Search

مستندات رتبه انفورماتیک

مقالات مرتبط

لینک دانلود ها

مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک

مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک سوال بسیاری از متقاضیان گرفتن رتبه انفورماتیک می باشد. رتبه انفورماتیک جزو مهمترین مدارک شرکت های حوزه فعالیت IT (کامپیوتری) جهت حضور در مناقصه می باشد. شرکت های انفورماتیکی می توانند بر مبنای نوع فعالیت ثبت شده در اساسنامه همچنین مدارک قابل ارائه یک یا چند گواهینامه رتبه انفورماتیک در زیر شاخه های مختلف دریافت کنند.

مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک توسط کابران در موتور جستجوگر گوگل سرچ می شود تا توسط اطلاعات به دست آورده متقاضی اقدام به گرفتن رتبه نماید. مقاله فوق توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک برای اطلاع متقاضیان از مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک می باشد. لذا متقاضی با مطالعه دقیق این مقاله می تواند خود اقدام به اخذ رتبه نماید.

کلیه مدارک و مستندات قابل ارائه برای گرفتن رتبه انفورماتیک طی فایل PDF انتهای مقاله قابل دانلود می باشد. بنابراین ابتدا متن مقاله مطالعه گردد تا شرایط اخذ رتبه انفورماتیک را متوجه شویذ سپس مدارک مورد نیاز برای گرفتن رتبه انفورماتیک را تکمیل و اقدام نمایید.

رتبه انفورماتیک به چه شرکت هایی تعلق می گیرد:

شرکت ها و موسسات خدمات کامپیوتری می توانند رتبه انفورماتیک بگیرند، دلیل اخذ رتبه انفورماتیک حضور در مناقصات و کسب درآمد بیشتر می باشد. شرکت هایی که در سامانه ثبت شرکت ها ثبت و اساسنامه به تایید رسیده باشد می توانند برای رتبه انفورماتیک اقدام نمایند. رتبه انفورماتیک توسط سازمان برنامه و بودجه کشور صادر می شود.

شرکت های فعال در 15 شاخه می توانند گواهینامه رتبه انفورماتیک دریافت نمایند. زیر شاخه شرکت های انفورماتیکی به شرح ذیل می باشد:

ارائه و پشتیبانی خدمات سخت افزاری، تولید و ارائه رایانه های غیر Mainfram، تولید و ارائه دستگاه های جانبی، تولید و ارائه قطعات و ملزومات، تولید و پشتیبانی نرم افزار ساخت مشتری، ارائه و پشتیبانی نرم افزر های پایه، شبکه داده رایانه و مخابراتی، امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، مشاوره و نظارت بر اجرای طرح های انفورماتیکی، آموزش و پژوهش، خدمات پشتیبانی، سیستم های ویژه، سیستم های اتوماسیون صنعتی.

شرکت ها برای دریافت رتبه انفورماتیک بین گروه 7 انفورماتیک الی گروه 1 انفورماتیک دسته بندی می شوند.

شرایط اخذ رتبه انفورماتیک چیست :

شرکت ها برای گرفتن رتبه انفورماتیک می بایست مدارک قابل استعلام و مجاز ارائه دهند. بر اساس مدارک ارائه شده و همچنین بر اساس آئین نامه شورای عالی انفورماتیک کارشناس ساجات، امتیازات شرکت متقاضی اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری در حوزه انفورماتیک را بررسی می کند. سپس چنانچه امتیازات شرکت متقاضی بالای 600 امتیاز باشد می تواند رتبه انفورماتیک اخذ نماید.

محاسبه امتیازات بر مبنای لیست بیمه، اظهار نامه مالیاتی و مدارک کارشناسان امتیاز آور همچنین سوابق بیمه مدیر عامل محاسبه می گردد. لذا چنانچه سود اظهار نامه مالیاتی که مشمول مالیات بر درآمد می شود بالاتر اعلام شده باشد و تعداد نفرات داخل لیست بیمه بالای 10 نفر باشند، شرکت متقاضی امتیاز بالایی به دست می آورد و حتی ممکن است در چند شاخه گواهینامه رتبه انفورماتیک دریافت نماید.

متقاضیان باید مدارک خود را در سامانه  ساجات به آدرس اینترنتی https://sajat.mporg.ir/ آپلود نمایند سپس پیگیر پرونده باشند تا بتوانند گواهینامه رتبه انفورماتیک دریافت نمایند.

مهمترین نکته اینکه مدیر عامل شرکت متقاضی رتبه انفورماتیک باید در لیست بیمه باشد و مدرک تحصیلی کارشناسی ارائه دهد.

اخذ فوری رتبه انفورماتیک

زمینه فعالیت جهت اخذ رتبه انفروماتیک:

مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک، زمینه فعالیت ثبت شده در موضوع اساسنامه برای اخذ رتبه انفورماتیک بسیار مهم می باشد. بنابراین زمینه فعالیت ثبتی می بایست بر مبنای موضوع ذکر شده ذیل باشد:

انجام امور انفورماتیکی شامل طراحی و تولید و ارائه پشتیبانی نرم افزارهای یارانه ای اعم از سفارش مشتری و بسته های نرم افزاری، واردات و پشتیبانی نرم افزار، فعالیت در زمینه سیستم های ویژه رایانه ای شامل اتوماسیون صنعتی و کارت های هوشمند، نظارت و مشاوره بر اجرای پروژه های انفورماتیکی، فعالیت در زمینه شبکه های رایانه ای و امنیت شبکه، اطلاع رسانی نظیر اینترنت و خرید و فروش و واردات و صادرات تجهیزات رایانه ای و دستگاه های جانبی رایانه و قطعات و ملزومات رایانه و ارائه خدمات پشتیبانی تجهیزات سخت افزاری رایانه و ارائه خدمات پشتیبانی نرم افزاری رایانه ای و آموزش و پژوهش در زمینه موضوع فعالیت شرکت می بایست مکتوب گردد.

شرکت هایی که زمینه فعالیت فوق را دارند چنانچه امتیازات بالای 1200 را بتوانند با توجه به مدارک ارائه شده به دست آورند می توانند در سه زمینه سخت افزار، نرم افزار و پشتیبانی اقدام به اخذ گواهینامه نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه انفورماتیک:

مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک همچنین شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک جزو مهمترین سوالات و پرتکرار ترین سوالات متقاضیان می باشد. لذا مدارک فیزیکی برای مورد نیاز برای صدور گواهی نامه رتبه بندی شرکت ها به شرح ذیل می باشد.

نامه درخواست رتبه بندی، برچسب آدرس، تصویر صفحات 1و 2، 10 و 15 اظهار نامه مالیاتی، لیست بیمه شرکت مورد تایید سازمان تامین اجتماعی، لیست پرداخت حقوق مورد تایید بانک، اساسنامه و مدارک ثبتی شرکت، روزنامه رسمی و روزنامه تغییرات، مدارک تحصیلی مدیر عامل، مدارک تحصیلی کارشناسان امتیاز آورو لیست قراردادهای ثبتی مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه انفورماتیک می باشد.

شرایط اخذ رتبه به این صورت است که، متقاضی باید مدارک درخواستی را در سامانه ساجات آپلود نماید و با کارشناسان ساجات ارتباط بگیرد جهت تاییدیه مدارک و پیگیری تا صدور گواهینامه رتبه شرکت های انفورماتیکی.

لیست کامل مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک طی لیست در لینک زیر قابل دانلود می باشد و مدارک کامل جهت دریافت رتبه انفورماتیک اعلام شده. لذا با مطالعه دقیق نامه در صورت داشتن شرایط و مدارک می توانید از مشاوره رایگان شرکت هوداک سیستم فرتاک استفاده نمایید.

مقالات بیشتر:

برچسب ها: مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک، مدارک لازم جهت اخذ رتبه انفورماتیک، شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک، نحوه اخذ رتبه انفورماتیک، مدت زمان اخذ رتبه انفورماتیک

 

مقالات بیشتر:

گوهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست ؟

 

 

Call Now Button