تایید صلاحیت پیمانکاری

انواع گواهینامه پیمانکاران

مهمترین مقالات سایت

لینک های مرتبط

اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری

اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری یا نحوه دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری سوال تمامی شرکت های پیمانکاری می باشد. حتی افراد به عنوان فرد حقیقی می توانند گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اخذ نمایند، لذا اولین سوالی که به ذهن افراد خطور می کند اینکه، نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه است ؟

توسط مقاله فوق پرداخته می شود به سوالات اغلب پیمانکاران همانند اینکه:

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست ؟ و نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه است ؟ روند اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه است ؟ همچنین چه مسیری را طی کنید تا در سریعترین زمان ممکن بتوانید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اخذ نمایید.

الفاظی همانند گواهی نامه صلاحیت اداره کار، مدرک صلاحیت از اداره کار، گواهینامه صلاحیت از اداره کار، مجوز از اداره کار، گواهینامه مجوز اداره کار، گواهینامه از اداره کار برای مناقصه، گواهینامه پیمانکاران برای حضور در مناقصه و همچنین کلمات دیگری توسط متقاضیان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری درخواست می گردد.

متقاضیان با مطالعه دقیق مطلب فوق همینطور لینک های سمت راست مطلب می توانند اطلاعات کامل و جامع در مورد گواهینامه صلاحیت پیمانکاری کسب نمایند. همچنین مجموعه شرکت هوداک سیستم فرتاک فیلم های آموزشی و پادکست هایی در مطالب جایگزینی کرده که با گوش دادن و دیدن ویدیو ها می توانید جواب سوالات خود را به دست آورید.

چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنیم

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری چیست ؟

شرکت های پیمانکاری مخصوصا پیمانکارانی که قدمت زیادی در حوزه فعالیت خود دارند وقتی که می خواهند در مناقصات شرکت نمایند، توسط مسئول مناقصه با درخواست ارائه گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی روبرو می شوند. در حال حاضر اولین سوالی که در ذهن و زبان پیمانکاری جاری می شود اینکه، گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست ؟ پیمانکار مستاصل شده،  و تا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری ارائه ندهد نمی تواند در مناقصه شرکت نماید، هراسان دنبال راهی می باشد که بداند گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست ؟ و چگونه می تواند در زمان کوتاهی اقدام به اخذ و ارائه گواهی نامه نماید.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری که توسط برخی پیمانکاران یا مناقصه گران گواهی نامه صلاحیت از اداره کار عنوان می شود، توسط اداره کار استان ها صادر می گردد. در حقیقت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اداره کار استان ها را مامور رسیدگی به صلاحیت پیمانکاران در حوزه فعالیت های خدماتی معرفی کرده.

شرکت هایی که در حوزه های خدماتی شامل: خدمات عمومی، فضای سبز، چاپ وتکثیر اوراق، تعمیر و نگهداری ماشین آلات اداری، انتظامی، کارخانجات تولیدی وکترینگ ها فعالیت می کنند، می بایست توسط اداره کار استان خودشان تایید صلاحیت شوند.

تایید صلاحیت شرکت های خدماتی یعنی اینکه یک سازمان بالادستی (اداره کار) به عنوان متولی صلاحیت انجام پروژه و اتمام پروژه پیمانکار را بر اساس مدارک ارائه شده تایید نماید. بنابراین شرکت های پیمانکاری در حوزه هایی که عنوان شد تا زمانی که اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نکنند، نمی توانند در مناقصات حضور داشته باشند.

نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:

پس از اینکه پیمانکار متوجه شد گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست ؟ حال سوال برایشان به وجود می آید که نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه است ؟

مهمترین نکته ای که پیمانکاران جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید توجه کنند اینکه موضوع اساسنامه ثبت شده در ثبت شرکت ها باید بر اساس نوع فعالیتی که اداره کار مشخص کرده باشد. و نکته بعدی اینکه پیمانکار باید توسط اداره کار استانی اقدام نماید که در اساس نامه ثبتی ذکر شده. بنابراین پیمانکار نمی تواند شرکت فیزیکی را در یک استان بنا کند و ادرس ثبت شرکت در استان دیگری باشد.

پیمانکاران جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید در اولیتن قدم بداند چه مدارکی نیاز دارد تا بتواند صلاحیت خود را به اداره کار ثابت نماید. بنابراین مقاله مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری در ستون سمت راست را مطالعه نمایید. با مطالعه دقیق مقاله فوق و رجوع به انتهای مقاله تمامی مدارکی که پیمانکار نیاز به احراز صلاحیت خود دارد طی فایل PDF قابل دانلود می باشد.

قدم بعدی جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری احراز هویت مدیر عامل شرکت در سامانه تعریف شده است(ادرس سامانه احراز هویت در سمت راست مقاله قابل مشاهده است). برای احراز هویت مدیر عامل به اطلاعاتی شامل:

کارت ملی، شماره موبایل ثبت شده با اطلاعات خودش، شمار شبا کارت بانکی متعلق به مدیر عامل، نیاز دارد. سپس شماره احراز هویت برای مدیر عامل و روی خط موبایل ثبت شده ارسال می گردد که در قدم بعدی به آن نیاز پیدا می کنید.

ورود به سامانه اداره کار
ارسال پرونده تایید صلاحیت پیمانکار به دفتر انجمن:

قدم بعدی پس از تکمیل مدارک و احراز هویت، اسکن مدارک و بارگذاری فایل اسکن تهیه شده در سامانه اداره کار می باشد(آدرس سامانه در ستون سمت راست قابل مشاهده می باشد). لذا پس از باگذاری مدارک می بایست بعد از چند روز پنل کاربری ایجاد شده را بررسی و در صورتیکه تمامی مدارک تایید شده باشد، پرونده فیزیکی جهت بررسی و اقدامات بعدی به دفتر انجمن معرفی شده توسط اداره کار ارجاء داده شود.

دفاتر انجمن باید مورد تایید اداره کار استان ها باشند، در استان های کوچک دفتر انجمن معرفی نشده و به صورت مستقیم خود اداره کار به پرونده رسیدگی می کند.

پیمانکار باید هزینه دفتر انجمن را پرداخت نماید سپس دفتر انجمن پرونده را بررسی می کند و در صورت تکمیل مدارک بازرس جهت تایید دفتر فیزیکی پیمانکار ارسال می کند. پس از تایید بازرس دفتر انجمن پیمانکار باید هزینه تشکیل پرونده و هزینه بازرسی را پرداخت نماید، بعد دفتر انجمن پرونده را به اداره کار جهت تعیین زمان بازرسی ارسال می کند.

اداره کار استان زمان بازرسی را مشخص می کند و در زمان اعلام شده بازرس اداره کار جهت بررسی محیط، مسائل ایمنی و فیزیکی شرکت پیمانکار، به آدرس اعلام شده در پرونده مراجعه می کند. در صورتیکه بازرس شرکت را تایید نماید گزارش بازرسی همراه با پرونده ارسال می گردد اداره کار و در نهایت اداره کار گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را صادر می کند.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اعتباری سه ساله داشته که پیمانکار موظف است، طی مدت فعالیت تمامی قراردادهای ثبتی خود را در سامانه اداره کار اعلام و رونوشت تهیه نماید و سالیانه اقدام به ممیزی و تمدید گواهینامه نماید.

پس از انقضاء مدت سه ساله پیمانکار باید مجددا اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نماید.

اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:

اغلب پیمانکاران به دلیل عدم اطلاعات سایتی، و عدم اطلاعات در مورد مسیر هایی که باعث کوتاه شدن زمان بازرسی و صدور گواهینامه می شود، درگیر بروکراسی اداری می شوند. بنابراین مدت زمان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری بسیار طولانی شده که باعث از دست رفتن بسیاری از قرار داد ها می شود.

معمولا مدت زمانی که پیمانکار درگیر پروسه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط اداره کار می شود، حدود شش ماه تا دو سال می باشد(بر اساس گفته متقاضیان). لذا متقاضیان دنبال راهی هستند تا بتوانند در مدت زمان کوتاهی گواهینامه صلاحیت اداره کار را اخذ نمایند.

گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک با توجه به تجربه کاری همچنین مسیر های به دست آورده می تواند مدت زمان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را کوتاه تر نماید. همچنین شرکت می تواند در نواقص پرونده همینطور احراز هویت مدیر عامل کمک نماید تا در زمان کوتاه تری مدارک شرکت ها تکمیل شود.

از زمانی که مدارک پیمانکاران تکمیل و تحویل شرکت هوداک سیستم فرتاک نمایند تا زمانی که گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری صادر گردد، در شرایط عادی حدود یک ماه زمان می برد. حتی پیمانکاران می توانند برای حضور در مناقصه بدون محدودیتی اقدام نمایند تا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط اداره کار صادر گردد.

بنابراین پس از عقد قرارداد با شرکت هوداک سیستم فرتاک، ما می توانیم در مدت زمان یک هفته مشکل شما جهت حضور در مناقصه را رفع نماییم.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی با شماره تماس 49382-021 ارتباط و با کارشناس گواهینامه های اداره کار صحبت نمایید.

بیشتر بخوانیم:

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران چیست ؟

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری چیست ؟

 

برچسب ها: اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری، شرایط اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری،  سایت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری

 

Call Now Button