی کند. بلکه استفاده از الزامات تعریف شده ISO می تواند به رشد فرآیندهای سازمان ها کمک کند.

اینکه هر حوزه فعالیتی یک استاندارد تعریف شده داشته باشد وجود ندارد. مثلاً شما نمی توانید عنوان کنید من فروشنده کفش هستم و نیاز به استاندارد ایزو کفش دارم. بلکه شما باید با توجه به نوع فعالیت خود که بیشتر مشتری محور است استاندارد ایزو 10004 را پیاده سازی و اجرایی نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button