تایید صلاحیت پیمانکاری

انواع گواهینامه پیمانکاران

مهمترین مقالات سایت

لینک های مرتبط

گواهینامه دوره کارفرمایی جهت اخذ صلاحیت اداره کار:

گواهینامه دوره کارفرمایی جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار با توجه به دستورالعمل جدید اداره کار الزام شده است. لذا متقاضیان جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید دوره های مربوطه را بگذراند و گواهینامه کارفرمایی را دریافت کنند.

چالشی که شرکت ها جهت حضور در دوره ها دارند اینکه زمان کافی برای حضور در دوره و آزمون را ندارند. باید به اطلاع برسانیم که دورهها به صورت آنلاین برگزار می گردد و آزمون هم به صورت آنلاین برگزار می شود.

بنابراین مدیران شرکت ها نیاز نیست جهت حضور در آزمون به محل مشخصی مراجعه نمایند ذو در همان محل دفتر خود می توانند در آزمون شرکت نمایند.

بر اساس دستورالعمل جدید اداره کار، شرکت های پیمانکاری بر اساس نوع فعالیت خود رتبه بندی می شوند و غیر از دوره 36 ساعته کارفرمایی باید در دوره های مربوط به رتبه بندی گروه شغلی خود نیز شرکت نمایند.

در ادامه مقاله به دوره های کارفرمایی برای شرکت هایی که درخواست اخذ گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار دارند پرداخته می شود.

لطفا با ما همراه باشید.

گواهینامه دوره کارفرمایی :

  • گواهینامه دوره کارفرمایی 36 ساعته چیست؟
  • گواهینامه کارفرمایی برای امور ایاب و ذهاب.
  • گواهینامه کارفرمایی برای تعمیر و نگهداری.
  • گواهینامه کارفرمایی برای امور آشپزخانه.
  • گواهینامه کارفرمایی برای خدمات عمومی.
  • گواهینامه کارفرمایی برای فضای سبز.
  • گواهینامه کارفرمایی برای تایپ و تکثیر.
  • گواهینامه کارفرمایی برای امور تاسیسات.

گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار چیست؟

این موضوع خیلی پیچیده نیست، در حقیقت اداره کار استان ها بر اساس موضوع فعالیت شرکت ها، آن ها را احراز صلاحیت می کند.

تایید صلاحیت شرکت های پیمانکاری توسط اداره کار استان ها انجام می شود، و موضوعات ایمنی و کمی شرکت ها از لحاظ اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، تعداد نیروی فعال در شرکت، پرداخت حقوق، محل دفتر مرکزی شرکت مورد بازرسی قرار می گیرد.

اعتبار گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری سه ساله است، که سالیانه شرکت اخذ کننده باید اقدام به بارگذاری مدارک در سامانه و تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نماید.

بنابراین صرف اینکه گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار را دریافت کرده اید و موضوع را تمام شده ببینید نیست، شما باید هر سال نسبت به تمدید گواهینامه اقدام نمایید.

آیا شما نیاز به حضور در مناقصات دستگاه های اجرایی دولتی دارید؟ خوب باید حتما گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را داشته باشید.

آیا نمی دانید برای اخذ این گواهینامه چه مراحلی باید طی شود؟ این خیلی راحت است، ابتدا باید مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را تکمیل نمایید.

ما می توانیم در مدت زمان کوتاهی شما را به این گواهینامه برسانیم. فقط کافی است مدارک مرتبط را داشته باشید تا طی مدت دو هفته کاری شما گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را در دست داشته باشید.

چه شرکت هایی می توانند اقدام به اخذ صلاحیت اداره کار نمایند؟

سوالی که اغلب شرکت ها دارند این است که، آیا ما می توانیم گواهینامه صلاحیت از اداره کار دریافت کنیم؟

خیلی ساده است. اگر شما در اساسنامه خود یکی از هفت موضوع مورد تایید اداره کار را مکتوب کرده باشید می توانید اقدام به اخذ مجوز از اداره کار نمایید.

شرکت های چاپ و تکثیر، شرکت های خدمات عمومی همانند تنظیف کاری، شرکت های انتظامی که دارای مجوز کار از نیروی انتظامی باشند، شرکت های تامین نیروی انسانی، شرکت های پذیرایی و کترینگ ها، شرکت های تعمیر و نگهداری، شرکت های تاسیساتی در صورت ارائه رتبه تاسیسات همینطور شرکت های مونتاژ و بهره برداری که دارای تاییدیه از وزارت صمت باشند، می توانند اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری از اداره کار نمایند.

شرکت شما در اساسنامه چه موضوعی را مکتوب کرده است؟ شما می توانید اساسنامه خود را به خط واتساپ ما ارسال نمایید و تاییدیه موضوع فعالیت جهت اخذ صلاحیت از اداره کار را بگیرید.

چنانچه در موضوع اساسنامه شرکت یکی از چند موضوع ذکر شده مکتوب شده باشد، برای اخذ گواهینامه راه پیچیده ای ندارید.

سامانه جامع ثبت نام دوره کارفرمایی

گواهینامه دوره کارفرمایی چیست؟

یکی از مدارکی که شرکت ها نیاز دارند جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت از اداره کار، گواهینامه دوره کارفرمایی است.

دوره کارفرمایی توسط اداره کار و به صورت آنلاین برگزار می شود. حتی برگزاری آزمون نیز به صورت آنلاین است.

با توجه به همگیری کرونا ویروس و ریسک های موجود جهت برگزاری دوره های کارفرمایی به صورت حضوری، اداره کار این دوره ها را به صورت مجازی برگزار می کند.

بنابراین حضور در گواهینامه دوره کارفرمایی همچنین آزمون دوره خیلی راحت شده برای کارفرمایان شرکت ها.

آیا شما به عنوان کارفرما نیاز دارید در دوره کارفرمایی شرکت نمایید؟ ما شما را  راهنمایی می کنیم. فقط کافی است در مسیری که ما به شما می گوییم حرکت نمایید.

برای حضور در دوره کارفرمایی ابتدا باید مدیرعامل شرکت به عنوان نماینده شرکت در سامانه ذکر شده احراز هویت شود.

لینک سامانه احراز هویت افراد سمت راست مقاله مکتوب شده یا شما می توانید با کلیک روی احراز هویت افراد مستقیم وارد سامانه شوید.

بعد از ورود به سامانه روی دکمه آبی رنگ احراز هویت کلیک نمایید. سپس در پنجره جدید از دکمه احراز هویت الکترونیکی استفاده کنید.

حال اینکه شما وراد صفحه احراز هویت شده اید. پس ابتدا مدیرعامل شرکت با اطلاعات شخصی به عنوان نماینده شرکت باید احراز هویت شود. این موضوع خیلی مهم است.

سپس چنانچه شرکت حقیقی هستید، از منو کارفرمای حقیقی احراز هویت شوید، و اگر شرکت حقوقی هستید از منو کارفرمای حقوقی.

گذرواژه و نام کاربری به شماره تفلن همراه ثبت شده در سامانه ارسال می شود.

چه نفراتی باید دوره کارفرمایی را بگذراند؟

طی سالیانه گذشته فقط مدیرعامل شرکت مجاز به حضور در دوره ها بوده است. طبق بخشنامه جدید اداره کار، مدیر عامل شرکت به همراه امضاء کنندگان مجاز باید دوره کارفرمایی را بگذرانند.

چنانچه کل اعضاء هیئت مدیره به نیابت از مدیرعامل حق امضاء داشته باشند باید تمامی این اعضاء در دوره کارفرمایی ثبت نام نمایند و دوره 36 ساعته کارفرمایی را بگذرانند.

دوره کارفرمایی 36 ساعته چییست؟

دوره عمومی ایمنی کارفرمایی ویژه کارفرمایان که به نام دوره 36 ساعته عنوان می شود، توسط اداره کار برگزار می گردد، سپس صادر می شود.

این دوره به صورت آنلاین برگزار می شود و حتی به صورت آنلاین آزمون برگزار می شود.

آیا شما نیاز دارید به دوره 36 ساعته کارفرمایی؟ پس به ادامه مقاله توجه فرمایید.

این موضوع بسیار راحت است. بعد از اینکه احراز هویت انجام شد، نفراتی که نیاز به این دوره دارند باید وارد سایت کاردان به آدرس اینترنتی https://kardan.mcls.gov.ir/ شوید.

سپس با گذرواژه و نام کاربری که برای شما SMS شده وارد سامانه کاردان شوید.

سپس از منو سامانه های آموزشی روی منو فراگیر کلیک کنید تا وراد صفحه فراگیران شوید. روی منو مشاده تقویم آموزشی کلیک نمایید.

اکنون به مرحله ای رسیدید که باید دفتر انجمن استانی خود را معرفی نمایید. برای انتخاب این موضوع می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید.

ابتدا باید استان محل ثبت شرکت را کلیک نمایید. سپس دفتر انجمن هایی که در این استان معرفی شده اند را برای برگذاری دوره انتخاب نمایید.

پس از انتخاب دفتر انجمن باید اقدام نمایید به انتخاب دوره، سپس مبلغ دوره را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

حالا شما باید فایل های PDF ای که در اختیار شما هست را مطالعه کنید. بعد درخواست آزمون دهید. 20 سوال در اختیار شما گذاشته می شود و 20 دقیقه زمان. شما باید در 20 دقیقه سوالات را جواب دهید و اگر حداقل نمره 14 را بگیرید، گواهینامه دوره 36 ساعته کارفرمایی صادر می شود.

ورود-به-سامانه-دوره-36-ساعته-کارفرمایی
گواهینامه های دوره کارفرمایی:

گواهینامه های 36 ساعته شماره شناسه 105591 مدیر عامل شرکت و امضاء کنندگان.

گواهینامه امور ایاب و ذهاب شماره شناسه 117615 مدیر عامل شرکت و امضاء کنندگان.

گواهینامه تعمیر و نگهداری شماره شناسه 117700 مدیر عامل شرکت و امضاء کنندگان.

گواهینامه امور آشپزخانه شماره شناسه 117785 مدیر عامل شرکت و امضاء کنندگان.

گواهینامه خدمات عمومی شماره شناسه 117870 مدیر عامل و امضاء کنندگان.

گواهینامه فضای سبز شماره شناسه 117955 مدیرعامل و امضاء کنندگان.

گواهینامه تایپ و تکثیر شماره شناسه 118040 مدیر عامل و امضاء کنندگان.

گواهینامه امور تاسیسات شماره شناسه 118125 مدیرعامل و امضاء کنندگان.

دوره های اعلام شده علاوه بر دوره کارفرمایی و بر اساس رتبه بندی گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط افراد معرفی شده باید گذرانده شود.

برای حضور در دوره اعلام شده و گذراندن دوره همینطور آزمون بر اساس دوره 36 ساعته باید روند اعلام شده را طی نمایید.

ما می توانیم این کار را برای شما انجام دهیم. لذا چنانچه نیاز به گواهینامه دوره کارفرمایی جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دارید با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانیم:

برچسب ها: گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری، گواهینامه دوره کارفرمایی، گواهینامه دوره 36 ساعته کارفرمایی

3 دیدگاه دربارهٔ «گواهینامه دوره کارفرمایی»

  1. سلام
    خیلی ممنون از مطالب خوب و عالیتون.
    من تازه شرکت ثبت کردم و با توجه به راهنمایی های خوب و واضح و زیبای شما خودم میتونم تمام کاراها رو انجام بدم و از اینکه خودم روال کارها رو یاد میگیرم لذت میبرم و دعا گوی شما بزرگواران هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button