دسته ها

آخرین مطالب

مطالب استاندارد CE

مرجع صدور گواهینامه CE

مرجع صدور گواهینامه CE

صدور گواهینامه CE

مرجع صدور گواهینامه CE و شناسایی اعتبار مرجع صدور گواهی نامه CE اغلب برای متقاضیان اخذ گواهینامه سی ای چالش برانگیز بوده است. زمانی که توسط موتور جستجوگر گوگل کلمه مرجع صدور گواهینامه CE سرچ می شود سایت ها و نهادهای بیشماری که این خدمات را ارائه می دهند نمایش داده می شود.

هر یک از مشاوران ارائه دهنده خدمات کارسازی و صدور گواهینامه CE سعی دارند خدمات خود را معرفی کنند و ادعا دارند گواهینامه CE صادر شده اصل بوده و مورد تایید منطقه اقتصادی اروپا است. آیا تمامی گواهینامه های سی ای که در ایران صادر می شود معتبر است؟

تیم فنی شرکت هوداک سیستم فرتاک سعی دارد توسط مقاله فوق با زبانی شیوا و خیلی ساده متقاضی اخذ گواهینامه CE را راهنمایی کند تا اعتبار مرجع صدور گواهینامه CE را به راحتی شناسایی کند. بنابراین تا انتهای مقاله مرجع صدور گواهینامه CE با ما همراه شوید. اطلاعات مکتوب شده در مقاله مرجع صدور گواهی نامه سی ای به شرح زیر می باشد.

  • نشان سی ای چیست؟
  • گواهینامه CE چیست؟
  • به چه محصولاتی گواهینامه CE تعلق می گیرد؟
  • نحوه اعتبار سنجی مرجع صدور گواهینامه CE.
  • نحوه دریافت گواهینامه CE.

نحوه اعتبار سنجی مرجع صدور گواهینامه CE.

اعتبار مرجع صدور گواهینامه CE همینطور نحوه اعتبارسنجی گواهینامه CE جزو چالش های مهم متقاضی دریافت گواهینامه CE است. معمولاً تمامی متقاضیان جهت ورود به بازارهای بین المللی و فروش کالا در سطح کشورهای منطقه و اروپایی درخواست دریافت گواهینامه CE دارند. بنابراین اولین موضوعی که برای کلیه متقاضیان مهم است اعتبار مرجع صدور گواهینامه CE است.

آیا صرف اینکه گواهینامه CE شما استعلام می شود، دلیل بر معتبر یا اصل بودن گواهینامه CE است؟

آیا شما می دانید اکثر گواهینامه های CE صادر شده در ایران فیک هستند؟

نیاز نیست هزینه بالایی برای دریافت گواهینامه CE پرداخت نمایید. فقط کافی است بدانید مرجع صدور گواهینامه CE چه اعتباری دارد. ما این اطلاعات را در اختیار شما می گزاریم.

شما برای اعتبار سنجی مرجع صدور گواهینامه CE باید بدانید که نهاد صادر کننده CE توسط چه سازمان یا ارگانی مشخص می شود.

سازمان اعتباردهنده NANDO انجمن اعتبار دهی به مرجع صدور گواهینامه CE است. شما برای بررسی مدارک و مستندات ارزیابی انطباق استاندارد CE و تایید این مستندات نیاز به یک حسابرس دارید. مجموعه ای که گواهینامه CE شما را صادر می کند مسئولیت حسابرسی و تایید مستندات محصول شما را برعهده دارد. بنابراین این موضوع اهمیت ویژه ای دارد که نهاد حسابرس،  مرجع صدور مورد تایید انجمن NANDO باشد.

مرجع صدور گواهینامه CE به صورت اختصاری NB نامیده می شود. NB مخفف Notified Body یعنی نهاد مطلع است. برای شناسایی NB های معتبر فقط کافی است که شما وارد سایت Nando شوید. برای ورود به سایت انجمن Nando روی لینک کلیک نمایید.

زمانی که شما وراد سایت ناندو می شوید یکسری کد ها و اعداد چهار رقمی می بینید. دقیقاً این موضوعی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. NB ها توسط کد چهار رقمی در سایت ناندو اعتبار سنجی می شوند. بنابراین مرجع صدور گواهینامه CE معتبر باید حتماً دارای کد چهار رقمی قابل شناسایی در سایت ناندو باشد.

آیا وجود کد چهار رقمی کافی است؟ خیر.  شما باید بدانید که مرجع صدور گواهینامه CE برای چه محصولاتی می تواند گواهینامه CE صادر کند. در کل مرجع صدور بر اساس نوع فعالیت کاری و قوانین اتحادیه اروپا برای یکسری از محصولات می تواند تاییدیه CE مارک را صادر نماید.

پس برای انتخاب مرجع صدور گواهینامه CE شما باید چند موضوع را بررسی کنید.

  • محصول شما جزو کدام یک از دستورالعمل های تدوین شده منطقه اقتصادی اروپا است. برای پیدا کردن این دستورالعمل ها مقاله مراحل اخذ گواهینامه CE را مطالعه بفرمایید.
  • مرجع صدور گواهینامه CE مربوط به دستورالعمل محصول خود را شناسایی کنید.
  • مطمئن شوید مرجع صدور برای محصول شما می تواند گواهینامه CE صادر نماید.
  • آدرس سایت مرجع صدور را با آدرس سایت رجیستری گواهینامه CE مطابقت دهید. گواهینامه CE صادر شده برای شما باید دقیقاً توسط آدرس سایت درج شده در سایت ناندو رجیستری شود.
  • اطلاعات ارتباطی با مرجع صدور گواهینامه CE را در سایت ناندو بررسی نمایید و مطمئن شوید مرجع صدور نماینده ای داخل ایران معرفی کرده است.

گواهینامه CE با نام های گواهینامه CE خوداظهاری یا گواهینامه CE انطباق در ایران توسط مرجع صدور گواهینامه CE صادر می شود که عموماً فاقد اعتبار بین المللی می باشد. برای اعتبارسنجی نهاد صادر کننده CE شما می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید.

نشان-CE-مارک-چیست

نحوه دریافت گواهینامه CE:

پس از اینکه اطمینان پیدا کردید مرجع صدور گواهینامه CE معتبر است، شما اکنون باید بدانید چه مدارکی باید برای اخذ گواهینامه CE به نماینده مرجع صدور ارائه دهید. مستندات و مدارک لازم جهت بررسی محصول که توسط مرجع صدور CE مطالبه می گردد را بدانید. شما می توانید این مستندات را از مرجع صدور درخواست نمایید. مدارکی که مرجع صدور گواهینامه CE از شما درخواست می کند به شرح زیر می باشد.

  • چک لیست ممیزی از خط تولید را از مرجع صدور درخواست کنید.
  • تکنیکال فایل خود را بر اساس سطح سخت گیری مرجع صدور آماده کنید.
  • مستندات و مدارک مربوط به سیستم مدیریت کیفیت را آماده تحویا به حسابرس کنید.
  • تست ریپورت مربوط به محصول خود را که به تایید آزمایشگاه معتبر رسیده باشد آماده کنید.

پس از آماده کردن کلیه مدارک اعلام شده شما اکنون آماده حسابرسی توسط مرجع صدور گواهینامه CE هستید. بنابراین مدت زمان صدور گواهینامه شما پس از تایید حسابرس مرجع صدور حدود یک الی دو هفته می باشد.

هزینه صدور گواهینامه CE اورجینال با توجه به نوع محصول، دایرکتیو محصول و سطح سخت گیری مرجع صدور CE متفاوت است. جهت اطلاع تقریبی از هزینه صدور گواهینامه CE معتبر شما می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

گواهینامه CE خوداظهاری بر اساس اظهارات اعلام شده به مرجع صدور، صادر می شود. بنابراین برای اخذ این گواهینامه شما باید فقط اطلاعات و مستندات مربوط به محصول را در اختیار مرجع صدور گواهینامه CE بگذارید. جهت استعلام بابت هزینه صدور گواهینامه CE خوداظهاری با ما در ارتباط باشید.

نشان CE مارک چیست؟

قبل از هر اقدامی جهت اخذ گواهینامه CE، شما باید بدانید نشان CE چیست و چرا باید اقدام به اخذ نشان CE مارک نماییم.

نشان CE مارک علامت تجاری مندرج شده روی محصولاتی است که توسط منطقه اقتصادی اروپا برای محیط زیست یا انسان خطرناک تشخیص داده شده است. بنابراین محصولاتی که در گروه دسته بندی Hige Risk و یا Low Risk قرار دارند برای ورود به منطقه اقتصادی اروپا باید تاییدیه و مدارک فنی مربوط به اخذ گواهینامه CE را ارئه دهند.

نشان CE مارک فقط برای محصولاتی ضروری است که توسط منطقه اقتصادی اروپا پرخطر تشخیص داده شده است و الزاماً تمامی محصولات برای ورود به این منطقه نیاز به دریافت نشان CE ندارند. استاندارد CE بیان کننده انطباق استاندارد محصول با دستورالعمل های تدوین شده اتحادیه اروپا است. دستورالعمل های تدوین شده شامل موراد حفاظت از محیط زیست و بهداشت و ایمنی مصرف کنندگان است.

دارا بودن نشان CE مارک و درج آن روی محصول بر اساس پروتکل های تدوین شده فقط مختص به منطقه اقتصادی اروپا نیست، بلکه دیگر کشورها از محصولاتی که دارای نشان CE هستند استقبال ویژه ای می کنند. بنابراین داشتن نشان CE مارک برای سازندگان محصول بسیار حائز اهمیت می باشد. لذا انتخاب مرجع صدور گواهینامه CE معتبر جزو برنامه های تقریباً تمامی تولید کنندگان است.

نشان CE یا CE Marking نشان طراحی شده و قابل اجرا برای منطقه اقتصادی اروپا است که بیان کننده انطباق استاندارد محصول با الزامات تدوین شده زیست محیطی، ایمنی و بهداشتی است. نکته مهم اینکه نشان ce درج شده روی محصولات بیان کننده شاخص کیفیت یا علامت صدور گواهینامه CE نیست.

آیا شما برای محصولات خود نیاز به نشان CE مارک دارید؟ پس باید اطلاعات کاملی در مورد مرجع صدور گواهینامه CE معتبر داشته باشید. ما به شما کمک می کنیم. حتی شما می توانید با مرکز ما ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: صدور گواهینامه CE.

گواهینامه-CE-چیست

گواهینامه CE چیست؟

ما در بالا اشاره کردیم که نشان CE چیست و چرا باید برخی از محصولات تولید شده نشان CE داشته باشند. آیا درج نشان CE روی محصولات برای ورود به منطقه اقتصادی اروپا کافی است؟

تولیدکنندگان محصولات خاص برای ورود به بازارهای جهانی باید گواهینامه CE مارک را داشته باشند. به واقع ارائه گواهی CE بیان کننده تصدیق ارزیابی انطباق استاندارد محصولات توسط یک سازمان شخص ثالث و یا یک حسابرس می باشد. عمده چالش متقاضیان در مورد اعتبار گواهینامه CE است.

عموماً داخل ایران گواهینامه CE انطباق صادر می گردد و به اسم گواهینامه CE اورجینال یا گواهینامه CE خوداظهاری به فروش میرسد. ممکن است گواهینامه CE صادر شده توسط سایت تایید گردد و حتی با این گواهینامه بتوانید محصول خود را به کشورهای اطراف صادر کنید، ولی این گواهینامه فاقد اعتبار بین المللی است.

گواهینامه CE باید دارای مشخصات فنی شامل:

  • نام مرجع صدور گواهینامه CE.
  • مشخصات سازمان اعتبار دهنده به مرجع صدور CE.
  • کد چهار رقمی مورد تایید انجمن ناندو.
  • شماره گواهینامه.
  • نام محصول.
  • آدرس محل تولید محصول.
  • مشخصات فنی و استاندارد های محصول.
  • لوگو قابل درج CE.
  • شماره فنی تست ریپورت محصول.
به-چه-محصولاتی-گواهینامه-CE-تعلق-می-گیرد

به چه محصولاتی گواهینامه CE تعلق می گیرد؟

محصولاتی که دارای نشان CE هستند این اطمینان را به مصرف کننده می دهند که استفاده از محصول کاملاً ایمن و بهداشتی است. این تفکر بین مشتریان که درج نشان CE علامت استاندارد محصول است باعث می شود مشتری رغبت بهتری برای خرید محصول داشته باشد. بنابراین اغلب تولیدکنندگان درخواست اخذ گواهینامه CE برای محصولات تولیدی خود را دارند.

آیا تمامی محصولات و ماشین آلات می توانند اقدام به درج نشان CE و دریافت گواهینامه CE نمایند؟

براساس دستورالعمل اخذ نشان CE مارک برای محصول، گواهینامه CE به محصولاتی تعلق می گیرد که مخاطرات زیست محیطی، ایمنی و بهداشتی ایجاد می کنند. به طور کلی تر دسته بندی محصولات برای دریافت گواهینامه CE به شرح زیر می باشد.

  • محصولات الکترونیکی ولتاژ پایین و ولتاژ بالا.
  • مخازن فشار ساده و قوی.
  • محصولات مرتبط با انرژی و زیست محیطی.
  • اسباب بازی.
  • محصولات ساختمانی.
  • دستگاه و ماشین آلات.
  • تجهیزات حفاظتی.
  • وسایل سوزاندن سوخت های فسیلی و گازی.
  • مواد منفجره برای مصارف عمرانی.
  • تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی.
  • صنایع دستی.
  • آسانسور و بالابرهای برقی.
  • تجهیزات رادیویی.
  • ابزارهای اندازه گیری.
  • تجهیزات کابلی.

اگر محصول شما جزو یک یا چند دسته از گروه محصولات بالا باشد می توانید اقدام به اخذ گواهینامه CE معتبر نمایید. محصولاتی همانند مواد غذایی، مواد خوراکی یا کود های شیمیایی نمی توانند گواهینامه CE دریافت کنند. برخی سوال متقاضیان این است که رقیب ما برای محصولات خوراکی گواهینامه CE گرفته است.

ممکن است گواهینامه CE صادر شده فیک بوده و فاقد اعتبار بین المللی باشد. یا ممکن است گواهینامه CE صادر شده برای پکیج بسته بندی یا کنسرو محصول باشد. در صورتی که خود محصول نمی تواند نشان CE مارک داشته باشد.

بیشتر بخوانید: محصولات CE.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button