دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

فرم درخواست

دانلود مستندات

لیست شرکت های CB در ایران

سیستم فرتاک لیست شرکت های CB در ایران

لیست شرکت های CB در ایران

لیست شرکت های CB در ایران درخواست برخی از مدیران شرکت های خدماتی یا تولیدی است که نیاز دارند گواهینامه ایزو اخذ شده توسط سازمان استاندارد ایران تایید گردد. شرکت هایی که واردات، تولید یا صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی دارند جهت اخذ مجوز واردات یا صادرات از سازمان تجهیزات پزشکی باید حتما گواهینامه ایزو را از CB مورد تایید تجهیزات پزشکی بگیرند. شرکت های واردات، تولید یا صادرات مواد غذایی و دارویی جهت اخذ مجوز از سازمان غذا دارو باید گواهینامه ISO خود را از CB مورد تایید سازمان غذا دارو بگیرند. شرکت هایی که در حوزه تولید قطعات خودرو فعال هستند نیز باید گواهی ایزو خود را از CB مورد تایید ایران خودرو یا سایپا تهیه کنند. لیست شرکت های CB در ایران چیست.

بنابراین لیست شرکت های CB در ایران توسط متقاضیانی درخواست می گردد که نیاز به اخذ گواهی ISO مورد تایید اینگونه سازمان ها باشد، دارند. اغلب CB ها خود را مورد تایید سازمان های دولتی و یا مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) معرفی می کنند ولی زمانیکه متقاضی موفق به اخذ گواهینامه ایزو می شود و ارائه می دهد با سازمان درخواست کننده متوجه می شود گواهینامه ایزو توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تایید نمی شود. لذا برای اینکه بدانید کدام CB ها توسط سازمان استاندارد ایران تایید می شود لطفا مقاله لیست شرکت های CB در ایران را مطالعه نمایید.

مقاله لیست شرکت های CB در ایران توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک تهیه و منتشر شده و متقاضیان با مطالعه مقاله فوق می توانند اطلاعات جامعی در مورد این CB ها به دست آورند. نکته مهمی که باید متقاضی توجه داشته باشد اینکه شرکت سیستم فرتاک جزو CB های مورد تایید نمی باشد بلکه به عنوان مشاور ایزو جهت ساختار سازی استاندارد ایزو می تواند به شرکت های درخواست کننده یاری برساند.

لیست شرکت های CB در ایران کدام هستند؟

لیست شرکت های CB در ایران توسط برخی از متقاضیان توسط موتور جستجوگر گوگل سرچ می گردد، متقاضیان دنبال نهاد های صادر کننده گواهینامه ایزو یی هستند که توسط سازمان استاندارد ایران تایید صلاحیت شده باشند. لذا برای اخذ گواهی ایزو از این CB ها متقاضیان درخواست لیست شرکت های CB در ایران را دارند. لیست شرکت های CB در ایران کدامند.

جهت اطلاع از لیست شرکت های CB در ایران متقاضیان باید ابتدا بدانند این CB ها توسط چه نهادی مجوز صدور گواهینامه را دریافت کرده و تایید صلاحیت شده اند. بنابراین اولین قدم جهت اطلاع از لیست CB ها اطلاع از نهاد بالادستی (مرکز ملی تایید صلاحیت ایران) است که در سر تیتر بعدی به آن پرداخته می شود. لیست شرکت های CB در ایران.

تقریبا حدود 18 شرکت توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران مجوز صدور گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کرده که به شرح ذیل می باشد.

  • شرکت مشارکتی توف نورد ایران.
  • موسسه کیفیت و انطباق کیهان پویا.
  • شرکت مرزبان کیفیت.
  • شرکت مودی اینترنشنال قشم.
  • شرکت انطباق کیفیت آسیا.
  • شرکت ارزیابان کیفیت خاور میانه.
  • شرکت ژیک سیستم.
  • شرکت آزمون و تایید کاربران سیستم های مدیریتی طلوع اورانوس وارنا.
  • شرکت پیشگامان ایده های نوین.
  • شرکت بیکران راهکار سعادت.
  • شرکت پیشگامان سامانه پایدار.
  • شرکت اس جی اس ایران لیمیتد.
  • شرکت ارزیاب مدیریت همام.
  • شرکت اریابان کیفیت ساز.
  • شرکت دانش انطباق سیستم.
  • شرکت آرین توف پاسارگاد.
  • شرکت نوین آزمون ثبات.
  • شرکت پژوهشکده سیستم های پیشرفته صنعتی.
مخفف CB (سی بی) چیست

نحوه بررسی CB های داخل ایران:

طی مطالب بالا نام 18 شرکت که توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران مجوز صدور گواهینامه را اخذ نموده مکتوب شده، منتها نکته مهم اینکه این شرکت ها سالیانه باید اقدامات لازم جهت تمدید مجوز را انجام دهند تا صلاحیت آنها برای سال بعد تایید گردد. لذا ممکن است سال آینده لیست شرکت های CB در ایران نام برده شده دچار تغییراتی شوند، بنابراین نحوه اعتبارسنجی لیست شرکت های CB در ایران از نکات حائز اهمیت می باشد که به آن پرداخته می شود. لیست شرکت های CB در ایران.

شرکت هایی که به عنوان CB درخواست مجوز از نهاد اعتبار دهنده را دارند باید بر اساس الزامات استاندارد ISO 17021 تایید صلاحیت شوند. ابتدا باید نوع Scope (زمینه فعالیت) شرکتی که به عنوان CB مجوز می گیرد مشخص شود و بر مبنای نوع فعالیت باید اقدامات لازم جهت پیاده سازی الزامات سازمان بین المللی ایزو را پیاده سازی نماید. سپس ممیز معرفی نماید و در آخر نهاد اعتبار دهنده بر اساس ایزو 17021، فعالیت و مجوز صدور گواهینامه CB را برای مدت یک سال صادر می کند.

شرکتی که به عنوان CB مجوز اخذ نموده فقط می تواند در حوزه تایید شده گواهینامه ایزو صادر نماید و چنانچه گواهینامه ایزو غیر از فعالیت تایید شده صادر نماید اصطلاحاً گواهینامه نانواکریدت می باشد. یعنی اینکه نهاد صادر کننده مجوز درج لوگو سازمان اعتبار دهنده و درج لوگو انجمن بین المللی IAF را ندارد. لذا برای انتخاب نهاد صادر کننده ایزو باید حتما نوع زمینه فعالیت CB برای صدور گواهینامه ایزو درخواستی بررسی گردد، جهت انتخاب مرجع صادر کننده گواهینامه درخواستی می توانید از مشاوره رایگان همکاران سیستم فرتاک استفاده نمایید.

نهاد اعتبار دهنده به CB در ایران کیست؟

متقاضیانی که درخواست اعلام لیست شرکت های CB در ایران را دارند عموما سوال دارند که، سازمان اعتبار دهنده به CB کجا هست و نحوه بررسی اعتبار CB چگونه است. سازمان های اعتبار دهنده در کشورهایی که توسط انجمن بین المللی IAF تایید شده اند اصطلاحا Accreditation Body (اختصارا AB) نامیده می شوند. سازمان اعتبار دهنده به CB ها معمولا سازمان استاندارد کشورهای عضو هستند یا سازمان غیر مستقل که توسط سازمان استاندارد تعریف می شود هستند.

نهاد اعتبار دهنده به CB که اصطلاحا AB نامیده می شود جزو اعضاء دائم کمیته فنی سازمان بین المللی ایزو می باشد که در زمینه تدوین متن استاندارد با سازمان ایزو همکاری لازم را انجام می دهند. فعالیت دیگر نهاد های اعتبار دهنده این است که بر اساس الزامات و آیین نامه های تعریف شده نهاد های صادر کننده گواهینامه ایزو را مشخص می کنند و مجوز صدور گواهی ایزو را برای CB ها صادر می کنند.

نهاد اعتبار دهنده به CB در ایران مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) توسط انجمن بین المللی اعتبار دهنده IAF تایید شده است. برای ورود به سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و اخذ تاییدیه لیست شرکت های CB در ایران لطفا روی کلمه لینک کلیک نمایید. مرکز ملی تایید صلاحیت ایران یک نهاد اعتبار دهنده بین المللی مستقل از سازمان استاندارد ایران است که وظیفه ممیزی و صدور مجوز برای CB ها را برعهده دارد. لذا لیست شرکت های CB در ایران توسط این مرکز مشخص شده و تمامی اطلاعات CB ها با جزئیات کامل توسط این مرکز منتشر شده است. بنابراین متقاضیان قبل از انتخاب مرجع صدور ایزو باید به نوع فعالیت و Scope نهاد صادر کننده برای صدور گواهینامه درخواستی توجه داشته باشند.

سیستم فرتاک لیست شرکت های CB در ایران
در مورد مرکز تایید صلاحیت ایران:

تاریخچه تاسیس و آغاز به کار مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) به  سال 1375 شمسی برمی گردد. نظر به ضرورت تعاملات بین المللی همچنین حفظ منافع کشور ایران در عرصه رقابت بین المللی و به موجب مصوبات 92 و 93 اجلاس شورای عالی استاندارد مسئولیت ارزیابی و تایید صلاحیت نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو به موسسه استاندارد ایران سپرده شد. موسسه استاندارد با توجه به تشخیص ضرورت و همسو شدن با سازمان های بین المللی تصمیم گرفت یک نهاد مستقل جهت ارزیابی و ارائه خدمات به نهاد های صادر کننده گواهی ایزو ایجاد نماید، در سال 1375 شمسی نظام تایید صلاحیت ایران Accreditation System Iran (IAS)   معرفی شد.

تایید صلاحیت ایران (IAS) در هفدهمین اجلاس بین المللی مشترک بین نماینده سازمان تایید صلاحیت ایران، IAF و ILAC  برابر با سال 2003 میلادی که در کشور چک اسلواکی برگزار شد، بر مبنای یاداشت تفاهم (MOU) به عضویت دائم انجمن اعتبار دهنده IAF درآمد. سپس ساختار نظام تایید صلاحیت ایران پیرو تصویب کمیسیون امور زیربنایی دولت موضوع اصل 138 قانون اساسی و آئین نامه اجرایی ماده 33 با توجه به استانداردها و ضوابط بین المللی بازنگری و اصلاح گرید. در سال 1389 شمسی نام تایید صلاحیت ایران به مرکز ملی تایید صلاحیت ایران National Accreditation Iran of Center (NACI) تغییر یافت.

بنابراین سازمان ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) جزو نهادهای اعتباربخشی شد که توسط انجمن اعتبار دهنده بین المللی IAF مورد تایید قرار گرفته و جزو لیست کشورهای مورد تایید می باشد. شرکت صادر کننده ایزو مورد تایید NACI بر اساس استاندارد ISO/IEC 17021 حسابرسی و تایید صلاحیت می شوند.

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران متولی صدور گواهینامه محصول بر مبنای استاندارد ISO/IEC 17065 همچنین نهاد صادر کننده گواهینامه کالیبراسیون آزمایشگاه بر مبنای استاندارد ISO/IEC 17025 می باشد. لیست شرکت های CB در ایران داخل سایت NACI منو خدمات مرکز، سازمان های گواهی کننده قابل مشاهده می باشد.

نحوه صدور گواهینامه ایزو توسط CB های مورد تایید ایران:

لیست شرکت های CB در ایران که حدود 18 شرکت در سال 1400 شمسی هستند با جزئیات کامل توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران منتشر شده است. متقاضی اخذ گواهینامه ایزو جهت اخذ گواهی باید یکی از این CB ها را انتخاب نماید برای دریافت گواهینامه ایزو، لذا با توجه به جزئیات تماس و آدرس های ثبتی می تواند هماهنگ نماید جهت روند دریافت گواهینامه ایزو.

سطح سخت گیری مراجع صدور با توجه به نوع اعتبارسنجی که طی سالیان کاری به دست آورده اند کاملا با هم متفاوت است، لذا متقاضیان باید بر اساس نوع فعالیت خود، استراتژی تدوین شده و اهداف سازمانی برای اخذ ایزو نهاد صادر کننده خود را مشخص نمایند. برخی از مراجع صدور ایزو که در لیست شرکت های CB در ایران ثبت شده اند سطح سخت گیری بالایی جهت ممیزی دارند و باید حتما سازمان متقاضی به صورت اصولی اقدام به پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو نماید سپس ارتباط برقرار نماید جهت ممیزی و صدور گواهینامه ایزو. همچنین هزینه تمام شده برای متقاضیان جهت دریافت گواهینامه ایزو توسط هر یک از این CB های اعلام شده متفاوت می باشد. بنابراین پیشنهاد می شود با توجه به اهداف سازمانی جهت اخذ گواهینامه ایزو نهاد صادر کننده را انتخاب نمایید، همینطور می توانید از خدمات مشاوره رایگان سیستم فرتاک برای انتخاب CB از بین لیست شرکت های CB در ایران استفاده نمایید.

نحوه صدور گواهینامه ایزو توسط CB های مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به این صورت است که، ابتدا باید شرکت متقاضی در حوزه ای که نیاز به اخذ استاندارد ایزو دارد توسط یک مشاور ایزو اقدام به پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو نماید. نکته ای که باید متقاضیان توجه داشته باشند تا از دوباره کاری اجناب کنند سطح سخت گیری نهاد صادر کننده ایزو برای صدور گواهینامه است. لذا براساس نوع سخت گیری مرجع صدور ایزو باید اقدام به پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو درخواستی نمایید.

سپس و بعد از ایجاد ساختار سازمانی و رعایت دستورالعمل ها همچنین آیین نامه های متن استاندارد تدوین شده باید درخواست ممیزی به نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو ارسال شود. در مدت زمان مشخص شده توسط مرجع صدور ممیزی انجام می شود که ممکن است با توجه به تعداد گواهینامه های درخواست شده سازمان متقاضی همینطور حجم تعداد واحدهای سازمانی بین یک یا چند روز زمان بر باشد.

چنانچه ممیز نهاد صادر کننده انطباقی نگیرد و نیاز به اجرای الزامات باشد گزارشات ممیزی برای نهاد صادر کننده ارسال می گردد و نهاد صادر کننده گواهی ایزو درخواستی مشتری را صادر می کند. گواهی نامه های ایزو صادر شده اعتباری سه ساله دارند که سازمان متقاضی باید سالیانه اقدام به ممیزی مجدد و تمدید گواهینامه نماید.

هدف-اصلی-IAF-چیست

بیشتر بخوانید:

دانلود رایگان مستندات ایزو

استعلام گواهینامه ایزو

 

برچسب ها: لیست شرکت های CB در ایران، نام CB های مورد تایید ایران، لیست شرکت های CB، نحوه استعلام لیست شرکت های CB در ایران، آدرس شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو، تلفن تماس شرکت صادر کننده ایزو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button