دسته ها

آخرین مطالب

تایید صلاحیت پیمانکاری

انواع گواهینامه پیمانکاران

مهمترین مقالات سایت

لینک های مرتبط

چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری

چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنیم

چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنید؟

“چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنیم؟” این چالشی است که اغلب شرکت های پیمانکاری با آن درگیر هستند. قبل از اینکه شما مراحل اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری و مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را بدانید، این سوال برای شما به وجود می آید.

ممکن است شما وارد مناقصه شوید و توسط دستگاه اجرایی جهت حضور در مناقصه از شما درخواست ارائه گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی کنند. گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران جزو مدارک مهمی است که می بایست تمامی پیمانکاران جهت ورود به مناقصه داشته باشند. شما برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران به گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نیاز دارید.

بنابراین یکی از دلایلی که شما نیاز به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دارید، اقدام برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی می باشد. تیم فنی شرکت هوداک سیستم فرتاک از طریق مقاله ” چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنیم؟” به موضوعاتی که پیمانکاران برای دریافت این گواهینامه درگیر آن هستند می پردازد. بنابراین با ما همراه شوید.

مقاله “چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنیم؟” متفاوت است نسبت به مقالات قبلی که در سایت مکتوب کرده ایم به صورت پرسش و پاسخ در مورد مدرک تایید صلاحیت پیمانکاری می باشد.

رهبری-در-استاندارد-ایزو-9001-ویرایش-2015

چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری بگیریم؟

اولین دلیل برای اینکه “چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنیم؟” برای همه ی شرکت های پیمانکاری حضور در مناقصات است. ممکن است شما گواهینامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه) و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی داشته باشید. منتها در یک مناقصه از شما درخواست گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند. اینجا برای شما سوال به وجود می آید که، چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنیم؟

موضوع مناصه به دستگاه اجرا کننده مناقصه این مجوز را می دهد که از شما درخواست ارائه گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را داشته باشد. ممکن است شما در یک مناقصه ای درخواست ورود دارید که موضوع مناقصه خدمات عمومی همانند جمع آوری پسماند شهری است.

با توجه به اینکه موضوع مناقصه مربوط به شضرکت های خدماتی است و شما با توجه به داشتن گواهینامه صلاحیت پیمانکاری به عنوان شرکت مهندسی و مشاوره معرفی شده اید، بنابراین می بایست موضوع فعالیت شرکت را تغییر دهید و اقدام به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایید.

پس حضور پیمانکاران در مناقصات با موضوعات مختلف این اجازه را به مسئول مناقصه می دهد تا با توجه به موضوع مناقصه از پیمانکاران درخواست گواهینامه صلاحیت پیمانکاری، تایید صلاحیت پیمانکاری و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری درخواست کنند.

برای اینکه بهتر درک کنید تفاوت بین گواهینامه صلاحیت پیمانکاری و گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چیست؟، پیشنهاد می شود مقاله “تفاوت گواهینامه صلاحیت پیمانکاری با تایید صلاحیت پیمانکاری” را مطالعه کنید.

مهمترین دلیل برای اینکه “چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنیم؟” موضوع دیگری نیز می باشد. اینکه یک ارگان یا سازمان دولتی می بایست فعالیت های سازمانی شرکت شما را تایید کند. آیا شما یک شرکت کاغذی هستید یا به صورت واقعی زیر ساخت های اداره شرکت و انجام امور فنی را دارید.

دستگاه مناقصه گر از کجا باید بداند شرکت هایی که وارد مناقصه می شوند و مدارک ارائه می دهند، واقعاً توانایی به اتمام رساندن پروژه را دارند؟ یکی از راه ها بررسی مدارکی است که توسط سازمان های دولتی برای شرکت پیمانکار صادر شده است.

تمدید گواهینامه صلاحیت اداره کار

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط چه سازمانی صادر می شود؟

تا به اینجا متوجه شده اید و میتوانید بدانید که “چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنیم؟”. اما ممکن است سوال بعدی برای شما به وجود آید که، “برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری باید به کجا مراجعه کنم؟”.

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اداره کار استان ها را مامور بررسی مدارک شرکت های درخواست کننده اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری همچنین مسئول صدور گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری کرده است. پس بنابراین پروسه بازرسی ها و صدور گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری توسط اداره کار استان ها انجام می شود.

اما نیاز نیست برای پیگیری و بررسی فرآیند صدور این گواهینامه به صورت متداول در اداره کار استان خودتان حضور داشته باشید. اداره کار استان ها در هر استان یکسری دفاتر انجمن معرفی کرده اند که شما باید ابتدا مدارک درخواست شده را در پنل دفتر انجمن منتخب بارگذاری کنید، سپس فرآیند پیگیری از پرونده را از طریق دفاتر انجمن شهر خودتان پیگیری کنید.

دقت کنید. آدرس ثبت شده در اساسنامه خود را مطالعه کنید. آدرس دفتر مرکزی شما در اساسنامه کجا می باشد. شما باید از همان شهری که آدرس ثبت شرکت درج شده اقدام به پیگیری دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایید.

مثلاً اگر شما در یک استانی غیر از تهران ثبت شرکت انجام داده اید ولی دفتر مرکزی خود را به صورت فیزیکی در استان تهران دایر کرده اید، باید یا تغییر آدرس بدهید یا اینکه از همان استانی که ثبت شرکت کرده اید اقدام به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایید.

مجدداً دقت نمایید. ممکن است ثبت شرکت شما استان دیگری باشد ولی پروژه های یا پیمان های فعال شما استان دیگری. نیازی نیست دفتر مرکزی شما در استان پیمانی که دایر کرده اید باشد. شما می توانید از همان استانی که ثبت آدرس کرده اید اقدام به دایر کردن دفتر مرکزی و سپس دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایید.

اخذ راحت و آسان گواهینامه ایزو با تیم مشاوره ایزو هوداک سیستم فرتاک
چه پیمانکارانی می توانند اقدام به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند؟

این موضوع بسیار مهمی است. “چه شرکت هایی می توانند اقدام به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری نمایند؟”. این موضوعی است که شما باید به آن توجه داشته باشید تا وارد مسیر اشتباهی نشوید. اداره کار اصناف و کسب و کارهایی که می توانند اقدام اقدام به دریافت گواهینامه نمایند را طی هفت شغل معرفی و رتبه بندی می کند.

مشاغلی که می توانند تعیین صلاحیت و رتبه بندی شوند شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی می باشند که در حوزه مشاغل زیر فعال هستند.

  1. امور ایاب و ذهاب، (سرویس ایاب و ذهاب، رانندگی، اداره امور نقلیه و موارد مشابه).
  2. تعمیر و نگهداری، (تعمیر و نگهداری تجهیزات و وسایل اداری به غیر از امور رایانه ای، خدمات فنی خودرو و موارد مشابه).
  3. امور آشپزخانه و رستوران، (طبخ و توزیع غذا، اداره رستوران، بوفه و موارد مشابه).
  4. خدمات عمومی، (تنظیفات، نامه رسانی، پیش خدمتی، امور آبداخانه، خدمات پاسخگویی به تلفن، انتظامات و نگهبانی، امور دبیرخانه و دفتری، موارد مشابه).
  5. نگهداری و خدمات فضای سبز، (خدمات باغبانی، نگهداری از فضای سبز و موارد مشابه).
  6. امور تایپ و تکثیر، (تایپ و تکثیر، صحافی و ویراستاری، خطاطی، سایر خدمات مرتبط).
  7. امور تاسیساتی، (تعمیر و نگهداری، بهره برداری از تاسیسات).

معمولاً موسسات و شرکت های ثبتی که امور مربوط به ثبت شرکت، شرکت های پیمانکاری را انجام می دهند یکسری موضوعات از پیش تعریف شده را ثبت می کنند. زمانی که شما وارد مناقصه می شوید، مسئول مناقصه از شما درخواست ارائه گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری می کند. عموماً هیچ یک از این موضوعات در موضوع اساسنامه به ثبت نرسیده بلحاظ اینکه به صورت تخصصی موضوع اساسنامه برسی نشده است.

پس بنابراین شما باید دقیقاً حوزه فعالیت خود را مشخص کنید و این حوزه را بر اساس هفت مورد اعلام شده در اساسنامه خود ثبت کنید. مثلاً اگر شما امور مربوط به حمل و نقل را انجام می دهید باید به انجام امور کلیه خدمات عمومی شامل حمل و نقل در اساسنامه خود اشاره کنید.

مدارک-لازم-جهت-تمدید-گواهینامه-صلاحیت-اداره-کار
برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری به چه مدارکی نیاز دارید؟

چه مدارکی نیاز داریم تا بتوانیم گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنیم؟ این دقیقاً چالشی است که تمامی شرکت های پیمانکاری با آن روبرو هستند. حتی برخی از شرکت ها به دلیل نوپا بودن یا نداشتن زیرساخت های اداری مدارک لازمه جهت تشکیل پرونده برای دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار را ندارند.

شما باید مستندات و مدارکی ارائه دهید که صرفاً یک شرکت کاغذی به ثبت رسیده نیستید. این می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورد.

  1. دفتر مرکزی اداری یا تجاری را معرفی کنید. دفتر مرکزی نباید منزل مسکونی باشد.
  2. اجاره نامه با کد رهگیری به نام شرکت یا مدیرعامل شرکت ارائه دهید. اجاره نامه حتماً باید دارای کد رهگیری باشد.
  3. لیست بیمه دفتر مرکزی خود را ارائه دهید. لیست بیمه باید بر اساس آخرین ماه تقاضای اخذ گواهینامه صلاحیت اداره کار باشد.
  4. چنانچه پیمان فعال یا ردیف پیمان فعال دارید، لیست بیمه کارگاهی خود را ارائه دهید.
  5. طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا و تایید طرح طبقه بندی مشاغل را ارائه دهید.
  6. پرداخت حقوق کارمندان خود را بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل ارائه دهید. حتماً توجه داشته باشید که پرداخت حقوق باید توسط بانک تایید شده باشد. بنابراین اگر از اپلیکیشن های بانکی پرداخت حقوق را انجام می دهید باید به تایید بانک رسیده باشد.
  7. اظهارنامه مالیاتی آخرین سال.
  8. طبق جدول 10 اظهارنامه قراردادهای خود را ارئه دهید.
  9. برگه پرداخت علی الحساب یا قطعی اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهید.
  10. قرارداد کارکنان خود را ارئه دهید.
  11. گواهینامه دوره 36 ساعته کارفرمایی را برای مدیرعامل و تمامی اعضاء امضاء دار شرکت ارائه دهید.
  12. گواهینامه تخصصی بابت رتبه بندی و تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی را برای مدیرعامل و تمامی نفرات تایید شده برای امضاء ارائه دهید.

ممکن است شما اطلاعاتی در مورد گواهینامه دوره های تخصصی و عمومی برای دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار نداشته باشید. پس پیشنهاد می شود مقاله “گواهینامه دوره کارفرمایی جهت اخذ صلاحیت اداره کار” را مطالعه کنید.

برای اطلاع کامل از مدارک مورد نیاز پیشنهاد می شود مقاله “چگونه گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی اخذ کنید” را مطالعه کنید.

شما باید دقت کنید که هر یک از مدارک اعلام شده در دستورالعمل اخذ گواهینامه تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی، فنی و مهندسی را نتوانید ارائه دهید، اداره کار به پرونده شما رسیدگی نکرده و پرونده شما را رد صلاحیت می کند. بنابراین تمامی مدارک درخواستی را باید بارگذاری کنید.

ممکن است شما شرکت تازه تاسیس هستید که خیلی از مدارک درخواستی همانند اظهارنامه مالیاتی را ندارید. مشکلی ندارد. مدارک شرکتی و لیست های بیمه شرکت را بارگذاری کنید. می توانید از مشاوره رایگان تیم فنی شرکت هوداک سیستم فرتاک اطلاعاتی به دست آورید. پس با ما در ارتباط باشید.

گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای حمل و نقل شهری
روند اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چگونه می باشد؟

شما اکنون متوجه شده اید که “گواهینامه صلاحیت پیمانکاری اداره کار چیست؟”، “چرا باید گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری دریافت کنیم؟” و اینکه “مدارک لازم جهت دریافت گواهینامه صلاحیت اداره کار چیست؟”. اما اکنون برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار چه فرآیندی را باید پیگیری کنید؟

  1. مدارک مورد نیاز را آماده و اسکن کنید.
  2. اقدام به احراز هویت شرکت و احراز هویت اعضاء هیئت مدیره نمایید.
  3. دفتر انجمن معرفی شده در استان خود را مشخص کنید.
  4. مدارک آماده شده را از طریق دفتر انجمن بارگذاری کنید.
  5. با دفتر انجمن پیگیری کنید جهت بازرسی و تایید مدارک شرکت شما.
  6. ارسال مدارک بارگذاری شده از طریق دفتر انجمن منتخب به اداره کار استان.
  7. تایید مدارک بارگذاری شده توسط اداره کار و دبیر صلاحیت استان.
  8. ارسال پرونده جهت بازرسی.
  9. اعلام حضور بازرسی جهت ممیزی و تایید مدارک بارگذاری شده. (بازرسی اداره کار به صورت حضوری و از طریق دفتر مرکزی ثبت شده به آدرس اساسنامه توسط ممیز اداره کار انجام می شود).
  10. دریافت تاییدیه گزارش بازرس و ارسال برای مدیر بازرسی اداره کار.
  11. تایید مدیر بازرسی اداره کار و ارسال به دبیر صلاحیت اداره کار.
  12. بررسی گزارشات و تایید دبیر صلاحیت.
  13. ارسال پرونده به کمیته جهت تایید و صدور گواهینامه صلاحیت اداره کار.

شما می توانید جهت مشاوره برای بارگذاری مدارک، انتخاب دفتر انجمن و ارسال مدارک به اداره کار با تیم فنی شرکت هوداک سیستم فرتاک ارتباط برقرار کنید. ما شما را راهنمایی می کنیم تا در حداقل زمان ممکن بتوانید گواهینامه صلاحیت اداره کار را دریافت کنید.

نحوه تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار
چقدر زمان می برد جهت دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری؟

ممکن است شما زمان فورسی را برای ارائه گواهینامه صلاحیت پیمانکاری اداره کار داشته باشید. بنابراین مدت زمان دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای شما مهم است. اینکه چقدر زمان می برد ما بتوانیم گواهینامه تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی، فنی و مهندسی را دریافت کنیم.

شما می توانید بر اساس دستورالعمل اخذ گواهینامه تعیین صلاحیت پیمانکاری شرکت های خدماتی، فنی و مهندسی طی بازده زمانی حدود یک ماه به گواهینامه درخواستی برسید. اما ممکن است شما یک سال کمتر یا حتی بیشتر درگیر پروسه دریافت گواهینامه تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی شوید. چرا؟

دقت کنید که مدارک را به صورت واقعی و درست در سامانه اداره کار بارگذاری کرده باشید. روند پیگیری دریافت گواهینامه تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی که اداره کار صادر می کند را به درستی انجام دهید. این مهم است که شما از چه مسیری پیگیری های خود را انجام دهید.

مدت زمان دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برای شرکت های خدماتی بستگی به مدت زمان تکمیل مدارک، نحوه عملکرد دفتر انجمن، تایید گزارش بازرس پرونده و پیگیری شما جهت صدور گواهینامه توسط اداره کار است. ما می توانیم با مشاوره و کارسازی که انجام می دهیم برای شما طی مدت دو الی سه هفته این گواهینامه را دریافت کنیم.

شرکت هوداک سیستم فرتاک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری چه کمکی می تواند به من بکند؟

چه کمکی ما می توانیم به شما بکنیم تا بتوانید گواهینامه تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی، فنی و مهندسسی را دریافت کنید. این ممکن است سوال شما هم باشد.

  1. مدارک لازمه را همراه با فرم های در اختیار شما می گذاریم.
  2. مشاوره رایگان جهت تکمیل مدارک و نواقص احتمالی.
  3. بارگذاری مدارک در سامانه اداره کار.
  4. مشاوره جهت پیگیری پرونده برای اینکه مسیر بهتری را انتخاب کنید.
  5. دریافت زودتر و در مدت زمان کوتاه تر گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری.

ما می توانیم مسیر دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را برای شما کوتاه کنیم. شما حتماً به مشاوره ما برای دریافت این گواهینامه نیاز دارید. شما حتی می توانید با مطالعه مقالات قبلی سایت خودتان اقدام کنید به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری. بنابراین می توانید از مشاوره رایگان ما هم بهره مند شوید.

ممکن است شما مناقصات بیشماری را از دست بدهید به دلیل اینکه گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری را دریافت نکرده اید. پس ما می توانید خیلی سریع شما را به گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری برسانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button