دسته ها

آخرین مطالب

تایید صلاحیت پیمانکاری

انواع گواهینامه پیمانکاران

مهمترین مقالات سایت

لینک های مرتبط

گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی

گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی

چگونه گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی اخذ کنیم

چگونه گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی اخذ کنیم؟ این سوال تقریباً کلیه شرکت های پیمانکاری است که نیاز به دریافت این گواهینامه دارند. این موضوع می تواند چالش های بسیاری برای شما داشته باشد، اگر که بدون اطلاع از مدارک مورد نیاز اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار اقدام نمایید.

برای اینکه بتوانید گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی دریافت کنید، به اطلاعات بیشماری نیاز دارید، اینکه:

  • گواهینامه صلاحیت اداره کار توسط چه سازمانی صادر می شود؟
  • مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی چیست؟
  • چه شرکت هایی می توانند گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار دریافت کنند؟
  • مدت زمان اخذ گواهینامه صلاحیت از اداره کار چقدر است؟
  • راه های دریافت فوری گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی چیست؟

چنانچه شما این اطلاعات را نداشته باشید ممکن است برای دریافت این گواهینامه با مشکلات عدیده ای درگیر شوید.

مقاله چگونه گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی اخذ کنیم، کلیه اطلاعاتی که سازمان شما برای اخذ این گواهینامه نیاز دارد را در اختیار شما می گذارد. بنابراین تا انتهای مقاله را با ما همراه شوید.

گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی چیست؟

گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی یا صلاحیت اداره کار، این می تواند چالش بزرگی برای پیمانکاران باشد. اینکه این گواهینامه چیست و چرا باید اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی نمایند.

گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی توسط اداره کار استان ها صادر می شود. این گواهینامه با نام هایی همانند گواهینامه صلاحیت پیمانکاری، تایید صلاحیت پیمانکاری، صلاحیت پیمانکاری اداره کار، گواهینامه صلاحیت اداره کار یا مجوز اداره کار عنوان می شود.

گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی از اواخر سال 1400 شمسی با اعتبار دو ساله صادر می شود. بنابراین اعتبار گواهینامه هایی که از سال 1400 به بعد صادر می شود، دوسال می باشد. پیمانکاران دریافت کننده گواهینامه صلاحیت از اداره کار باید قبل از اتمام گواهینامه جهت تمدید به اداره کار استان خود مراجعه نمایند.

پیمانکاران جهت حضور در مناقصات نیاز به ارائه گواهینامه صلاحیت پیمانکاری از اداره کار دارند. ممکن است سازمان شما تا بحال اقدام به اخذ این گواهینامه نکرده باشد. شما برای حضور مستمر در مناقصات باید حتماً این گواهینامه را دریافت کنید.

اداره کار از لحاظ نیروی کار سازمان، نوع فعالیت سازمان، لیست بیمه، دفتر مرکزی و مسائل مربوط به ایمنی شرکت های متقاضی گواهینامه تایید صلاحیت خدماتی را ممیزی می کند و در صورت تایید گواهینامه را برای مدت روسال صادر می نماید.

حال اینکه شرکت ها برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت خدماتی به چه مدارکی نیاز دارند.

HSE-MS

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی چیست؟

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت خدماتی چیست؟ این سوالی است که کلیه متقاضیان از ما دارند. ما اطلاعات لازم و مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه صلاحیت از اداره کار را در اختیار شما می گذاریم.

قبل از اینکه بخواهید اقدامی جهت اخذ گواهینامه داشته باشید پیشنهاد می شود ابتدا کلیه مدارک لیست شده را تهیه و تکمیل نمایید. چنانچه هر یک از مدارک لیست شده را نداشته باشید امکان صدور گواهینامه صلاحیت برای شرکت های خدماتی توسط اداره کار نیست.

  1. دفتر مرکزی

متقاضیان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی باید یک دفتر مرکزی جهت امور بازرسی به اداره کار معرفی نمایند. دفتر مرکزی باید دارای مشخصات زیر باشد.

  • دارای سند مالکیت یا اجاره نامه هولوگرام دار (رسمی).
  • اجاره نامه یا سند مالکیت به نام مدیرعامل، یکی از اعضاء هیئت مدیره یا شرکت باشد.
  • دفتر مرکزی باید دارای سند اداری، تجاری یا موقعیت اداری باشد. لذا منزل مسکونی به عنوان دفتر اداری شرکت تلقی نمی گردد.

2. مدارک مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره

مدارک شناسایی مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره باید در سامانه اداره کار بارگزاری گردد. لیست کامل مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشد.

  • کارت ملی پشت و رو اعضاء و مدیرعامل به همراه کپی برابر اصل.
  • مدرک تحصیلی مدیرعامل و اعضاء (حداقل مدرک دیپلم) به همراه کپی برابر اصل.
  • شناسنامه کلیه صفحات مدیرعامل و اعضاء، کپی برابر اصل.

3. مدارک کلیه پرسنل شرکت

کلیه پرسنل شرکت که در لیست بیمه دفتر مرکزی هستند باید مدارک شناسایی و تحصیلی خود را در سامانه بارگزاری اداره کار، بارگزاری کنند. حداقل مدرک تحصیلی باید دیپلم باشد.

4. لیست بیمه دفتر مرکزی

شرکت متقاضی اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی باید دارای لیست بیمه و کد کارگاهی باشد. لیست بیمه باید توسط سازمان بیمه تامین اجتماعی تایید و قابل استعلام باشد. تعداد نفرات حاضر در لیست بیمه اهمیتی ندارد لذا لیست بیمه ممکن است یک نفر باشد یا چندین نفر.

متقاضیان جهت اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار باید حتما آخرین لیست بیمه خود را در سامانه اداره کار بارگزاری نمایند.

5. برگه پرداخت حقوق

شرکت باید پرداخت حقوق کلیه نفرات خود را از طریق سیستم بانکی پرداخت نماید و تاییدیه بانک را دریافت کرده باشد. چنانچه لیست بیمه توسط اپلیکیشن های متفاوتی پرداخت می شود باید به تایید بانک رسیده باشد.

شرکت متقاضی گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید آخرین پرداخت حقوق که به تایید بانک رسیده باشد را در سامانه اداره کار بارگزاری نماید.

6. مدارک شرکت

پیمانکاران برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی باید مدارک مربوط به شرکت خود را در سامانه اداره کار بارگزاری نمایند. مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشد.

  • اساسنامه شرکت.
  • روزنامه رسمی.
  • آخرین تغییرات.
  • اظهارنامه مالیاتی سال آخر.
  • کپی برابر اصل جدول 10 اظهارنامه مالیاتی سال آخر.
  • برگه پرداخت خوداظهاری، اظهارنامه مالیاتی.
  • برگه اصل 141 قانون اساسی که باید توسط دفتر اسناد رسمی تایید شده باشد.
  • مفاساحساب قراردادهای به اتمام رسیده که در اظهارنامه مالیاتی اعلام شده است.
  • چنانچه مفاساحساب وجود ندارد باید برگه حسن انجام کار یا تحویل موقت ارائه گردد.
  • کپی قراردادها.
  • برگه تعیین مقدار سهام اعضاء هیئت مدیره.
  • لیست تجهیزات دفتر مرکزی و ارائه فاکتور خرید تجهیزات.

7. طرح طبقه بندی مشاغل

جهت اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار چنانچه پروژه فعال داشته باشید ارائه طرح طبقه بندی مشاغل ضرورت دارد. طرح طبقه بندی مشاغل توسط مشاوران اداره کار با در اختیار داشتن مدارک مربوطه همانند قرارداد کارکنان، لیست بیمه و قراردادهای پیمانی نوشته می شود و به تایید اداره کار می رسد.

توسط طرح طبقه بندی مشاغل حقوق و مزایای هر یک از کارکنان مشخص می شود و پیمانکار موظف است بر مبنای طرح لیست بیمه رد کند و پرداخت حقوق را انجام دهد. طرح طبقه بندی شرکت ها الزامی است حتی در صورتیکه پیمانکار یک نفر لیست بیمه داشته باشد.

8. ارائه کد احراز هویت افراد

برای بارگزاری مدارک در سایت اداره کار جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی باید تمامی افراد لیست بیمه و مدیرعامل شرکت به همراه اعضاء هیئت مدیره احراز صلاحیت شوند و کد احراز صلاحیت را داشته باشند. برای دریافت کد احراز صلاحیت باید شماره موبایل به اسم افراد، حساب بانکی به اسم افراد و دارای کد ملی باشند.

جهت اطلاع از روند احراز هویت پیشنهاد می شود مقاله احراز هویت شرکت ها مطالعه گردد.

9. گواهینامه دوره کارفرمایی

مدیرعامل شرکت و کلیه امضاء داران شرکت باید توسط سایت اداره کار یک دوره 36 ساعته را برگزار کرده و به صورت آنلاین در آزمون شرکت نمایند. چنانچه به سوالات آزمون پاسخ صحیح دهند گواهینامه دوره 36 ساعته کارفرمایی توسط سایت صادر و در اختیار افراد قرار می گیرد.

مدیرعامل و کلیه صاحبان امضاء شرکت غیر از دوره 36 ساعته کارفرمایی باید با توجه به رتبه بندی شرکت در یک دوره تخصصی نیز شرکت نمایند. دوره تخصصی بر اساس نوع فعالیت شرکت و رتبه بندی مشخص می شود.

10 مزیت سیستم های مدیریت HSE-MS
چه شرکت هایی می توانند برای اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار اقدام نمایند؟

چه شرکت هایی می توانند برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی اقدام کنند؟ آیا این سوال شما هم هست؟

دولت شرکت های پیمانکاری را به دو دسته شرکت های مهندسی و شرکت های خدماتی تقسیم بندی کرده است. شرکت های مهندسی باید توسط ساجات (سازمان برنامه و بودجه کشور) احراز صلاحیت شوند و اقدام به دریافت گواهینامه رتبه (گواهینامه صلاحیت پیمانکاری) نمایند.

شرکت های خدماتی باید توسط اداره کار احراز صلاحیت شوند و اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی از اداره کار نمایند. حال اینکه چه شرکت هایی در رسته شرکت های خدماتی عنوان می شوند.

  • تاسیسات خرد و ساختمان.
  • فضای سبز.
  • کلیه خدمات عمومی همانند جمع آوری زباله.
  • نگهبانی، حفاظتی و انتظامی.
  • تامین نیروی انسانی.
  • حمل و نقل شهری و بین شهری.
  • کترینگ، آشپزخانه و سالن پذیرایی.
  • چاپ و تکثیر اوراق.
  • ساخت، مونتاژ، بهره برداری از قطعات ریلی، صنعتی، آسانسور و پله برقی.

شرکت های عنوان شده باید یکی از موضوعات را در موضوع اساسنامه خود داشته باشند تا احراز صلاحیت شوند جهت صدور گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی.

نحوه پیاده سازی ایزو 45001، عملیات
مدت زمان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار چقدر است؟

مدت زمان صدور و اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی سوالی است که تمام پیمانکاران دارند. پیمانکاران به لحاظ زمان فورسی که برای حضور در مناقصه دارند نیاز داشته به سرعت گواهینامه صلاحیت از اداره کار دربافت و ارائه دهند. منتها آیا شما می توانید برای سازمان خود این گواهینامه را به سرعت دریافت کنید؟

طی مطالب بالا اشاره شد پیمانکاران جهت اخذ تایید صلاحیت پیمانکاری اداره کار به چه مدارکی نیاز دارند و چه شرکت هایی می توانند اقدام به اخذ این مدرک از اداره کار نمایند. بعد از اینکه زمینه فعالیت شرکت تایید شد و مدارک درخواستی اداره کار تکمیل و تهیه شد، حالا شما باید این مدارک را در سایت اداره کار بارگزاری نمایید.

سایت بارگزاری مدارک اداره کار به آدرس https://kardan.mcls.gov.ir/ می باشد. شما باید توجه داشته باشید که قبل از ورود به سایت باید شرکت و مدیرعامل شرکت احراز هویت شده باشد. جهت احراز هویت شرکت پیشنهاد می شود مقاله احراز هویت شرکت های پیمانکاری مطالعه گردد.

پس از بارگزاری مدارک شما باید یک دفتر انجمن در استان خود انتخاب کنید. توسط دفتر انجمن مدارک بارگزاری شده بررسی و در صورت تایید پرونده به بازرس دفتر انجمن جهت بازرسی ارسال می گردد. اگر مدارک نواقص داشته باشد طی یک پیام کوتاه برای شماره موبایل ثبت شده نواقص اعلام می گردد.

پس از بازرسی دفتر انجمن و تایید بازرسی مدارک برای اداره کار استان مربوطه ارسال می گردد تا روند اداره کار جهت احراز صلاحیت و صدور گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی طی شود. همانطور که مشخص است شما نیاز به زمانی حدود شش ماه دارید تا بتوانید این گواهینامه را دریافت کنید.

اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار:

شما برای اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی ابتدا باید مدارک درخواست شده را تکمیل نمایید و آماده کنید. فرم تقاضانامه در سربرگ شرکت به همراه فرم درخواست گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را تکمیل و با مدارک اماده ارسال به دفتر انجمن نمایید.

اگر شما نیاز فوری به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی دارید می توانید از تجربه مشاوران هوداک سیستم فرتاک استفاده کنید. راهکارهای قابل ارائه ما می تواند شما را طی مدت دو الی سه هفته به گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اداره کار برساند.

لطفا با شرکت هوداک سیستم فرتاک تماس بگیرید تا هم فرم ها و نامه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی را دریافت کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی»

  1. سلام شرکت خدماتی تاسیس۸۳ سال ۹۹گواهی تایید صلاحیتم منقضی گشته،برای گواهی جدید چقدر هزینه برمیداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button