دسته ها

آخرین مطالب

رتبه انفورماتیک

مقالات مرتبط

رتبه انفورماتیک چیست؟ – 3 عامل تاثیرگذار رتبه انفورماتیک

رتبه انفورماتیک چیست؟ رتبه انفورماتیک احراز صلاحیت فنی و مالی شرکت های فعال در حوزه ارائه خدمات فناوری، IT، سخت افزار، نرم افزار، ارتباطات و کامپیوتری است که توسط سازمان برنامه و بودجه براساس مدارک و مستندات ارائه شده انجام می گردد. شرکت ها و سازمان های فعال در حوزه فروش و ارائه خدمات مرتبط می توانند از طریق ساجات اقدام به اخذ گواهینامه رتبه بندی انفورماتیک نمایند.

رتبه انفورماتیک چیست؟ - 3 عامل تاثیرگذار در تعیین رتبه انفورماتیک

گواهی رتبه بندی انفورماتیک یکی از مهمترین اسناد کسب و کارهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات است که برای حضور در مناقصات به آن نیاز دارند. بنابراین ممکن است شما برای دریافت گواهینامه رتبه انفورماتیک چالش ها و دغدغه هایی داشته باشید که ما سعی میکنیم به آن بپردازیم.

این مقاله توسط تیم فنی رتبه های ساجات شرکت هوداک سیستم فرتاک تهیه شده و هدف از ایجاد این مقاله ارائه اطلاعات فنی به متقاضیان اخذ رتبه انفورماتیک است. لذا تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید و نظرات خود را بیان کنید.

رتبه انفورماتیک چیست و چرا مهم است؟

گواهینامه رتبه انفورماتیک احراز صلاحیت فنی و مالی کسب وکارهای فعال در حوزه های مختلف خدمات فناوری اطلاعات همانند سخت افزار، تولید نرم افزار، فروش قطعات IT و کامپیوتر، نصب، تجهیز و پشتیبانی، ارتباطات و شبکه است. رتبه بندی شرکت ها توسط ساجات تحت نظارت شورای عالی انفورماتیک براساس مدارک و مستندات ارسالی و بارگزاری شده در سایت انجام می شود.

شرکت های مذکور جهت ورود به مناقصات نیاز به اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک دارند. گواهینامه رتبه بندی انفورماتیک 2 سال اعتبار دارد و سازمان های اخذ کننده گواهی رتبه بندی انفورماتیک پس از یک سال می توانند اقدام به ارتقاء رتبه اخذ شده نمایند. رتبه بندی شرکت های انفورماتیکی توسط سازمان برنامه و بودجه بین 7 الی 1 می باشد.

رتبه 1 انفورماتیک بهترین رتبه اخذ شده و رتبه 7 انفورماتیک کمترین میزان رتبه اخذ شده توسط کسب وکارها می باشد. ممکن است یک کسب وکار در چند شاخه مختلف توسط ساجات رتبه بندی شود. لذا شاخه های کاری که کسب وکارها می توانند اقدام به اخذ رتبه انفورماتیک نمایند به شرح زیر است:

تمدید فوری رتبه انفورماتیک

رتبه انفورماتیک در شاخه سخت افزار

  1. ارائه و پشتیبانی سخت افزار Male frame
  2. تولید و ارائه خدمات راه های غیر Male frame
  3. تولید و ارائه دستگاه های جانبی
  4. تولید و ارائه قطعات و ملزومات

رتبه انفورماتیک در شاخه نرم افزار

  1. ارائه و پشتیبانی نرم افزارهای پایه سیستم و ابزار

رتبه بندی انفورماتیک در شاخه انتقال اطلاعات

  1. خدمات شبکه های اطلاع رسانی Providers
  2. شبکه داده های را یانه ای و مخابراتی
  3. امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات

رتبه بندی انفورماتیک در شاخه مشاوره

  1. مشاوره و نظارت بر اجرای طرح های انفورماتیک ، فناوری اطلاعات و ارتباطات

گواهی رتبه بندی انفورماتیک در شاخه ارائه خدمات

  1. خدمات پشتیبانی
  2. آموزش و پژوهش
  3. سیستم های اتوماسیون صنعتی
  4. سیستم های ویژه، و
  5. سایر

البته شاخه های ذکر شده در بالا جهت رتبه بندی انفورماتیک می توانند به ریز تعریف شوند که جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

اخذ گواهی نامه رتبه انفورماتیک مهم است به دلیل اینکه:

  • مهمترین مدرک کاری کسب وکارها جهت ورود به مناقصات
  • اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار
  • اخذ گواهینامه افتا
  • اعتماد کارفرمایان به حوزه کسب وکار شما
  • کسب درآمد بیشتر
اخذ فوری رتبه انفورماتیک

عوامل تاثیرگذار در تعیین رتبه بندی انفورماتیک چیست؟

3 عامل مهم و تاثیرگذار برای رتبه بندی انفورماتیک شامل:

  1. حوزه فعالیت ثبت شده در اساسنامه
  2. مدرک تحصیلی مدیرعامل و کارشناسان امتیاز آور
  3. مدارک مالی و اظهارنامه مالیاتی شرکت ها

کسب و کارها برای رتبه بندی نیاز دارند هر 3 عامل تاثیرگذار در تعیین رتبه بندی را داشته باشند و چنانچه هر یک را نداشته باشند صدور گواهینامه رتبه انفورماتیک توسط ساجات امکان پذیر نیست. در مورد 3 عامل تاثیرگذار جهت تعیین رتبه انفورماتیک بیشتر بدانید.

حوزه فعالیت ثبت شده در اساسنامه

ممکن است شما در اساسنامه ثبتی شرکت خود هر موضوعی همانند خرید و فروش، نصب دوربین مدار بسته، برنامه نویسی، سخت افزار، حضور در مناقصات یا هر موضوع دیگری را مکتوب کرده باشید. اما برای اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک ممکن است موضوع فعالیت شما توسط کارشناسان ساجات رد یا نیاز به تصحیح داشته باشد.

دقت کنید که شما براساس مدارک و مستنداتی که ارائه می دهید می توانید برای شاخه های اعلام شده در بالا رتبه بندی شوید. بنابراین اگر مدارک یا قرارداد مربوط به تولید نرم افزار را نداشته باشید یا کارشناس امتیاز آور با مدرک تحصیلی برنامه نویسی نتوانید معرفی کنید، نمی توانید در شاخه برنامه نویسی احراز صلاحیت شوید. پس باید حوزه ثبت شده در اساسنامه مربوط به برنامه نویسی را حذف یا اصلاح کنید.

مدرک تحصیلی مدیرعامل و کارشناس معرفی شده

دومین عامل مهم برای رتبه بندی شرکت های انفورماتیکی مدرک تحصیلی مدیرعامل و کارشناسان معرفی شده است. برخی از متقاضیان رتبه انفورماتیک سوال دارند مدرک تحصیلی مدیرعامل چه باید باشد؟ پس با دقت مطالعه کنید.

مدرک تحصیلی مدیرعامل برای اخذ رتبه بندی انفورماتیک می تواند دیپلم باشد به شرط آنکه 10 سال سابقه فعالیت در حوزه های نامبرده شده داشته باشد. دقت کنید که سابقه کاری باید مستمر و به عنوان مدیرعامل یا کارشناس فنی باشد. مدرک تحصیلی مدیرعامل جهت ثبت درخواست رتبه بندی انفورماتیک می تواند فوق دیپلم باشد به شرط آنکه مرتبط باشد و 6 سال سابقه کاری مرتبط داشته باشد.

اما در بهترین حالت بهتر است مدرک تحصیلی مدیرعامل جهت اخذ رتبه انفورماتیک لیسانس (کارشناسی) باشد و مدرک تحصیلی مرتبط هم باشد. در این صورت می تواند با حداقل 3 ماه سابقه کاری اقدام به دریافت رتبه انفورماتیک نماید.

مدرک تحصیلی کارشناسان جهت اخذ رتبه بندی انفورماتیک باید حتما کارشناسی و مرتبط هم باشد. مثلاً اگر شما درخواست رتبه انفورماتیک در شاخه برنامه نویسی دارید، پیشنهاد می شود کارشناسانی را معرفی کنید با مدرک تحصیلی کارشناس برنامه نویسی نرم افزار و در لیست بیمه هم به عنوان کارشناس نرم افزار برای آنها بیمه رد کنید.

مدارک مالی شرکت

مدارک مالی شرکت های متقاضی اخذ رتبه بندی انفورماتیک سومین عامل مهم برای احراز صلاحیت کسب وکارها جهت صدور گواهینامه انفورماتیک میباشد. مدارک مالی شامل:

  • اظهارنامه مالیاتی سال آخر
  • لیست بیمه شرکت
  • فیش پرداخت حقوق کارکنان
  • پرداخت لیست بیمه شرکت

3 عامل تعیین کننده جهت اخذ رتبه انفورماتیک توضیح داده شد. دقت کنید که شرکت ها برای اولین بار نیاز به قرارداد فعال ندارند و درصورت داشتن سه آیتم توضیح داده شده می توانند اقدام به رتبه بندی انفورماتیک نمایند. مدارک و مستندات امربوط به اخذ رتبه انفورماتیک طی مقاله های قبلی مکتوب شده است. لطفاً جهت اطلاع از مدارک مربوط به رتبه انفورماتیک اینجا کلیک کنید.

جهت اخذ انواع گواهینامه های معتبر ملی و بین المللی ایزو می توانید از طریق WhatsApp  با ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان با متخصصین مرکز مشاوره هوداک سیستم فرتاک بهرمند شوید.

سوالات متداول

گواهینامه رتبه بندی انفورماتیک احراز صلاحیت فنی و مالی کسب وکارهای فعال در حوزه های مختلف خدمات فناوری اطلاعات همانند سخت افزار، تولید نرم افزار، فروش قطعات IT و کامپیوتر، نصب، تجهیز و پشتیبانی، ارتباطات و شبکه است. رتبه بندی شرکت ها توسط ساجات تحت نظارت شورای عالی انفورماتیک براساس مدارک و مستندات ارسالی و بارگزاری شده در سایت انجام می شود.

3 عامل مهم و تاثیرگذار برای رتبه بندی انفورماتیک شامل:

  1. حوزه فعالیت ثبت شده در اساسنامه
  2. مدرک تحصیلی مدیرعامل و کارشناسان امتیاز آور
  3. مدارک مالی و اظهارنامه مالیاتی شرکت ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button