دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

فرم درخواست

دانلود مستندات

چگونه گواهینامه ایزو بگیریم

چگونه گواهینامه ایزو بگیریم

چگونه گواهینامه ایزو بگیریم؟ مراحل اخذ ایزو

چگونه گواهینامه ایزو بگیریم؟ مراحل اخذ ایزو چگونه است؟ چه مدارکی برای اخذ گواهینامه ایزو نیاز داریم؟ چه شرکت هایی گواهینامه ISO معتبر صادر می کنند؟. اینها می تواند سوالات متقاضیان باشد برای اخذ گواهینامه ایزو. شاید مهمترین و پرتکرارترین سوال متقاضیان این باشد که، چه مدارکی برای اخذ گواهینامه ایزو نیاز است و مراحل اخذ ایزو چگونه است. اینکه شما بتوانید یک مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر را شناسایی کنید می تواند بهترین دستاورد شما باشد.

شرکت ها، سازمان ها و حتی کسب و کارهای بزرگ و کوچک بیشماری اقدام به دریافت گواهینامه ایزو می کنند. مهمترین دلیل متقاضیان جهت اخذ ایزو، برندینگ، به دست آوردن اعتماد مشتریان، ورود به بازارهای جهانی، ورود به مناقصات و اخذ تاییدیه از سازمان های بزرگ دولتی همانند سازمان محیط زیست است. بنابراین، ممکن است برای هر یک از مشتریان این سوال باشد که، چگونه گواهینامه ایزو بگیریم؟

تیم فنی شرکت هوداک سیستم فرتاک در راستای رسالت مشاوره ای خود سعی کرده از طریق همین مقاله بتواند پرسش های متقاضیان در مورد نحوه دریافت گواهینامه ایزو موارد زیر اطلاع رسانی کند.

  • مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو چیست؟
  • مراحل اخذ ایزو چگونه است؟
  • چگونه گواهینامه ایزو بگیریم؟
  • مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر کیست؟

ممکن است با شرکت های بیشماری در مورد اخذ ایزو صحبت کرده باشید و هر کدام مراحل اخذ ایزو را به نحو متفاوتی برای شما شرح داده باشند. احتمال دارد شما سردرگم شده باشید و از خود سوال بپرسید، “چگونه گواهینامه ایزو بگیریم؟”. اغلب شرکت هایی که در ایران اقدام به صدور سرتیفیکیت ایزو می کنند به صورت خصوصی ایجاد شده و گواهینامه ایزو صادر شده فاقد اعتبار بین المللی است. پس در اولین قدم شما باید بدانید چه شرکت هایی گواهینامه ایزو معتبر را صادر می کنند.

پیشنهاد می شود مقاله “شرکت هایی که مجاز به صدور سرتیفیکیت ایزو هستند” را مطالعه نمایید. در ادامه با ما همراه شوید.

متن استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2015

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو چیست؟

چه مدارکی برای دریافت گواهینامه ایزو نیاز است؟ این مهمترین و پرتکرارترین سوالی است که اغلب متقاضیان اخذ ایزو دارند. برای پاسخ به این سوال شما باید موضوعات مختلفی را در نظر داشته باشید. اینکه مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر است یا به صورت خصوصی فعالیت می کند، برای دریافت گواهینامه ایزو نیاز به ممیزی دارید یا بدون ممیزی می خواهید گواهینامه ایزو دریافت کنید، آیا برای اخذ ایزو نیاز به مشاور جهت پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو دارید یا اینکه بدون نیاز به مشاور می خواهید گواهینامه ایزو بگیرید.

ما این مراحل را با هم مرور می کنیم.

  • مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو معتبر از مراجع تحت اعتبار IAF

در ابتدا باید تعریف صحیحی از نوع فعالیت خود داشته باشید. بنابراین نظام نامه و خط مشی کیفیت خود را باید مستند کنید. چنانچه شما نیاز دارید که قبل از دریافت گواهینامه ایزو ممیزی شوید، شما باید اقدام به پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت نمایید. تفاوتی ندارد که شما گواهینامه ایزو 9001 نیاز دارید یا گواهینامه ایزو 22000، شما باید مستندات مربوط به استاندارد ایزو درخواست شده را در مجموعه خود پیاده سازی نمایید.

شما می توانید از یک مشاور ایزو کمک بخواهید تا در فرآیند پیاده سازی استاندارد ایزو شما را همراهی کند. شرکت هوداک سیستم فرتاک از مشاوران زبده بهره می برد و ما می توانیم مسیر دریافت گواهینامه ایزو را برای شما هموار کنیم. چنانچه خود می خواهید اقدام به پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت کنید، پیشنهاد می شود مقاله ذیل را مطالعه کنید. ما مسیری که شما باید طی کنید تا مراحل پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت را به درستی و کامل اجرائی کنید، در این مقاله عنوان کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخذ گواهینامه ایزو 9001، مراحل پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت.

مدارکی که برای اخذ گواهینامه ایزو معتبر به آن نیاز دارید شامل موارد زیر است.

  1. مستنداتی در مورد دامنه کاری شرکت و مستندات مربوط به ثبت شرکت.
  2. مستندات در مورد اصطلاحات و تعاریف دامنه کاری شرکت.
  3. مستندات در مورد زمینه کاری شرکت.
  4. مستنداتی در مورد روش های اجرایی و دستورالعمل های استاندارد ایزو مورد نیاز.
  5. ایجاد خط مشی شرکت به همراه چارت سازمانی و نظام نامه شرکت.
  6. مستندات نحوه پرداختن به ریسک های استاندارد ایزو مورد نیاز.
  7. مستندات آموزش همکاران.
  8. مستندات مربوط به اهداف کیفیت و برنامه ریزی برای رسیدن به آنها.
  9. مستندات مربوط به نقش ها، مسئولیت ها و اختیارات سازمانی.
  • مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو از مراجع خصوصی

برخی از شرکت ها جهت ورود به مناقصه یا فروش کالا در بازارهای بین المللی زمان کافی برای مستند سازی و ممیزی را ندارند. حتی ممکن است این شرکت ها مستندات مربوط به استاندارد مورد نیاز را داشته و قبلاً در شرکت خود اقدام به استقرار الزامات ایزو مدیریت کیفیت کرده باشند.

بنابراین، این شرکت ها نیاز دارند خیلی فوری گواهینامه ایزو معتبر را دریافت کنند. ممکن است شما توسط مرجع صدور ایزو به صورت آنلاین ممیزی شوید و گواهینامه ایزو را دریافت کنید. یا اینکه احتمال دارد از شما مستندات مربوط به استقرار الزامات استاندارد ایزو را بخواهند.

ما می توانید مستندات ایزو را در اختیار شما بگذاریم تا شما بتوانید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو فوری نمایید. بنابراین مدارکی که جهت اخذ فوری گواهینامه ایزو نیاز دارید به شرح زیر می باشد.

  1. تکمیل فرم درخواست ایزو.
  2. ارائه لوگو سازمانی.
  3. ارائه اساسنامه شرکت.
  4. ارائه روزنامه رسمی شرکت.

مستندات مربوط به استاندارد ایزو درخواستی توسط واحد فنی شرکت تکمیل و همراه گواهینامه ایزو برای شما ارسال می گردد.

چرا پیاده سازی QMS مفید است؟

مراحل اخذ ایزو چگونه است؟

در گام اول شما باید مرجع صدور گواهینامه ایزو را انتخاب کنید. ما می توانیم برای انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو و سطح اعتبار مرجع صدور ایزو به شما مشاوره رایگان دهیم. بعد از انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو شما باید مستندات درخواستی مرجع صدور ایزو را در اختیار آنها بگذارید. سطح کیفی و کمی این مستندات ممکن است متفاوت باشد.

مراحل اخذ ایزو بستگی به مرجع صدور گواهینامه ایزو و استراتژی تعریف شده سازمان شما دارد. به طور کلی شما برای دریافت ایزو باید مستندات مربوط به استاندارد ایزو مورد نظر را تهیه کنید سپس ممیزی شوید و بعد از تایید ممیز، گواهینامه ایزو صادر می شود.

شما می توانید مستندات مربوط به استاندارد ایزو را از ما تهیه کنید. ما مستندات کپی شده را در اختیار شما نمی گذاریم بلکه مستندات مربوط به شرکت شما را آماده میکنیم. بعد از ارائه مستندات مرحله ممیزی است. ممکن است بدون ممیزی و یا حتی به صورت آنلاین ممیزی شوید.

سپس شما می توانید گواهینامه ایزو را دریافت کنید. بنابراین مراحل اخذ ایزو به سه مرحله زیر خلاصه می گردد.

  1. انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو.
  2. ایجاد مستندات درخواستی مرجع صدور گواهینامه ایزو.
  3. صدور گواهینامه ایزو.

چگونه گواهینامه ایزو بگیریم؟

برای دریافت گواهینامه ایزو پیشنهاد می شود اطلاعات کاملی در مورد اعتبار مرجع صادر کننده ایزو جمع آوری کنید. برخی از مراجع صدور گواهینامه ایزو اعتبار بین المللی و تحت اعتبار IAF هستند و اکثر مراجع صدور ایزو به صورت خصوصی فعالیت می کنند. به طور کلی مرجعی که توسط انجمن اعتبار دهنده بین المللی IAF تایید نشده باشد مرجع خصوصی است.

شما برای اعتبار سنجی مرجع صدور گواهینامه ایزو همچنین بررسی اعتبار AB می توانید به سایت WWW.IAFcertsearch.org مراجعه کنید و نام مرجع صدور گواهینامه ایزو همچنین اعتبار AB را بررسی کنید. شما می توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.
برای دریافت گواهینامه ایزو از مراجع اصلی یا بین المللی حتماً باید مستندات ایزو مربوطه را ارائه دهید. ممکن است هر مرجع بر اساس سیاست های خود سطح سخت گیری متفاوتی جهت بررسی مستندات داشته باشد. بنابراین ممکن است شما به یک مشاور ایزو جهت انتخاب مرجع صادر کننده، نیاز داشته باشید.

برای دریافت گواهینامه ایزو سریع خیلی مسیر هموارتری دارید. شما در مدت زمان کوتاهی می توانید گواهینامه ایزو را دریافت کنید. اینجا ممکن است هزینه اخذ گواهینامه ایزو برای شما مهم باشد. ما می توانیم گواهینامه ایزو مورد تایید را با کمترین هزینه در اختیار شما بگذاریم.

سیستم-مدیریت-کیفیت
مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر کیست؟

نهادهای بیشماری در سراسر دنیا هستند که جهت صدور گواهینامه های سیستم مدیریتی همانند گواهینامه ایزو 9001  احراز صلاحیت شده اند. مهمترین نکته این است که مرجع صادر کننده ایزو بر اساس استاندارد سیستم مدیریت (استاندارد ISO 17021-1) توسط سازمان اعتبار دهنده کشور خودش تایید شده باشد.

شما می توانید جهت شناسایی نهادهای اعتبار دهنده به مرجع صدور گواهینامه به سایت WWW.IAF.NU مراجعه کنید. انجمن IAF شرکت صادر کننده ایزو نیست. این اشتباهی است که برخی از متقاضیان اخذ ایزو دارند. IAF انجمن اعتبار دهنده بین المللی است که سازمان استاندارد یا سازمان اعتبار دهنده کشورهای عضو استاندارد ایزو را معرفی می کند.

سازمان های اعتبار دهنده یا سازمان استاندارد کشورها همان AB هایی هستند که بعضاً توسط مشاوران به شما اعلام می شوند. توجه کنید، AB ها یا همان سازمان اعتبار دهنده ها گواهینامه ایزو را صادر نمی کنند، بلکه مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر را به شما معرفی می کنند.

سازمان اعتبار دهنده ایران مرکز ملی تایید صلاحیت ایران یا NACI نام دارد که توسط IAF تایید شده است. NACI در حقیقت همان AB کشور ایران است. گواهینامه ایزو توسط NACI صادر نمی شود، بلکه این سازمان مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر داخل ایران را معرفی می کند.

برای انتخاب مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر همچنین مراحل اخذ ایزو در نهایت رسیدن به جواب چگونه گواهینامه ایزو بگیریم، با ما در تماس باشید.

برای دریافت گواهینامه ایزو پیشنهاد می شود اطلاعات کاملی در مورد اعتبار مرجع صادر کننده ایزو جمع آوری کنید. برخی از مراجع صدور گواهینامه ایزو اعتبار بین المللی و تحت اعتبار IAF هستند و اکثر مراجع صدور ایزو به صورت خصوصی فعالیت می کنند. به طور کلی مرجعی که توسط انجمن اعتبار دهنده بین المللی IAF تایید نشده باشد مرجع خصوصی است.

در گام اول شما باید مرجع صدور گواهینامه ایزو را انتخاب کنید. ما می توانیم برای انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو و سطح اعتبار مرجع صدور ایزو به شما مشاوره رایگان دهیم.

  1. انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو.
  2. ایجاد مستندات درخواستی مرجع صدور گواهینامه ایزو.
  3. صدور گواهینامه ایزو.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button