دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

شرکت های صدور گواهینامه ایزو

شرکت های صدور گواهینامه ایزو

شرکت های صدور گواهینامه ایزو در تهران

شرکت های صدور گواهینامه ایزو در تهران یا ایران کدامند؟ یا اینکه چه شرکت هایی گواهینامه ایزو معتبر صادر می کنند. آیا شرکت هایی که در گوگل به اسم گواهینامه ایزو فوری اقدام به صدور گواهینامه می کند، گواهینامه ایزو معتبر را صادر می کنند. انتخاب مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو برای شرکت ها چالش پیچیده ای است. از طریق مقاله “شرکت های صدور گواهینامه ایزو” ما به شما کمک میکنیم تا بتوانید مرجع صادر کننده معتبر را شناسایی کنید.

اینکه مشتریان بتوانند شرکت های صدور گواهینامه ایزو معتبر را داخل ایران شناسایی کنند بسیار سخت شده است. عموم متقاضیان اطلاعات فنی خاصی در مورد اعتبار شرکت های صدور گواهینامه ایزو ندارند. بنابراین برای انتخاب مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو اغلب دچار اشتباه می شوند.

متقاضی پس از دریافت گواهینامه ایزو متوجه می شود که گواهینامه ایزو اخذ شده فاقد اعتبار بین المللی است. دقت کنید. تمامی گواهینامه های صادر شده توسط شرکت ها کد رجیستری نامبر داشته و توسط سایت استعلام می شوند. بنابراین صرف اینکه گواهینامه ایزو دریافت شده قابلیت استعلام را دارد دلیل بر معتبر بودن یا اصل بودن گواهینامه ایزو نیست.

با توجه به بازار آشفته ای که بین شرکت های صدو گواهینامه ایزو به وجود آمده و هر شرکتی ادعا می کند گواهینامه ایزو معتبر را صادر می کند، از کجا بدانیم گواهینامه ایزو صادر شده اعتبار بین المللی دارد؟ با مطالعه این مقاله به راحتی می توانید تشخیص دهید اعتبار مرجع صادر کننده ایزو چگونه مشخص می شود.

شرکت های صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران:

شرکت های صدور گواهینامه ایزو معتبر در ایران را چگونه شناسایی کنیم؟ ابتدا توضیحاتی در مورد نام و مشخصات مرجع صدور گواهینامه ایزو مکتوب می کنیم.

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو با نام های تجاری مختلفی تحت اعتبار کشورهای متفاوتی فعالیت می کنند. مثلاً ممکن است به شما بگویند گواهینامه ایزو از مرجع  BQC تحت اعتبار انگلیس دریافت کنید، یا اینکه بگویند از INQ تحت اعتبار ایتالیا دریافت می کنید.

مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو اختصاراً CB نامیده می شود. CB های باید توسط سازمان اعتبار دهنده یا سازمان استاندارد کشورهای خودشان تایید شود. چه شرکت هایی مجوز صدور گواهینامه ایزو در ایران را دارند. برای پیدا کردن جواب این سوال باید به سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران مراجعه کنید.

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران یا NACI سازمان اعتبار دهنده ایران است که شرکت هایی را به عنوان CB معرفی و تایید می کند جهت صدور گواهینامه ایزو. بنابراین برای انتخاب شرکت های صدور گواهینامه ایزو در ایران باید به سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران مراجعه کنید.

برای انتخاب مرجع صادر کننده معتبر تحت اعتبار سازمان اعتبار دهنده ایران به سایت مراجعه کنید و روی بخش نهادهای تایید صلاحیت شده کلیک نمایید. در صفحه بعدی که در اختیار شما گذاشته می شود روی لینک نهادهای صدور گواهینامه سیستم های مدیریت (استاندارد ISO 17021-1) کلیک نمایید.

صفحه جدیدی برای شما باز می شود، بنابراین روی نام و مشخصات نهادهای گواهی کننده تایید صلاحیت شده توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران کلیک نمایید. در این صفحه استاندارد های ایزو نمایش داده می شود. اگر شما مثلاً نیاز به گواهینامه ایزو 9001 دارید روی لینک اول نهادهای گواهی کننده سیستم مدیریت کیفیت تایید صلاحیت شده بر اساس استاندارد ISO/IEC17021 در زمینه صدور گواهینامه استاندارد ISO 9001 کلیک نمایید.

سپس در صفحه جدید نام و مشخصات شرکت های صدور گواهینامه ایزو معتبر که توسط NACI اعتبارسنجی شده اند را مشاهده می کنید. چنانچه گواهینامه ایزو 9001 را از هر شرکتی که در این صفحه معرفی شده دریافت کنید، گواهینامه ایزو معتبر را دریافت کرده اید.

مشاور اخذ گواهینامه ایزو

شرکت های صدور گواهینامه ایزو بین المللی در ایران:

همانطور که در بالا ذکر شد مرجع صدور گواهینامه ایزو اختصاراً CB ها هستند. ممکن است CB ها تحت اعتبار کشورهای دیگری در ایران گواهینامه ایزو صادر کنند. چگونه می توانید متوجه شوید مرجع صادر کننده ایزو معتبر است؟ ما به شما کمک می کنیم تا بتوانید شرکت های صدور گواهینامه ایزو معتبر و بین المللی را شناسایی کنید.

برای اعتبارسنجی شرکت صادر کننده ایزو شما به یکسری اطلاعات نیاز دارید. شما باید بدانید نام مرجع صادر کننده ایزو چیست و مرجع صادر کننده تحت اعتبار چه کشوری اقدام به صدور گواهینامه ایزو می کند. برای شناسایی سازمان اعتبار دهنده باید وارد سایت WWW.IAF.NU شوید. انجمن اعتبار دهنده IAF معتبرترین و تنها مرجع اعبار دهنده به سازمان استاندارد کشورها است.

ممکن است به شما بگویند گواهینامه ایزو تحت اعتبار ASCB یا کانادا و یا هر کشور دیگری دریافت می کنید. مثلاً ممکن است به شما بگویند گواهینامه ایزو از کشور کانادا تحت اعتبار ASCB دریافت می کنید. از کجا می توانید مطمئن شوید مرجع صادر کننده واقعا معتبر است؟

ابتدا وراد سایت IAF شوید. سپس روی منو IAF MLA Signatories زیر منو Recognised Abs را کلیک نمایید. پس از مشاهده نقشه جهان کشور کانادا را پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید. به پایان نقشه مراجعه کنید تا لوگو سازمان اعتبار دهنده کانادا (SCC) را مشاهده کنید. زمانی که روی لوگو کلیک نمایید شما وارد صفحه دیگری می شوید که آدر سایت سازمان اعتبار دهنده کانادا را در اختیار شما می گذارد.

وارد سایت سازمان اعتبار دهنده کانادا شوید. نام مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو را سرچ کنید. اگر اطلاعاتی از مرجع صادر کننده ایزو مشاهده کردید یعنی مرجع صادر کننده معتبر است و چنانچه غیر از این بود مرجع صادر کننده ایزو فیک است.

مسیر ساده تر جهت اعتبارسنجی مرجع صدور گواهینامه ایزو ورود به سایت WWW.IAFcertsearch.ORG است. زمانی که وارد صفحه اصلی شدید در منو ها روی منو Certification Bodies کلیک نمایید. در صفحه سرچ باز شده نام مرجع صادر کننده ایزو را وارد کنید. اگر مشخصات مرجع صدور را دریافت کردید، این یعنی شرکت صدور گواهینامه ایزو معتبر می باشد. چنانچه در صفحه سرچ عدد صفر را مشاهده کردید یعنی مرجع صادر کننده فیک و جعلی می باشد.

اعتبار شرکت هایی که در ایران گواهینامه ایزو صادر می کنند:

عموماً زمانی که شما توسط موتور جستجوگر گوگل سرچ می کنید اخذ گواهینامه ایزو یا شرکت های صدور گواهینامه ایزو، گوگل طی چندین صفحه شرکت هایی را معرفی می کند که سایت های فعالی دارند و از طریق همین سایت ها مشتری را جذب می کنند. با هر شرکتی که تماس بگیرید، مشاوران شرکت ها ادعا می کنند گواهینامه ایزو اصلی را صادر می کنند و مورد تایید است.

برخی از این شرکت ها حتی محل ثابتی ندارند و یا ثبت شرکت به صورت سوری بوده و فقط سند ثبتی را دارند. برخی از شرکت ها نیز حتی شماره ثابتی ندارند و شماره موبایل خود را در صفحه سایت خود اعلام کرده اند. ممکن است شما با شماره ثابت تماس بگیرید ولی متوجه شوید دایورت شده روی شماره موبایل. حتماً پیشنهاد می شود از شرکت هایی اقدام به دریافت گواهینامه ایزو کنید که مطمئن هستید یک شرکت ثبت شده معتبر هستند.

اغلب شرکت های صدور گواهینامه ایزو در ایران فیک هستند و به صورت خصوصی به وجود آمده اند. دقت کنید که تنها مرجع رسمی برای اعتبار سنجی مرجع صدور ایزو IAF است و تنها سازمان رسمی جهت اعتبار سنجی مرجع صدور در ایران مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) است. پس بنابراین شرکت های مشاوره که خود را به عنوان مرجع شرکت صدور گواهینامه ایزو معتبر معرفی می کنند و تاییدیه وزارت صمت را برای شما ارسال می کنند یا هر تاییدیه ای غیر از NACI ایران برای شما ارسال می کنند، گواهینامه ایزو فیک یا جعلی برای شما صادر می کنند.

این شرکت ها برای اینکه اعتماد متقاضیان گواهینامه ایزو را جلب نمایند، از کلمات ویژه ای همانند صدور گواهینامه مدیریتی رایگان، ارائه تندیس مدیران برتر یا ارائه تقدیر نامه استفاده می کنند. حتی ممکن است به شما بگویند قیمت گواهینامه مثلاً 4 میلیون تومان است که در جشواره تخفیف خورده و شما می توانید با 40 درصد تخفیف گواهینامه ایزو را دریافت کنید. تمامی این شرکت ها به صورت خصوصی فعالیت می کنند و گواهینامه ایزو صادر شده فاقد اعتبار بین المللی است.

گواهینامه ایزو یی که این شرکت ها صادر می کنند دارای کد رجیستری نامبر است و توسط سایت استعلام هم می شود. بنابراین صرف اینکه گواهینامه های صادر شده قابلیت رجیستری دارد دلیل بر اصل یا معتبر بودن نیست.

ارزیابی-عملکرد،-بند-9-متن-استاندارد-ایزو-9001
از چه شرکتی گواهینامه ایزو بگیریم؟

با توجه به توضیحات بالا و آشفتگی بین شرکت های صدور گواهینامه ایزو حتماً برای شما هم این سوال به وجود می آید. اینکه از چه شرکتی گواهینامه ایزو معتبر بگیریم؟ بیشتر متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو جهت ورود به مناقصه نیاز به ایزو دارند. برای این دسته حداقل قیمت جهت دریافت گواهینامه ایزو و اعتبارسنجی توسط دستگاه اجرایی و مسئول مناقصه مهم است.

اخذ فوری گواهینامه ایزو با کمترین مبلغ نیز نیاز واقعی شرکت های پیمانکاری است. بنابراین بهترین پیشنهاد برای این متقاضیان دریافت گواهینامه ایزو توسط شرکت های خصوصی است که در ایران به وجود آمده اند. شما می توانید توسط شرکت های خصوصی که اعلام می کنند گواهینامه ایزو از کانادا، انگلیس، ایتالیا، آلمان یا تحت اعتبار ASCB دریافت می کنید، اقدام به اخذ فوری گواهینامه ایزو نمایید.

برخی از متقاضیان جهت صادرات کالا نیاز به دریافت گواهینامه ایزو دارند. برای صادرات مخصوصاً به کشورهای مهم اروپایی پیشنهاد می شود از مراجعی اقدام به اخذ گواهینامه ایزو نمایید که توسط انجمن اعتبار دهنده بین المللی IAF تایید شده باشند. برای انتخاب شرکت های صدور گواهینامه ایزو و دریافت گواهینامه ایزو می توانید از مشاوره، مشاوران “شرکت هوداک سیستم فرتاک” بهره مند شوید.

ممکن است شما سوال داشته باشید چه گواهینامه ایزو یی بگیریم؟. پیشنهاد می شود مقاله “چه گواهینامه ایزو برای تخصص من ضروری است” را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button