دسته ها

آخرین مطالب

MIS مخفف چیست، گواهینامه MIS

MIS مخفف چیست

گواهینامه MIS، MIS مخفف چیست؟

گواهینامه MIS، MIS مخفف چیست؟ آیا استاندارد MIS استاندارد ISO است؟ استاندارد MIS مخفف چیست؟ آیا برای ارتقاء رتبه انفورماتیک نیاز به ارائه گواهینامه MIS است؟ مستندات استاندارد MIS چیست؟ چطور می توانم گواهینامه MIS معتبر دریافت کنم؟

آیا شما نیاز به اخذ گواهینامه MIS دارید؟ شما اطلاعاتی در مورد استاندارد MIS دارید؟ شما باید بدانید MIS مخفف چیست و در استاندارد MIS به چه موضوعاتی پرداخته می شود. ما این اطلاعات را توسط مقاله “MIS مخفف چیست، اخذ گواهینامه MIS”  در اختیار شما می گذاریم.

Management Information Systems “سیستم اطلاعات مدیریت” مخفف MIS است.

پس با ما همراه شوید.

سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) در واقع همان سیستم های اطلاعاتی رایانه ای است که در بحث جمع آوری، کنترل و پایش داده ها به سازمان ها کمک می کند. پیاده سازی استاندارد M.I.S به سازمان ها کمک می کند به بکارگیری روش های مناسب اطلاعات پایش شده را به منظور تصمیم، برنامه ریزی و کنترل فرآیندها در اختیار سطوح مختلف مدیران قرار دهد.

استاندارد M.I.S فرآیند سیستم یکپارچه ای را عنوان می کند که اطلاعاتی از کاربر و ماشین برای پشتیبانی از عملیات، مدیریت و تصمیم گیری در سازمان در اختیار مدیران شرکت ها می گذارد. برای پیاده سازی الزامات استاندارد MIS می بایست از نرم ‌افزار و سخت ‌افزار رایانه ‌ای، راهنما ها و دستورالعمل ‌ها، مدل‌ هایی برای تحلیل، برنامه ‌ریزی، کنترل و تصمیم ‌گیری و یک پایگاه اطلاعات بهره مند شوید.

موضوعات اصلی برای پیاده سازی سیستم اطلاعات مدیریت (استاندارد M.I.S) عبارتند از:

  1. سیستمی یکپارچه برای خدمت به تعداد زیادی کاربر.
  2. سیستمی رایانه ای که تعدادی نرم افزار اطلاعاتی را از طریق یک پایگاه اطلاعات به هم ربط می دهد.
  3. رابط کاربر، ماشین که به جستجوهای فوری و موقتی پاسخ می دهد.
  4. ارائه اطلاعات به تمامی سطوح مدیریتی.
  5. پشتیبانی از عملیات و تصمیم گیری.

سیستم اطلاعات مدیریت استاندارد M.I.S توسط دانشگاه ها تدریس شده و به مطالعه مردم، فناوری، سازمان ها و روابط بین آنها می پردازد.

گواهینامه-MIS

استاندارد MIS مخفف چیست؟

MIS (سیستم‌های اطلاعات مدیریت) بخش کنترل سخت‌ افزار و سیستم‌ های نرم ‌افزاری است که برای تصمیم‌ گیری‌های حیاتی تجاری در یک شرکت استفاده می‌شود.

بخش MIS در اصل کل فناوری اطلاعات بود. از دهه 1960 تا اوایل دهه 1980، شاغلان و مدارس بازرگانی به جای فناوری اطلاعات به MIS مراجعه می کردند. در روزهای اولیه، نقش اصلی محاسبات سازمانی کمک به مدیر عامل و مدیر مالی در زمینه مدیریت سیستم های اطلاعاتی برای چند کار کلیدی کسب و کار، مانند ثبت سفارش، حسابداری و بودجه بود. هیچ برنامه کاربردی سازمانی وجود نداشت. برنامه نویسان برای انجام این توابع معمولاً روی یک پردازنده مرکزی به سختی کد می نوشتند.

این سیستم ‌ها برای کسب‌ وکار حیاتی بودند، به این معنی که اگر یک کسب ‌وکار مجبور به بازگشت به حسابداری دستی شود، شکست می‌خورد. اگر MIS شکست می خورد، کسب و کار در خطر بود. CFO بر MIS نظارت کرد و اطمینان حاصل کرد که توسعه دهندگان و مدیران آنچه حسابداری مورد نیاز است را ارائه می دهند.

در دهه 1980، با ظهور رایانه های شخصی که صفحات گسترده را اجرا می کردند، دامنه مسئولیت های محاسبات شروع به تغییر کرد. صفحات گسترده شخصی فرآیند های حیاتی کسب و کار را از حوزه مدیریت بالاتر خارج کرد. MIS برای سرویس دهی استقرار برنامه های نرم افزاری خارجی و همچنین داخلی به طیف وسیع تری از کاربران نیاز داشت.

نام بخش تغییر کرد تا این مجموعه جدید از مشتریان داخلی را منعکس کند و به سیستم های اطلاعاتی (IS) تبدیل شود. بخش MIS به یکی از بخش‌های حیاتی بخش کلی IS تبدیل شد.

MIS-چگونه-کار-می-کند

MIS چگونه کار می کند؟

علاوه بر خدمت به عنوان یک بخش در یک شرکت، MIS به نرم افزار رایانه ای اشاره دارد که برای ذخیره، سازماندهی و تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده می شود. سیستم های اطلاعات مدیریت برای ردیابی فروش، موجودی، تجهیزات و اطلاعات تجاری مرتبط استفاده می شود.

در گذشته، سیستم های اطلاعات مدیریت بر روی کامپیوترهای مرکزی اجرا می شدند. با تکامل سیستم های محاسباتی، MIS روی سیستم های کلاینت (سرور) اجرا شد. امروزه، معمول است که MIS در ابر یا در یک ابر ترکیبی اجرا شود.

روند دریافت گواهینامه MIS:

برخلاف تفکر برخی از متقاضیان استاندارد MIS توسط سازمان بین المللی “ISO” تدوین نشده است. بنابراین گواهینامه MIS، گواهینامه ایزو نیست. مرجع صادر کننده گواهینامه MIS همان مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو است. به واقع مرجع صدور گواهینامه ایزو بر اساس مستندات قابل ارائه شرکت ها گواهینامه MIS را صادر می کند.

خوب شرکت ها برای دریافت گواهینامه MIS باید چه مدارکی را داشته باشند. برای دریافت گواهینامه MIS شروع کنید.

همانطور که در بالاتوضیح داده شد استاندارد MIS مخفف ” Management Information System” مدیریت اطلاعات سیستم است. بنابراین شما برای پیاده سازی الزامات استاندارد MIS می توانید به صورت همزمان الزامات QMS (سیستم مدیریت کیفیت)، الزامات ISM (مدیریت امنیت اطلاعات) و در نهایت الزامات 5S را در مجموعه خود پیاده سازی کنید.

بنابراین برای پیاده سازی الزامات استاندارد MIS شما باید در ابتدا سیستم مدیریت کیفیت خود را پیاده سازی کنید. سیستم مدیریت کیفیت (QMS) یا (QA) همان استاندارد ایزو 9001 است. بنابراین برای اطلاع از الزامات پیاده سازی ایزو 9001 پیشنهاد می شود مقاله “پیاده سازی ایزو 9001” را مطالعه کنید.

همزمان با پیاده سازی QMS (سیستم مدیریت کیفیت)، شما باید الزامات سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (استاندارد ایزو 27001) را در مجموعه خود پیاده سازی کنید. در نهایت فرم های خود را مشخص و علامت گذاری کنید. بنابراین می توانید استاندارد 5S را در مجموعه خود پیاده سازی نمایید.

بیشتر بخوانید: سیستم مدیریت کیفیت چیست؟

روند-دریافت-گواهینامه-MIS

اخذ گواهینامه MIS:

اخیراً شرکت ها و موسسات درخواست اخذ گواهینامه MIS خود را ثبت می کنند. معمولاً شرکت ها جهت حضور در مناقصات یا جهت ارتقاء رتبه خود اقدام به دریافت گواهینامه MIS می کنند. شرکت ها برای دریافت گواهینامه MIS مسیر طولانی ندارند. آیا شما مستندات سیستم مدیریت کیفیت “ISO 9001:2015” و مستندات سیستم مدیریت امنیت اطلاعات “ISO 27001:2018” را آماده دارید.

در قدم اول باید مستندات مدیریت اطلاعات سیستم M.I.S را تکمیل داشته باشید. چنانچه مستندات استاندارد MIS را ندارید با ما در ارتباط باشید. ما این مستندات را تکمیل و در اختیار شما می گذاریم.

 در قدم بعدی شما باید مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو را انتخاب کنید. آیا شما اطلاعاتی در مورد اعتبار مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو و هزینه های اخذ گواهینامه MIS دارید؟ برای اعتبار سنجی مرجع صدور گواهینامه MIS پیشنهاد می شود مقاله “بررسی اصالت و اعتبار گواهینامه ایزو” را مطالعه نمایید. در نهایت می توانید از مشاوره رایگان ما جهت انتخاب مرجع صادر کننده گواهینامه MIS استفاده کنید.

شما برای دریافت گواهینامه MIS و انتخاب مرجع صدور گواهینامه MIS دو انتخاب دارید. یا از مراجع اصلی گواهینامه را دریافت کنید که تقریبا یک ماه تا 45 روز کاری زمان بر است. یا اینکه از مراجع خصوصی دریافت کنید که تقریبا سه الی یک هفته زمان بر است. برای انتخاب مرجع صدور شرایط سازمانی همچنین دلیل نیاز سازمان به گواهینامه MIS را بررسی کنید. ما می توانیم شما را برای انتخاب مرجع صدور راهنمایی کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button