دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

دیگر مقالات

اطلاعات کاربردی

فرم درخواست گواهینامه

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی چگونه است؟

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی چیست؟،  یا صدور گواهینامه ایزو برای واحدهای تولیدکننده محصول درخواستی است که توسط متقاضیان اخذ ایزو توسط موتوئر جستجوگر گوگل سرچ می شود. اما چرا باید گواهینامه ایزو دریافت کنید و گواهینامه ایزو برای شرکت های تولید کننده محصول چیست؟

انواع کسب و کارهای مختلف از گواهینامه ایزو به عنوان روشی شناخته شده در سطح بین الملل برای ارائه خدمات یا محصول خود استفاده می کنند. نظارت بر کیفیت و ارائه خدمات مطلوب در صنایع مختلف و واحدهای تولیدی باعث به وجود آمدن مشتری وفادار می شود. اغلب شرکت هایی که در حوزه صنعت و تولیدکننده محصولات هستند موفق به پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو و دریافت گواهینامه ایزو شده اند.

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی مزایای بیشماری دارد که ما در اینجا به شش مورد مهم اشاره می کنیم. بنابراین برای موفقیت در بازارهای بین المللی داشتن گواهینامه ایزو، استاندارد ISO میتواند بسیار سودمند باشد.

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی استانداردهای کیفیت را برای تجارت در تولید ارائه می دهد. ساخت کالا شامل مراحل پیچیده ای است که چنانچه به درستی این مراحل کار نکنند خروجی آن می تواند بسیار وحشتناک باشد. برای جلوگیری از آن می توان از استانداردهای کیفیت تعیین شده توسط سازمان ISO پیروی کرد. استاندارد های ایزو از مدیریت کیفیت محصول تا سازگاری با محیط زیست طی فرآیند تولید را در بر می گیرد.

اما مزایای اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی:

  1. سیستم مدیریت دوستدار محیط زیست، استانداردهای ایزو با معرفی تکنیک های مدرن به شدت از محیط زیست مراقبت می کنند. این تکنیک ها دوستدار محیط زیست هستند و به استفاده از منابع انرژی به بهترین شکل ممکن کمک می کنند. استانداردهای ایزو از شما در تعیین کمیت، نظارت و کنترل روش های تولید، که تاثیر در اثرات زیست محیطی دارند مداوم پشتیبانی می کند.
  2. رضایتمدی مصرف کننده، تولید محصولات با پیروی از استانداردهای ISO باعث می شود محصول شما قوی، پایدار و قادر به پایبندی مداوم به انطباق شرکت یا شرایط نظارتی باشد. در نتیجه، اعتماد مشتری و وفاداری به برند شما را بهبود می بخشد. همچنین مشتریان جدید را جذب می کند و شرکت های تولیدی می توانند با استفاده مداوم از استاندارد ایزو به سرعت مدیریت ارتباط با مشتری قوی ایجاد کنند.
  3. کیفیت ثابت و تحویل به موقع کالا، استاندارد ایزو نیازمند گردش‌ های کاری و پروتکل ‌های مناسب و قابل تکرار است که از حفظ ثبات برای تولید محصول نهایی اطمینان حاصل می‌کند. این به سازمان ها اجازه می دهد تا محصولات را به طور مساوی با کیفیت و کمیت خوب تولید کنند. علاوه بر این، به کاهش اشتباهات نیز کمک می کند که به تحویل کارآمد کالا کمک می کند.
  4. بهبود سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی نشان می دهد که شرکت بهترین عملکرد را در مورد ایمنی و بهداشت شغلی دارد. همچنین پیاده سازی ایزو 45001 در محل تولید باعث کاهش خطرات آسیب دیدگی برای کارکنان می شود.
گواهینامه-ایزو-برای-واحدهای-تولیدی

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی چیست؟

شرکت های تولیدکننده محصول فارغ از نوع محصول تولیدی برای ورود به بازارهای داخلی یا بین المللی نیاز به صدور گواهینامه ایزو دارند تا بتوانند مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنند. اما اغلب متقاضیان سوال دارند چه گواهینامه ایزو (یی) برای شرکت های تولیدی نیاز است؟

  • اخذ گواهینامه ایزو 9001

مهمترین استاندارد ایزو که شرکت های تولیدی فارغ از نوع تولید می توانند دریافت کنند، گواهینامه ایزو 9001 است. مراحل دریافت ایزو 9001 از طریق مقاله “فرآیند دریافت گواهینامه ایزو 9001 چگونه است؟”، مکتوب شده است. بنابراین برای اطلاع از اینکه ایزو 9001 چیست و چگونه می توان گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کرد مقاله فوق را مطالعه کنید.

اخذ گواهینامه ایزو 9001 و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت در واحدهای تولیدی باعث جلوگیری از دوباره کاری ها، صرفه جویی در منابع و هزینه های شرکت، به موقع رسیدن کالا به دست مشتری و در نهایت رضایتمندی مشتریان می شود. استاندارد ایزو 9001 یک استاندارد عمومی برای همه ی کسب و کارها است و به همین دلیل تمامی کسب و کارهایی که گواهینامه ایزو دارند، گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کرده اند.

  • اخذ گواهینامه ایزو 14001

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی می تواند گواهینامه ایزو 14001 باشد. استاندارد ایزو 14001 تعهدات واحدهای تولیدی به محیط زیست و حمایت از محیط زیست را بیان می کند. پیاده سازی سیستم مدیریت محیط زیست و دریافت گواهینامه ایزو 14001 می تواند یکی از گواهینامه های استاندارد ایزو مورد درخواست واحدهای تولیدکننده محصول باشد.

شما می توانید فرآیند اخذ گواهینامه ISO 14001 را در مقاله ای که از طریق همین سایت مکتوب شده مطالعه کنید.

  • اخذ گواهینامه ایزو 45001

دریافت گواهینامه ایزو 45001 می توانید یکی از مدارک واحدهای تولیدی برای ورود به بازارهای داخلی یا بین المللی باشد. همانطور که بیشتر توضیح داده شد، پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 45001 و اخذ گواهینامه ایزو 45001 تعهد واحدهای تولیدی را به مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بیان می کند. شما می توانید برای پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 45001 از طریق مقاله “دانلود رایگان مستندات ایزو 45001” اقدام کنید.

ایزو 45001 سال 2018 میلادی جایگزین استاندارد OHSAS 18001 شد.

  • اخذ گواهینامه ایزو 10002 و ایزو 10004

ارتباط با مشتری و رضایتمندی مشتریان مهمترین موضوع واحدهای تولیدکننده محصول است. بنابراین پیشنهاد اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی می تواند دریافت گواهینامه ایزو 10002 و ایزو 10004 باشد. 

  • اخذ گواهینامه ایزو 10668

ممکن است برای واحدهای تولیدی برندینگ محصول تولید شده بسیار مهم باشد. ارزشگذاری روی برند و مراحل ارزشگذاری برند توسط استاندارد ایزو 10668 اعلام شده است. استاندارد ایزو 10668 توسط سازمان بین المللی ایزو تدوین شده است. بنابراین دستورالعمل های پیاده سازی و اخذ گواهینامه ایزو 10668 توسط همین سایت اطلاع رسانی شده است.

استانداردهای ایزو دیگری ممکن است مربوط به حوزه واحدهای تولیدی باشد. مثلاً چنانچه شما دستگاه های بهداشتی و پزشکی تولید می کنید باید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 13485 نمایید. یا ممکن است شما اقدام به تولید و بسته بندی محصولات غذایی می کنید، بنابراین پیشنهاد می شود اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 22000 نمایید.

واحدهای تولیدکننده که قطعات مربوط به صنعت ساختمان و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را تولید می کنند، می توانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 29001 نمایند. یا چنانچه تولیدکننده قطعات کامپیوتری هستید می توانید گواهینامه ایزو 27001 را دریافت کنید.

جهت اطلاع از گواهینامه ایزو کسب و کارهای مختلف می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مدارک-لازم-جهت-اخذ-گواهی-نامه-ISO-چیست

گواهینامه ایزو برای واحدهای تولیدی از کجا دریافت کنیم؟

این سوالی خیلی مهمی برای متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولید است. اینکه “گواهینامه ایزو از کجا بگیرم؟”.

کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک مقالات بسیاری در مورد اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو و نحوه بررسی اصالت و اعتبار گواهینامه ایزو مکتوب کرده اند که از طریق همین سایت قابل دسترس می باشد.

مرجع صدور گواهینامه ایزو اعتبار خود را از سازمان استاندارد کشور خودش و انجمن اعتبار دهنده بین المللی IAF دریافت می کند. بنابراین، چنانچه گواهینامه ایزو دریافت شده توسط انجمن IAF تایید شود یعنی اینکه شما گواهینامه ایزو اصل دریافت کرده اید و چنانچه غیر از این موضوع باشد گواهینامه ایزو توسط شرکت های CB خصوصی صادر شده است.

شما می توانید جهت انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو با کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک تماس بگیرید. مشاوره ما جهت انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو کاملاً رایگان بوده و براساس نیاز شرکت ها بهترین و معتبر ترین مرجع صدور ایزو به شما معرفی می شود.

گواهینامه ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت)، گواهینامه ایزو 14001 (سیستم مدیریت محیط زیست)، گواهینامه ایزو 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)، گواهینامه ایزو 10002 (رضایتمندی مشتریان) و… جزو مهمترین استاندارد های ایزو مربوط به واحدهای تولیدی است که متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی می توانند اقدام به اخذ آن نمایند.

ایجاد سیستم مدیریت کیفیت و در نهایت رضایتمندی مشتریان، بهینه سازی فرآیند کاری، حفاظت از محیط زیست، ایجاد محیط امنی و بهداشتی شغلی که باعث کاهش خطرات و آسیب دیدگی پرسنل کارگاهی می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button