مقالات مرتبط

دیگر مقالات

اطلاعات کاربردی

فرم درخواست گواهینامه

نمونه گواهینامه ها

گواهینامه ایزو املاک

گواهینامه ایزو املاک توسط موسساتی که امور مربوط به خرید و فروش مستغلات، زمین، ساختمان، آپارتمان یا حتی خرید و فروش خودرو را انجام می دهند درخواست می گردد. حتی مشاورین املاک که در بنگاه های خرید و فروش ملک به عنوان مشاور فعالیت می کنند می توانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو املاک به نام خودشان کنند. لذا متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو املاک هم می تواند املاک داران باشند یا مشاورانی که به عنوان کارمند فروش در املاک فعالیت می کنند.

حال اینکه گواهینامه ایزو املاک چه نام دارد یا املاک داران چه گواهینامه ایزو استانداردی می توانند دریافت کنند، نکته بعدی که توسط مقاله گواهینامه ایزو املاک به آن پرداخته می شود، اینکه مشاورین املاک برای اخذ گواهینامه ایزو املاک چقدر باید هزینه کنند و نحوه اخذ گواهینامه ISO چگونه است.

متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو املاک با مطالعه دقیق مقاله فوق می توانند اطلاعات کاملی در مورد استاندارد های مورد نیاز بنگاه های مشاور املاک یا بنگاه های خرید و فروش خودرو به دست آورند، لذا با ما همراه شوید.

 

گواهینامه ایزو املاک چیست؟

گواهینامه Real Estate (مشاور املاک) اصطلاحا به عنوان گواهینامه تخصصی مشاوران املاک و مستغلات توسط متقاضیان درخواست می گردد. گواهینامه Real Estate استاندارد سازمان بین المللی ISO نیست و آئین نامه استانداردی توسط سازمان بین المللی ایزو برای Real Estate تدوین نشده است.

بنابراین برای متقاضیان و مدیران مشاوران املاک سوال پیش میآید که گواهینامه استاندارد ایزو برای بنگاه های خرید و فروش مستغلات چیست و چگونه می توان اقدام به اخذ گواهینامه ایزو املاک نمود، لذا پیشنهاد میکنم به ادامه مقاله توجه فرمایید.

گواهینامه  ISO به استانداردهایی از نظر کیفیت، ایمنی و کارایی محصولات و خدمات ارائه شده که توسط مشاغل ارائه می شود، اشاره دارد. گواهینامه ISO از گسترش یا ارتقاء اعتبار کسب و کار و همچنین بهره وری کلی کسب و کار شما پشتیبانی می کند در واقع گواهینامه  ISO کمک به سازمان هایی است که می خواهند شهرت خود را در سازمان حفظ و تقویت کنند. داشتن گواهینامه ISO به مشتریان اطمینان می دهد که مجموعه از تکنیک های توصیه شده برای تولید خدمات و مدیریت فعالیت های مربوط به تجارت خود استفاده می کند.

بنابراین سازمان های و بنگاه های خرید و فروش املاک و مستغلات با دریافت گواهینامه ISO می توانند خود را به عنوان یک مجموعه موفق و ساختارمند معرفی نمایند و باعث ارتقاء سطح بهره وری کارمندان در نهایت سازمان شود.

اخذ گواهینامه ایزو املاک

مزایای اخذ گواهینامه ایزو برای املاک:

سازمان استاندارد بین المللی ISO به وجود آمد تا به ذینفعان اطمینان دهد محصولات یا خدمات ارائه شده با کیفیت بوده و حداکثر ایمنی را برای استفاده مصرف کننده دارد. پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو فقط به نفع مشتریان نیست بلکه چنانچه مجموعه ای به طور واقعی اقدام به پیاده سازی آئین نامه ها و دستورالعمل های سازمان جهانی ISO نماید به سازمان های ذینفع هم سود رسانی دارد.

امروزه استفاده از روش های اجرایی الزامات تدوین شده استاندارد ایزو به عنوان یک ابزار استراتژیک مورد استفاد سازمان ها و شرکت ها قرار می گیرد، زیرا رعایت اینگونه دستورالعمل های تدوین شده باعث می گردد هزینه های سازمان ها کاهش پیدا کند، ضایعات و خطاها کاهش پیدا می کند و در نهایت باعث افزایش بهره وری سازمان ها می شود.

اخذ گواهینامه ایزو املاک مزایایی همانند برندسازی بین رقبا، ایجاد اطمینان برای مشتریان از اینکه ارائه خدمات با سرعت بالا و حداکثر کیفیت ارائه می شود. دسترسی به بازارهای جدید، ایجاد زمینه رقابت سالم بین رقبا، توسعه و تسهیل مراودات با ارباب و رجوع و گسترش ارتباطات از دیگر مزایای اخذ گواهینامه ایزو برای مشاورین املاک می باشد.

اهمیت گواهینامه ایزو زمانی برای سازمان ها قابل لمس است که وقتی مصرف کننده آرم استاندارد را می بیند، می توانید با اطمینان از اینکه محصول یا خدمات ایمن و قابل اعتماد است و همچنین از کیفیت خوبی برخوردار است برند شما را که دارای گواهینامه گواهینامه ISO است را انتخاب می کند.

گواهینامه ایزو مورد نیاز مشاورین املاک:

گواهینامه ایزو املاک یا نیاز مشاورین املاک به گواهینامه ISO سوال اغلب مشاورین املاکی است که می خواهند حداقل ها را در مجموعه خود اجرایی نمایند. بنابراین صاحبان کار مشاورین املاک دنبال استانداردی هستند که هم بتوانند خود را به عنوان یک برند معتبر معرفی کنند و هم اینکه سطح بهره وری کارمندان خود را به بالاترین سطح برسانند و در نهایت باعث رضایتمندی مشتریان خود شوند.

سازمان بین المللی استاندارد جهانی به وجود آمده تا به سازمان ها کمک کند خدمات یا محصولات بهتری ارائه دهند، بنابراین سازمان ایزو استانداردهای بیشماری تدوین نموده که هر سازمان با توجه به درخواست و نوع فعالیت خود می تواند از دستورالعمل های تدوین شده استفاده و در نهایت سطح ارائه خئمات یا محصولات خود را ارتقاء دهد.

مهمترین و عمومی ترین استانداردی که توسط این سازمان تهیه و تدوین شده مدیریت کیفیت (QC) استاندارد ISO 9001 می باشد. بنابراین مدیران کسب و کار خرید و فروش املاک و مستغلات می توانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 9001 نمایند. اما دیگر گواهینامه ایزو املاک می توان به گواهینامه های ایزو 10002، ایزو 10004، گواهینامه Real Estate، گواهینامه ایزو 14001، گواهینامه EFQM و گواهینامه 5S اشاره کرد که در ذیل به آن ها پرداخته می شود.

گواهینامه ایزو 9001:

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت توسط سازمان بین المللی ISO برای اولین بار در سال 1947 میلادی با توجه به استاندارد تدوین شده توسط BS 5750 تدوین و منتشر شد. سپس استاندارد مدیریت کیفیت (QMS) طی پنج نوبت مورد بازبینی قرار گرفت و آخرین نسخه ایزو 9001 سال 2015 منتشر شد، لذا گواهینامه مدیریت کیفیت به نام ISO 9001:2015 توسط نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو صادر می شود.

اخذ گواهینامه ایزو 9001 این اطمینان را به سازمان های خدماتی می دهد که یک مشاور املاک قابل اعتماد و با کیفیت بالا باشید. کانون توجه و دستورالعمل های ایزو 9001 بر اساس رضایت مشتری است، لذا گواهینامه ایزو 9001 را می توان به عنوان گواهینامه ایزو املاک دانست بلحاظ اینکه رضایت مشتریان می تواند خیلی سریع و کارآمد سازمان را به بهره وری رساند. یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده سیستمهای مدیریت کیفیت، تمرکز بر بهبود رضایت مشتری از طریق شناسایی نیازها و اهداف آنها است.  

گواهینامه ایزو 10002:

یکی از دغدغه های بنگاه های خرید و فروش املاک و مستغلات یا بنگاه های خرید و فروش ماشین های سواری مشتریان و رضایتمندی مشتریان است. اخذ گواهینامه ISO 10002 همچنین پیاده سازی و رعایت دستورالعمل های رضایتمندی مشتری که توسط سازمان ایزو مشخص گردیده می تواند درخواست متقاضیان برای اخذ گواهینامه ایزو املاک باشد.

ISO 10002:2018 راهنمای فرآیند رسیدگی به شکایات مشتری مربوط به ارائه خدمات درون سازمانی از جمله برنامه ریزی، طراحی، بهره وری، نگهداری و در نهایت بهبود ارائه خدمات می باشد که در نهایت باعث افزایش رضایت مشتری از امور اجرایی بنگاه مشاور املاک می شود.

گواهینامه ایزو 10004:

رضایت مشتری با شکاف بین انتظارات مشتری و درک مشتری از محصول ارائه شده توسط سازمان تعیین می شود. برای دستیابی به رضایت مشتری، سازمان ابتدا باید انتظارات مشتری را درک کند. این انتظارات ممکن است صریح یا ضمنی باشد یا کاملاً بیان نشده باشد. انتظارات مشتری، همانطور که توسط سازمان درک شده است، اساس اولیه محصول است که متعاقباً برنامه ریزی و تحویل داده می شود. میزان درک ارائه خدمات به مشتری برای برآوردن انتظارات، میزان رضایت مشتری را تعیین می کند.

استاندارد ایزو 10004 می تواند توسط متقاضیان به عنوان گواهینامه ایزو املاک دریافت گردد، مبحث سنجش میزان رضایت مشتریان خارج از سازمان در تعاریف و اجرای فرآیندهای ISO 10004:2018 مکتوب شده است. مهمترین مزیت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 10004 برای بنگاه های املاک می تواند، حل و فصل شکایت با رضیت شاکی، روندها را بررسی و با علل شکایت مشتریان آشنا می شوید، تقویت رویکرد مشتری مداری برای حل شکایت مشتری و تشویق پرسنل تا مهارت های خود را در کار با مشتریان ارتقاء دهند.

گواهینامه 5S:

استاندارد 5S یک تکنیک پنج مرحله ای جهت ایجاد و حفظ فضای کاری و روند کاری سیستماتیک برای سازمان ها می باشد. اولین موضوعی که استاندارد 5S بیان می کند مرتب سازی فضای کاری است به صورتی که عنوان می کند موارد غیر ضروری را از محل کار حذف کنید. موضوع بعدی به تریتب الویت انجام داده امور اداری کارها می باشد و دسترس پذیر بودن تمامی کارها برای افراد جزو الویت ها می باشد. تمیز محل کار و دستوالعمل های تمیز بودن محل کار جزو گام های بعدی 5S می باشد. گام چهارم 5S استاندارد سازی محل کار براساس نظم و نظافت می باشد و در نهایت حفظ استانداردها و بررسی و برطرف کردن موانع استاندارد جزو پنج مرحله 5S می باشد.

متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو املاک می توانند استاندارد 5S را در محیط خود اجرایی نمایند تا روال کاری متقاضی براساس مراحل ساده سازی انجام و محیط کاری تمیز و مرتبی داشته باشید.

نحوه دریافت گواهینامه ایزو املاک:

طی مقالات بالا در مورد گواهینامه ایزو املاک توضیحاتی داده شد که متقاضی با مطالعه مطالب می تواند به طور کلی انتخاب نماید چه گواهینامه استاندارد ISO یی برای مشاور امکلاک نیاز است. حال می پردازیم به نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو و نحوه اخذ گواهینامه ISO برای مشاور املاک.

نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو اختصارا CB نامیده می شود، CB ها باید توسط یک سازمان بالادستی اعتبارسنجی شوند و سازمان بالادستی باید توسط انجمن اعتبار سنجی IAF تایید شده باشد. داخل ایران دو دسته CB به طور مجزا از هم فعالیت می کنند، دسته اول که دارای اعتبار بین المللی می باشد CB هایی هستند که توسط سازمان بالادستی مجاز که مورد تایید IAF هست تایید شده و اصطلاحا گواهینامه ایزو اصل صادر می شود.

دسته دوم که فاقد اعتبار بین المللی می باشند CB هایی هستند که نه مورد تایید سازمان بالادستی مجاز هستند و نه توسط انجمن اعتبار سنجی IAF تایید می شوند، بنابراین گواهینامه بین المللی نیست ولی متاسفانه داخل ایران گواهینامه ها اعتبار پیدا کرده. نکته مهم اینکه تمام گواهینامه های صادر شده توسط نهادهای صادر کننده قابل رجیستری در سایت می باشند منتها اینکه سایت رجیستری کننده گواهینامه مجاز باشد یا نباشد نکته مهمی است که باید متقاضی به آن توجه کند.

گواهینامه ایزو املاک توسط CB های خصوصی قابل صدور است که مزایای اخذ گواهینامه ایزو املاک از CB های خصوصی این است که در کوتاه ترین مدت زمان ممکن و با حداقل هزینه متقاضی می تواند به درخواست خود برسد. لطفا جهت استعلام قیمت اخذ گواهینامه ایزو املاک فرم درخواست ایزو از سایت دانلود و تکمیل گردد و از طریق واتساپ برای شرکت ارسال شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه ایزو املاک با شرکت هوداک سیستم فرتاک ارتباط برقرار نمایید.

بیشتر بخوانیم:

گواهینامه ایزو مشاغل مختلف چیست؟

دانلود رایگان مستندات ایزو 9001

 

برچسب ها: گواهینامه ایزو املاک، گواهینامه ایزو مورد نیاز برای بنگاه های املاک، گواهینامه ایزو برای بنگاه خرید و فروش مستغلات، اخذ گواهینامه ایزو املاک، هزینه اخذ گواهینامه ایزو برای مشاور املاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button