دسته ها

آخرین مطالب

مطالب استاندارد CE

مقالات مرتبط

اخذ گواهینامه CE برای اسباب بازی

اخذ گواهینامه CE برای اسباب بازی

اخذ گواهینامه CE برای اسباب بازی چگونه است؟

اخذ گواهینامه CE برای اسباب بازی چگونه است؟ متقاضیان جهت صادرات محصول اسباب بازی برای منطقه اقتصادی اروپا درخواست دریافت گواهینامه CE را دارند. عموماً شرکت ها و کارخانجات تولید کننده اسباب بازی چالش های بیشماری برای دریافت گواهینامه CE محصولات خود همانند اسباب بازی دارند که ما سعی کرده ایم از طریق مقاله “اخذ گواهینامه CE برای اسباب بازی” جواب اصولی و قانع کننده ای برای آنها داشته باشیم.

گروه فنی شرکت هوداک سیستم فرتاک شرایط اخذ گواهینامه CE برای اسباب بازی، مدارک لازم جهت اخذ CE برای اسباب بازی و استانداردهای مربوط به اسباب بازی جهت دریافت نشان CE مارک را بررسی می کند. بنابراین، شما با مطالعه مقاله فوق می توانید به راحتی مرجع صدور گواهینامه CE همچنین هزینه اخذ گواهینامه CE را برای محصول اسباب بازی مطلع شوید. تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

اما چرا باید برای اسباب بازی اقدام به اخذ گواهینامه CE کنیم؟ و چه اسباب بازی هایی برای فروش در منقطه اقتصادی اروپا نیاز به چسباندن علامت CE روی محصول دارند.

همه اسباب بازی هایی که در بازار عرضه می شوند ویا در اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار می گیرند باید با مقررات محصول اروپایی مطابقت داشته باشند. این الزامات توسط دستورالعمل ایمنی اسباب بازی اروپا تعریف شده است. انطباق با دستورالعمل ایمنی اسباب بازی باید توسط تولید کنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان محصولات اسباب بازی تایید شود.

اسباب بازی به محصولاتی اطلاق می شود که صرفاً برای استفاده در بازی توسط کودکان زیر 14 سال طراحی شده یا در نظر گرفته شده است. دستورالعمل ایمنی اسباب بازی در مورد تجهیزات زمین بازی که برای استفاده عمومی در نظر گرفته شده است، تجهیزات ورزشی برای کودکان با بدن اعمال نمی شود. وزن بیش از 20 کیلوگرم، پازل با بیش از 500 قطعه، و اشیاء تزئینی برای جشن ها و عروسی ها اعمال می شود.

اسباب بازی هایی که در بازار عرضه می شوند ویا در اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار می گیرند باید با الزامات ایمنی ضروری دستورالعمل اسباب بازی مطابقت داشته باشند. الزامات مربوط به خواص فیزیکی، مکانیکی، شیمیایی و الکتریکی اسباب بازی ها است. علاوه بر این، دستورالعمل اسباب بازی الزاماتی را در مورد اشتعال پذیری، بهداشت و (در صورت لزوم) رادیواکتیویته اسباب بازی ها اعمال می کند.

فقط پس از برآورده شدن تمام الزامات مربوط به محصول مربوط به دستورالعمل ایمنی اسباب ‌بازی و سایر الزامات مربوط به محصول CE، می‌توان علامت CE را روی اسباب‌ بازی چسباند و می‌توان آن را آزادانه در بازار قرار داد ویا در اروپا مورد استفاده قرار داد.

کارشناسان ایمنی شرکت هوداک سیستم فرتاک برای مشاوره جهت صدور گواهینامه CE مهارت لازم را دارند تا از طرف شرکت های متقاضی اخذ گواهینامه CE برای اسباب بازی به طور کامل مراحل صدور گواهینامه CE محصول اسباب بازی را برای شرکت ها انجام دهند. متخصصان ما دارای مهارت لازم جهت معرفی مرجع صدور گواهینامه CE مورد تایید منطقه اقتصادی اروپا هستند و از طریق مشاوره رایگان اطلاعاتی را در اختیار شما می گذارند که در مدت زمان کوتاه و با کمترین هزینه بتوانید اقدام به اخذ گواهینامه CE برای اسباب بازی نمایید.

بیشتر بخوانید: مراحل اخذ گواهینامه CE.

گواهینامه-CE-چیست

دستورالعمل ایمنی اسباب بازی اتحادیه اروپا چیست؟

همه اسباب بازی هایی که در اتحادیه اروپا فروخته می شوند باید دارای علامت CE باشند که نشان دهنده مطابقت آنها با استانداردهای هماهنگ اتحادیه اروپا برای سلامت و ایمنی است. دستورالعمل ایمنی اسباب بازی اتحادیه اروپا 2009/48/EC الزامات فیزیکی، مکانیکی، شیمیایی و الکتریکی را که یک اسباب بازی باید برای فروش در اتحادیه اروپا رعایت کند، تشریح می کند. طیف گسترده ای از محصولات اسباب بازی در نظر گرفته می شوند و بنابراین برای فروش در اتحادیه اروپا باید با دستورالعمل ایمنی اسباب بازی مطابقت داشته باشند.

چه محصولات اسباب بازی می توانند گواهینامه CE دریافت کنند؟

اخذ گواهینامه CE برای اسباب بازی چگونه است؟ طبق دستورالعمل ایمنی اسباب بازی، اقلامی که اسباب بازی در نظر گرفته می شوند، مواردی هستند که صرفاً برای استفاده در بازی توسط کودکان زیر 14 سال در نظر گرفته شده اند. این بدان معناست که لازم نیست یک محصول صرفاً برای بازی در نظر گرفته شود تا یک اسباب بازی در نظر گرفته شود. مثلاً جاکلیدی یا عروسک اسباب بازی محسوب می شود و مشمول این بخشنامه می شود. این دستورالعمل همچنین مواردی را که اسباب‌ بازی محسوب نمی‌شوند شامل موارد زیر است:

محصولات در نظر گرفته شده برای محصولات مورد استفاده 14 سال و بالاتر که گواهینامه CE به آنها تعلق نمی گیرد شامل موارد زیر می باشد.

  • تجهیزات ورزشی.
  • اسکوتر و سایر وسایل حمل و نقل.
  • پازل با بیش از 500 قطعه.
  • محصولات آموزشی برای اهداف آموزشی.
  • لوازم پذیرایی و جشن ها برای کودکان همانند لوازم تزئین جشن تولد.

اگر در مورد محصولات اسباب بازی توضیحات بیشتری نیاز داشتید با شرکت ما در ارتباط باشید.

دستورالعمل EC-2000-14 مربوط به انتشار نویز

روند علامت گذاری CE برای محصول اسباب بازی چیست؟

اخذ گواهینامه CE برای اسباب بازی چگونه است؟ هنگامی که تشخیص دادید که محصول شما یک اسباب بازی است، باید الزاماتی را که در دستورالعمل ایمنی اسباب بازی ذکر شده است، برآورده کند. رویه نشان‌گذاری CE برای اسباب ‌بازی‌ها شامل تعریف کاربرد مورد نظر، انجام ارزیابی‌های انطباق، تست ایمنی، تشکیل پرونده فنی، تهیه پیش‌نویس اعلامیه انطباق و اعمال علامت CE است.

سه آزمایش اصلی وجود دارد که هنگام علامت گذاری CE اسباب بازی ها مهم است:

  1. تعریف خواص مکانیکی و فیزیکی EN71-1.
  2. آزمایش اشتعال پذیری EN71-2.
  3. آزمایش مواد شیمیایی EN 71-3.

روش ‌های آزمایش خاص و مستندات مورد نیاز برای علامت‌گذاری CE یک اسباب ‌بازی به ویژگی‌ های محصول شما بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید که چه نوع آزمایش یا مستنداتی برای علامت CE اسباب بازی خود نیاز دارید، با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به صورت رایگان شما را در فرآیند علامت گذاری CE راهنمایی می کنند تا اطمینان حاصل شود که اسباب بازی شما با بالاترین استانداردهای ایمنی مطابقت دارد.

به-چه-محصولاتی-گواهینامه-CE-تعلق-می-گیرد

اخذ گواهینامه CE برای اسباب بازی، از کجا اقدام کنیم؟

طی مقاله “الزامات استاندارد CE اروپا” در مورد مرجع صدور گواهینامه CE معتبر توضیحاتی ارائه شده که به صورت مختصر به آن پرداخته می شود.

مرجع صدور گواهینامه CE معتبر باید توسط انجمن اعتباردهنده اتحادیه اروپا Nando توسط کد چهار رقمی تایید شود. این یعنی اینکه گواهینامه CE معتبر باید توسط مرجعی صادر شود که دارای کد چهار رقمی تایید شده انجمن ناندو باشد. برای شناسایی مراجع صدور گواهینامه CE معتبر به سایت Nando مراجعه کنید.

چنانچه محصول شما می خواهد وارد اتحادیه اروپا شود و جزو محصولاتی است که باید حتماً منطبق باشد با استانداردهای اتحادیه اروپا، باید حتما از مرجع معتبر مورد تایید ناندو اقدام به دریافت گواهینامه CE کنید. این ممکن است برای شما هزینه ای بین 2000 الی 4000 یورو داشته باشد. مدت زمان اخذ گواهینامه CE اورجینال بین 2 الی 4 ماه زمان بر می باشد.

چنانچه محصول شما می خواهد در کشورهای غیراز اتحادیه اروپا به فروش برسد و جهت برندینگ یا مزیت رقابتی نیاز دارید که نشان CE را دریافت کنید، می توانید از مراجع خصوصی که گواهینامه CE معتبر را به صورت خوداظهاری یا انطباق صادر می کنند، اقدام به دریافت گواهینامه CE کنید.

هزینه اخذ گواهینامه CE خوداظهاری یا انطباق حدود یک میلیون تا دو میلیون پانصد هزار تومان است. این گواهینامه قابل استعلام با کد رجیستری می باشد و مورد تایید تمامی کشورها غیر از اتحادیه اروپا است. مدت زمان اخذ گواهینامه CE برای اسباب بازی از مراجع خصوصی یک هفته تا ده روز کاری است.

جهت مشاوره برای دریافت گواهینامه CE می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button