دسته ها

آخرین مطالب

تایید صلاحیت پیمانکاری

انواع گواهینامه پیمانکاران

مهمترین مقالات سایت

لینک های مرتبط

اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار

اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار

اخذ گواهینامه صلاحیت از اداره کار:

اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار، اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری، گواهی صلاحیت از اداره کار، صفر تا صد اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری یا شرایط اخذ گواهینامه تایید صلاحیت از اداره کار، چالش های پیمانکاران برای دریافت مجوز اداره کار و حضور در مناقصات می باشد.

ما سعی می کنیم در این مقاله صفر تا صد نحوه اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار از مدارک مورد نیاز تا پیگیری جهت صدور گواهینامه را برای شما مکتوب نماییم. اگر شما متقاضی اخذ گواهینامه صلاحیت از اداره کار هستید با مطالعه این مقاله می توانید به درستی مسیر پیش رو تا دریافت این گواهینامه را طی نمایید.

مقاله اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار به موضوعات زیر می پردازد.

  • گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست؟
  • چه سازمان ها و شرکت هایی می توانند اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار نمایند؟
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهی صلاحیت از اداره کار چیست؟
  • روند اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه است؟
  • مدت زمان اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار.
  • شرایط اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری.

گواهی تایید صلاحیت پیمانکاری چیست؟

گواهی تایید صلاحیت پیمانکاری با گواهینامه صلاحیت پیمانکار که سازمان برنامه و بودجه صادر می کند، همچنین با گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری متفاوت است. گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط اداره کار برای شرکت های متقاضی که واجد شرایط هستند صادر می شود.

شرکت های پیمانکار متقاضی گواهینامه باید توسط اداره کار استان خودشان (محلی که آدرس ثبتی اساسنامه درج شده است) اقدام به بارگزاری مدارک در سامانه اداره کار کرده و پیگیری پرونده باشند تا احراز صلاحیت توسط بازرس اداره کار، در نهایت احراز صلاحیت پیمانکار توسط کمیته فنی، تشخیص داده شود و گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار صادر گردد.

اعتبار گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری سه ساله بوده که متقاضیان موفق شده به اخذ این گواهینامه باید سالیانه اقدام به تمدید نمایند. برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید تمامی مدارک بارگذاری شده در سال اول به روز و مجددا در سامانه بارگزاری شوند.

چه شرکت هایی مجاز به اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار هستند؟

چه شرکت هایی مجاز به اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار هستند؟

پر تکرارترین موضوع در حوزه گواهینامه اداره کار که توسط متقاضیان سوال می شود اینکه، آیا شرکت ما هم برای حضور در مناقصه نیاز به اخذ مجوز از اداره کار دارد؟

به طور کلی دولت شرکت های پیمانکار را به دو دسته شرکت های فنی مهندسی و شرکت های خدماتی تقسیم بندی کرده است. موضوع اعلام شده در اساسنامه ثبتی شما می تواند برای دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار شما را راهنمایی نماید. اگر حوزه فعالیت شرکت شما فنی مهندسی باشد، شما نمی توانید اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت از اداره کار نمایید، بلکه شما باید توسط ساجات رتبه بندی شوید.

شرکت ها و پیمانکارانی که در اساسنامه یک یا چند موضوع ثبت شده در زیر ثبت کرده باشند، باید اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار نمایند.

  • شرکت های خدمات شهری و فضای سبز:

اگر موضوع اساسنامه شما بازیافت، نگهداری از فضای سبز شهری و بین شهری، تفکیک زباله از مبداء و در کل نگهداری از فضای سبز و خدمات عمومی نظافتی شهری است، شما می توانید اقدام به اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایید.

  • پخت و پز غذا و پذیرایی:

اگر حوزه فعالیت سازمان شما در اساسنامه پخت و پز غذا، پخش غذا در سازمان ها، سالن داری و مهمان پذیری است و نیاز دارید با سازمان ها، بیمارستان ها و در کل شرکت های برای تامین غذای نیروی سازمانی وارد قرارداد شوید، شما باید اقدام به اخذ گواهی صلاحیت از اداره کار نمایید.

  • چاپ و تکثیر اوراق:

اگر حوزه فعالیت شما تبلیغات، چاپ و تکثیر و در کل در حوزه رسانه است و نیاز دارید با سازمان ها وارد قرارداد شوید، شما باید اقدام به اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایید.

  • تعمیر و نگهداری:

چنانچه حوزه فعالیت شما در اساسنامه ثبتی تعمیر و نگهداری از تاسیسات ساختمانی، اداری، تعمیر و نگهداری ماشین آلات صنعتی و اداری است شما باید در گروه تعمیر و نگهداری توسط اداره کار احراز صلاحیت شوید و گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری اخذ نمایید.

نکته مهم اینکه باید کلماتی همانند ساختمان، اداری، ماشین آلات اداری و ماشین آلات صنعتی بعد از کلمه تعمیر و نگهداری در اساسنامه ثبت شده باشد.

  • نگهبانی و انتظامی:

پیمانکارانی که توسط نیروی انتظامی مجوز فعالیت در حوزه نگهبانی، پارکبانی و انتظامی دریافت کرده و موضوع فوق در اساسنامه ثبت شده باشد، می توانند برای حضور در مناقصات توسط اداره کار اقدام به اخذ گواهی صلاحیت از اداره کار نمایند.

  • تامین نیروی انسانی:

آیا شما یک شرکت هستید که برای سازمان ها نیروی انسانی تامین می کنید؟ شما برای حضور در مناقصات باید توسط اداره کار احراز صلاحیت شوید. این موضوع یعنی تامین نیروی انسانی باید در اساسنامه شما ثبت شده باشد.

  • خدمات عمومی:

خدمات عمومی می تواند شامل کلیه خدماتی شود که پیمانکاران برای منفعت عموم جامعه انجام می دهند. خدمات طراحی و دکوراسیون جزو خدمات عمومی می باشد. پس بنابراین اگر در موضوع اساسنامه کلمه “انجام کلیه خدمات عمومی” درج شده باشد، شما می توانید اقدام به اخذ گواهی صلاحیت از اداره کار در رتبه خدمات عمومی نمایید.

  • حمل و نقل درون شهری و بین شهری:

چنانچه حوزه فعالیت سازمان شما جابجایی نیروی کار شرکت ها و یا به طور کلی حمل و نقل درون شهری و بین شهری است، و این موضوع در اساسنامه شما ثبت شده باشد، شما می توانید اقدام به اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایید.

  • ساخت، مونتاژ و بهره برداری از تاسیسات:

چنانچه حوزه فعالیت شما آسانسور و یا پله برقی است و مجوز ساخت، مونتاژ یا بهره وری از وزارت صمت دارید، سازمان شما می تواند اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار نماید.

شرکت های پیمانکار که در حوزه های نام برده شده فعال هستند و در اساسنامه یک یا چند حوزه نام برده شده، ذکر شده است، می توانند توسط اداره کار اقدام به دریافت گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند. نکته مهم اینکه برخی از شرکت ها صرفاً یک اساسنامه دارند و محلی برای امور اداری شرکت مشخص نکرده و یا لیست بیمه ای ندارند. این شرکت ها را به طور کلی شرکت کاغذی می نامند و این شرکت ها نمی توانند برای اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار اقدام نمایند.

برای دریافت گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری و احراز صلاحیت شدن توسط اداره کار نیاز به یکسری مدارک دارید.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای حمل و نقل شهری

چه مدارکی برای اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار نیاز است؟

قبل از انجام و اقدام جهت اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار بهتر است از مدارک درخواستی اداره کار مطلع شوید تا از دوباره کاری ها اجتناب کنید. ما در این مقاله لیست کامل مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را مکتوب کرده ایم. بنابراین سازمان شما برای اخذ گواهی صلاحیت از اداره کار باید تمامی مدارک مکتوب شده را تنظیم و آماده نماید.

چنانچه هر یک از مدارک اعلام شده آماده نباشد به منزله این موضوع است که سازمان شما صلاحیت دریافت گواهینامه درخواستی را ندارد. پس بنابراین به دقت مطالعه شود.

  • کپی کار ملی، شناسنامه و مدرک تحصیلی اعضاء هئیت مدیره و مدیر عامل.

 مدرک تحصیلی افراد باید بالای دیپلم باشد و چنانچه هر یک از اعضاء فاقد مدرک تحصیلی اعلام شده باشند به منزله موضوع است که باید اقدام به رفع نواقص نمایند. کپی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره باید توسط دفترخانه رسمی برابر اصل شده باشند.

  • اساسنامه، روزنامه تاسیس و آگهی ثبتی.
  • روزنامه و آگهی آخرین تغییرات آدرس، موضوع اساسنامه و اعضاء هیئت مدیره.
  • اظهارنامه مالیاتی سال آخر به همراه برگه پرداخت خوداظهاری.

جدول 10 اظهارنامه مالیاتی باید توسط دفترخانه رسمی برابر اصل شده باشد. برای پیمان های اعلام شده در جدول 10 چنانچه به اتمام رسیده باشند باید مفاصاحساب مالیاتی، برگه تحویل موقت یا حسن انجام کار را ارائه دهند.

شرکت های تازه تاسیس که اظهارنامه مالیاتی ندارند باید برگه اعلام شده بیمه و فیش پرداخت بیمه هر ماه را به صورت جداگانه ارسال نمایند.

  • تراز نامه مالی منتهی به سال آخر مالیاتی.

چنانچه شرکت ها فاقد تراز نامه هستند باید تمامی برگه های بیمه مربوط به هر ماه را به همراه برگه پرداخت لیست بیمه و حقوق دستمزد اعلام نمایند. شرکت هایی که سال اول کاری آنها هست فقط برگه بیمه را باید اعلام نمایند.

  • کپی قراردادهای اعلام شده در جدول 10 اظهارنامه مالیاتی.
  • طرح طبقه بندی مشاغل برای شرکت هایی که پیمان فعال دارند. چنانچه سازمان شما پیمان یا قرارداد فعال دارد حتی اگر یک نفر هم نیروی کاری داشته باشید باید حتما اقدام به تهیه طرح طبقه بندی مشاغل نمایید. طرح طبقه بندی مشاغل اعتباری یک ساله داشته و از شروع سال شمسی تا پایان سال شمسی اعتبار دارد.
  • لیست بیمه دفتر مرکزی شامل برگه لیست بیمه، برگه پرداخت بیمه و تاییدیه برگه پرداخت بیمه.
  • اجاره نامه هولوگرام دار. چنانچه فاقد دفتر مرکزی هستید باید حتما اقدام به اجاره یک دفتر کاری که در محیط اداری یا تجاری باشد نمایید. محیط اجاره شده باید حتما دارای شناسه های یک محل کار باشد و نمی تواند منزل مسکونی باشد.
  • شرکت نامه یا تقاضانامه اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار در سربرگ شرکت متقاضی به همراه مهر و امضاء.
  • ارائه گواهینامه دوره 36 ساعته کارفرمایی برای مدیرعامل مجموعه و تمامی صاحبان امضاء.
  • ارائه گواهینامه رتبه بندی شده در رتبه های احراز صلاحیت شده برای مدیرعامل و تمامی صاحبان امضاء.
  • احراز هویت مدیرعامل، اعضاء هیئت مدیره و کلیه افراد حاضر در لیست بیمه. سایت احراز هویت به آدرس https://prkar.mcls.gov.ir می باشد.
  • ارائه فرم تقاضانامه تعیین صلاحیت در سربرگ شرکت.
  • ارائه فرم اطلاعات تکمیلی شرکت.
  • فیش واریزی مربوط به دفتر انجمن.
  • تعهد نامه محضری اصل 141 قانون اساسی برای مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره.
  • لیست تجهیزات پیمان با توجه به نوع فعالیت سازمانی شما.
  • ارائه متن تعهد نامه در خصوص صحت اطلاعات بارگزاری شده و مدارک در سربرگ شرکت.
  • سوابق بیمه مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره.
  • مدرک تحصیلی تمامی افراد تحت لیست بیمه.
  • تکمیل فرم درخواست عضویت در انجمن.
سایت-احراز-هویت

طی آخرین تغییرات چک لیست اعلام شده توسط اداره کار، کلیه مدارکی که شرکت ها برای اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار باید ارائه دهند مکتوب شده است. چنانچه متقاضیان اخذ گواهی صلاحیت از اداره کار یکی از این مدارک را نداشته باشند، نمی توانند اقدام به اخذ این گواهینامه نمایند.

در مورد چگونگی اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری لطفاً به ادامه مقاله توجه نمایید.

چگونه می توان گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کرد؟

اگر تا اینجای مقاله را به دقت مطالعه کرده باشید، شما اکنون می دانید گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری را چه سازمانی صادر می کند، چه شرکت هایی باید این گواهی را دریافت کنند و مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار چیست.

اکنون ما می خواهیم روند دریافت گواهی صلاحیت از اداره کار را به شما اعلام کنیم. چنانچه براساس نوشته های مکتوب شده در این مقاله مسیر را طی کنید به راحتی و بدون چالش می توانید خیلی سریع گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری را دریافت کنید.

پس از تکمیل و تنظیم مدارک درخواست شده و اعلام شده شما باید ابتدا مدیرعامل مجموعه را به عنوان فرد حقیقی در سامانه مربوطه احراز صلاحیت کنید. برای احراز صلاحیت شما باید شماره موبایل که به نام مدیرعامل مجموعه باشد را داشته باشید.

سپس مدیرعامل باید شرکت حقوقی را احراز هویت نماید تا کد احراز هویت ارسال گردد. بعد از دریافت کد در همان سامانه احراز هویت روی گزینه سامانه تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی سراسر کشور کلیک نمایید.

سپس شما وارد یک پنل کاربری می شوید که کد احراز هویت را از شما درخواست می کند. پنل کاربری خود را ایجاد نمایید و دفتر انجمن معرفی شده در استان خود را انتخاب کنید. یک استان ممکن است چند دفتر انجمن ثبت شده داشته باشد و استان های کوچک تر ممکن است فقط یک دفتر انجمن داشته باشند.

پس از انتخاب دفتر انجمن مدارک اعلام شده را بارگزاری نمایید و با دفتر انجمن ارتباط برقرار نمایید جهت بررسی پرونده بارگزاری شده. دفتر انجمن پرونده و مدارک شما را بررسی و در صورت تایید یک پیام برای مدیرعامل SMS می شود. بازرس دفتر انجمن طبق تاریخ اعلام شده در SMS برای تایید فیزیکی محل کار، به محل شرکت اعلام شده به آدرس اساسنامه مراجعه می کند.

در صورت تایید بازرس دفتر انجمن از محل دفتر و مدارک بارگزاری شده، پرونده شما جهت بررسی به اداره کار ارسال می گردد. پرونده شما به صورت کارتابلی و توسط دفتر انجمن انتخاب شده به اداره کار استان مربوطه ارسال می شود.

پس از ارسال پرونده و دریافت توسط اداره کار یک SMS برای مدیرعامل شرکت ارسال می شود. بنابراین شما باید منتظر باشید تا بازرس اداره کار جهت بررسی کلیات به دفتر شما مراجعه نماید. بازرسی توسط بازرس اداره کار حضوری بوده و باید حتماً در محل شرکت حضور داشته باشید.

پس از بازرسی و در صورت تایید شما باید مدارک بارگزاری کرده را به اداره کار و نزد بازرس ببرید. سپس بازرس اداره کار سه روز زمان دارد تا گزارش شما را به واحد سرپرست بازرسی ها ارسال نماید. چنانچه گزارش بازرس اداره کار مثبت باشد، پرونده شما جهت رسیدگی پایانی به کمیته تشخیص صلاحیت اداره کار ارسال می شود.

کمیته تشخیص صلاحیت هفته ای یک بار برگزار می شود و در صورت تایید کمیته گواهی نامه تایید صلاحیت شما برای بازده سه ساله صادر می شود. شما اکنون موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار شده اید. بنابراین باید سالی یک بار مدارک به روز شده خود را در سامانه ایجاد شده بارگزاری نمایید جهت تمدید گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری.

مدت زمان اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار چقدر است؟

اغلب متقاضیان اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار سوال دارند، مدت زمان اخذ گواهی صلاحیت از اداره کار چقدر است؟

با توجه به مدت زمان تکمیل مدارک، شلوغی اداره کار استان ها و زمان ممیزی توسط بازرس اداره کار، نمی توان تاریخ دقیقی برای اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار اعلام کرد. در صورتی که تمامی مدارک شما توسط بازرس دفتر انجمن سپس بازرس اداره کار تایید گردد و تمامی امور مربوطه براساس روال کاری پیش رود، ممکن است بازده اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار حدود سه الی چهار ماه زمان بر باشد.

چنانچه نیاز فوری به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار دارید با ما در ارتباط باشید. تیم فنی شرکت هوداک سیستم فرتاک می تواند این زمان را برای شما تا حدود سه الی چهار هفته کاهش دهد.

پس برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار در مدت زمان حدود یک ماه شما می توانید با ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

برچسب ها: اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار، گواهی صلاحیت از اداره کار، گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری، مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری، روند اخذ گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار، مدت زمان اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکار.

4 دیدگاه دربارهٔ «اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار»

  1. با سلام
    برای تمدید تائیدیه اداره کار تمام موارد ذکر شده باید انجام شود؟؟

    برای تمدید باید به همان سایت داره کار و در قسمت تعیین صلاحیت اداره کار برویم
    یا تمدید در قسمت دیگر انجام میشود؟؟

    1. سلام روز بخیر
      برای تمدید باید مدارک درخواستی کامل و از طریق دفاتر انجمن اداره کار پیگیری شود
      جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس گرفته شود و با تیم فنی صحبت کنید
      شماره تماس با هوداک سیستم فرتاک جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری 021-49382 داخلی 103

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button