مقالات مرتبط

دیگر مقالات

اطلاعات کاربردی

فرم درخواست گواهینامه

نمونه گواهینامه ها

گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی

گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی یا گواهینامه ایزو ایده آل برای شرکت های صادراتی سوال اغلب متقاضیان گواهینامه ISO هست که زمینه فعالیت شرکت در حوزه واردات و صادرات کالا می باشد. تجارت و صادرات یک بخش بسیار پر درآمد است که تعداد زیادی از شرکت ها در سطح بین الملل در این حوزه فعالیت می کنند. بخش صارات زنجیره تامین را برای طیف وسیعی از صنایع همانند صنعت خودرو، صنعت غذا، صنایع مهندسی و غیره تسهیل می کند. لذا داشتن گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دریافت گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی می تواند ارزش افزوده بسیاری برای متقاضیان داشته باشد و تصویر برند سازمان را در سطح جهانی افزایش دهد. بنابراین اخذ گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی به سازمان برای دریافت فرصت های جدید شغلی همچنین رشد بازار کمک خواهد کرد. حال اینکه مهمترین پرسش متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو برای سازمان این سول است که، چه گواهینامه ایزو یی برای شرکت های بازرگانی مهم است.

مقاله گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک مکتوب شده و با مطالعه مقاله فوق شرکت هایی که در حوزه خرید و فروش (صادرات و واردات) کالا فعالیت می کنند، اطلاعات جامعی به دست می آورند.

مهمترین گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی چیست ؟

استاندارد ISO ایده آل برای تجارت صادراتی شرکت های بازرگانی گواهینامه ISO 9001:2015 می باشد. گواهینامه ایزو 9001 رهنمودها و چارچوب هایی را برای ساخت سیستم مدیریت کیفیت (QMS) ارائه می دهد. اخذ گواهینامه ایزو 9001 همچنین پیاده سازی الزامات QMS باعث دگرگون شدن فرآیندهای تجاری و فعالیت های روزمره سازمان ها در بخش بازرگانی می شود. اولین و مهمترین گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی گواهینامه ایزو 9001 است. حال سوال به وجود می آید که چرا گواهینامه ایزو 9001 برای شرکت های بازرگانی مهم است.

ISO 9001:2015 یک استاندارد بین المللی است که به سیستم های مدیریت کیفیت QMS اختصاص دارد. QMS مجموع کلیه فرآیندها، منابع، دارایی ها و ارزش های فرهنگی یک سازمان است که باعث رضایت مندی مشتریان می شود و کارایی سازمانی را پشتیبانی می کند. ISO 9001 یک چارچوب اصولی برای بهبود کیفیت و یک مسیر قابل درک برای هر سازمانی است که به دنبال ارائه محصول و خدمات است. استاندارد ایزو 9001 به طور مداوم سازمان ها را مطابق با نیاز ها و انتظارات مشتریان و سایر ذینفعان به روز می کند و با کارآمدترین روش ممکن به کمک سازمان ها می آید.

استاندارد ایزو 9001 جزو خانواده استاندارد ISO 9000 میباشد که برای اولین بار سال 1998 میلادی توسط سازمان بین المللی ISO تدوین و منتشر شد. آخرین به روزرسانی استاندارد ایزو 9001 (استاندارد سیستم مدیریت کیفیت) سال 2015 انجام شد که در این به روزرسانی اهمیت ویژه ای برای ارتباط با مشتریان توسط سازمان ها در نظر گرفته شده است.

گواهینامه مورد نیاز شرکت های بازرگانی:

گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی یکی از مدارکی است که سازمان ها برای ارتباط بهتر با مشتری یا ذینفعان باید داشته و ارائه دهند. شرکت های بازرگانی بر اساس طرح تدوین شده تجارت بین المللی (WTO) باید بر اساس موافقت نامه فنی تجارت سالانه گزارشاتی در مورد نحوه تجارت با سایر کشورها ارائه دهند. چنانچه شرکت بازرگانی در واردات صادرات محصولات کشاورزی فعالیت می کند باید گواهینامه ISO مربوط به محصولات کشاورزی را اخذ نماید. بر اساس ضوابط USDA صادر کنندگان یا واردکنندگان محصولات کشاورزی باید اقدام به اخذ گواهینامه GMO یا گواهینامه GMP نمایند.

بازرگانان برای واردات و صادرات محصولاتی که توسط اتحادیه اقتصادی اروپا به عنوان محصولات پرخطر معرفی شده اند باید گواهینامه CE مارک اورجینال ارائه دهند. لذا اخذ گواهینامه CE برای برخی محصولات همانند ماشین آلات، لوازم آرایشی بهداشتی و عروسک الزامی است. شرکت های بازرگانی که بیشترین مراوده را با کشور چین دارند و واردات صادرات محصول اغلب از چین است باید اقدام به اخذ گواهینامه CCC Mark توسط کشور چین نمایند.

گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی، سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) یک نهاد تنظیم کننده استاندارد بین المللی است که شرکت های بازرگانی باید گواهینامه ISO 9001 را اخذ نمایند. قوانین بسته بندی و بازیافت در کشورهای دیگر از اهمیت بیشتری برای صادر کنندگان برخوردار است و می تواند بر توانایی آنها برای فروش در خارج از کشور تأثیر بگذارد. بسیاری از کشورها قوانین بسته بندی و بازیافت را تصویب کرده اند، لذا صادرکنندگان باید اطمینان حاصل کنند که مواد بسته بندی آنها با مقررات داخلی وارد کننده آنها مطابقت دارد.

دیگر استانداردهای مورد نیاز شرکت های بازرگانی:

معمولا متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های بازرگانی زمانی که ارتباط برقرار می کنند اولین سوالی که میپرسند این است که، چه گواهینامه ایزو یی برای شرکت های بازرگانی پیشنهاد می کنید. اولین و مهمترین گواهینامه ایزو برای تمامی مشاغل فارغ از نوع فعالیت سازمانی گواهینامه ایزو 9001 می باشد. لذا تمامی سازمان ها بدون توجه به نوع فعالیتی که انجام می دهند می توانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 9001 نمایند. دومین موضوع مهم برای شرکت های بازرگانی بحث بهداشتی، محیط زیستی و بازیافت می باشد، لذا اخذ گواهینامه ایزو 14001 و ایزو 45001 را نیز پیشنهاد می شود.

ISO 14001:2015 سیستم مدیریت زیست محیطی و جزو خانواده ایزو 14000 می باشد که توسط سازمان بین المللی ایزو تدوین و منتشر شد. آخرین ویرایش استاندارد ایزو 14001 مربوط به سال 2015 میلادی است که همزمان با به روزرسانی سیستم مدیریت کیفیت ایزو 14001 نیز به روز شد.

ISO 45001:2018 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت سازمانی می باشد که سال 2018 میلادی توسط سازمان بین المللی ISO تدوین و منتشر شد. ایزو 45001 جایگزین استاندارد OHS&S 18001 می باشد که جزو استاندارد های تدوین شده توسط سازمان استاندارد انگلستان BS می باشد.

ISO 10002:2018 الزامات سیستم مدیریت کیفیت، رضایت مندی مشتریان، رهنمودهای رسیدگی به شکایت درون سازمان را بیان می کند. مهمترین مسئله برای شرکت های بازرگانی رضایت مندی مشریان می باشد، لذا چالش اصلی اینگونه شرکت ها می تواند سنجش رضایت مشتری باشد. لذا شرکت های بازرگانی جهت ارتقاء رضایت مندی مشتریان می توانند الزامات استاندارد ISO 10002:2018 را در سازمان خود پیاده سازی و اقدام به اخذ گواهینامه ایزو نمایند.

مراجع صادر کننده گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی:

مراجع صادر کننده گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی بسیار زیادی در ایران وجود دارد که سطح خدمات متفواتی همچنین سطح اعتبار مختلفی دارند. بنابراین اولین موضوعی که متقاضی برای دریافت گواهینامه ایزو باید توجه داشته باشد، هدف اخذ ISO می باشد. اغلب شرکت های بازرگانی جهت مارکتینگ اقدام به اخذ ایزو می کنند، لذا نیاز به گواهینامه ایزو یی دارند که سطح اعتباری مطلوبی داشته باشد و با کمترین هزینه در مدت زمان کوتاهی بتوانند گواهی نامه ایزو اخذ نمایند. برخی شرکت های بازرگانی به دلیل مراودات بین المللی که دارند دنبال گواهینامه ایزو یی هستند که سطح اعتبار بین المللی داشته باشد یا به نوعی دنبال اخذ گواهینامه ISO اصل هستند.

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو اصطلاحا Certification Badi نامیده می شوند. CB ها باید توسط سازمان استاندارد کشورهای خودشان تایید شوند و سازمان استاندارد توسط انجمن بین المللی IAF اعتبار بخشی می شود. بنابراین چنانچه متقاضی درخواست گواهینامه ایزو اصل دارد باید توسط CB اقدام نماید که اعتبارسنجی داخل سایت IAF شده باشد. چنانچه CB توسط انجمن IAF تایید نشود اصطلاحا CB خصوصی نامیده می شود که گواهینامه صادر شده توسط این CB ها اعتبار بین المللی ندارد منتها متاسفانه داخل ایران و یکسری از کشورهای منطقه اعتبار پیدا کرده اند.

متقاضیان اخذ گواهینامه ISO برای شرکت بازرگانی می توانند جهت استعلام هزینه اخذ گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی همچنین مدت زمان و مدارک لازم با شرکت هوداک سیستم فرتاک در ارتباط باشند.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو توسط سیستم فرتاک:

شرکت هوداک سیستم فرتاک به عنوان نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو شناخته نمی شود، در حقیقت زمینه فعالیت شرکت در حوزه پیاده سازی، استقرار، کارسازی و اخذ گواهینامه ایزو است. بلحاظ اینکه شرکت خود صادر کننده گواهینامه ایزو نیست در مورد مرجع صادر کننده تبلیغ نمی کند. بنابراین متقاضیان می توانند ابتدا مشاوره دریافت کنند و هدف از گرفتن گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی مشخص شود. سپس بر مبنای اهداف سازمانی متقاضی راهنمایی می شود جهت انتخاب مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو.

اخذ گواهینامه ایزو توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک باعث می شود متقاضی در مدت زمان کوتاه تری و با هزینه کمتری اقدام به دریافت گواهینامه ISO نماید. لذا با اخذ ایزو توسط شرکت در زمان و هزینه سازمانی خود صرفه جویی می کنید. پیاده سازی و مستند سازی الزامات استاندارد ایزو درخواستی در سطحی که مرجع صدور ایزو تایید نماید توسط شرکت سیستم فرتاک به صورت رایگان انجام می شود.

بنابراین با انتخاب شرکت هوداک سیستم فرتاک به عنوان مشاور هم می توانید به الزامات استاندارد ایزو دسترسی داشته باشید هم می توانید با هزینه کمتری اقدام به اخذ گواهینامه ایزو نمایید. شرکت سیستم فرتاک با تعدادی زیادی از نهاد های صادر کننده گواهینامه ایزو در ارتباط است و سالیانه تعداد زیادی توسط این نهاد ها گواهینامه ایزو دریافت می کند. پس قیمت اعلام شده توسط شرکت نسبت به مراجع صادر کننده دیگر کمتر می باشد، لذا گواهینامه های  معتبر  را ارزان بخرید.

بیشتر بخوانیم:

گواهینامه معتبر را ارزان بگیرید

اخذ گواهینامه ایزو فوری

 

برچسب ها: گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی، اخذ گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی، دریافت گواهینامه ISO برای شرکت های بازرگانی، گواهینامه ایزو مورد نیاز شرکت های بازرگانی، شرایط اخذ گواهینامه ISO

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button