مطالب مربوط به SFBB

استاندارد مواد غذایی

گواهینامه استاندارد ISO

فرم درخواست گواهینامه

مقالات مرتبط

نمونه گواهینامه

اخذ گواهینامه SFBB، استاندارد غذای ایمن

اخذ گواهینامه SFBB توسط رستوران ها، کترینگ ها و فست فودها درخواست می شود. استاندارد SFBB روش های کسب کار بهتر با غذای ایمن را مکتوب می کند.

استاندارد SFBB راهنمای جدید برای کمک به کسب‌وکارهای مواد غذایی طراحی شده است تا برداشت‌ها و فراخوان‌های ایمنی مواد غذایی را با سهولت و اثربخشی بیشتر به ثمر بنشیند.

ابتدا اطلاعات کامل و جامعی در مورد استاندارد SFBB در اختیار شما می گذاریم.

چه کسانی یا چه کسب و کارهایی می توانند اقدام به اخذ گواهینامه SFBB نمایند؟ ما شما را راهنمایی می کنیم.

مزایای اخذ گواهینامه SFBB چیست؟

و اینکه چه مراجعی در ایران گواهینامه SFBB را صادر می کنند.

با ما همراه شوید تا به جواب تمامی سوال های خود برسید.

استاندارد SFBB، غذای ایمن همراه با کسب و کار بهتر:

 Safer Food Better Business مخفف استاندارد SFBB یعنی کسب و کار بهتر غذای ایمن می باشد.

Safer Food Better Business (SFBB) یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی است که توسط آژانس استانداردهای غذایی معرفی شده است، این سیستم کاربردی و نوآورانه است. این طراحی شده است تا کاغذبازی های بیش از حد را حذف کند، استفاده از آن آسان باشد و تجارت مواد غذایی را قادر سازد تا با الزامات قانونی مطابقت داشته باشند.

استاندارد SFBB سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی است که توسط آژانس استانداردهای غذایی در سال 2006 و در کشور انگلستان معرفی شده است.

اخذ گواهینامه SFBB می تواند به رستوران ها، کترینگ ها، کافه ها ویا فروشگاه های مواد غذایی کمک کند تا با الزامات کسب و کار بهتر همراه با غذای ایمن، خود را همسو کنند.

پیاده سازی و مستند سازی استاندارد SFBB ممکن است برای همه ی مشاغل غذایی الزامی نباشد ولی به طور کلی کسب و کارهایی که با مواد غذایی درگیر هستند می توانند از بخش هایی از این استاندارد استفاده کنند.

قانون همه مشاغل مواد غذایی را ملزم می کند که یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی مستند داشته باشند که خطرات را شناسایی کرده و کنترل هایی را ایجاد کند. آژانس استانداردهای غذایی بسته SFBB را برای کمک به کسب و کارهای کوچک مواد غذایی ایجاد کرده است تا از این الزام پیروی کنند.

کسب و کارهای یاد شده می توانند استاندارد ایزو 22000 را در مجموعه خود پیاده سازی کنند و همراه با اخذ گواهینامه ایزو 22000 به سمت اخذ گواهینامه SFBB حرکت نمایند.

مستندات پیاده سازی استاندارد SFBB:

شاید شما نیاز داشته باشید برای رونق به کسب و کار خود بدانید اخذ گواهینامه SFBB نیاز به چه مدارک و مستنداتی دارد.

الزامات و مستندات مربوط به استاندارد SFBB همسو با الزامات استاندارد HACCP و سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 توسط آژانس استاندارد غذایی تدوین شده است.

بنابراین شما برای پیاده سازی الزامات SFBB نیاز به بخشی از دستورالعمل ها و روش های اجرایی استاندارد HACCP و ایزو 9001 دارید.

شما باید برای پیاده سازی الزامات استاندارد SFBB و اخذ گواهینامه SFBB مقررات مربوط به کنترل ایمنی مواد غذایی خود را ارزیابی کنید و سپس اقدام به مستند کردن این اسناد نمایید.

نظارت لازم روی مستندات را انجام دهید تا از صحت اجرای مستندات SFBB اطمینان حاصل نمایید. مستندات شما بستگی به نوع غذایی که تهیه می کنید، محل کاری شما و ریسک های ناشی از کسب و کار شما دارد.

شما برای پیاده سازی الزامات SFBB نیاز به یک برگه دارید که باید چهار اصل مهم برای کنترل ریسک های بالقوه شما در آن مشخص شده باشد. 4 نکته اساسی برای ریسک های بالقوه در هر کسب و کار کترینگ و رستوران متمرکز است، که به شرح زیر می باشد.

  • خذف آلودگی و برطرف کردن آلودگی از محل کاری شما.
  • تمیز کاری و شستشوی مدام محل کاری شما.
  • منجمد کردن اصولی مواد غذایی به طوری که ارزش غذایی آنها حفظ گردد.
  • محل پخت و پز مواد غذایی که باید تمیز و ایمن باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده بخشی از الزامات پیاده سازی استاندارد SFBB مربوط به مستند کردن سیستم کاری شما است که، سیستم مدیریت کیفیت متناسب با ریسک های کاری شما در کترینگ یا رستوران ها را اعلام می کند.

مستندات استاندارد  SFBB به پنج بخش شامل تعدادی برگه اطلاعاتی به نام “روش های ایمن” تقسیم می شود.

ما برای شما مثالی در مورد روش های ایمن میزنیم. روش های ایمن شامل دستورالعمل های مربوط به “پخت ایمن غذا” و “گرم کردن مجدد غذا”  است.

بیشتر بخوانیم: سیستم مدیریت کیفیت چیست؟

5 روش بسته استاندارد SFBB چیست؟

به عنوان یک تجارت مواد غذایی، شما و کارکنان سازمان شما باید بهداشت شخصی خوبی داشته باشند. این برگه اطلاعات به شما مستنداتی ارائه می دهد که چگونه مطمئن شوید هم کارکنان و هم غذایی که سرو می کنید سالم هستند.

بسته های غذای ایمن، کسب و کار بهتر (SFBB) شامل اطلاعاتی در مورد زیر است:

  • آلودگی متقابل.
  • تمیز کردن.
  • سرد کردن یا منجمد کردن مواد غذایی.
  • پخت و پز.
  • مدیریت.

بسته استاندارد SFBB به شما کمک می کند تا:

  • رعایت مقررات بهداشت مواد غذایی را در مجموعه خود ایجاد نمایید.
  • نشان دهید که برای درست کردن غذا چه کاری انجام می دهید.
  • آموزش به کارکنان در مورد بهداشت و ایمنی غذا را دنبال می کنید.
  • از شهرت کسب و کار خود محافظت می کنید.
  • کسب و کار خود را بهبود می بخشید.
  • نمره رتبه بندی بهداشت غذایی خود را بهبود می بخشید.
گواهینامه SFBB
مزایای اخذ گواهینامه SFBB چیست؟

قوانین جدید بهداشت مواد غذایی در ژانویه 2006 در بریتانیا به اجرا در آمد که بر تمام مشاغل مواد غذایی منجمله خرده فروشان تأثیر گذاشت.

غذای ایمن تر، کسب و کار بهتر (SFBB) یک رویکرد ابتکاری و عملی برای مدیریت ایمنی مواد غذایی است. این توسط FSA (آژانس ایمنی مواد غذایی دولت انگلستان) برای کمک به مشاغل کوچک مانند رستوران ها، کافه ها و غذای آماده برای ایجاد رویه های مدیریت ایمنی مواد غذایی و رعایت مقررات بهداشت مواد غذایی ایجاد شده است.

این مدل بر اساس اصول HACCP (نقاط کنترل بحرانی تجزیه و تحلیل خطر) است، اما برای حذف بسیاری از اصطلاحات ساده شده است.

مزایای اخذ گواهینامه SFBB به شرح زیر است:

  • شما می توانید با اخذ گواهینامه SFBB تضمین کنید الزامات ایمنی غذا را رعایت می کنید.
  • استاندارد SFBB برای حذف اصلاحات تخصصی در اصول HACCP طراحی شده برای کترینگ ها و می تواند به راحتی در کسب و کار شما پیاده سازی شود.
  • گواهینامه SFBB توسط شرکت های غذایی در سراسر انگلستان به رسمیت شناخته می شود و می تواند توسط شما در این کشورها مورد استفاده قرار گیرد.
  • اخذ گواهینامه SFBB این اطمینان را به ممیز بهداشت می دهد که شما در مسیر فراهم کردن غذای ایمنی حرکت می کنید و می تواند بازدید توسط ممیز بهداشت را برای شما کمتر کند.
  • با اخذ گواهینامه SFBB شما می توانید خود را به عنوان برند ایمنی غذا بین المللی کنید و برند خود را تجاری سازید.

بسته های پیاده سازی الزامات استاندارد SFBB توسط ما و در سایت به رایگان گذاشته شده که شما می توانید اقدام به دانلود رایگان مستندات SFBB نمایید.

جهت پیاده سازی و آموزش برای استاندارد SFBB شما می توانید از همکاران فنی ما استفاده کنید و سپس اقدام به اخذ گواهینامه SFBB نمایید.

sfbb
مرجع صدور گواهینامه SFBB:

به طور کلی مرجعی که گواهینامه SFBB را در ایران صادر کند وجود ندارد. به طور شفاف باید به این موضوع اشاره کرد که اغلب گواهینامه های SFBB که در ایران صادر شده اند، توسط مراجعی است که خود ایرانی ها به وجود آورده اند.

مثلاً، مرجع صدور یه برند و سایت در گوگل ایجاد می کند، گواهینامه را صادر می کند و گواهینامه با کد رجیستری که دارد در سایتی که خودش ایجاد کرده و به شما معرفی می کند، استعلام می شود.

بنابراین بهترین راه این است که شما مستندات و الزامات استاندارد SFBB را در مجموعه خود پیاده سازی نمایید.

اگر برای برندساتزی یا تجاری سازی کسب و کار خود نیاز به گواهینامه SFBB دارید، ما می توانیم شما را راهنمایی کنیم.

جهت اخذ گواهینامه SFBB و پیاده سازی الزامات SFBB با هوداک سیستم فرتاک ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button