دسته ها

آخرین مطالب

رتبه انفورماتیک

مقالات مرتبط

شرایط اخذ رتبه 3 انفورماتیک

شرایط اخذ رتبه 3 انفورماتیک

اخذ رتبه 3 انفورماتیک

شرایط اخذ رتبه 3 انفورماتیک چگونه است؟ آیا می توان برای اولین بار رتبه 3 انفورماتیک دریافت کرد؟ ممکن است اینها سوالات شما باشد برای اخذ رتبه انفورماتیک. کارشناسان فنی “شرکت هوداک سیستم فرتاک” توسط مقاله “شرایط اخذ رتبه 3 انفورماتیک” به چالش ها و سوالات متقاضیان پاسخ می دهند. اینکه چه مدارکی برای اخذ رتبه انفورماتیک نیاز است و آیا می توان برای اولین بار اقدام به اخذ رتبه 3 انفورماتیک نمود. همچنین بررسی می کنیم شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک چگونه است.

چنانچه برای اخذ رتبه انفورماتیک نیاز به مشاور انفورماتیک دارید یا نیاز به کارشناس امتیازآور جهت اخذ رتبه انفورماتیک دارید، می توانید با شرکت هوداک سیستم فرتاک ارتباط برقرار کنید. مشاوره ما جهت اخذ رتبه انفورماتیک رایگان می باشد. ما توسط این مقاله به موضوعات زیر می پردازیم.

  • رتبه انفورماتیک چیست؟
  • چرا باید رتبه انفورماتیک دریافت کنیم؟
  • شرایط اخذ رتبه 3 انفورماتیک چیست؟
  • شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک چیست؟
استاندارد-ایزو-9001-ویرایش-2015،-پشتیبانی

رتبه انفورماتیک چیست؟

سازمان برنامه و بودجه کشور جهت بررسی شرایط سطح کیفی و کمی شرکت هایی که در حوزه IT، خدمات پشتیبانی از تجهیزات شبکه، مخابرات، نصب دوربین های مدار بسته، برنامه نویسی و در کل شبکه فعالیت دارند، آنها را رتبه بندی می کند. مجوز اخذ رتبه انفورماتیک از سال 1386 توسط هیئت دولت و شورای عالی انفورماتیک تدوین شده است و سازمان ساجات وظیفه احراز صلاحیت شرکت های فوق را برعهده دارد.

اعتبار گواهینامه رتبه انفورماتیک دو ساله است و شاخه های احراز صلاحیت شده در گواهینامه رتبه انفورماتیک ذکر شده است. سازمان برنامه و بودجه به توجه به مستندات و مدارک ارسالی شرکت ها، آنها را از لحاظ توان مالی و توان فنی شرکت بررسی و احراز صلاحیت می کند. برای اطلاع از مدارک لازم جهت اخذ رتبه انفورماتیک مقاله زیر را مطالعه نمایید.

چرا باید رتبه انفورماتیک دریافت کنید؟

شرکت های پیمانکاری برای حضور در مناقصات نیاز به یکسری مدارک و مستندات دارند تا اثبات کنند توان فنی و مالی انجام امور اجرایی پروژه را دارند. مدارک مورد نیاز جهت ورود به مناقصه های پیمانکاری برای شرکت هایی که در حوزه انفورماتیک فعالیت دارند شامل موارد زیر است.

  1. ارائه گواهینامه انفورماتیک.
  2. ارائه گواهینامه افتا.
  3. ارائه گواهینامه های ایزو شامل ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت)، ایزو 27001 (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات)، ایزو 20000 (سیستم مدیریت IT) و ممکن است گواهینامه ایزو 14001 (سیستم مدیریت محیط زیست) و گواهینامه ایزو 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت).
  4. ارائه گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی (گواهینامه HSE ایمنی اداره کار).

بنابراین، شرکت هایی که حوزه فعالیت آنها مربوط به شبکه، کامپیوتر، تامین و تجهیز قطعات کامپیوتری، نصب و پشتیبانی و برنامه نویسی است برای حضور در مناقصه نیاز به اخذ رتبه انفورماتیک دارند. احتمالاً کارفرما از شما درخواست ارائه گواهینامه HSE ایمنی اداره کار دارد. برای دریافت این گواهینامه شما باید حتماً گواهینامه رتبه انفورماتیک را داشته باشید.

دامنه-کاربرد-دستورالعمل-رسیدگی-به-شکایت-مشتری

شرایط اخذ رتبه 3 انفورماتیک چیست؟

مقاله ای توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک جهت مدارک و شرایط اخذ رتبه انفورماتیک در این سایت مکتوب شده است که لینک ورود به مقاله در بالا ذکر شده است. برای اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک شما باید مدارک مورد نیاز جهت احراز صلاحیت ساجات را در سامانه بارگذاری نمایید. اما برخی از متقاضیان درخواست دارند رتبه 3 انفورماتیک یا حتی رتبه بهتری دریافت کنند.

اخذ رتبه 3 انفورماتیک یا اخذ رتبه های بالاتر به پیمانکاران کمک می کند تا در مناقصات با مبلغ ریالی بزرگتری شرکت کنند. به واقع کارفرما از طریق رتبه دریافت شده شرکت متوجه می شود که شرکت فوق صلاحیت مالی و فنی جهت اتمام پروژه را دارد و این صلاحیت را سازمان برنامه و بودجه توسط گواهینامه انفورماتیک صادر شده، تایید کرده است.

اما شرایط اخذ رتبه 3 انفورماتیک چگونه است؟ این سوالی است که برخی از پیمانکاران دارند.

چنانچه شما قبلاً گواهینامه رتبه انفورماتیک را دریافت کرده باشید می توانید با ارائه مدارک و مستندات جدید اقدام به ارتقاء رتبه انفورماتیک نمایید و چه بسا بتوانید حتی رتبه بهتری هم دریافت کنید. یعنی چنانچه قبلاً بابت رتبه 4 احراز صلاحیت شده باشید می توانید رتبه دریافت شده را ارتقاء دهید. برای ارتقاء رتبه چه مدارکی لازم است.

مدارک لازم جهت ارتقاء رتبه انفورماتیک به شرح زیر می باشد.

  1. سوابق کاری و بیمه کارشناسان امتیاز آور که شامل مدیرعامل شرکت و پرسنلی که به عنوان کارشناس امتیاز آور انفورماتیک معرفی می شوند. بهتر است مدیرعامل و پرسنل معرفی شده دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و مربوط به شاخه های کامپیوتری باشد.
  2. ارائه لیست بیمه سه ماه اخیر منتهی به درخواست اخذ رتبه 3 انفورماتیک یا ارتقاء رتبه انفورماتیک. مدیرعامل و پرسنل امتیازآور باید در لیست بیمه حضور داشته باشند.
  3. ارائه قراردادهایی که در جدول 10 اظهارنامه مالیاتی اعلام شده است. چنانچه مبلغ ریالی قراردادها بالا باشد و تعداد قراردادهای مربوط به حوزه فعالیت بیشتر، امتیاز بهتری دریافت می کنید و احراز صلاحیت می شوید برای اخذ رتبه 3 انفورماتیک یا حتی بالاتر.
  4. پرداخت سود اظهارنامه مالیاتی سال آخر. هرچقدر سود خوداظهاری بالاتر باشد و پرداخت ریالی به اداره مالیات بیشتر، شرکت شما امتیاز بهتری دریافت کرده و در شاخه های مختلف می تواند رتبه 3 انفورماتیک دریافت کند.
  5. و در آخر کلیه مدارکی که طبق دستورالعمل اخذ رتبه انفورماتیک توسط ساجات درخواست شده تهیه و در سامانه ساجات بارگذاری شود.

شما می توانید دستورالعمل احراز صلاحیت برای اخذ رتبه انفورماتیک جهت شرکت های کامپیوتری را از طریق مقاله “شرایط رتبه بندی و احراز صلاحیت شرکت های انفورماتیک” مطالعه کنید. ما در مقاله فوق کلیه شرایط امتیاز بندی و رتبه بندی را توضیح داده ایم.

ممکن است برای اخذ رتبه 3 انفورماتیک برای شما سوالاتی به وجود آید که در زیر به آن می پردازیم.

  • آیا برای اولین بار می توانیم رتبه 3 انفورماتیک دریافت کنیم؟ این موضوع بستگی به سود خوداظهاری اظهارنامه مالیاتی در سال آخر و سه سال منتهی به درخواست رتبه دارد. همینطور مبلغ ریالی قراردادهای اعلام شده، لیست بیمه، پرداخت حقوق و مدرک تحصیلی کارشناسان امتیازآور. چنانچه شما 100 درصد امتیاز را برای یک شاخه کاری درنظر بگیرید می توانید رتبه بالاتری دریافت کنید.
  • مدرک تحصیلی مدیرعامل برای رتبه 3 انفورماتیک چه باید باشد؟ مدرک تحصیلی مدیرعامل باید حداقل کارشناسی و مرتبط با حوزه شبکه، برنامه نویسی، مدیریت IT و از این دسته باشد.
  • سابقه بیمه مدیرعامل برای رتبه 3 انفورماتیک باید چقدر باشد؟ حداقل یک سال سابقه کفایت می کند ولی چنانچه سابقه بالاتری داشته باشند امتیاز بهتری دریافت می کنید.
  • جهت اخذ رتبه 3 انفورماتیک به چند کارشناس امتیاز آور نیاز است؟ برای اخذ رتبه 3 انفورماتیک به غیر از مدیرعامل یک کارشناس و چنانچه مدیرعامل مدرک تحصیلی مرتبط نداشته باشد به دو کارشناس امتیازآور نیاز دارید.
  • برای اخذ رتبه انفورماتیک مدرک تحصیلی کارشناسان امتیاز آور چه باید باشد؟ مدرک تحصیلی مدیرعامل و پرسنل معرفی شده امتیازآور باید کارشناسی باشد و بهتر است مدرک تحصیلی هر دونفر مرتبط با حوزه شبکه، مخابرات، برنامه نویسی، کامپیوتر یا IT باشد. چنانچه مدیرعامل مدرک تحصیلی غیر مرتبط داشته باشد باید حتماً دارای سه سال سابقه کاری مرتبط و مدرک تحصیلی کارشناسی با پایه ریاضی داشته باشد. در این صورت شما باید دو کارشناس امتیازآور معرفی کنید با مدرک تحصیلی مرتبط و می تواند جزو پرسنل شرکت باشد.
  • برای رتبه 3 انفورماتیک باید حداقل چند امتیاز به دست آوریم؟ حداقل 3500 امتیاز برای اخذ رتبه 3 انفورماتیک نیاز است.
  • مدت زمان اخذ رتبه 3 انفورماتیک چقدر است؟ چنانچه حوزه فعالیت شما توسط کارشناس ساجات تایید شود، مدت زمان اخذ رتبه 3 انفورماتیک بعد از بارگذاری مدارک در سامانه ساجات حدود یک ماه کاری است.
تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک
شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک چگونه است؟

ممکن است برای اولین بار شرکت شما رتبه پایینی همانند رتبه 6 انفورماتیک یا رتبه 5 انفورماتیک دریافت کرده باشد. احتمالاً شما برای حضور در مناقصات با مبلغ ریالی بزرگتر نیاز به رتبه بهتری دارید. بنابراین باید اقدام به ارتقاء رتبه انفورماتیک نمایید.

برای ارتقاء رتبه انفورماتیک شما باید شرایط احراز صلاحیت که توسط ساجات پیشنهاد شده است را داشته باشید. شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک به شرح زیر است.

  1. از دریافت گواهینامه انفورماتیک شما حداقل یک سال گذشته باشد.
  2. قراردادهایی با مبلغ ریالی بیشتر اعلام کنید.
  3. لیست بیمه شرکت خود و پرداخت حقوق کارکنان شرکت را بالاتر اعلام کنید.
  4. سوابق بیمه پرسنل و مدیرعامل شرکت در ارتقاء رتبه تاثیرگذار است.
  5. سود اظهارنامه مالیاتی سال آخر بالاتر عنوان شده باشد.

جدول مدرک تحصیلی کارشناسان امتیاز آور برای اخذ رتبه انفورماتیک به شرح زیر است.

جدول شماره 1: شرایط احراز مدیرعامل شرکت با مدرک تحصیلی کمتر از کارشناسی

مدرک

رشته

سابقه کاری

فوق دیپلم

کامپیوتر

4 سال

رشته های مرتبط

6 سال

سایر رشته ها

8 سال

دیپلم

10 سال

جدول شماره 2: رشته های زمینه و مرتبط مربوط به مدیرعامل و کارشناسان امتیازآور انفورماتیک

رشته های زمینه

علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر (سخت افزار، نرم افزار و کلیه گرایش ها)، مهندسی فناوری اطلاعات

رشته های مرتبط

مهندس برق، مهندسی مکانیک، مهندس عمران، مهندسی شیمی و صنایع، ریاضی، فیزیک و آمار

شرکت های متقاضی رتبه انفورماتیک می توانند در کلیه رشته ای زمینه فعالیت به صورت خوداظهاری عمل نموده و تا رتبه 4 اقدام به اخذ گواهینامه انفورماتیک نمایند. کسب رتبه 1 انفورماتیک، رتبه 2 انفورماتیک و رتبه 3 انفورماتیک نیازمند داشتن سابقه کار و اجرای قراردادهای مرتبط با همان رشته مطابق جدول زیر می باشد.

رتبه

حداقل قرارداد اجرا شده

یا معادل آن

1

اجرای 3 قرارداد با نصاب ظرفیت انجام کار رتبه 3 یا بالاتر طی 5 سال اخیر

اجرای 6 قرارداد با ظرفیت رتبه 4 طی 5 سال

2

اجرای 3 قرارداد با نصاب ظرفیت انجام کار رتبه 4 یا بالاتر طی 5 سال اخیر

اجرای 6 قرارداد با ظرفیت رتبه 5 طی 5 سال

3

اجرای 3 قرارداد با نصاب ظرفیت انجام کار رتبه 5 یا بالاتر طی 5 سال اخیر

چنانچه بابت ارتقاء رتبه انفورماتیک یا شرایط اخذ رتبه 3 انفورماتیک چالش یا سوالی دارید با کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک در ارتباط باشید. مشاوره ما رایگان بوده و هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی شود.

شرکت هایی که دارای رتبه 5 انفورماتیک هستند چنانچه 6 قرارداد معرفی کنند می توانند رتبه 3 انفورماتیک رادریافت کنند. جهت ارتقاء رتبه انفورماتیک به جدول شماره 3 داخل مقاله توجه کنید.

سازمان برنامه و بودجه کشور جهت بررسی شرایط سطح کیفی و کمی شرکت هایی که در حوزه IT، خدمات پشتیبانی از تجهیزات شبکه، مخابرات، نصب دوربین های مدار بسته، برنامه نویسی و در کل شبکه فعالیت دارند، آنها را رتبه بندی می کند. مجوز اخذ رتبه انفورماتیک از سال 1386 توسط هیئت دولت و شورای عالی انفورماتیک تدوین شده است و سازمان ساجات وظیفه احراز صلاحیت شرکت های فوق را برعهده دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button