تایید صلاحیت پیمانکاری

انواع گواهینامه پیمانکاران

مهمترین مقالات سایت

لینک های مرتبط

هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار

هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار سوال متداول متقاضیانی است که نیاز به اخذ این گواهینامه و ارائه به مسئول مناقصه را دارند. شرکت های پیمانکاری که امور خدماتی را انجام می دهند برای حضور در مناقصه باید اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند. بنابراین هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار چالش مهمی برای متقاضیان مخصوصا شرکت های پیمانکاری تازه کار است که نیاز به اخذ این گواهینامه دارد.

اغلب متقاضیان برای دریافت گواهینامه صلاحیت از اداره کار سوالات بیشماری دارند که می توانند به مقاله پرسش و پاسخ اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری مکتوب شده در سایت مراجعه نمایند. منتها در این مقاله به طور اختصاصی به سوال هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار چقدر است پرداخته می شود.

مقاله هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک تدوین و مکتوب شده که متقاضی با مطالعه مقاله به اطلاعات جامعی در مورد گواهینامه صلاحیت از اداره کار، نحوه دریافت گواهینامه صلاحیت از اداره کار و در نهایت هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار به دست می آورد.

 

هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار چقدر است؟

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی جزو مهمترین مدارک لازم پیمانکار جهت حضور در مناقصه می باشد لذا متقاضیان دنبال مشاورانی هستند که اطلاعات دقیقی از نحوه دریافت و همچنین هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار در اختیار آن ها بگذراند.

برای اخذ گواهینامه صلاحیت از اداره کار نمی توان به صورت دقیق هزینه ای اعلام کرد بلحاظ اینکه نوع فعالیت شرکت ها، تعداد نفرات حاضر در لیست بیمه با هم متفاوت می باشد. بنابراین برای اینکه متقاضیان از هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار اطلاعات دقیقی داشته باشند ابتدا باید مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه صلاحیت از اداره کار را داشته باشند. در صورتیکه مدارک مورد نیاز نواقص داشته باشد باید اقدام به تکمیل مدارک نمایند و حتی ممکن است برای تکمیل مدارک هم نیاز باشد هزینه نمایند.

با توجه به نواقص پرونده که عموم شرکت های پیمانکاری با آن درگیر هستند، لذا هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار توسط مشاوران امری نشدنی است. بنابراین متقاضیان جهت اخذ گواهینامه صلاحیت از اداره کار ابتدا باید مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را تکمیل سپس اقدام به پیگیری الباقی روند اجرایی نمایند.

جهت کسب اطلاع از مدارک لازم لطفا به مقاله مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری مراجعه نمایید. زمانی که مدارک تکمیل شد متقاضیان هزینه های جانبی دیگری همانند: هزینه عضویت در انجمن خدماتی (مبلغ نهصد هزار تومان) که باید به دفتر انجمن پرداخت شود، هزینه تشکیل پرونده و بازرسی (هزینه یکصدو پنجاه و هفت هزار تومان) که باید به حساب اداره کار واریز گردد، دارند.

متقاضی باید برمبنای لیست بیمه ارسالی و بابت هر نفری که در لیست بیمه ثبت شده مبلغ ده هزار تومان به حساب اداره کار واریز نماید. جهت اطلاع از واریز این هزینه لطفا به مقاله ماده 154 قانون کار مراجعه نمایید.

چنانچه متقاضی به هر دلیلی همانند تسریع در انجام کارها و پیگیری فنی روال انجام کار را به شرکت های کارسازی در این زمینه واگذار نماید، شرکت های مشاوره نیز هر یک مبلغی جهت انجام کار عنوان می کنند. شرکت هوداک سیستم فرتاک هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار را هفت میلیون و پانصد هزار تومان در سال 1400 شمسی اعلام می کند و چنانچه متقاضی نواقص پرونده داشته باشد رابط معرفی می کند جهت تکمیل مدارک. هزینه اعلام شده بابت رفع نواقص پرونده، بارگذاری مدارک در سامانه اداره کار، پیگیری پرونده تا حصول نتیجه می باشد.

تصویر گواهینامه-ایزو-پیمانکاران

گواهینامه صلاحیت اداره کار چیست؟

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار مدرکی است که برخی مسئولین مناقصات یا پیمانکاران با عنوان گواهینامه صلاحیت اداره کار نام می برند. گواهینامه صلاحیت اداره کار مدرک مهم شرکت های پیمانکاری خدماتی است که برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی (HSE اداره کار) یا برای حضور در مناقصه به آن نیاز دارند.

گواهینامه صلاحیت اداره کار توسط اداره کار استان ها صادر می شود و متقاضی جهت دریافت و پیگیری روند اخذ این گواهینامه باید به اداره کار استانی که دفتر مرکزی ثبت آدرس شده مراجعه نمایند. متقاضیان قبل از اینکه مدارک را به اداره کار ببرند باید حتما مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار را تکمیل نمایند و در سامانه اعلام شده توسط اداره کار بارگذاری نمایند، سپس پیگیری نموده تا ممیزی شوند و در نهایت گواهینامه به اسم شرکت صادر شود.

گواهی نامه تایید صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی اعتباری سه ساله داشته که متقاضی باید سالیانه اقدام به تمدید گواهینامه نماید و تمامی فرآیندی که سال اول طی شده جهت اخذ باید پیموده شود برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای شرکت های خدماتی که در حوزه، خدمات عمومی، کترینگ و پخت و پز، چاپ و تکثیر اوراق، تعمیر و نگهداری ماشین آلات اداری، فضای سبز، نگبانی و انتظامی، تامین نیروی انسانی، حمل و نقل و شرکت های تولیدی که مجوز تولید از وزرات صمت را دارند توسط اداره کار صادر می شود. هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار برای تمامی شرکت های نام برده شده یکسان بوده و هیچگونه تفاوتی بین زمینه فعالیت اعلام شده ندارد.

روند اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:

هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار موضوع مهمی برای درخواست کنندگان این گواهینامه می باشد ولی موضوع مهم روند اجرایی بابت دریافت این گواهینامه می باشد. برخی از شرکت ها بلحاظ اینکه تازه تاسیس هستند حتی ممکن است نوع فعالیت اعلام شده در اساسنامه شرکت مورد تایید اداره کار قرار نگیرد و ملزم به تغییرات در موضوع اساسنامه شرکت هستند. بنابراین برای پی بردن به هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار باید ابتدا نواقص را برطرف و سپس روند اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را طی نمایند.

روند اخذ مدرک از اداره کار به این صورت می باشد که ابتدا باید شرکت متقاضی تمامی مدارکی که مورد نیاز هست را تکمیل و در سربرگ اداری شرکت خود مکتوب نماید، سپس تایید و مهر و امضاء نماید. جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری لطفا مقالات مرتبط مطالعه گردد.

سپس کلیه مدارک در سامانه اعلام شده اداره کار باید بارگذاری شود، بعد پرونده باید به صورت فیزیکی به یکی از دفاتر انجمن اعلام شده استان خود ارجاء داد هشود و پیگیری نمایید تا پرونده به اداره کار ارسال و حسابرسی انجام شود. هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار تا اینجا فقط هزینه تشکیل پرونده، هزینه عضویت در انجمن و هزینه تشکیل پرونده و بازرسی می باشد.

چنانچه بخواهید این امور توسط یه شرکت دیگر به عنوان پیمانکار انجام گیرد باید هزینه مجزا را برای آن شرکت واریز نمایید.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست
پرسش و پاسخ در مورد گواهینامه صلاحیت اداره کار:
  • آیا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری الزامی است؟ براساسدستورالعمل مصوب هیئت دولت در سال 1397 شمسی تمامی کارفرمایان موظف شدند با شرکت های پیمانکاری وارد قرارداد شوند که دارای گواهینامه صلاحیت از اداره کار هستند. بنابراین شرکت های پیمانکاری حتما باید اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند. برخی شرکت ها اعلام می کنند طی سالیان گذشته و بدون این گواهینامه در مناقصات شرکت کرده و پروژه را انجام داده اند، کاملا صحبت این شرکت ها درست است ولی از سال 1397 به بعد کارفرما موظف بوده که گواهینامه صلاحیت اداره کار را از پیمانکار درخواست کند.
  • مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری: پرتکرارترین سوال متقاضیان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری، مدارک مورد نیاز جهت اخذ این گواهینامه است. مهمترین مدارکی که باید یک شرکت داشته باشد تا بتواند گواهینامه صلاحیت از اداره کار را دریافت نماید به شرح ذیل می باشد:

طرح طبقه بندی مشاغل، قولنامه یا سند مالکیت، لیست بیمه، فیش پرداخت حقوق، مدارک ثبتی شرکت و مدارک اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت. البته یکسری فرم های مربوطه است که باید متقاضی در سربرگ شرکت خود آورده مهر و امضاء نماید که این فرم ها را می توان هم از شرکت هوداک سیستم فرتاک درخواست کنید هم از اداره کار.

  • طرح طبقه بندی مشاغل چیست؟ طرح طبقه بندی مشاغل طرح مکتوب شده ای است بابت پرداخت حقوق و مزایای کارمندان شرکت براساس رتبه بندی شغلی و باید این طرح به تایید اداره کار برسد. به طور کلی پیمانکار نمی تواند برای تمامی کارکنان تحت لیست بیمه به یک میزان حقوق و دستمزد پرداخت نماید بلکه باید براساس سنوات، نوع فعالیت، سختی کار، شیفت روز و شب کاری و موارد دیگر رتبه شغلی در نظر گرفته و برمبنای رتبه شغلی مشخص شده اقدام به پرداخت حق بیمه کارگران و پرداخت حقوق و مزایا نماید. طرح طبقه بندی را کارشناس اجرای طرح که اداره کار معرفی می کند می نویسد و باید حتما این طرح توسط ممیز اداره کار تایید شود. سپس بعد از اخذ تاییدیه طرح طبقه بندی پیمانکار موظف به پرداخت ارقامی است که در طرح ذکر شده است.

جهت بررسی لطفا مقاله گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری، سوالات متداول را مطالعه نمایید.

 

اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری:

اغلب متقاضیان وقتی که دنبال روال اداری کارسازی و جمع کردن مدارک جهت اخذ گواهینامه از اداره کار می روند با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند که نیاز می دانند این روال توسط یه سازمان یا رابط حاذقی انجام شود.

شرکت هوداک سیستم فرتاک با توجه به تجربه کاری و ارتباط با حداقل هزاران شرکت پیمانکاری و انجام حداقل 500 پرونده صلاحیت اداره کار، از تمامی مراحل پرونده و تودر توهای پرونده اطلاع داشته. بنابراین می تواند در کمترین زمان ممکن گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری متقاضیان را اخذ نماید.

متقاضیان اخذ گواهی نامه تائید صلاحیت پیمانکاری می توانند نامه موقت دوماهه از مجموعه هوداک سیستم فرتاک دریافت نمایند تا بتوانند در مناقصه شرکت کنند.

اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری در صورت تکمیل مدارک توسط مجموعه هوداک سیستم فرتاک حدود یک ماه کاری زمان میبرد. بنابراین متقاضیان می توانند در کمترین زمان ممکن به گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری قابل استعلام از اداره کار دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانیم:

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری چیست؟

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری چیست؟

 

برچسب ها: هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار، هزینه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکار چقدر است، هزینه اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button