دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

فرم درخواست

اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی

اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی

اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی، نحوه دریافت:

اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی یا دریافت گواهینامه ایزو بدون ممیزی موضوع درخواست اغلب متقاضیان گواهینامه ایزو مخصوصاً پیمانکاران برای حضور در مناقصه است. معمولاً پیمانکاران نیاز به اخذ فوری گواهینامه ایزو بدون حضور ممیز دارند. آنها برای تکمیل مدارک و ورود به مناقصه زمان زیادی ندارند، حتی برخی از پیمانکاران وارد مناقصه می شوند و برنده مناقصه می شوند. بنابراین ممکن است مسئول مناقصات از پیمانکار گواهینامه ایزو را درخواست کند و پیمانکار گواهینامه ایزو را نداشته باشد.

بنابراین پیمانکاران دنبال مراجعی هستند که بتوانند اقدام به اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی کنند. مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو و اعتبار گواهینامه ایزو برای پیمانکار از درجه اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین توسط مقاله “اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی” می پردازیم به اعتبار مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو همچنین آیا گواهینامه ایزو بدون حضور ممیز اعتباری دارد. ممکن است شما گواهینامه ایزو داشته باشید و اعتبار گواهینامه ایزو شما به پایان رسیده باشد. برای تمدید گواهینامه ایزو و موسسات تمدید ایزو با کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک در ارتباط باشید.

ما در این مقاله به موضوعات زیر می پردازیم.

  • چه مرجعی گواهینامه ایزو فوری بدون حضور ممیز صادر می کند؟
  • اعتبار گواهینامه ایزو بدون حضور ممیز چقدر است؟
  • آیا گواهینامه های ایزو که بدون ممیزی صادر می شوند قابلیت استعلام را دارند؟
  • هزینه اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی چقدر است؟
  • چه گواهینامه هایی بدون ممیزی صادر می شوند؟
  • پیمانکاران برای حضور در مناقصات به چه گواهینامه های ایزو(یی) نیاز دارند؟

مطالعه مقاله “اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی” پنج دقیقه زمان شما را می گیرد.

بیشتر بخوانید: صدور گواهینامه ISO.

چه مرجعی گواهینامه ایزو فوری بدون حضور ممیز صادر می کند؟

اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی درخواست برخی از متقاضیان یا شرکت های پیمانکاری است. ممکن است شما فروشنده محصولی باشید و خریدار از شما گواهینامه ایزو درخواست کند یا اینکه شما پیمانکار باشید و برای ورود به مناقصه نیاز به گواهینامه ایزو داشته باشید.

بنابراین، چه شرکت یا مرجعی گواهینامه ایزو معتبر بدون حضور ممیز صادر می کند.

مراجع بیشماری داخل ایران فعالیت و اقدام به صدور گواهینامه ایزو بدون ممیزی می کنند. تمامی مراجع ادعا می کنند گواهینامه ایزو با کد رجیستری معتبر و قابل استعلام صادر می کنند. هر یک از شرکت ها قیمت متفاوتی برای صدور گواهینامه ایزو درخواست می کنند. در این موقعیت بزرگترین چالش متقاضیان انتخاب مرجع صادرکننده گواهینامه ایزو است. گواهینامه ایزو کدام مرجع اعتبار بالاتری دارد و چرا هر یک از مراجع قیمت متفاوتی اعلام می کنند.

مرجع صدور گواهینامه ایزو داخل ایران به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند. مراجعی که تحت اعتبار انجمن IAF گواهینامه را صادر می کنند که اصطلاحاً اعلام می شود، گواهینامه ایزو اصلی دریافت کرده اید. دسته دوم، مراجعی که گواهینامه ایزو صادر شده توسط آنها از طریق انجمن اعتبار دهنده IAF تایید نمی شود. اینها مراجعی هستند که به صورت خصوصی به وجود آماده و اصطلاحاً اعلام می شود گواهینامه ایزو توسط CB های خصوصی صادر شده است.

جهت کسب اطلاع از CB های صادر کننده گواهینامه ایزو پیشنهاد می شود مقاله “CB ( سی بی) چیست؟” را مطالعه بفرمایید. مطمئناً برای اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی شما نیاز به یک مشاور ایزو دارید تا شما را راهنمایی کنند. کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک می توانند به عنوان مشاور اخذ گواهینامه ایزو شما را رهنمایی کنند تا مرجع معتبر صدور گواهینامه ایزو را شناسایی کنید و در مدت زمان کوتاهی اقدام به دریافت گواهینامه ایزو نمایید.

چگونه گواهینامه ایزو بگیریم

اعتبار گواهینامه های ایزو که بدون ممیزی صادر می شود چقدر است؟

کلمه “اعتبار” را می توانیم از سه جنبه مختلف مورد بررسی قرار دهیم. اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو، اعتبار گواهینامه ایزو، میزان اعتبار برند مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو برای مسئول مناقصه. هدف از بررسی اعتبار گواهینامه ایزو، اعتبار گواهینامه ایزو(یی) هست که بدون ممیزی موفق به دریافت آن شده اید.

اعتبار مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو از طریق انجمن IAF بررسی می گردد. CB هایی که توسط AB معتبر تایید شده و توسط انجمن اعتباربخشی بین المللی IAF تایید می شوند، اصطلاحاً مرجع صدور ایزو معتبر هستند. چنانچه گواهینامه ایزو مهر، لوگو یا نشانی از انجمن IAF نداشته باشد توسط CB های خصوصی صادر شده است.

اعتبار گواهینامه ایزو سه ساله است و سالیانه می بایست تمدید شود. چنانچه دارنده گواهینامه ایزو اقدام به تمدید سالیانه گواهینامه ننماید اصطلاحاً اعلام می شود گواهینامه ایزو اکسپایر شده و قابلیت استعلام را ندارد.

بررسی اعتبار برند مرجع صادر کننده ایزو موضوع مهمی است که اغلب متقاضیان به آن توجهی ندارند. باید اعلام شود که، صرف اینکه گواهینامه ایزو دارای کد رجیستری نامبر باشد و قابلیت استعلام در یک سایت به زبان خارجی، معتبر نیست. در مرحله اول شما باید بررسی کنید که مرجع صادرکننده گواهینامه ایزو تحت اعتبار چه سازمانی تاییدیه صدور گواهینامه ایزو را دریافت کرده است. در مرحله دوم باید بررسی کنید که آیا مرجع صدور تاییدیه لازم جهت صدور استاندارد درخواست داده شده را دارد؟.

و در مرحله آخر باید بررسی کنید که آیا سازمان اعتبار دهنده به مرجع صدور ایزو توسط انجمن IAF تایید شده است. پیشنهاد می شود مقاله “بررسی اصالت و اعتبار گواهینامه ایزو” را مطالعه کنید. مسلماً گواهینامه های ایزو(یی) که توسط مرجع صدور تحت اعتبار IAF را صادر شده است بالاترین سطح اعتبار بین المللی را دارند. و اما چنانچه گواهینامه ایزو توسط IAF تایید نشده باشد، آیا معتبر است؟

مراجع بیشماری گواهینامه ایزو را صادر می کنند که تماماً ادعا دارند ایزو اصلی را صادر می کنند. ممکن است این ادعا واقعیت نداشته باشد. اما گواهینامه ایزو(یی) که این مراجع صادر می کنند ممکن است توسط دستگاه های اجرایی یا مسئولین مناقصه تایید شود. بنابراین، متقاضیان احساس می کنند گواهینامه ایزو معتبر را دریافت کرده اند.

شما می توانید با کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک ارتباط بگیرید و اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو را استعلام بگیرید. برای استعلام گواهینامه ایزو باید به سایت مرجع صادرکننده ایزو مراجعه کنید.

مراحل پیاده سازی ایزو 9001
آیا گواهینامه های ایزو که بدون ممیزی صادر می شوند قابل استعلام دارند؟

این سوالی است که شاید شما هم با آن مواجه شده باشید. آیا گواهینامه ایزو که بدون ممیزی صادر شده قابل استعلام هست؟

استعلام گواهینامه ایزو دلیل بر معتبر بودن گواهینامه ایزو یا عدم تایید گواهینامه ایزو صادر شده نیست. عموماً تمامی نهادهایی که به صورت خصوصی یا معتبر گواهینامه ایزو صادر می کنند دارای یک سایت هستند که متقاضیان می توانند گواهینامه های ایزو دریافت شده را استعلام بگیرند.

اما درصورتی که شما توسط یک شرکت شخص ثالث ممیزی شوید سپس در صورت نداشتن انطباق با استاندارد تقاضا شده، گواهینامه ایزو دریافت کنید، این یعنی شما هم الزامات استاندارد مورد نظر را پیاده سازی کرده اید و هم مدرک تاییدیه الزامات استاندارد ایزو را دریافت کرده اید.

مثلاً ممکن است شما نیاز به اخذ گواهینامه ایزو 9001 داشته باشید. شما می توانید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 9001 کنید. ممکن است شما توسط یک شرکت ممیزی شوید و گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کنید. این یعنی شما الزامات سیستم مدیریت کیفیت را در سازمان خود پیاده سازی کرده اید و توسط یک ممیز این الزامات تایید شده است. این بهترین موضوع برای داشتن یک گواهینامه ایزو 9001 است.

ممکن است شما بدون حضور ممیز و بدون ممیزی توانسته باشید گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کرده باشید. شما فقط یک گواهینامه ایزو 9001 دارید که قابلیت استعلام دارد. منتها شما زیرساخت ها و مستندات استاندارد ایزو 9001 را ندارید. پس نمی توانید ادعا کنید الزامات سیستم مدیریت کیفیت در سازمان شما اجرایی شده باشد.

حتماً توجه داشته باشید که ممیزی و در نهایت دریافت گواهینامه ایزو دلیل بر رعایت الزامات سیستم استاندارد ایزو نیست. یا ممیزی باعث ارتقاء سطح بهره وری شما نمی شود. ممکن است ممیزی به صورت طبیعی و کامل توسط ممیز مرجع صدور انجام نشود. پس چنانچه برای شما مهم است که سطح فرآیندهای کاری خود را ارتقاء دهید، حتما با کمک یک مشاور ایزو اقدام به پیاده سازی کامل استاندارد ایزو نمایید.

بیشتر بخوانید: ایزو 9001 چیست؟

چقدر هزینه دریافت ایزو 9001

هزینه اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی چقدر است؟

متقاضیان و عموماً پیمانکاران نیاز به اخذ فوری گواهینامه ایزو جهت ورود به مناقصه را دارند. مدت زمان و هزینه دریافت گواهینامه ایزو برای اینگونه متقاضیان بسیار حائز اهمیت است. معمولاً هر شرکتی جهت صدور گواهینامه ایزو قیمت متفاوتی را درخواست می کند. چنانچه گواهینامه ایزو اصلی و تحت اعتبار انجمن IAF باشد، هزینه دریافت گواهینامه ایزو حدود 130 دلار است.

چنانچه مرجع صدور گواهی نامه ISO از CB های خصوصی باشد حداقل هزینه اخذ گواهینامه ایزو حدود 400 هزار تومان است. شرکت هوداک سیستم فرتاک می تواند به شما مشاوره رایگان دهد تا بتوانید با هزینه کمتری اقدام به دریافت گواهینامه ایزو نمایید.

شرکت های پیمانکاری برای حضور در مناقصه نیاز به چه گواهینامه های ایزو(یی) دارند؟

شاید یکی از پرسش های شما این باشد که برای ورود به مناقصه باید چه گواهینامه های ایزو(یی) داشته باشم.

ما استاندارد ها را به دو دسته کلی تقسیم کرده ایم. استاندارد های عمومی که شامل استاندارد ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت)، استاندارد ایزو 14001 (سیستم مدیریت محیط زیست)، استاندارد ایزو 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)، گواهینامه IMS (سیستم مدیریت یکپارچه) و استاندارد HSE-MS می باشد.

تمامی شرکت ها، سازمان ها و کسب و کارها مخصوصاً شرکت های پیمانکاری برای ورود به مناقصات نیاز به گواهینامه های عمومی نامبرده شده دارند. بنابراین حوزه فعالیت یا بزرگی و کوچکی کسب و کارها برای اخذ استاندارد ایزو مهم نمی باشد.

برخی از استانداردها برای حوزه تخصصی کسب و کارها می باشند. مثلاً استاندارد ایزو 29001 (سیستم مدیریت کیفیت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی) مربوط به شرکت هایی است که در حوزه تامین و تجهیز قطعات نفت و گازی دارند، استاندارد ایزو 13485 (سیستم مدیریت کیفیت تجهیزات پزشکی) و …. می باشد. بنابراین شما می توانید برای حوزه فعالیت شرکت خود بسته به نوع کسب و کار اقدام به اخذ گواهینامه ایزو نمایید. برای اطلاع از نوع گواهینامه ایزو مربوط به کسب و کارهای مختلف به قسمت گواهینامه ایزو مشاغل مراجعه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس برقرار کنید. مشاوره ما جهت اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی رایگان است.

استعلام گواهینامه ایزو دلیل بر معتبر بودن گواهینامه ایزو یا عدم تایید گواهینامه ایزو صادر شده نیست. عموماً تمامی نهادهایی که به صورت خصوصی یا معتبر گواهینامه ایزو صادر می کنند دارای یک سایت هستند که متقاضیان می توانند گواهینامه های ایزو دریافت شده را استعلام بگیرند.

اعتبار گواهینامه ایزو سه ساله است و سالیانه می بایست تمدید شود. چنانچه دارنده گواهینامه ایزو اقدام به تمدید سالیانه گواهینامه ننماید اصطلاحاً اعلام می شود گواهینامه ایزو اکسپایر شده و قابلیت استعلام را ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button