دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

فرم درخواست گواهینامه

CB (سی بی) چیست

CB (سی بی) چیست و CB مخفف چه کلمه است ؟ چالش متقاضیانی است که درخواست اخذ گواهینامه ISO دارند. متقاضیان اخذ گواهی ISO، HSE، IFS FOOD، HACCP، BRC، گواهینامه حلال و دیگر گواهی نامه های استاندارد مربوط به سازمان و محصول هنگامی که با مشاوران مذاکره می کنند مدام کلمه CB را از مشاوران می شنوند. حال اینکه CB (سی بی) چیست  CB مخفف چیست و چه CB هایی جهت اخذ گواهی نامه معتبر هستند.

مقاله فوق توسط شرکت مهندسین هوداک سیستم فرتاک جهت اطلاع متقاضی از نام مرجع صدور گواهینامه استاندارد و جواب پرسش CB (سی بی) چیست؟  تدوین و بارگزاری شده. لذا با مطالعه مقاله CB (سی بی) چیست متقاضی اطلاعات کاملی در مورد نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو همچنین اعتبار نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو به دست می آورد.

چنانچه در مورد مرجع صادر کننده و هزینه اخذ گواهینامه ISO، HSE یا گواهی استاندارد سوال دارید با شرکت ارتباط برقرار نمایید.

CB (سی بی) چیست و مخفف چه کلمه ای است ؟

متقاضیان اخذ گواهینامه ISO، HSE، IFS FOOD، HACCP، BRC، گواهینامه حلال و دیگر گواهی نامه های استاندارد مربوط به سازمان و محصول هنگامی که توسط مشاور ایزو پرزنت می شوند مدام کلمه CB را به گوش می شنوند. بنابراین اغلب برایشان سوال پیش می آید که CB (سی بی) چیست و یا CB مخفف چه کلمه ای است.

Certification Body (سرتیفیکیشن بادی) اختصارا توسط مشاوران ایزو یا نهاد های صادر کننده ایزو CB نامیده می شود. CB در لفظ فارسی به معنای بدنه صدور گواهی نام برده می شود، بنابراین در جواب اینکه  CB (سی بی) چیست ؟ CB همان نهاد صادر کننده گواهینامه استاندارد می باشد.

CB هایی که در ایران گواهینامه ISO یا گواهینامه استاندارد صادر می کنند شرایط احراز صلاحیت (اعتباری) متفاوتی دارند. لذا هزینه اعلام شده توسط نهادهای صادرکننده جهت صدور گواهینامه ایزو متفاوت می باشد که چالش اغلب متقاضیان است. در این متن مشخص شد CB (سی بی) چیست، طی مطالب پایین پرداخته می شود که سطح اعتباری CB ها چگونه سنجیده می شود و چطور باید متوجه بشیم کدام CB اعتبار بین المللی دارد.

اعتبار سنجی CB:

مهمترین دغدغه متقاضی اخذ گواهینامه ایزو اعتبار گواهی نامه ایزو دریافت شده می باشد. اغلب متقاضیان احساس می کنند چنانچه گواهینامه در سایتی به زبان خارجی استعلام شود، گواهینامه فوق معتبر می باشد. در مقاله CB (سی بی) چیست، سعی شده ابتدا به کلمه اختصاری CB پرداخته شود سپس اعتبار CB ها به چالش کشیده می شود.

با توجه به عدم نظارت صحیح سازمان استاندارد همینطور نهاد اعتبار دهنده مرکز ملی تایید صلاحیت ایران  (NACI) به عنوان متولی اعتبار دهنده به CB ها در ایران، CB های بیشماری تحت عناوین مختلف گواهینامه ایزو صادر می کنند. اغلب این CB ها عنوان می کنند گواهینامه ایزو صادر شده توسط خودشان اعتبار بین المللی داشته و سعی در نقض کردن دیگر CB ها دارند.

CB ها به عنوان نهاد صادر کننده گواهینامه باید توسط یک سازمان بالادستی که عموما سازمان مستقلی است اعتبار سنجی می شوند. نهاد اعتبار دهنده به CB به نام Accreditation Body که اختصارا AB توسط مشاوران نامیده می شود، معرفی می شود. AB ها باید حتما توسط انجمن اعتبار دهنده IAF معرفی شوند و در سایت IAF قابل استعلام باشند. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در مورد AB ها و IAF به لینک های سمت راست مقاله مراجعه نمایید.

CB های معتبر چگونه شناسایی می شوند ؟

CB ها اعتبار خود را از سازمان اعتبار دهنده دریافت می کنند، CB (سی بی) چیست چالش متقاضی بوده که مشخص شد CB نهاد صادر کننده گواهی استاندارد نامیده می شود و CB ها توسط یک سازمان مستقل از بدنه دولت به نام AB اعتبار سنجی می شود. بنابراین برای اعتبار سنجی CB باید توجه شود که CB بایستی توسط یک AB معتبر معرفی شده باشد.

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) AB کشور ایران می باشد که توسط انجمن اعتبار دهنده IAF معرفی شده است. چنانچه وارد سایت NACI شوید و در منو معرفی مراکز همکار نام شرکت هایی را ملاحضه می کنید که به عنوان CB مورد تایید NACI جهت صدور گواهینامه ایزو معرفی شده اند. لذا نهادهای معتبری که توسط NACI معرفی می شوند گواهینامه ایزو اصل یا معتبر صادر می کنند.

برخی از CB های خارجی با برندهای مختلف در ایران جهت صدور گواهینامه ایزو فعالیت می کنند که اغلب فیک یا تقلبی هستند، لذا برای استعلام از نحوه اعتبار اینگونه از CB ها حتما توسط سایت IAF یا سازمان اعتبار دهنده استعلام گرفته شود، یا اینکه با ما در ارتباط باشید.

CB های فیک چگونه شناخته می شوند ؟

CB (سی بی) چیست ؟ CB نام نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو است، نکته مهم اینکه تمام CB هایی که در ایران اقدام به صدور گواهینامه ایزو می کنند معتبر نیستند. عموما CB های بیشماری در ایران گواهینامه ISO صادر می کنند و تماما اعلام می کنند گواهینامه اصل یا معتبر صادر می کنند. لذا نکته مهم این هست که بدانیم CB تحت اعتبار چه سازمان اعتباردهنده ای اقدام به صدور گواهینامه می کند.

برندهای بیشماری تحت عناوینی همانند ASCB، ایران کانادا، انگلیس یا آلمان در ایران به وجود آمده که گواهی نامه ایزو صادر می کنند. تعداد این برندها یا موسسات داخل ایران بیشمار و هر یکی دیگری را نقد و اعلام می کند گواهینامه ایزو معتبر را این مرجع صادر می کند. مهمترین نکته برای شناسایی CB فیک توجه به علامت ها و لوگوهایی است که باید در گواهینامه درج شده باشد.

چنانچه لوگو IAF و لوگو نهاد اعتبار دهنده به CB در گواهی نامه درج نشده باشد، اصطلاحا گواهینامه ایزو صادر شده فیک می باشد.

جهت اطلاع از CB های معتبر و CB های فیک با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانیم:

اخذ گواهینامه ISO فوری

گواهینامه معتبر را ارزان بگیرید

 

برچسب ها: CB (سی بی) چیست، اعتبار CB ها چگونه مشخص می شود، اخذ گواهینامه ایزو از CB معتبر، هزینه اخذ گواهینامه ایزو از CB معتبر، CB مخفف چیست

 

2 دیدگاه دربارهٔ «CB (سی بی) چیست»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button