دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

فرم درخواست

اخذ گواهینامه ایزو برای ورود به وندور شرکت نفت

اخذ گواهینامه ایزو برای ورود به وندور شرکت نفت

ورود به وندور شرکت نفت، اخذ ایزو

ورود به وندور شرکت نفت، اخذ گواهینامه ایزو برای ورود به وندور شرکت نفت توسط شرکت های پیمانکار که در حوزه تامین و تجهیز قطعات، مشاوره و موضوعات مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی فعال هستند درخواست می شود. اغلب متقاضیان این سوال را دارند که از کجا گواهینامه ایزو بگیریم که مورد تایید برای ورود به وندور لیست شرکت نفت باشد.

احتمالاً شرکت پیمانکاری شما برای ورود به وندولیست شرکت نفت نیاز به گواهینامه ایزو معتبر دارد. اما مهمترین چالش پیمانکاران اعتبار گواهینامه ایزو دریافت شده است. اینکه آیا مرجع صدور گواهینامه ایزو، گواهینامه ایزو مورد تایید برای ورود به وندور لیست شرکت نفت را برای شما صادر می کند.

کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک مقاله “اخذ گواهینامه ایزو برای ورود به وندور شرکت نفت” را مکتوب کرده اند. این مقاله توضیحاتی مهمی در مورد مرجع صدور گواهینامه ایزو همچنین هزینه اخذ گواهینامه ایزو از مراجع مورد تایید شرکت نفت را مکتوب کرده است.  

چنانچه برای ورود به وندورلییست شرکت نفت و ثبت اطلاعات سوالاتی دارید پیشنهاد می شود مقاله عنوان شده در زیر را مطالعه بفرمایید.

چگونه گواهینامه ایزو بگیریم

شرایط اخذ گواهینامه ایزو برای ورود به وندور شرکت نفت چگونه است؟

شرایط اخذ گواهینامه ایزو برای ورود به وندور لیست شرکت نفت چگونه است. یا اینکه از کجا گواهینامه ایزو دریافت کنم که مورد تایید برای ورود به وندور شرکت نفت باشد. اخذ فوری گواهینامه ایزو و مورد تایید برای ورود به وندور لیست شرکت نفت از کجا بگیریم. اینها چالش هایی است که متقاضیان اخذ ایزو که عموماً شرکت های پیمانکار هستند دارند.

شرکت های بیشماری در ایران ایجاد شده اند که ادعا می کنند گواهینامه ایزو معتبر صادر می کنند. برخی از این مراجع گواهینامه ایزو معتبر را صادر می کنند و در مورد خیلی از شرکت های صادر کننده ایزو، این فقط یک ادعای کاذب است. زمانی که شما با CB های مختلفی ارتباط می گیرید هر کدام قیمت های متفاوتی جهت صدور ایزو از شما درخواست می کنند. این ممکن است شما را دچار سردرگمی کند و از خود سوال کنید، “چرا هر شرکتی برای صدور گواهینامه ایزو قیمت مختلفی ارائه می دهد؟”.

ممکن است برخی از شرکت ها به شما اعلام کنند گواهینامه ایزو صادر شده دارای کد رجیستری می باشد و قابلیت استعلام را دارد، اما گواهینامه ایزو صادر شده فیک باشد. بنابراین صرف اینکه گواهینامه ایزو قابلیت استعلام را دارد دلیل بر اصل بودن گواهینامه ایزو نیست. ممکن است اینگونه گواهینامه ها برای ورود به وندو نفت مورد تایید باشد ولی این ریسک بزرگی برای شما دارد. ممکن است اعتبار و برند شرکت شما در خطر باشد.

پس بنابراین اولین چالش متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو برای ورود به وندور شرکت نفت، اعتبار گواهینامه ایزو است. در ابتدا به اعتبار مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو در ایران می پردازیم. شما می توانید توسط مقاله زیر اطلاعات تکمیلی بیشتری را مطالعه کنید.

مشاور ایزو

اخذ گواهینامه ایزو معتبر برای ورود به وندور لیست شرکت نفت:

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، شرکت های زیادی هستند که گواهینامه ایزو صادر می کنند. تمامی شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو ادعا می کنند گواهینامه ایزو معتبر را صادر می کنند ولی چطور باید این ادعا را بررسی کرد. این خیلی مسیر پیچیده ای ندارد. شما به راحتی می توانید سطح اعتبار مرجع صدور ایزو را بررسی کنید.

همین الآن شروع کنید.

در ابتدا با CB های مختلف ارتباط بگیرید و اطلاعات به دست آورید که نام CB چیست، تحت اعتبار چه سازمانی گواهینامه ایزو را صادر می کند و آیا سازمان اعتبار دهنده توسط IAF تایید شده است یا خیر. شرکت های بیشماری خود را به نام CB معتبر معرفی می کنند. این وظیفه شما هست که بررسی کنید که آیا معتبر است یا به صورت خصوصی ایجاد شده است. شروع به بررسی می کنیم.

CB مخفف Certification Body (مرجع صدور گواهینامه) می باشد.  CB ها با نام های مختلفی و تحت اعتبار کشورهای مختلفی خود را معرفی می کنند. عموماً به شما اعلام می کنند توسط کشور انگلیس، آلمان، ایتالیا یا حتی کانادا اعتبار آنها تایید شده است. پس در ابتدا نام CB را جویا شوید و از مشاور سوال کنید CB تحت اعتبار چه سازمان اعتباربخشی فعالیت می کند و نام AB چیست.

AB مخفف Accreditation Body (نهاد اعتباربخشی) می باشد. AB ها عموماً سازمان استاندارد کشور ها هستند. یک کشور همانند ایران ممکن است یک سازمان اعتباربخشی داشته باشد و یک کشور همانند ایالات متحده ممکن است پنج سازمان اعتباردهنده داشته باشد.

AB کشور ایران مرکز ملی تایید صلاحیت (NACI) می باشد و یکی از AB های کشور ایالات متحده که داخل ایران فعالیت دارد IAS می باشد. شما می توانید برای اعتبار سنجی IAS مقاله “اعتبار گواهینامه ایزو تحت اعتبار IAS” را مطالعه کنید.

بنابراین، CB هایی معتبر هستند که توسط AB کشور خودشان مجوز صدور گواهینامه ایزو را دریافت کرده باشند. به مثال توجه کنید. به شما اعلام می شود گواهینامه ایزو درخواستی توسط IEQM و تحت اعتبار AB کشور کانادا ASCB صادر می شود. حال اینکه آیا مرجع IEQM تحت اعتبار کشور کانادا است؟ این مثال ممکن است برای همه ی متقاضیان اخذ ایزو باشد. ما از کجا بدانیم سازمان اعتباربخشی کشورها چیست؟

انجمن اعتباربخشی بین المللی IAF نهادهای اعتباربخشی در دنیا را مشخص می کند. این یعنی اینکه AB های معتبر باید توسط انجمن IAF تایید شده باشند. در حال حاضر مسیر بررسی اعتبار مرجع صدور ایزو مشخص شده است. برای شما مثالی می آوریم که این موضوع تایید شود.

وارد سایت WWW.IAF.NU شوید. در قسمت IAF MLA signatories روی منو Recognised Abs کلیک نمایید. در صفحه باز شده شما می توانید کشورهای احراز صلاحیت شده را مشاهده کنید. هر کشوری را که انتخاب کنید AB آن کشور را به شما معرفی می کند و لینک ورود به سایت AB در اختیار شما قرار داده می شود.

شما می توانید وارد سایت AB کشور انتخاب شده شوید و CB هایی که توسط AB انتخاب شده تاییدیه صدور گواهینامه ایزو را دریافت کرده اند شناسایی کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا به وجود آمدن سوال یا ابهام با کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید.

اما یکسری از شرکت ها هستند که به صورت خصوصی در ایران ایجاد شده و گواهینامه ایزو صادر می کنند. اینها CB های خصوصی هستند که اغلب توسط AB (ASCB) تایید شده اند. گواهینامه ایزو این شرکت ها ممکن است برای وندور لیست شرکت نفت مورد تایید باشد.

بنابراین پیشنهاد می شود جهت اخذ گواهینامه ایزو برای ورود به وندور شرکت نفت از یک مرجع معتبر و تحتت اعتبار IAF اقدام کنید. ممکن است هزینه صدور گواهینامه ایزو و مدت زمان دریافت گواهینامه ایزو برای شما مهم باشد. با ما در ارتباط باشید تا راه های جایگزین را به شما اطلاع دهیم.

ایزو-29001

برای ورود به وندور شرکت نفت نیاز به چه گواهینامه های ایزو (یی) دارید؟

ممکن است برای شما سوال باشد که برای ورود به وندور نفت به چه گواهینامه ایزو (یی) نیاز دارید. معمولاً شرکت های پیمانکاری برای ورود به وندو رنفت اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیتگواهینامه ایزو 14001 (سیستم مدیریت محیط زیست)، گواهینامه ایزو 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی) و گواهینامه IMS (سیستم مدیریت یکپارچه) می کنند.

چنانچه حوزه فعالیت شما پیمانکاری است و کارگاه فعال با شرکت های نفت و گاز دارید پیشنهاد می شود اقدام به اخذ گواهینامه HSE-MS نمایید. استاندارد HSE مبانی مربوط به ایمنی کارگاهی، بهداشت شغلی و محافظت از محیط زیست را تعریف می کند. چنانچه شرکت شما تولید کننده تجهیزات مربوط به شرکت نفت، گاز و پتروشیمی است پیشنهاد می شود اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 29001 نمایید.

شما می توانید با توجه به موضوع فعالیت خود گواهینامه ایزو 21502 مدیریت پروژه و گواهینامه ایزو 10006 کنترل پروژه را دریافت کنید.

جهت اخذ گواهینامه ایزو برای ورود به وندور شرکت نفت با شرکت هوداک سیستم فرتاک در تماس باشید. کارشناسان ما گواهینامه ایزو درخواستی شما را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ممکن دریافت می کنند.

زمانی که شما به CB های مختلفی ارتباط می گیرید هر کدام قیمت های متفاوتی جهت صدور ایزو از شما درخواست می کنند. این ممکن است شما را دچار سردرگمی کند و از خود سوال کنید، “چرا هر شرکتی برای صدور گواهینامه ایزو قیمت مختلفی ارائه می دهد؟”.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button