دسته ها

آخرین مطالب

تایید صلاحیت ایمنی

تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی

نحوه تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار

نحوه تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار

نحوه تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار یا اینکه مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار چگونه است؟ مدت زمان تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار چقدر است؟ کی باید اقدام به تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار نماییم؟ تمدید فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار.

بر اساس بخشنامه تمدید صلاحیت ایمنی پیمانکاران که توسط اداره کار ابلاغ شده شرکت های دارنده این گواهینامه قبل از اتمام تاریخ گواهینامه باید اقدام به تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار نمایند. طبق بخشنامه تمدید صلاحیت ایمنی پیمانکاران کارفرمایان موظف هستند با پیمانکارانی وارد قرارداد شوند که گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی آنها تاریخ اعتبار داشته باشد.

شرایط تمدید گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار چیست و چه زمانی باید برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار اقدام نماییم؟ این ممکن است سوال شما نیز باشد. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا صفر تا صد نحوه تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار را بررسی کنیم. در این مقاله موضوعات زیر بررسی می شود.

  • شرایط تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار.
  • مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار.
  • نحوه تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار.
  • مدت زمان تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار چقدر است.
دامنه-کاربرد-دستورالعمل-رسیدگی-به-شکایت-مشتری

شرایط و پیش نیازها برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار:

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران یا گواهینامه HSE اداره کار که عموماً پیمانکاران درخواست دارند توسط اداره کار استان ها صادر و یا تمدید می شود. گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی برای دو سال جهت استفاده پیمانکار توسط اداره کار صادر می شود و قبل از پایان تاریخ دو سال پیمانکار می بایست اقدام به تمدید گواهینامه نماید.حال سوال اینجاست که برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار چه پیش نیازهایی لازم است.

کارگاه فعال

برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی طبق بخشنامه تمدید صلاحیت ایمنی پیمانکاران شما باید کارگاه فعال کاری یا پیمان کاری معرفی کنید. بلحاظ اینکه ممیزی و حسابرسی توسط اداره کار از پیمان ها صورت می پذیرد. اما در برخی مواقع استثناء هم وجود دارد.

پیمانکاران برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار باید کارگاه فعال معرفی کنند. ممکن است شما یک کارخانه تولید کننده باشید. شما می توانید کارگاه تولیدی خود را به عنوان کارگاه فعال معرفی نمایید. حتی ممکن است شما در حوزه خدماتی فعالیت دارید و در پروژه های خود نیروی فعال ندارید.

فرض کنید که شما یک شرکت مشاوره هستید یا اینکه حوزه فعالیت شما پشتیبانی نرم افزار هست که به صورت دورکاری در پروژه کارگاهی فعالیت می کنید. بنابراین شما نیروی ثابت در پروژه ها ندارید. شما باید دفتر مرکزی خود را معرفی کنید تا بازرسی ها از دفتر مرکزی شما انجام شود.

شاید برای شما سوال باشد آیا تمامی پیمانکاران می توانند بدون معرفی کارگاه (پیمان کاری) اقدام به تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران نمایند. در جواب باید گفت خیر. فقط کارخانجات و شرکت هایی که حوزه فعالیت آنها مشاوره است می توانند کارخانه تولیدی یا دفتر مرکزی را برای بازرسی معرفی کنند.

بارگزاری مدارک

شما برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی باید تمامی مدارکی که اداره کار اعلام کرده را تکمیل و در سامانه بارگزاری نمایید. ممکن است برخی از نفرات شما جابجا شده باشند. یا اینکه برخی از مدارک شما تغییر کرده باشد. حتی ممکن است محل دفتر مرکزی شما یا محل پیمان های شما تغییر کرده باشد. مدارک جدید را بارگزاری کنید.

شما باید اقدام نمایید به تکمیل نواقصی که در مدارک دارید. این کار قبل از اتمام گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی باید انجام شود. تکمیل نواقص زمان بر می باشد و شما باید سریعتر اقدام به این کار نمایید.

مراحل اخذ گواهینامه HSE اداره کار

مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار:

طبق بخشنامه تمدید صلاحیت ایمنی پیمانکاران شما برای تمدید این گواهینامه می بایست مجدداً مدارک خود را تکمیل و در سامانه اداره کار بارگزاری نمایید. شما باید مدارک خود را در سامانه https://svcc.mcls.gov.ir/ بارگزاری نمایید. سامانه مذکور سایت بارگزاری مدارک جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار است.

ما مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه ایمنی اداره کار را برای شما اطلاع رسانی کرده ایم. لیست مدارک همراه با توضیحات به شرح زیر می باشد.

اساسنامه، روزنامه رسمی، تغییرات شرکت

ممکن است شما طی مدت دوسال تغییر آدرس، تغییر موضوع فعالیت و یا تغییرات هیئت مدیره و مدیر عامل داشته باشید. بنابراین شما باید کلیه مدارک را برابر اصل کنید و فایل اسکن مدارک را مجدداً در سامانه اداره کار براگزاری نمایید. برای بارگزاری مدارک شما باید وارد پنل قبلی خود شوید و نیاز به ایجاد پنل مجدد نیست.

چنانچه نام کاربری و رمز ورود به سامانه اداره کار را فراموش کرده اید باید با اداره کار نامه نگاری نمایید تا به خط شماره همراه اعلام شده در سامانه نام کاربری جدید به همراه گذر واژه ارسال گردد.

تایید صلاحیت پیمانکاری یا صلاحیت پیمانکاری

طبق دستورالعمل بخشنامه تمدید صلاحیت ایمنی پیمانکاران که اداره کار مکتوب کرده است شرکت های پیمانکار جهت تمدید گواهینامه باید دارای گواهینامه رتبه پیمانکاری یا گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری از اداره کار باشند. اگر حوزه فعالیت شما فنی مهندسی و یا انفورماتیک است شما باید اقدام به اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری نمایید، یا اینکه این گواهینامه باید دارای اعتبار باشد.

چنانچه حوزه فعالیت شرکت شما خدماتی است شما باید توسط اداره کار گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت نمایید و یا اینکه این گواهینامه باید دارای اعتبار باشد. برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی به یکی از این دو گواهینامه ذکر شده نیاز دارید.

مدارک هویتی و تحصیلی اعضاء هیئت مدیره

ممکن است مدیرعامل یا یکی از اعضاء هیئت مدیره شما تغییر کرده باشد. لذا برای تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار باید مدارک جدید را بارگزاری نمایید. مدارک شامل: شناسنامه تمامی صفحات، پشت و روی کارت ملی و مدرک تحصیلی مدیرعامل است. مدارک درخواستی باید کپی برابر اصل توسط دفتر ثبت اسناد رسمی شده باشند.

اظهارنامه مالیاتی، مفاصاحساب بیمه، نامه حسن انجام کار یا نامه تحویل موقت

شما باید آخرین اظهارنامه مالیاتی منتهی به سال آخر خود را بارگزاری نمایید. جدول 10 اظهارنامه مالیاتی که قراردادهای خود را اعلام کرده اید باید برابر اصل شده باشد. شما باید مبلغ خوداظهاری، اظهارنامه مالیاتی را واریز کرده باشید و فیش واریزی که به تایید بانک رسیده باشد.

شما باید برای قراردادهایی که در اظهارنامه اعلام کرده اید و به اتمام رسیده اند نامه حسن انجام کار، تحویل موقت یا مفاصاحساب بارگزاری نمایید.

لیست بیمه دفتر مرکزی و پیمان ها

شما باید آخرین لیست بیمه دفتر مرکزی و پیمان های فعال خود را در سامانه بارگزاری نمایید. حتما به این نکته توجه فرمایید که برای مسئول ایمنی باید توسط پیمان بیمه رد شود به نامه مسئول فنی، ناظر، افسر ایمنی یا مسئول اجرایی ثبت شده باشد نه کارگر یا کارمند.

سند واریزی پرداخت حقوق کارمندان

آخرین فیش واریز حقوق کارکنان که بر مبنای لیست بیمه باشد را در سامانه بارگزاری نمایید. فیش واریز حقوق باید به تایید بانک واریز کننده رسیده باشد. لذا چنانچه توسط اینترنت بانک یا موبایل بانک حقوق کارمندان واریز می شود، سند واریزی باید به تایید بانک رسیده باشد.

قراردادهای جاری

لیست قراردادهای جاری خود را در سامانه بارگزاری نمایید.

تعهدنامه مالی

تعهدنامه مالی یا تعهد نامه غیر مالی باید توسط دفتر اسناد رسمی تایید شده باشد. این تعهدنامه باید به تاریخ روز باشد.

گواهینامه دوره 20 ساعته ویژه کافرمایان

چنانچه طی دو سال اخیر بعد از دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی مدیرعامل یا شخصی که گواهینامه دوره کارفرمایی را دریافت کرده، تغییر کرده است، فرد جدید باید مجدداً معرفی شود و گواهینامه دوره 20 ساعته ویژه کارفرمایان را اخذ نماید.

دوره های مربوط به کارفرمایی توسط اداره کار و مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار و یا دفتر انجمن های استانی برگزار می شود.

گواهینامه ویژه مسئولین ایمنی

شما بابت هرکارگاه فعال که در استان های متفاوت دارید باید یک نفر مسئول ایمنی معرفی نمایید. مسئول ایمنی یا افسر ایمنی باید دوره های مربوط به 16 ساعته ارزیابی ریسک و 40 ساعته ایمنی و بهداشت را گذرانده باشد و گواهینامه خود را در سامانه بارگزاری نماید.

گواهینامه 8 ساعته ویژه کارگران

شما بر اساس لیست بیمه بارگزاری شده باید گواهینامه کارگری در سامانه اداره کار بارگزاری نمایید. چنانچه نیروهای شما قبلاً این گواهینامه را دریافت کرده اند نیاز به دریافت گواهینامه با تاریخ روز نمی باشد و همان گواهینامه های قبلی مورد تایید است.

اگر لیست بیمه دفتر مرکزی شما زیر 10 نفر باشد و این نفرات امور مالی یا بازرگانی را پیگیری می کنند، این نفرات نیاز به گواهینامه دوره 8 ساعته کارگری ندارند.

نامه درخواست تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار

براساس بخشنامه تمدید صلاحیت ایمنی پیمانکاران شرکت های پیمانکار که درخواست تمدید گواهینامه ایمنی اداره کار را دارند باید در سربرگ اداری خود و با امضاء و مهر شرکت درخواست تمدید را در سامانه بارگزاری نمایند.

لیست تجهیزات فنی

لیست کاملی از تجهیزات ایمنی و فنی کارگاه یا دفتر مرکزی آماده نمایید و در سامانه اداره کار بارگزاری نمایید.

تکمیل فرم اطلاعات پیمانکار

پیمانکاران باید در سربرگ خود اطلاعات پیمان و شرکت خود را تکمیل و در سامانه اداره کار بارگزاری نمایند. برای دریافت فرم اطلاعات پیمانکار شما می توانید با شرکت هوداک سیستم فرتاک ارتباط برقرار نمایید.

فیش واریزی ماده 154

بر اساس دستورالعمل اداره کار و ماده 154 شما باید براساس لیست بیمه بارگزاری شده و به ازای هر نفر مبلغ 100000 ریال به حساب اعلام شده واریز نمایید.

اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی

نحوه تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار:

در حال حاضر شما در مورد پیش نیاز های تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار همچنین مدارک لازم جهت تمدید بر اساس بخشنامه تمدید صلاحیت ایمنی پیمانکاران که توسط اداره کار ابلاغ شده، اطلاعاتی به دست آوریده اید. حال نحوه پیگیری پرونده را به شما توضیح می دهیم.

بارگزاری مدارک در سامانه اداره کار

مدارک خود را در کاتابل ایجاد شده توسط اداره کار بارگزاری نمایید. ممکن است شما گذرواژه یا نام کاربری خود را فراموش کرده باشید. شما باید بدانید که دو سال گذشته که گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را دریافت کرده اید توسط اداره کار یک کارتابل برای شما ایجاد شده است.

چنانچه گذرواژه و کلمه عبور را فراموش کرده اید باید طی یک نامه رسمی در سربرگ شرکت به اداره کار اعلام نمایید تا گذرواژه و کلمه عبور جدید برای مدیرعامل SMS شود.

انجمن ایمنی خود را مشخص نمایید

قبل از بارگذاری مدارک شما باید دفتر انجمن ایمنی که در استان خود توسط اداره کار تایید شده است را مشخص نمایید. زمانی که وارد پنل اداره کار می شوید اسامی دفتر انجمن ها برای هر استان در دسترس شما است. پس از انتخاب دفتر انجمن مدارک خود را بارگزاری نمایید.

پس از بارگزاری مدارک باید با دفتر انجمن ارتباط برقرار نمایید تا پرونده شما را بررسی و تاییدیه مدارک بارگزاری شده را به شما اعلام کنند.

ارسال پرونده فیزیکی

بعد از اینکه تاییدیه مدارک را از دفتر انجمن اخذ نمودید، شما باید کلیه مدارک بارگزاری شده را به همراه نامه درخواست خطاب به دفتر انجمن، جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار به مسئول دفتر انجمن تحویل دهید. پس از تایید مدارک فیزیکی یک پیام تایید برای مدیرعامل ارسال می گردد.

ارسال پرونده به اداره کار

درحال حاضر پرونده شما به اداره کار استان ارسال شده است. اداره کار پرونده شما را بررسی می کند و جهت بازرسی به اداره کار استان هایی که قرارداد فعال دارید ارسال می کند. چنانچه پیمان معرفی شده در استان خودتان باشد بازرسی از اداره کار استان خودات انجام می شود.

تایید گزارش بازرس پرونده

شما باید با اداره کار استان خود پیگیری نمایید تا پرونده هر چه زودتر به واحد بازرسی ارجاع داده شود و بازرس در پیمان های اعلام شده شما حضور یابد. سعی کنید نظر مساعد بازرس را جذ کنید تا گزارش پرونده شما مثبت به اداره کار اعلام شود.

اگر نکات منفی توسط بازرس اعلام شد با خونسردی سعی بر برطرف کردن عدم انطباق ها نمایید و مدارک جدید را به بازرس اعلام کنید. بازرس اداره کار سه روز کاری فرصت دارد تا گزارش پرونده شما را به رئیس بازرسی اعلام کند.

تایید رئیس اداره کار

چنانچه رئیس بازرسی تاییدیه گزارش پرونده شما را اعلام نماید، پرونده به میز رئیس اداره کار ارجاع داده می شود جهت تایید رئیس اداره کار.

ارسال پرونده برای کمیته تشخیص

پس از طی تمامی مراحل پرونده شما به میز تشخیص صلاحیت تایید صلاحیت ایمنی که کمیته فنی هستند ارجاع می گردد. چنانچه کلیه مدارک شما مورد تایید باشد و هر 5 نفر عضو کمیته مدارک شما را تایید نمایند، دستور تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار ابلاغ می گردد.

گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی

مدت زمان تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی چقدر است؟

این سوالی است که اغلب پیمانکاران دارند. چقدر زمان می برد بتوانم گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی خود را تمدید کنم؟

جواب این سوال بستگی به روند اداری شرکت شما و پیگیری شما از دفتر انجمن و اداره کار استان مربوطه دارد. تیم فنی هوداک سیستم فرتاک می تواند به شما کمک کند و روند پرونده شما را تسریع ببخشد. ما می توانیم فرم های مربوطه را در اختیار شما بگذاریم.

اطلاعات فنی ما نسبت به مدارک درخواستی توسط اداره کار جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی تکمیل است. بنابراین نیاز نیست شما درگیر پیدا کردن چک لیست اداره کار برای تمدید این گواهینامه باشید. زمان می تواند برای شما خیلی حائز اهمیت باشد. بنابراین ما با اطلاعات فنی که در اختیار داریم زمان شما جهت تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار را تا سه هفته کاهش می دهیم.

آیا مدارک درخواستی شما آماده بارگزاری است. فقط کافی است با ما در ارتباط باشید و الباقی امور مربوط به بارگزاری و پیگیری های فنی را به تیم ما واگذار نمایید. ما شما را در سریع ترین حالت ممکن به گواهینامه تاید صلاحیت ایمنی پیمانکاری می رسانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button