دسته ها

آخرین مطالب

استاندارد ایزو

اطلاعات کاربردی

ایزو 14298 چیست؟ – گواهینامه مدیریت فرآیندهای چاپ امنیتی

ایزو 14298  چیست؟ ایزو 14298 یک استاندارد بین المللی تدوین شده توسط سازمان ISO است که الزامات یک سیستم مدیریت چاپ امنیتی را برای چاپگرهای امنیتی مشخص می کند. این سند حداقل مجموعه ای از الزامات سیستم مدیریت چاپ امنیتی را مشخص می کند. سازمان ها اطمینان حاصل می کنند که الزامات امنیتی مشتری مطابق با شرایط مناسب برآورده می شود، مشروط بر اینکه این موارد با الزامات این سند در تضاد نباشد.

ایزو 14298 چیست؟ - گواهینامه مدیریت فرآیندهای چاپ امنیتی

ایزو 14298 چیست؟ مدیریت فرآیندهای چاپ امنیتی

ایزو 14298 یک استاندارد بین المللی است که الزامات سیستم مدیریت امنیت یک سازمان را مشخص می کند که توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) منتشر شده است. با توجه به ماهیت موضوع، استاندارد عمومی ISO 14298 در مورد اقدامات خاصی که شرکت ها برای ایمن سازی فرآیندهای تولید خود باید انجام دهند، بسیار دقیق نیست.

علاوه بر سند استاندارد رسمی و در دسترس عموم، اینترگراف دستورالعمل‌های اجرایی محرمانه و الزامات گواهینامه Intergraf (ICR) را ارائه می‌کند که منحصراً برای صنعت چاپ امنیتی و نیازهای خاص این بازار توسعه یافته است. این الزامات محرمانه هستند و در دسترس عموم نیستند زیرا دسترسی به این اسناد باید به چاپگرهای امنیتی محدود شود.

الزامات گواهینامه Intergraf (ICR) چیست؟

الزامات گواهینامه اینترگراف (ICR) یک سند محرمانه متعلق به اینترگراف است. شرکت هایی که مایل به دریافت گواهینامه مطابق با طرح اینترگراف برای ISO 14298 هستند از این سند برای برآورده کردن الزامات گواهی استفاده می کنند. تنها در صورتی که این الزامات برآورده شوند، یک شرکت می‌تواند سطح بالایی از امنیت را تضمین کند و می‌تواند طبق استاندارد ایزو 14298 اینترگراف به یک “چاپگر امنیتی” گواهینامه تبدیل شود.

الزامات گواهینامه اینترگراف (ICR) 3 سطح گواهی را بر اساس سطح امنیت و محصولات تولید شده این الزامات به طور انحصاری پس از یک غربالگری موفقیت آمیز توسط Intergraf در دسترس هستند و کاملاً محرمانه هستند.

چرا تمدید گواهینامه ایزو مهم است؟ - 8 مزیت مهم

سطوح گواهینامه ایزو 14298 چیست؟

گواهینامه های ISO 14298 اینترگراف را می توان در سه سطح صادر کرد:

  1. F (چاپ امنیتی / اساسی): حداقل مجموعه ای از الزامات باید رعایت شود تا گواهی با سطح F اعطا شود. این سطح برای چاپگرهایی اعمال می شود که محصولات چاپ امنیتی تجاری و محصولات امنیتی را برای سازمان های غیر دولتی و دولتی عرضه می کنند.
  2. G (چاپ امنیتی / دولتی): مجموعه دیگری از الزامات باید توسط همه چاپگرهای دارای گواهینامه G انجام شود. این سطح برای چاپگرهایی اعمال می شود که محصولات چاپ امنیتی تجاری، محصولات امنیتی برای سازمان های دولتی و اسناد شناسایی یا گذرنامه ها را عرضه می کنند.
  3. CB (چاپ امنیتی / بانک مرکزی): الزامات بیشتر برای چاپگرهای تامین کننده بانک های مرکزی یا مقامات صادر کننده کارت اعتباری و مراکز شخصی سازی شناسه یا گذرنامه.

هر یک از الزامات برای سطح مربوطه (NG، G یا CB) باید توسط سازمان برآورده شود تا گواهینامه ایزو 14298 اعطا شود. تمام محصولات تولید شده در یک ساختمان باید معیارهای مربوطه را رعایت کرده و در یک سطح عمل کنند.

الزامات صدور گواهینامه ایزو 14298 اینترگراف (ICR) به‌عنوان ابزار ممیزی برای ممیزی سیستم راه‌اندازی شده توسط سازمان براساس استاندارد ISO 14298 اینترگراف استفاده می‌شود. هدف این سیستم و الزامات حذف خطرات برای مشتریان و محصول آنهاست.

چه سازمان هایی می توانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 14298 نمایند؟

تولیدکنندگان اسناد چاپی یا محصولات با ارزش یا استحقاق، اسناد شناسایی یا فویل های امنیتی که از نظر فیزیکی در برابر جعل، کپی و تغییر توسط ویژگی های امنیتی محافظت می شوند. چاپ امنیتی همچنین تولید فویل های امنیتی از جمله هولوگرام را پوشش می دهد.

مراحل صدور گواهینامه ایزو 14298 چیست؟

  • با هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.
  • هوداک سیستم فرتاک فرم درخواست را برای شما ارسال می کند.
  • یک فرم درخواست پر شده با مدارک درخواستی باید به هوداک سیستم فرتاک بازگردانده شود.
  • بر اساس پرونده درخواست، غربالگری توسط Intergraf انجام خواهد شد.
  • پس از یک غربالگری مثبت، الزامات گواهینامه Intergraf (ICR) و یک دستورالعمل اجرایی را دریافت خواهید کرد. در صورت غربالگری منفی، روند در اینجا به پایان می رسد.
  • یک ممیزی با VPGI Certification B.V برنامه ریزی کنید.
  • ممیزی توسط VPGI Certification B.V انجام می شود.
  • شرکت گواهینامه خود را پس از ممیزی موفق دریافت می کند.

سوالات متداول

استاندارد ISO 14298 الزامات یک سیستم مدیریت چاپ امنیتی را برای چاپگرهای امنیتی مشخص می کند. این سند حداقل مجموعه ای از الزامات سیستم مدیریت چاپ امنیتی را مشخص می کند. سازمان ها اطمینان حاصل می کنند که الزامات امنیتی مشتری مطابق با شرایط مناسب برآورده می شود، مشروط بر اینکه این موارد با الزامات این سند در تضاد نباشد.

الزامات گواهینامه اینترگراف (ICR) یک سند محرمانه متعلق به اینترگراف است. شرکت هایی که مایل به دریافت گواهینامه مطابق با طرح اینترگراف برای ISO 14298 هستند از این سند برای برآورده کردن الزامات گواهی استفاده می کنند. تنها در صورتی که این الزامات برآورده شوند، یک شرکت می‌تواند سطح بالایی از امنیت را تضمین کند و می‌تواند طبق استاندارد ایزو 14298 اینترگراف به یک “چاپگر امنیتی” گواهینامه تبدیل شود.

  1. F (چاپ امنیتی / اساسی)
  2. G (چاپ امنیتی / دولتی)
  3. CB (چاپ امنیتی / بانک مرکزی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button