دسته ها

آخرین مطالب

مدرک مسئول ایمنی

اخذ مدرک-مسئول-ایمنی-

تفاوت بین مدرک HSE و مدرک مسئول ایمنی

تفاوت بین مدرک HSE و مدرک مسئول ایمنی چیست ؟ و اینکه افسران ایمنی یا مسئولین ایمنی کارگاه به کدام یک از مدارک برای استخدام به عنوان مسئول ایمنی نیاز دارند؟. تفاوت بین مدرک HSE و مدرک مسئول ایمنی بسیار راحت است و اصلا موضوع پیچیده ای نیست. فقط کافی است با اصطلاحات استاندارد HSE و مدرکی که اداره کار تایید می کند برای مسئول ایمنی آشنا باشید. ما به شما کمک می کنیم تا تفاوت بین مدرک HSE و مدرک مسئول ایمنی را بهتر تشخیص دهید. بنابراین با مطالعه مقاله فوق می توانید به راحتی اطلاع به دست آورید برای استخدام در کارگاه پیمانکاری به عنوان مسئول ایمنی به چه مدرکی نیاز دارید.

جهت تشخیص تفاوت بین مدرک HSE و مدرک مسئول ایمنی ابتدا بهتر است با استاندارد HSE آشنا شوید. سپس اطلاع داشته باشید مدرک مسئول ایمنی مورد تایید اداره کار چیست؟ و چه راهی برای اخذ این مدرک دارید. با ما همراه شوید.

HSE چیست؟

استاندارد HSE یا بهتر است بگوییم استاندارد HSE-MS موضوعات و موارد ایمنی، بهداشت و زیست محیطی را بیان می کند. HSE-MS مخفف پنج کلمه شامل، Health (بهداشت)، Safety (ایمنی)، Environment (زیست محیطی)، Management (مدیریت) و System (سیستم) است. همانطور که از توضیحات پیدا است استاندارد HSE-MS موادر مربوط به سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست را بیان می کند.

وظیفه اصلی افسر HSE پیاده سازی و رعایت اصول استاندارد HSE در کارگاه است تا، تضمین کننده سلامت، ایمنی و رفاه افراد در محل کار و محافظت از دیگران در برابر خطرات سلامت و ایمنی ناشی از فعالیت های کاری باشد.

HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) مجموعه‌ای از فرآیندها و رویه‌ها است که خطرات احتمالی را برای یک محیط خاص شناسایی می‌کند، بهترین شیوه‌ها را برای کاهش یا حذف آن خطرات ایجاد می‌کند و سپس به کارکنان برای پیشگیری از حوادث، واکنش به حوادث و غیره آموزش می‌دهد.

هدف اصلی داشتن یک سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست به زمان‌های گذشته به شیوه‌های کاری معیوب کارگران در دوران قبل، به‌ویژه در صنعت تولید بازمی‌گردد. کارمندان به سختی از حوادث ناشی از ماشین ها و تجهیزاتی که با آن کار می کردند محافظت می شدند. در نتیجه میزان تصادفات منجر به جراحات و حتی مرگ کارکنان زیاد بود. در نهایت کارگران خواستار ایمنی بهتر شدند و دولت را مجبور به اقدام کردند. دولت ها با وضع قوانینی که کارفرمایان را ملزم به تضمین سلامت و ایمنی محل کار، پرداخت بیمه پزشکی و سایر غرامت برای صدمات، مرگ و بیماری های ناشی از فعالیت های کاری می کند، پاسخ دادند.

گواهینامه-HSE-چیست

گواهینامه HSE چیست؟

اغلب متقاضیان طی تماس با شرکت درخواست اخذ گواهینامه HSE دارند، ولی درک درستی از مدرک HSE اخذ شده ندارد. یا بهتر بگوییم نمی دانند مدرک HSE را برای چه موضوعی نیاز دارند. این راه خیلی ساده است و ما در این مقاله درک شما از دریافت گواهینامه HSE را بالا میبریم.

ابتدا می پردازیم به اینکه گواهینامه HSE چیست؟ گواهینامه HSE تاییدیه آموزش دوره های HSE برای افراد و تاییدیه ساختار سازی و ایجاد مستندات ایمنی، بهداشت و محیط زیست در کارگاه های پیمانکاری است. بنابراین افراد حقیقی یا شرکت های پیمانکاری می توانند جهت اخذ گواهینامه HSE اقدام نمایند.

شرکت ها و موسسات بیشماری درخواست اخذ گواهینامه HSE دارند، عموم متقاضیان جهت ورود به مناقصات این درخواست را دارند. البته گاهی اوقات گواهینامه HSE اداره کار با گواهینامه استاندارد HSE را اشتباه می کنند. برای دریافت گواهینامه HSE از اداره کار بهتر است مقاله گواهینامه HSE اداره کار مطالعه گردد. اما چنانچه نیاز به اخذ گواهینامه HSE دارید باید مستندات و الزامات استاندارد HSE را در مجموعه کارگاهی خود پیاده سازی نمایید تا بتوانید تاییدیه حسابرس خود را دریافت کنید. ما می توانیم در این راه به کمک شما بیاییم.

گاهاً افراد به عنوان شخص حقیقی و برای تکمیل رزومه و استخدام به عنوان مسئول ایمنی دنبال اخذ گواهینامه HSE به نام خود هستند. چنانچه نیاز به گواهینامه HSE دارید تا توسط اداره کار به عنوان مسئول ایمنی تایید شوید بهتر است مقالات پایین تر را مطالعه نمایید. ولی چنانچه نیاز به اخذ گواهینامه استاندارد HSE برای خود دارید، این کار خیلی ساده است. فقط کافی است آموزش ببینید بابت اطلاع از روش های اجرای استاندارد HSE و تعیین ریسک های کارگاهی خود. ما می توانیم گواهینامه HSE از کشور انگلستان برای شما اخذ نماییم، در صورتی که شما بتوانید ثابت کنید این آموزش ها را دریافت کرده اید. ما دوره HSE برگزار نمی کنیم ولی می توانید مستندات استاندارد HSE را همزمان با صدور گواهینامه HSE در اختیار شما بگزاریم. بنابراین برای دستیابی به مستندات HSE شامل، ارزیابی ریسک ها، تدوین HSE PLAN همچنین نحوه استقرار الزامات HSE با ما در ارتباط باشید. حتی شما می توانید HSE PLAN و مستندات HSE را به صورت جداگانه خریداری نمایید.

مدرک مسئول ایمنی چیست؟

گواهینامه مسئول ایمنی چیست؟ این سوالی است که ذهن درخواست کنندگان HSE را درگیر کرده است. اغلب درخواست کنندگان HSE نمی دانند به گواهینامه HSE نیاز دارند یا به مدرک مسئول ایمنی. ما شما را راهنمایی می کنیم.

اگر صرفا می خواهید آموزش ببینید بابت استاندارد HSE و اقدام به اخذ گواهینامه اچ اس ایی نمایید، جهت تکمیل رزومه، شما به گواهینامه HSE نیاز دارید. ولی اگر قرار است شما به عنوان مسئول ایمنی کارگاه توسط اداره کار استان خود تایید شوید باید اقدام به اخذ دو گواهینامه دوره 40 ساعته عمومی ایمنی و بهداشت و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک نمایید، و سپس مدرک مسئول ایمنی دیافت نمایید. مسئولین ایمنی کارگاه های پیمانکاری یا افسران ایمنی جهت تایید بازرس اداره کار باید این دو مدرک مسئول ایمنی را داشته و ارائه دهند. چنانچه مسئول ایمنی مدرک کارشناسی مرتبط داشته باشد نیاز به حضور در دوره 40 ساعته ندارد و فقط باید گواهینامه 16 ساعته ارزیابی ریسک را دریافت نماید. چنانچه مسئول ایمنی کارشناس ارشد HSE باشد نیاز به هیچ کدام از این دو گواهینامه ندارد. اگر مسئول ایمنی مدرک تحصیلی دیپلم یا کاردانی دارد باید حتما در کلاس های این دو دوره شرکت نماید و اقدام به اخذ این دو مدرک نماید. حال اینکه کجا و چگونه باید گواهینامه دوره 40 ساعته عمومی ایمنی و بهداشت و گواهینامه 16 ساعته ارزیابی ریسک را دریافت کنید.

اخذ گواهینامه مسئول ایمنی:

اخذ گواهینامه مسئول ایمنی که شامل دو دوره نامبرده شده می باشد، می تواند برای متقاضیان چالش زا باشد. چالش به خاطر این موضوع که ممکن است زمان بر باشد، باید حتما در دوره های آموزشی شرکت نمایند و باید حتما در جلسه آزمون حضور فیزیکی داشته باشند.

برای اخذ گواهینامه دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک (اخذ گواهینامه مسئول ایمنی) باید مراحل عنوان شده در زیر طی شود.

  • احراز هویت متقاضی (جهت احراز هویت روی لینک کلیک نمایید و مقاله احراز هویت را مطالعه نمایید).
  • ثبت نام در سایت مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار از طریق سایت (جهت ورود به سامانه کلیک نمایید).
  • حضور آنلاین در کلاس ها (حتما باید فرد ثبت نام کننده به صورت آنلاین در کلاس ها حاضر باشد).
  • حضور در محل اعلام شده بابت آزمون (حتما باید فرد متقاضی با در دست داشتن مدارک شناسایی در محل اعلام شده حاضر باشد)
  • برگزاری آزمون و در صورت نمره قبولی صدور گواهینامه مسئول ایمنی توسط مرکز تحقیقات.

نکته مهم اینکه گواهینامه دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک که مرکز تحقیقات برگزار می کند مورد تایید اداره کار و بازرس اداره کار می باشد.

مسئول ایمنی مکلف است پس از اخذ این گواهینامه ها اقدام به تشکیل کمیته حفاظت فنی نماید.

ما می توانیم شما را به دفاتر انجمن معرفی کنیم تا در سریعترین زمان ممکن در کلاس های مرکز تحقیقات ثبت نام نمایید و در آزمون حاضر باشید. فقط کافی است بابت این خدمات با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانیم:

اخذ گواهینامه HSE شخصی.

صفر تا صد گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی.

 

برچسب ها: گواهینامه مسئول ایمنی، تفاوت بین مدرک HSE و مدرک مسئول ایمنی، گواهینامه HSE، مدرک مسئول ایمنی

 

1 دیدگاه دربارهٔ «مدرک مسئول ایمنی»

  1. اسامی مسئولان ایمنی در هر استان و تلفن آنها را در کجا ثبت میشود و‌دید و راه دسترسی برای انتخاب مسئول ایمنی چیست ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button