رتبه انفورماتیک

مقالات مرتبط

مراحل اخذ رتبه انفورماتیک

مراحل اخذ رتبه انفورماتیک جزو سوالات پرتکرار شرکت هایی است که در حوزه پشتیبانی شبکه، ارائه و پشتبانی سخت افزار، تولید و ارائه نرم افزار، تولید و ارائه دستگاه های کامپیوتر، تولید و ارائه قطعات کامپیوتر، خدمات شبکه و سرور، ارائه خدمات رایانه ای و مخابراتی، دوربین مدارد بسته، امنیت اطلاعات، مشاوره و نظارت بر اجرای طرح های انفورماتیک و فناوری اطلاعات، آموزش و پژوهش و سیستم های اتوماسیون صنعتی فعالیت دارند.

شرکت های پیمانکاری که در حوزه های نام برده شده فعالیت می کنند جهت حضور در مناقصات نیاز به اخذ و ارائه گواهینامه انفورماتیک از شورای عالی انفورماتیک دارند که دنبال مراحل اخذ رتبه انفورماتیک می باشند. لذا برای اطلاع از مراحل اخذ رتبه انفورماتیک به ادامه مقاله توجه فرمایید.

مقاله مراحل اخذ رتبه انفورماتیک توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک تدوین و مکتوب گشته که متقاضیان با مطالعه دقیق مقاله اطلاعات جامعی در مورد مدارک لازم جهت اخذ رتبه انفورماتیک، نهاد صادر کننده رتبه انفورماتیک، نحوه امتیاز دهی جهت اخذ رتبه انفورماتیک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک توضیحاتی مکتوب شده، لذا تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

مراحل اخذ رتبه انفورماتیک چگونه است؟

مراحل اخذ رتبه انفورماتیک چالش جدی شرکت های پیمانکاری است که در حوزه IT و مخابراتی فعالیت می کنند و الزام هستند به اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک تا بتوانند در مناقصات و مزایده ها شرکت نمایند. لذا توسط مقاله مراحل اخذ رتبه انفورماتیک به شرایط کلی شرکت ها برای اخذ این گواهینامه پرداخته می شود.

اولین موضوعی که برای شرکت های پیمانکاری مهم است تا بتوانند اقدام به اخذ رتبه انفورماتیک نمایند موضوع فعالیت ذکر شده در اساسنامه شرکت است. معمول شرکت ها برای اینکه بتوانند در تمامی حوزه های پیمانکاری ورود نمایند موضوع اساسنامه خود را به صورت کلی مکتوب می کنند منتها برای اخذ رتبه انفورماتیک باید زمینه فعالیت اعلام شده در اساسنامه شرکت مرتبط با حوزه فعالیت آن ها باشد. بنابراین مهمترین مرحله برای اخذ رتبه تایید زمینه فعالیت اعلام شده توسط کارشناس سازمان برنامه و بوجه می باشد.

قدم بعدی مراحل اخذ رتبه انفورماتیک پس از تایید حوزه فعالیت شرکت ارسال مدارک اعلام شده جهت احراز صلاحیت شرکت انفورماتیکی می باشد. پیمانکار موظف است مدارک مثبتی برای سازمان برنامه و بودجه ارسال نماید تا بتواند صلاحیت انجام کار پیمانکاری خود را احراز نماید. در مورد مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری شرکت های انفورماتیک لطفا به لینک های سمت راست مقاله توجه نمایید.

قدم بعدی مراحل اخذ رتبه انفورماتیک پس از بارگذاری مدارک در سامانه ساجات بررسی پرونده توسط کارشناس مربوطه می باشد سپس امتیاز شرکت برآورد و اعلام می گردد متقاضی با توجه به امتیاز محاسبه شده پایه هایی که نیاز دارد را مشخص و اعلام کند. لذا متقاضی باید با توجه به درخواست های خود به نحوی پایه های مورد نظر را انتخاب نماید که برحسب امتیاز مشخص شده بتواند اقدام به اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک نماید.

مرحله بعدی اخذ رتبه انفورماتیک تایید کارشناس و در نهایت اعلام برای ارسال مدارک به سازمان برنامه و بودجه می باشد. برای ارسال مدارک متقاضی باید کلیه مدارک فیزیکی بارگذاری شده در سامانه را در پاکت پستی گذاشته و به آدرس سازمان برنامه و بودجه پست نماید و رسید پستی را در پرونده خود بارگذاری نماید.

مرحله آخر برای صدور گواهینامه رتبه انفورماتیک تایید مدارک فیزیکی متقاضی توسط کارشناس چهارم و در نهایت صدور گواهینامه رتبه انفورماتیک می باشد. به طور کلی مراحل اخذ رتبه انفورماتیک طی چهار مرحله به صورت خلاصه توضیح داده شد و متقاضیان جهت دریافت رتبه انفورماتیک ابتدا باید نام کاربری و پسورد انتخاب نمایند سپس مدارک را بارگذاری کرده و پیگیری نمایند تا صدور گواهینامه انفورماتیک.

اخذ رتبه انفورماتیک

زمینه فعالیت شرکت های انفورماتیک:

مهمترین مراحل اخذ رتبه انفورماتیک تایید زمینه فعالیت شرکت های پیمانکاری است که درخواست اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک را دارند. شرکت های پیمانکاری که در پانزده شاخه IT فعالیت می کنند می توانند اقدام به اخذ رتبه انفورماتیک نمایند به نوعی می توان گفت رتبه بندی شرکت های انفورماتیک در پانزده شاخه زیر توسط سازمان برنامه و بودجه انجام می شود.

ارائه و پشتیبانی سخت‌افزاری Mainframe، تولید و ارائه رایانه‌های غیرMainframe، تولید و ارائه دستگاه‌های جانبی، تولید و ارائه قطعات و ملزومات، تولید وپشتیبانی نرم ‌افزارهای سفارش مشتری، ارائه و پشتیبانی بسته‌های نرم‌ افزاری و نرم افزارهای حامل محتوا، ارائه و پشتیبانی نرم ‌افزارهای پایه، سیستم و ابزارها، خدمات شبکه‌های اطلاع رسانی Providers، شبکه داده‌های رایانه ای و مخابراتی، امنیت فضای تولید وتبادل اطلاعات، مشاوره و نظارت براجرای طرح های انفورماتیکی، آموزش و پژوهش، خدمات پشتیبانی، سیستم های ویژه و در نهایت سیستم های اتوماسیون صنعتی.

برای تایید زمینه فعالیت شرکت های انفورماتیک متقاضیان باید برای برخی از این فعالیت ها مجوزهای لازم از ارگان مربوطه را داشته باشند. بنابراین زمینه فعالیت پیشنهادی برای اینکه شرکت ها بتوانند در پایه سخت افزار، پشتیبانی شبکه و ارائه خدمات اقدام به اخذ گواهینامه رتبه نمایند به شرح ذیل می باشد.

پخش و توزیع سخت افزار، کامپیوتر، لوازم جانبی، پرینتر و ماشین های اداری، انجام خدمات پشتیبانی ادارات، ارگان های دولتی و خصوصی، انجام کلیه خدمات نرم افزاری، برنامه نویسی و اتوماسیون اداری، اجرا و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، تولید و تکثیر نشریات الکترونیکی، اجرا و پشتیبانی سایت و پورتال و تجارت الکترونیک.

مدارک مدیر عامل و کارشناس امتیاز آور:

برای مراحل اخذ رتبه انفورماتیک قدم بعدی تایید صلاحیت کارشناسان امتیاز آور است لذا مدرک مدیر عامل و دونفر کارشناس امتیاز آور بررسی می شود. نکته مهمی که متقاضی باید در نظر داشته باشند اینکه دونفر کارشناس امتیاز آور باید جزو لیست بیمه باشند و حداقل سه ماه بیمه توسط شرکت متقاضی برای آن ها رد شده باشد.

مدرک تحصیلی مدیرعامل شرکت چنانچه کارشناسی باشد، مدیر عامل نیاز به سوابق اجرایی مرتبط ندارد. مدرک تحصیلی افراد امتیاز آور که تحت لیست بیمه می باشد باید مرتبط و یک نفر رشته پایه ریاضی باشد که به شرح زیر اعلام می گردد.

علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار و کلیه گرایش ها)، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی برق، فیزیک، آمار و ریاضی.

مدارک مدیرعامل و کارشناسان امتیاز آور باید توسط نهادهای آموزشی صادر شده باشد که مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات باشد و نکته بعدی اینکه مدرک کارشناسی مورد تایید است و چنانچه مدرک کارشناسی و کارشناس ارشد مرتبط باشد، شرکت متقاضی از حق امتیاز بالاتری برخوردار می شود.

مدارک شرکت برای اخذ رتبه انفورماتیک:

مهمترین مراحل اخذ رتبه انفورماتیک تایید صلاحیت مدارک شرکت متقاضی دریافت رتبه انفورماتیک در زیر شاخه های مرتبط می باشد. لذا شرکت های متقاضی برای طی کردن اصولی مراحل اخذ رتبه انفورماتیک باید مدارک درخواستی سازمان برنامه و بودجه را در سامانه ساجات بارگذاری نمایند.

مدارک بارگذاری شده باید تماما دارای مهر و امضاء و امضاء صاحبان مجاز شرکت باشد، یعنی چنانچه شرکت دو امضاء تعریف کرده باشد باید تمامی مدارک دارای دو امضاء باشد و تمامی مدارک کپی برابر اصل شده باشد.

مدارک شرکت برای بارگذاری در سامانه به شرح ذیل می باشد:

  • شناسنامه (در صورت وجود توضیحات پیوست شود)، رو و پشت کارت ملی، عکس پرسنلی، نمونه امضاء، تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت برای افراد مشمول متولد 1338 و بعد از آن برای اعضاء.
  • لیست بیمه دوسال اخیر مربوط جهت مدیرعامل و کارشناسان و لیست بیمه یک سال اخیر سایر پرسنل.
  • مدارک تحصیلی مدیرعامل شرکت و افراد امتیاز آور شرکت.
  • گواهی تجمعی بیمه تامین اجتماعی و ارائه کد رمز های افراد در سایت تامین اجتماعی ( برای افراد امتیاز آور در سه سال اخیر الزامی است).
  • کپی جدیدترین اساسنامه شرکت.
  • تصویر صورتجلسه مجمع عمومی که بیانگر 100 % صاحبان سهام باشد.
  • آخرین اظهار نامه مالیاتی سال منتهی به بررسی پرونده که به تایید سازمان امور مالیاتی رسیده باشد.
  • اجاره نامه یا سند ملکی دفتر مرکزی و شماره تماس دفتر مرکزی و شعبات و پست الکترونیک آنها.
  • برگ قطعی عملکرد مالیاتی شرکت در دوسال اخیر.
  • تعهدنامه مبنی بررعایت مقررات قید شده داخل سربرگ شرکت که باید با امضاء مدیر عامل شرکت تایید شده باشد.
  • درخواست کتبی در سربرگ شرکت برای اخذ رتبه انفورماتیک که به تایید مدیرعامل شرکت رسیده باشد.
آئین-نامه-رتبه-بندی-شرکت-های-IT
نحوه امتیاز دهی به شرکت های درخواست کننده رتبه انفورماتیک:

نحوه امتیاز دهی به شرکت های برای صدور گواهینامه صلاحیت پیمانکاری شرکت های انفورماتیکی جزو مهمترین مراحل اخذ رتبه انفورماتیک است بلحاظ اینکه، شرکت ها نیاز دارند گواهینامه صادر شده در پایه های مختلف با رتبه بالاتری دریافت کنند. بنابراین برای اینکه امتیازات شرکت متقاضی به حد نصابی برسد که بتواند در چند گروه اقدام به اخذ رتبه نماید و رتبه بالاتری دریافت کند باید به یکسری از نکات توجه فرمایید. مراحل اخذ رتبه انفورماتیک چگونه است.

جهت بالابردن امتیاز متقاضیان می توانند به دستورالعمل شورای عالی انفورماتیک مراجعه نمایند و این دستورالعمل را مطالعه کنند. داخل دستوالعمل جدول ضرایب و نوع به دست آوردن امتیاز به صورت مکتوب اعلام شده که متقاضیان به راحتی می توانند امتیاز شرکت خود را برآرود نمایند. جهت دانلود دستورالعمل شورای عالی انفورماتیک به مقاله رتبه بندی و احراز صلاحیت شرکت های انفورماتیکی مراجعه نماید یا اینکه روی کلمه لینک کلیک نمایید.

مهمترین موضوع برای بالارفتن امتیاز سود اعلام شده در اظهارنامه مالیاتی سال آخر می باشد، معمولا شرکت ها خود را زیان ده معرفی می کنند لذا برای اخذ رتبه انفورماتیک به مشکل برمی خورند و امتیاز پایینی کسب می کنند و حتی ممکن است اصلا نتوانند رتبه انفورماتیک دریافت کنند.

موضوع بعدی برای بالارفتن امتیاز اعلام و بارگذاری قراردادهای بسته شده است که هرچقدر مبلغ ریالی بالاتر باشد مسلما امتیاز بالاتری دریافت می کنید. در نهایت ارائه لیست بیمه و پرداخت حقوق همچنین مدارک کارشناسان امتیاز آور تاثیر به سزایی جهت بالارفتن امتیاز دارد. مراحل اخذ رتبه انفورماتیک چگونه است.

مراحل اخذ رتبه انفورماتیک، خلاصه مطلب:

توسط مقاله مراحل اخذ رتبه انفورماتیک سعی شد به بررسی نحوه اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک همچنین مراحل اخذ رتبه انفورماتیک پرداخته شود. سازمان صادر کننده رتبه انفورماتیک سازمان برنامه و بودجه می باشد که متقاضیان باید مدارک مثبته خود را جهت تایید صلاحیت در سامانه ساجات بارگذاری نمایند.

کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک آماده مشاوره رایگان جهت اخذ رتبه انفورماتیک یا ارتقاء رتبه همچنین تمدید رتبه انفورماتیک هستند. ضمن اینکه چنانچه متقاضی درخواست داشته باشد این امر توسط شرکت انجام شود سعی می گردد با توجه به اطلاعات فنی در سریعترین زمان ممکن اقدام شود جهت دریافت رتبه یا تمدید رتبه انفورماتیک.

برای استعلام قیمت یا مشاوره بابت مراحل اخذ رتبه انفورماتیک با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

مقالات بیشتر:

اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی

اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری

 

برچسب ها: مراحل اخذ رتبه انفورماتیک، مراحل اخذ رتبه انفورماتیک چگونه است، نحوه اخذ رتبه انفورماتیک

1 دیدگاه دربارهٔ «مراحل اخذ رتبه انفورماتیک»

  1. با سلام
    من برای یک شرکت خصوصی اطلاعات لازم را در سامانه ساجات وارد کرده ام، میخواهم با یک کارشناس مشورت کنم و مدارک توسط ایشان بررسی شود.
    هزینه کار هم توافق میشود برای من مهم است که اطلاعات مشکلی نداشته باشد.
    لطفا با من با شماره 09358452545 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button