گواهینامه اداره کار

انواع گواهینامه پیمانکاران

مهمترین مقالات سایت

لینک های مرتبط

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص (اشخاص حقیقی) که شرکت ثبت شده ندارند موضوع سوال متقاضیان می باشد. گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری اداره کار برای تمامی شرکت های پیمانکاری و اشخاصی که درخواست حضور در مناقصات دولتی را دارند الزامی می باشد. لذا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره کار استان ها را موظف به صدور گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص یا شرکت های پیمانکاری کرده است.

گواهی صلاحیت اداره کار توسط اداره کار استان ها برای شرکت های پیمانکاری و اشخاصی صادر می شود که حداقل های لازم جهت انجام پروژه های دولتی را داشته باشند و به نوعی اداره کار صلاحیت انجام کار شرکت ها یا اشخاص را تایید می کند. لذا چالش برخی متقاضیانی که شرکت نیستند ولی می خواهند در مناقصه شرکت نمایند اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص (حقیقی) می باشد.

مقاله گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک جهت بررسی راه ها و مدارک مورد نیاز اشخاص جهت دریافت گواهینامه توسط اداره کار تهیه و تدوین شده است. لذا متقاضیان با مطالعه دقیق مقاله گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص به راحتی می توانند اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص:

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص عمدتا سوال متقاضیان گواهی تایید صلاحیت پیمانکاری می باشد. مراحل دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص چالش بعدی متقاضیان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری از اداره کار می باشد. لذا برای رسیدن به سوالات خود مقاله گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص را تا انتها مطالعه نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص به شرح ذیل می باشد.

جواز کار مورد تایید اتاق اصناف، متقاضیان فارق از نوع فعالتی که دارند باید حتما توسط یکی از ارگان های ذی صلاح تایید داشته و جواز کار داشته باشند.

محل کسب تجاری یا اداری، متقاضی گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص (حقیقی) باید حتما محل فیزیکی جهت بازرسی داشته باشند و آدرس پستی آن را به اداره کار اعلام نماید.

لیست بیمه، متقاضیان باید حتما دارای کد بیمه باشند و حداقل یک نفر را به عنوان کارمند یا کارگر در لیست بیمه خود داشته باشند.

طرح طبقه بندی مشاغل، متقاضی گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص حتما باید طرح طبقه بندی مشاغل را در محل کاری خود اجرایی و تاییدیه اداره کار استان را دریافت نماید.

ارائه قبض پرداخت حقوق، متقاضی گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص (حقیقی) باید حتما پرداخت حقوق کارمند یا کارگر خود را بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل واریز نماید و تاییدیه بانکی جهت واریز حقوق ارائه دهد.

احراز صلاحیت اشخاص حقیقی، متقاضیان باید حتما در سامانه مربوطه و براساس اطلاعات شخصی احراز صلاحیت شوند و کد احراز صلاحت خود را دریافت نمایند. (نحوه احراز صلاحیت افراد).

ارائه گواهینامه سی و هشت ساعته کارفرمایی، متقاضیان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص حقیقی باید حتما دوره سی و هشت ساعته ایمنی عمومی کارفرمایان را ثبت نام نمایند، آزمون دهند و حتما گواهینامه مورد نظر را ارائه دهند. (نحوه اخذ گواهینامه دوره 38 ساعته کارفرمایی).

اول-ایمنی-بعد-کار

مراحل اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص:

مراحل اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص چالش بعدی متقاضیان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری از اداره کار است. برای اینکه متقاضیان سریع بتوانند اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری کنند باید ابتدا مدارک لازم توضیح داده شده را تکمیل نمایند و از تمامی مدارک فایل اسکن تهیه کنند. لازم به ذکر می باشد مدارک عنوان شده تماما الزامی بوده و بدون هریک از مدارک عنوان شده متقاضی نمی تواند گواهینامه صلاتحیت اداره کار اخذ نماید.

مرحله بعدی بعد از تکمیل مدارک و تهیه فایل اسکن از مدارک عنوان شده بارگذاری در سامانه اعلام شده اداره کار می باشد. برای دسترسی به سامانه اداره کار به لینک های ستون سمت راست تصویر مراجعه نمایید. متقاضیان باید با کد احراز هویت اقدام به ساخت نام کاربری و رمز عبور در سامانه اداره کار نمایند. سپس تمامی مدارک را صفحه به صفحه در پنل کاربری ایجاد شده بارگذاری نمایند.

پس از اتمام بارگذاری مدارک متقاضی چند روز بعد باید به پنل کاربری مراجعه نماید تا از تمکیل مدارک خود مطمئن شود و تاییدیه سایت بابت بارگذاری مدارک را دریافت نماید. سپس مدارک فیزیکی جهت تشکیل پرونده باید به یکی از دفاتر انجمن شرکت های خدماتی تایید شده توسط اداره کار ارجاء داده شود.

هزینه عضویت در انجمن، هزینه تشکیل پرونده، هزینه بازرسی و صدور گواهینامه باید واریز و فیش های واریزی به دفتر انجمن تحویل داده شود. بعد از طی شدن تمامی مراحل و تایید پرونده فیزیکی توسط دفتر انجمن، بازرسی توسط دفتر انجمن انجام می گردد و بعد از تایید بازرس انجمن پرونده جهت بازرسی توسط بازرس اداره کار به اداره کار استان مربوطه ارجاء داده می شود.

تقریبا یک هفته تا ده روز بعد کاری پس از ارجاء پرونده با واحد بازرسی اداره کار، بازرس اداره کار به آدرس اعلام شده متقاضی مراجعه می کند و در صورت بازرسی پرونده جهت تایید همراه با گزارش بازرس به اداره کار ارجاء داده می شود جهت صدور گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری.

نکته مهمی که متقاضیان باید حتما در نظر داشته باشند اینکه متقاضی باید از استانی اقدام به اخذ گواهینامه نماید که واحد تجاری یا اداری در همان استان ثبت شده باشد.

مدت زمان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص:

اشخاص حقیقی که اقدام به ثبت شرکت نکرده اند و نیاز به عقد قرارداد با کارفرمایان دولتی هستند الزام به ارائه گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شده اند. بنابراین گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص حقیقی توسط اداره کار استان ها صادر می شود.

موضوع مهمی که برای اغلب متقاضیان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است مدت زمان اخذ گواهینامه می باشد. چنانچه متقاضی تمامی مدارک را داشته باشد و تکمیل نماید، اطلاعات سایتی بالایی داشته باشد و به سرعت بارگذاری نماید و پیگیری کند حدود سه الی چهار ماه زمان می برد تا به گواهینامه برسد. چنانچه مدت زمان عنوان شده به هر دلیلی زیاد می باشد و خیلی فورس ماژور متقاضی نیاز به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دارد با شرکت هوداک سیستم فرتاک ارتباط برقرار نمایید و با کارشناسان مجموعه مشاوره نمایید.

کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک می توانند به متقاضیانی که مدارک تکمیلی ندارند کمک کنند تا از راه های سریعتری اقدام به تهیه و تکمیل مدارک نمایند و چنانچه جهت حضور در مناقصه نیاز به نامه موقت اداره کار دارند، متقاضیان را راهنمایی می کنند تا هرچه زودتر به نامه مورد نظر دسترسی داشته باشند.

چنانچه روال اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص بخواهد توسط شرکت انجام شود حدود یک ماه تا 45 روز کاری زمان میبرد تا متقاضی به گواهینامه برسد. در ادامه به سوالات متداول متقاضیان جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص حقیقی پرداخته می شود.

اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی
گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای چه مشاغلی صادر می شود؟

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای شرکت های پیمانکاری که در حوزه خدماتی فعالیت می کنند صادر می شود. اشخاص حقیقی به عنوان پیمانکار حقیقی بدون اینکه ثبت شرکتی داشته باشند براساس مجوز کاری خود می توانند اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند.

مشاغل آزادی که مکان فیزیکی ثابتی ندارند برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید چه کار کنند؟

مشاغل آزاد همانند متقاضیان اجاره بوفه غذا از بیمارستان ها یا مراکز دولتی، اجاره مکان جهت تکثیر و کپی اوراق اداری می توانند محل در نظر گرفته شده توسط کارفرما را به عنوان محل فیزیکی تثبیت شده به اداره کار اعلام کنند.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری چیست؟

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری مدرکی است که توسط اداره کار صادر می شود و اشخاص حقیقی یا شرکت های حقوقی باید پس از گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری نمایند.

مدارک لازم جهت احراز هویت افراد حقیقی چیست؟

افراد حقیقی که درخواست اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری از اداره کار را دارند باید ابتدا احراز صلاحیت کنند. مدارک لازم جهت ارحراز هویت، کپی کارت ملی، شناسنامه، شماره موبایل به اسم شخص متقاضی، شماره شبا بانکی به اسم متقاضی و واریز مبلغ احراز هویت است.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست؟

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط اداره کار استان ها صادر می شود و اعتباری سه ساله داشته. تمامی کارفرمایان جهت انعقاد قرارداد با اشخاص یا پیمانکاران نیاز گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری دارند.

هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چقدر است؟

چنانچه متقاضی بخواهد امور مربوط به اخذ گواهی نامه صلاحیت از اداره کار را پیگیری نماید فقط باید هزینه های دولتی را پرداخت نماید. چنانچه متقاضی بخواهد از مشاوره و کارسازی یک شرکت مشاوره کمک بگیرید باید هزینه های اعلام شده را پرداخت نماید.

بیشتر بخوانیم:

گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصه

گواهینامه ایزو مورد نیاز شرکت های پیمانکاری

 

برچسب ها: گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص، اخذ گواهی نامه صلاحیت از اداره کار برای اشخاص، روند اخذ گواهی نامه صلاحیت از اداره کار برای اشخاص، مراحل اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص حقیقی

 

5 دیدگاه دربارهٔ «گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای اشخاص»

    1. سلام روز بخیر
      اشخاص حقیقی نیاز به اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار (تایید صلاحیت پیمانکاری) ندارند و همان مجوز صنفی می تواند به عنوان تایید صلاحیت اداره کار اعلام و ارائه گردد. اشخاص حقیقی به شرط داشتن کارگاه فعال می توانند اقدام به اخحذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button