دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

اطلاعات کاربردی

استاندارد ایزو

استاندارد ایزو مربوط به طلا و جواهر

استاندارد ایزو مربوط به طلا و جواهرات

گواهینامه ایزو مربوط به طلا و جواهرات

استاندارد ایزو مربوط به طلا و جواهرات چیست؟، دریافت گواهینامه ایزو برای صنعت فلزات گرانبها چگونه است؟, گواهینامه ایزو مربوط به صلا و جواهرات چیست؟, مرجع صدور گواهینامه ایزو برای طلا و جواهرات کیست؟, هزینه صدور گواهینامه ایزو برای طلا و جواهرات چقدر است؟

کسب و کارهایی که در صنعت ساخت، خرید، فروش یا صادرات فلزات گرانبها همانند طلا، پلاتین، پالادیوم، نقره و غیره فعالیت دارند برای توسعه کسب و کار خود و ورود به بازارهای بین المللی همینطور برندینگ نیاز به دریافت گواهینامه ایزو دارند. اما صاحبان این کسب و کارها نمی دانند استاندارد ایزو مربوط به طلا و جواهرات گرانبها چیست و چگونه باید گواهینامه ایزو را دریافت کنند.

تیم فنی شرکت هوداک سیستم فرتاک توسط مقاله فوق به چالش های شما پاسخ دقیقی می دهد. شما می توانید توسط ما اقدام به دریافت گواهینامه ایزو نمایید. ما شرایط دریافت گواهینامه ایزو برای صنعت طلا و جواهرات را برای شما تسهیل می کنیم، همچنین در مدت زمان کوتاه و با کمترین هزینه گواهینامه ایزو درخواستی را برای شما دریافت می کنیم. پس با ما در “تماس” باشید تا هزینه بالایی برای گواهینامه ایزو جعلی پرداخت نکنید.

استاندارد-ایزو-مربوط-به-ساخت-فلزات-گرانبها

استاندارد ایزو مربوط به طلا و جواهرات چیست؟

سازمان بین المللی استاندارد (ISO)، توسط کمیته های فنی و اعضا اقدام به یکپارچگی استاندارد برای کسب و کارها و صنایع و انتشار متن استاندارد ایزو تدوین شده می نماید. هدف از تدوین استاندارد ایزو برابری در صنایع در سطح بین المللی می باشد. بنابراین سازمان ایزو برای فلزات گرانبها نیز استانداردهایی تدوین کرده است که به شرح زیر می باشد.

  • ISO/TC 174

     جواهرات و فلزات گرانبها.

  • ISO/DIS 5724

     تعیین طلا با خلوص بسیار بالا.

  • ISO/WD 6893-2

     طبقه بندی و ورش های آزمایش کنترل کیفیت مجموعه الماس ها.

  • ISO 8653:2016، جواهرات – اندازه حلقه – اندازه گیری و تعیین سایز

     ISO 8653:2016 روشی را برای اندازه گیری اندازه حلقه با استفاده از یک حلقه با ویژگی های تعریف شده مشخص می کند که عمدتاً در مراحل ساخت استفاده می شود و تعیین اندازه حلقه را مشخص می کند.

  • ISO 8654:2018

     تعریف طیف رنگ ها و نامگذاری. استاندارد ایزو 8654 استاندارد ایزو مربوط به طلا و جواهرات برای اجسام ساخته شده از آلیاژ طلا یا پوشش داده شده با الیاژ طلا اعمال می شود. استاندارد ISO 8654:2018 تعداد محدودی از رنگ های آیاژ طلا و روش اندازه گیری رنگ ها را مشخص می کند.

ایزو-9202-مهمترین-استاندارد-ایزو-مربوط-به-طلا-و-جواهرات
  • ISO 9202:2019، جواهرات و فلزات گرانبها – ظرافت آلیاژهای فلزات گرانبها

    ایزو 9202 مهمترین استاندارد ایزو مربوط به طلا و جواهرات است که طیفی از ظرافت آلیاژهای گرانبها را برای استفاده در زمینه جواهرات توصیف می کند. آخرین ویرایش ISO 9202 مربوط به سال 2019 میلادی است.

  • ایزو 10713، پوشش آلیاژ طلا

    استاندارد ایزو 10713 الزامات ضخامت پوشش و ظرافت طلایی پوشش را مشخص می کند. همچنین اصطلاحات رایج (به انگلیسی، فرانسوی، آلمانی) را در مورد پوشش های آلیاژ طلا تعریف می کند.

  • استاندارد ایزو جواهرات، ISO 11210:2014

    تعیین پلاتین در آلیاژهای جواهرات پلاتین، روشهای وزن سنجی پس از رسوب هگزا کلروپلاتینات آمونیوم. استاندارد ایزو 11210 یک روش وزن سنجی را برای تعیین پلاتین در آلیاژهای جواهرات پلاتین، ترجیحاً در محدوده ظرافت مندرج در ISO 9202 مشخص می کند. این آلیاژها می توانند حاوی پالادیوم، ایریدیم، رودیم، مس، کبالت، طلا، روتنیم، گالیم، کروم، ایندیم و کمتر از 5 درصد تنگستن باشند. برخی از تغییرات در جایی که پالادیوم، ایریدیوم، رودیوم، طلا یا روتنیم وجود دارد نشان داده شده است.

  • استاندارد ایزو جواهرات، ISO 11426:2021

    استاندارد ایزو 11426 یک روش کاپولاسیون (آزمایش آتش) برای تعیین طلا بر روی یک ماده همگن در نظر گرفته شده را مشخص می کند.  این روش برای اکثر انواع نمونه های طلا قابل اجرا است.  این روش همچنین به عنوان روش توصیه شده برای تعیین ظرافت در آلیاژهای جواهرات تحت پوشش ایزو 9202 در نظر گرفته شده است.

  • استاندارد ایزو مربوط به نقره، ایزو 11427

    استاندارد ایزو  “ISO 11427:2014” یک روش حجمی را برای تعیین نقره در آلیاژهای جواهرات، ترجیحاً در محدوده ظرافت مندرج در ایزو 9202 توصیف می کند. این آلیاژها ممکن است حاوی مس، روی، کادمیوم و پالادیوم باشند. به غیر از پالادیوم که باید قبل از شروع تیتراسیون رسوب داده شود، این عناصر با این روش تعیین تداخلی ندارند.

  • استاندارد ایزو مربوط به طلا سازی، ایزو 11490

    استاندارد مربوط به طلا سازی ISO 11490:2015 یک روش وزن سنجی را برای تعیین پالادیوم در آلیاژهای جواهرات پالادیوم، ترجیحاً در محدوده ظرافت مندرج در ایزو 9202 مشخص می کند. این آلیاژها ممکن است حاوی نقره، ایندیم، گالیم، مس، کبالت، نیکل، قلع و روتنیم باشند. عناصر هم‌رسوب‌شده باید با روشی مناسب تعیین و اصلاح شوند.

  • استاندارد ایزو مربوط به پلاتین، ایزو 11494

    جواهرات و فلزات گرانبها، تعیین پلاتین در آلیاژهای پلاتین به روش ICP-OES با استفاده از عنصر استاندارد داخلی توسط استاندارد ISO 11494:2019 انجام می گردد.

  • استاندارد ایزو مربوط به پلادیوم، ایزو 11495

    جواهرات و فلزات گرانبها، تعیین پالادیوم در آلیاژهای پالادیوم به روش ICP-OES با استفاده از عنصر استاندارد داخلی توسط استاندارد ایزو (ISO 11495:2019) انجام می شود.

  • استاندارد ایزو مربوط به طلا و جواهرات، ایزو 11596

    ISO 11596:2021 روشی را برای نمونه برداری از فلزات گرانبها و آلیاژهای فلزات گرانبها برای تعیین محتوای فلزات گرانبها و برای ارزیابی همگنی آنها مشخص می کند. این سند برای مواد خام، محصولات نیمه تمام و محصولات نهایی قابل استفاده است و فقط برای نمونه برداری از مواد کاملا فلزی در نظر گرفته شده است.

  • استاندارد ایزو مربوط به نقره، ایزو 13756

    استاندارد ISO 13756:2015 یک روش حجمی را برای تعیین نقره در آلیاژهای جواهرات نقره، ترجیحاً در محدوده ظرافت مندرج در ایزو 9202 مشخص می کند. این آلیاژها ممکن است حاوی مس، روی، کادمیوم و پالادیوم باشند. به غیر از پالادیوم که باید قبل از شروع تیتراسیون رسوب داده شود، این عناصر با این روش تعیین تداخلی ندارند.

  • استاندارد ایزو 15093 مربوط به تعیین طلا، پلاتین و پالادیوم با خلوص بالا

    استاندارد ISO 15093:2020 استاندارد ایزو مربوط به طلا و جواهرات است و تعیین می کند خالص بودن پلاتین، طلا و پالادیوم را با استفاده از ICP-OEC.

  • استاندارد مربوط به نقره، ایزو 15096

    استاندارد ایزو مربوط به خالص بودن معیار نقره، استاندارد ISO 15096:2020 می باشد. این سند روش تحلیلی برای تعیین نقره با محتوای اسمی و بالاتر از 999 را مشخص می کند.

استاندارد-ایزو-18323
  • استاندارد ایزو مربوط به الماس، استاندارد ایزو 18323

    اعتماد مصرف کننده به الماس استاندارد ISO 18323:2015 می باشد. ISO 18323:2015 مجموعه ای از توصیفگرهای مجاز برای صنعت الماس را مشخص می کند و به طور خاص برای درک مصرف کننده طراحی شده است. این استاندارد همچنین شامل مجموعه ای از تعاریف است که هدف آن ارائه وضوح بیشتر برای معامله گران و حفظ اعتماد مصرف کننده در صنعت الماس به عنوان یک کل است. ایزو 18323 نامگذاری را پوشش می دهد که توسط افرادی که در خرید و فروش الماس، الماس های فرآوری شده، الماس های مصنوعی، الماس های مرکب و تقلید از الماس ها استفاده می کنند، استفاده می شود.

  • استاندارد ایزو مربوط به لحیم کاری طلا و جواهرات، ایزو 22764

    ISO 22764:2020 استاندارد ایزو مربوط به طلا و جواهرات است که ظرافت لحیم کاری مورد استفاده در صنعت جواهرات گرانبها را توصیف می کند.

  • ایزو 23345

    استاندارد ISO 23345:2021 مربوط به تایید ظرافت جواهرات و فلزات گرانبها می باشد.

  • استاندارد ایزو 24016، درجه بندی و روش های آزمایش الماس

    استاندارد ISO 24016:2020  اصطلاحات، طبقه‌بندی و روش‌هایی را که برای درجه‌بندی و توصیف الماس‌های صیقلی نصب نشده بیش از 0.25 قیراط (ct) استفاده می‌شود، مشخص می‌کند.  ایزو 24016 در مورد الماس های طبیعی، سوار نشده و صیقلی اعمال می شود. برای الماس های رنگی فانتزی، الماس های مصنوعی، الماس های فرآوری شده (غیر از مواردی که در بند 7.4 مجاز است) و همچنین برای سنگ های مونتاژ شده استفاده نمی شود.

  • استاندارد ایزو مربوط به شمش طلا یک کیلو گرمی، ایزو 24018

    استاندارد ISO 24018:2020 الزامات، روش های آزمایش، بازرسی، علامت گذاری، بسته بندی، حمل و نقل، ذخیره سازی، گواهی کیفیت و اطلاعات سفارش (یا قرارداد) یک کیلوگرم شمش طلا را مشخص می کند. اخذ گواهینامه ایزو 24018 برای شمش‌های طلا ریخته ‌شده یک کیلوگرمی تولید شده برای بازارهای سرمایه‌گذاری یا بازارهای صنعتی (جواهرات، الکترونیک) قابل دریافت است.

دریافت-گواهینامه-ایزو-مربوط-به-طلا

دریافت گواهینامه ایزو مربوط به طلا:

استاندارد ایزو مربوط به طلا و جواهرات یا فلزهای گرانبها همانند الماس، نقره، پلاتین و غیره توسط سازمان بین المللی ایزو منتشر شده که لیست این استانداردها در بالا نمایش داده شده و در مورد آن اطلاعاتی مکتوب کرده ایم. ممکن است شما بخواهید برای کسب و کار خود یک یا چندتا از این استاندارد ها را دریافت کنید. برای دریافت گواهینامه ایزو مربوط به فلزات گرانبها شما باید الزامات سیستم مدیریت کیفیت، استاندارد ایزو 9001 را نیز در مجموعه خود پیاده سازی کرده باشید و گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کنید.

برای اخذ گواهینامه ایزو 9001 پیشنهاد می شود مقاله “فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001 چگونه است” را مطالعه بفرمایید. چنانچه برندینگ مجموعه برای شما مهم است می توانید گواهینامه ایزو 10668 مربوط به ارزش گذاری برند را نیز دریافت کنید.

شما برای دریافت گواهینامه ایزو می توانید اقدام به پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو نمایید. برای اطلاع از نحوی پیاده سازی استاندارد ایزو مقاله “نحوه پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو چگونه است” را مطالعه بفرمایید.

اما برای دریافت گواهینامه ایزو مربوط به استاندارد ایزو کسب و کارهای فلزات گرانبها پس از انتخاب استاندارد ایزو مربوطه باید مرجع صدور گواهینامه ایزو را مشخص کنید. شرکت های بیشماری در نقاط ایران همانند تهران، مشهد، سمنان، اهواز، شیراز، اصفهان و غیره اقدام به صدور گواهینامه ایزو می کنند. تمامی شرکت ها ادعا می کنند گواهینامه ایزو اصلی با کد استعلام بین المللی صادر می کنند. هر شرکتی برای صدور گواهینامه ایزو قیمت متفاوتی اعلام می کند.

قیمت های اعلام شده مختلف برای صدور ایزو ممکن است شما را سردرگم کند که از کجا گواهینامه ایزو بگیرید، ما می توانیم گواهینامه ایزو درخواستی را با کمترین هزینه برای شما دریافت کنیم. اما چرا بازده قیمت ها برای صدور گواهینامه ایزو متفاوت است؟

هزینه-صدور-گواهینامه-ایزو-برای-فلزات-گرانبها-و-طلا
چرا هر شرکتی برای صدور ایزو قیمت متفاوتی اعلام می کند؟

سطح اعتباری مرجع صدور گواهینامه ایزو باعث تفاوت هزینه صدور گواهینامه ایزو می شود. اختلاف هزینه برای دریافت گواهینامه ایزو بین شرکت های صادر کننده ایزو مشهود است. این اختلاف قیمت باعث سردرگمی متقاضی اخذ ایزو می شود و از خود سوال می پرسد، چرا قیمت صدور گواهی ISO بین شرکت های مختلف متفاوت است.

برای پرسش به این سوال باید چند موضوع را بررسی کنیم که در این مقاله به موضوعات مهم می پردازیم.

  1. سطح اختلاف اعتبار مرجع صدور گواهی نامه ایزو

دو نوع مرجع صادرکننده ایزو در ایران فعالیت می کنند. دسته اول که سطح اعتبار خیلی بالایی دارند و به نوعی گواهینامه ایزو صادر شده اعتبار بین المللی دارد، مراجعی هستند که تحت اعتبار انجمن IAF فعالیت می کنند. مرجع صدور ایزو بین المللی باید حتماً توسط انجمن اعتباربخشی IAF تایید شود و فقط گواهینامه ایزو صادر شده توسط این شرکت ها دارای اعتبار بین المللی است.

دسته دوم نهادهای صادرکننده گواهینامه ایزو، مراجعی هستند که به صورت خصوصی و تحت اعتبار ASCB یا IAFCB ثبت شده اند. عموماً به شما اعلام می شود گواهینامه ایزو تحت اعتبار کشور انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا یا دیگر کشورها دریافت می کنید. این گواهینامه ها دارای اعتبار بین المللی نیستند و سطح اعتباری آنها صرفاً در ایران و کشورهای اطراف ایران است.

دقت کنید: این گواهینامه ها دارای کد استعلام هستند و قابلیت رهگیری و استعلام دارند ولی صرف اینکه گواهینامه ایزو صادر شده قابل رهگیری است دلیل بر معتبر بودن گواهینامه ایزو نیست.

  1. سطح برند بودن مرجع صدور گواهینامه ایزو

مثالی برای شما میاوریم. صنعت خودرو سازی یک صنعت پیشرفته است که برندهای بسیاری در این صنعت مبادرت به تولید خودرو می کنند. از سایپا و ایرانخودرو گرفته تا برندهای مهم اروپایی. خودرو تولید شده با توجه به کشور سازنده، کیفیت در تولید و نوع محبوبیت و شناخت بین المللی قیمت متفاوتی دارد درحالی که تمامی آنها خودرو تولید می کنند.

سطح برند بودن و شناخت بین المللی مرجع صدور گواهینامه ایزو همانند مثالی که آوردیم تاثیر مستقیم دارد در هزینه صدور گواهینامه ایزو. مطمئناً هر چه مرجع شناخته شده تر باشد یا برندتر باشد هزینه بالاتری جهت صدور گواهینامه ایزو درخواست می کند و خدمات با کیفیت بالایی ارائه می دهد. شما باید توجه کنید که شرایط دریافت گواهینامه ایزو از این شرکت ها سخت تر بوده و شما باید تمامی الزامات استاندارد ایزو را در مجموعه خود پیاده سازی کرده باشید.

  1. بزرگی یا کوچکی سازمان

بزرگی یا کوچک بودن، تعداد نفرات، تعداد شیفت های کاری و موضوعاتی از این دسته هزینه صدور گواهینامه ایزو را متغییر می کند. اینکه شما یک واحد تولیدی بزرگ باشید یا یک کسب و کار کوچک چند نفره داشته باشید برای اعلام هزینه صدور گواهینامه ایزو تاثیر گذار است.

هزینه صدور گواهینامه ایزو برای طلا و جواهرات چقدر است؟

هزینه اخذ گواهینامه ایزو برای کسب و کارهای مربوط به صنعت فلزات گرانبها موضوع مهمی است که توسط متقاضیان پرسیده می شود. شما می توانید گواهینامه ایزو را با مبلغ یک میلیون تومان باید استعلام معتبر دریافت کنید و هم می توانید گواهینامه ایزو بین المللی را با حداقل هزینه 150 دلار دریافت کنید.

برای استعلام هزینه دریافت گواهینامه ایزو در قدم نخست باید مرجع صادرکننده را انتخاب کنید. ما می توانیم گواهینامه ایزو معتبر را با کمترین هزینه برای شما دریافت کنیم. مدت زمان دریافت گواهینامه ایزو با توجه به مرجع صدور ایزو متفاوت بین سه روز کاری الی سی روز کاری می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button