دسته ها

آخرین مطالب

تایید صلاحیت ایمنی

انواع گواهینامه پیمانکاران

مهمترین مقالات سایت

لینک های مرتبط

دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار

دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار

چرا نمی توانید گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار دریافت کنید؟

دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار همچنین مدارک لازم جهت دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار ممکن است جزو چالش های شما هم باشد. اینکه برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار به چه مدارکی نیاز دارید و چقدر زمان دارید تا اینکه این گواهینامه را دریافت و ارائه دهید. ما از طریق مقاله فوق به شرایط دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار و مدارکی که باید داشته باشید، می پردازیم.

چرا نمی توانید گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار دریافت کنید؟ این سوالی است که در ادامه مقاله به آن می پردازیم. بنابراین مقاله ” دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار” می تواند برای متقاضیان که عموماً شرکت های پیمانکار هستند، بسیار مفید باشد. ما در این مقاله به موضوعات زیر می پردازیم.

  1. در چه صورتی نمی توانیم گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار دریافت کنیم.
  2. برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار باید به کجا مراجعه کنیم.
  3. چه مدارکی برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار نیاز داریم.
  4. مراحل دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار.

چنانچه هر چهار ردیف ذکر شده در بالا به دقت مطالعه گردد، شما می توانید به درستی تصمیم بگیرید که چگونه و از کجا باید شروع کنید جهت دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار. پس شروع می کنیم.

پیاده سازی ایزو 45001، ارزیابی عملکرد

در چه صورتی نمی توانیم اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار نماییم:

موضوعاتی بیشماری وجود دارد تا شرکت ها نتوانند توسط اداره کار استان ها احراز صلاحیت شوند. ما در زیر به بررسی مواردی که طی تجربه چندین ساله پیش آمده می پردازیم.

  • عدم ارائه پیش نیاز گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری.

متقاضیان جهت دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار باید پیش نیازی داشته باشند. یک مثال خیلی ساده برای شما. تایید صلاحیت ایمنی اداره کار همانند مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) است. پس بنابراین اگر تقاضای دریافت مدرک کارشناسی ارشد دارید باید مدرک کارشناسی (لیسانس) خود را ارائه دهید.

خوب شما نیاز به دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار دارید. بنابراین باید گواهینامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه/گرید) یا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را ارائه دهید.

شرکت های پیمانکاری با توجه به حوزه فعالیتی که دارند باید توسط سازمان برنامه و بودجه یا اداره کار احراز صلاحیت برای انجام کار شده باشند. شرکت هایی که توسط سازمان برنامه و بودجه (ساجات) احراز صلاحیت می شوند، شرکت های فنی مهندسی هستند که می توانند گواهینامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه) دریافت کنند.

شرکت های خدماتی که قبلاً طی مقالات متعدد در مورد آنها توضیح داده شد توسط اداره کار باید احراز صلاحیت شوند و گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی دریافت کنند.

پس بنابراین بیشترین نکته ای که شرکت ها نمی توانند اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار نمایند، عدم ارائه پیش نیاز است. یک مسئله بسیار مهم وجود دارد. اگر شما یک شرکت تولید کننده صنعتی هستید یا امور مربوط به بهره برداری یا مونتاژ را انجام می دهید، چنانچه توسط وزارت صمت گواهینامه بهره برداری و مونتاژ داشته باشید، با همون مدرک می توانید بدون نیاز به پیش نیاز اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار نمایید.

  • شرکت هایی که دفتر مرکزی ندارند.

برخی از شرکت ها فقط و به صورت ثبتی اقدام به ثبت شرکت کرده اند و فاقد دفتر مرکزی هستند. این شرکت ها را به نام شرکت های کاغذی اسم می برند. این شرکت ها نمی توانند اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار نمایند.

  • شرکت هایی که پیمان فعال ندارند.

پیمانکارانی که پیمان فعال یا کارگاه فعالی ندارند نمی توانند اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار نمایند. دقت داشته باشید بلحاظ اینکه برای صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری، اداره کار پیمان فعال متقاضیان را بازرسی می کند، بنابراین حتما باید پیمان فعال داشته باشید.

چنانچه پیمان فعال ندارید و در صورت ارائه کلیه مدارک درخواستی اداره کار، شما می توانید از اداره کار استان خود یک نامه موقت دوماهه جهت حضور در مناقصه دریافت کنید. نامه موقت دوماهه فقط برای شرکت هایی صادر می شود که کلیه مدارک درخواستی را توسط دفتر انجمن بارگزاری کرده باشند، پرونده به اداره کار ارسال شده باشد و متقاضی فاقد پیمان فعال برای معرفی به اداره کار باشد.

  • شرکت های پیمانکاری حقیقی.

اشخاص نمی توانند اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار نمایند.

  • شرکت هایی که احراز هویت انجام نداده باشند.

شرکت ها و پیمانکارانی که به دلیل عدم دسترسی مدیرعامل به شماره تلفن همراه یا موارد دیگر نتوانند مدیرعامل، اعضاء هیئت مدیره یا کارمندان خود را احراز هویت کنند، نمی توانند اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار نمایند.

  • مدیرعامل کارمند دولت باشد.

پیمانکارانی که مدیرعامل یا یکی از اعضاء هیئت مدیره کارمند دولتی باشد (بیمه و حقوق خود را از یک ارگان دولتی دریافت کند)، نمی تواند برای گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار اقدام کند.

اخذ راحت و آسان گواهینامه ایزو با تیم مشاوره ایزو هوداک سیستم فرتاک

برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار کجا مراجعه کنیم؟

اغلب متقاضیان برای سوال یا دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی به اداره کار استان خود مراجعه می کنند. این اشتباه است و فقط شما زمان خود را از دست می دهید. حتی ممکن است به اداره کار مراجعه کنید و سوالی از مسئول بپرسید که به هر دلیلی جواب قانع کننده ای به شما ندهند.

تیم مشاوره شرکت “هوداک سیستم فرتاک” تمامی سوالات شما برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار را پاسخ می دهد. فقط کافی است برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی با ما تماس بگیرید.

شما برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار نیاز نیست به محل یا مرکزی مراجعه کنید. حداقل تا زمانی که مدارک خود را تکمیل نکرده اید. اداره کار بر اساس پنل کاربری که برای هر یک از شرکت های متقاضی ایجاد کرده کلیه روند پرونده را از طریق پیامک برای مدیرعامل ارسال می کند. پس نیازی به حضور در اداره کار ندارید.

شما می توانید از طریق دفاتر انجمن معرفی شده توسط اداره کار سوالات خود را جویا شوید و پیگیر پرونده خود باشید.

تصویر صفرتاصد اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی

برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار به چه مدارکی نیاز دارید:

قبل از اینکه بخواهید اقدامی کنید برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری باید بدانید به چه مدارکی نیاز دارید. پس ابتدا مدارک درخواست شده توسط اداره کار را تکمیل کنید تا زمان شما بیهوده از بین نرود.

  1. اولین اقدام شما این است که بررسی کنید آیا پیش نیاز اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار را دارید. بدون پیش نیاز به هیچ عنوان نمی توانید برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار اقدامی کنید. پس از پیش نیاز را ندارید با ما تماس بگیرید تا بتوانید از مشاوره رایگان تیم فنی ما بهره مند شوید.
  2. مدارک شرکتی و ثبتی خود را بررسی کنید. شما باید تمامی مدارک ثبتی ائم از روزنامه رسمی، رزنامه تغییرات و اساسنامه. مدارک اعلام شده باید تماماً کپی برابر اصل شود.
  3. کپی برابر اصل مدرک پیش نیاز خود را آماده کنید. گواهینامه صلاحیت پیمانکاری یا گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار.
  4. کپی برابر اصل قولنامه یا سند مالکیت.
  5. کپی برابر اصل قراردادهای جاری اعلام شده در جدول 10 اظهارنامه مالیاتی. اگر قرارداد فعال ندارید با تکمیل مدارک و ارسال به اداره کار توسط دفتر انجمن می توانید نامه مقوت دوماهه از اداره کار دریافت کنید.
  6. کپی برابر اصل لیست بیمه مربوط به پیمان و دفتر مرکزی.
  7. لیست حقوق مربوط به دفتر مرکزی و پیمان های فعال.
  8. مفاصاحساب پروژه های تمام شده اعلام شده در جدول 10 اظهارنامه مالیاتی. چنانچه پروژه تازه تحویل شده باید نامه تحویل موقت یا حسن انجام کار دریافت کنید.

همانطور که اعلام شد شما باید مدارک درخواستی را تکمیل و در سامانه اداره کار بارگزاری کنید. البته بکسری از فرم ها هست که شما باید تکمیل کنید. برای اطلاع از لیست کامل مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیشنهاد می شود مقاله “اخذ گواهینامه HSE اداره کار” را مطالعه نمایید.

حالا فرآیند کاری جهت دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار چگونه است. شما پیش نیاز اخذ این گواهینامه را دارید و کلیه مدارک مورد نیاز را آماده کرده اید. حالا باید چه مسیری را در پیش بگیرید.

نکته مهم اینکه اگر هر یک از مدارک را نداشته باشید امکان دریافت گواهینامه را ندارید.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران
مراحل دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار چگونه است؟

شرکت های بسیاری هستند که می خواهند خود اقدام به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری نمایند. شما می توانید با مطالعه مقاله فوق و لینک هایی که در این مقاله ثبت شده اطلاعاتی کاملی از مدارک درخواست شده توسط اداره کار به دست آورید. همچنین مشاوره شرکت هوداک سیستم فرتاک جهت دریافت این گواهینامه رایگان است که می توانید از آن بهره مند شوید.

پس بنابراین هم اکنون شروع کنید. چه مراحلی باید طی شود که شما بتوانید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار را دریافت کنید.

به نکات ثبت شده در زیر دقت کنید.

  1. اقدام به احراز هویت شرکت، مدیرعامل و کارکنان شرکت نمایید.

بدون دریافت کد احراز هویت شما نمی توانید مدارک را در سامانه بارگزاری نمایید. پس در اولین قدم فرآیند احراز هویت را انجام دهید. برای اطلاع کامل از فرآیند احراز هویت پیشنهاد می شود مقاله “نحوه احراز هویت کارگران و کارفرمایان” را مطالعه کنید.

  1. پس از احراز هویت گواهینامه دوره 20 ساعته کارفرمایی، گواهینامه دوره 8 ساعته کارگری و گواهینامه مسئول ایمنی را آماده کنید.

مدیرعامل یا یکی از اعضاء هیئت مدیره باید اقدام به دریافت گواهینامه 20 ساعته کارفرمایی نماید. گواهینامه دوره 20 ساعته کارفرمایی توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات صادر می شود.

شما بابت پروژه های فعالی که اعلام می کنید باید نفر مسئول ایمنی کارگاهی معرفی کنید. مسئول ایمنی باید در کارگاه حضور داشته باشد و گواهینامه های مسئول ایمنی را دریافت کرده باشد. برای اطلاع از گواهینامه مسئول ایمنی پیشنهاد می شود مقاله “گواهینامه مسئول ایمنی کارگاه” را مطالعه کنید.

کلیه نفراتی که توسط پیمان برای آنها لیست بیمه رد می شود باید دارای گواهینامه دوره کارگری باشند. بنابراین برای کارگران خود اقدام به دریافت گواهینامه دوره عمومی کارگری نمایید. این گواهینامه توسط مرکز تحقیقات صادر می شود.

  1. پس از تکمیل کلیه مدارک و مستندات دفتر انجمن خود برای بارگزاری مدارک را انتخاب نمایید. دفاتر انجمن توسط اداره کار معرفی شده و در سایت اداره کار قابل روئیت است.
  2. مدارک خود را از طریق پنل دفتر انجمن بارگزاری نمایید.
  3. پرونده پس از تایید توسط دفتر انجمن به اداره کار ارسال می شود جهت تایید دبیر صلاحیت و ارسال جهت بازرسی.
  4. بازرسی از طریق پیمان های فعال معرفی شده انجام می شود و گزارش بازرسی جهت تایید به اداره کار ارسال می شود.
  5. بعد از تایید گزارش بازرس توسط رئیس بازرسی اداره کار پرونده جهت تایید به دبیر صلاحیت اداره کار ارجاع داده می شود.
  6. پس از اخذ تاییدیه تمامی مراحل پرونده به کمیته ارسال می شود و در صورت تایید کمیته صلاحیت، گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار برای مدت دو سال به اسم شرکت متقاضی صادر می شود.

شرکت های دریافت کننده گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی جهت استعلام گواهینامه باید به سایت اداره کار مراجعه نمایند.

مزایای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار توسط هوداک سیستم فرتاک:

شرکت هوداک سیستم فرتاک صادر کننده گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران نیست، بلکه می تواند به شما مشاوره دهد جهت دریافت این گواهینامه و مدارک همینطور چک لیست های مورد نیاز را در اختیار شما بگذارد.

بنابراین ما می توانیم اطلاعات کاملی از مدارک مورد نیاز اداره کار جهت صدور گواهینامه صلاحیت ایمنی در اختیار شما بگذاریم. بنابراین سردرگم برای تهیه چک لیست مدارک نمی شید.

بارگذاری مدارک را می توانیم برای شما انجام دهیم. بنابراین درگیر آزمون و خطا برای بارگزاری مدارک نمی شید.

پس از ارسال مدارک به دفتر انجمن به شما اعلام می کنیم که مدارک را تحویل دفتر انجمن دهید. بنابراین درگیر انتخاب دفتر انجمن نیستید.

فرآیند پیگیری را و مسیر درست پیگیری را به شما آموزش می دهیم. بنابراین درگیر آزمون و خطا برای پیگیری پرونده نیستید.

مواردی که ممکن است ممیز اداره کار از شما ایراد بگیرد را به شما اعلام می کنیم. بنابراین قبل از ممیزی شما می توانید خود را آماده کنید.

اگر برای تکمیل مدارک مشکلی داشته باشید برای شما مشکل را رفع و رجوع می کنیم یا به شما مشاوره می دهیم از چه درگاهی ورود کنید که در زمان اندک بتوانید مشکل خود را برطرف کنید.

در کل ما می توانیم مسیر دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار را برای شما هموار کنیم.

قبل از تماس با ما و دریافت مشاوره به صورت کامل مقاله را مطالعه کنید. ممکن است نیاز به مشاوره ما نداشته باشید. ما این مقاله را تدوین کرده ایم که شما در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه بتوانید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را دریافت کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button