دسته ها

آخرین مطالب

رتبه انفورماتیک

مقالات مرتبط

تمدید فوری رتبه انفورماتیک

تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک

تمدید فوری گواهینامه رتبه انفورماتیک

تمدید فوری رتبه انفورماتیک، چه مدارکی برای تمدید رتبه انفورماتیک نیاز دارید؟ آیا می توان همزمان با تمدید رتبه انفورماتیک اقدام به ارتقاء رتبه انفورماتیک نمود؟

این ها سوالاتی است که متقاضیان جهت تمدید رتبه انفورماتیک با آن روبرو هستند. مدت زمان تمدید رتبه انفورماتیک بلحاظ حضور در مناقصات بسیار برای شرکت ها حیاتی و مهم است. بنابراین اغلب دنبال مسیرهایی هستند که بتوانند اقدام به تمدید فوری رتبه انفورماتیک نمایند. حال اینکه برای تمدید رتبه انفورماتیک باید چه مراحلی را دنبال کرد و به چه مدارکی نیاز دارید.

تیم فنی “شرکت هوداک سیستم فرتاک” از طریق مقاله “تمدید فوری رتبه انفورماتیک” مسیرهایی را به شما نشان می دهد که بتوانید خیلی سریع اقدام به تمدید رتبه انفورماتیک نمایید. حداقل زمان برای تمدید رتبه انفورماتیک تقریبا 20 روز کاری می باشد و حتی ممکن است شما بتوانید با توجه به مدارک و مستندات بارگذاری شده، ارتقاء رتبه انفورماتیک داشته باشید.

در قدم نخست برای تمدید فوری رتبه انفورماتیک شما باید بدانید به چه مدارکی نیاز دارید. پس در ابتدا مدارک کامل را تهیه و درخواست خود را از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور (ساجات) جهت تمدید رتبه ثبت نمایید. بنابراین مدارک لازم جهت تمدید رتبه انفورماتیک را بررسی می کنیم.

 سازمان برنامه و بودجه کشور (ساجات) شرکت های پیمانکاری را برای یک دوره 4 ساله احراز صلاحیت می کند. ولی مدت اعتبار گواهینامه برای سال اول یک سال است. بنابراین شرکت های دریافت کننده رتبه انفورماتیک بعد از یک سال باید اقدام به تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک نمایند.

حال این سوال برای متقاضیان به وجود می آید که “شرایط و مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک” چیست؟ ما سعی می کنیم توسط این مقاله موضوعات مختلف در مورد تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک را بررسی کنیم.

پیشنهاد می شود برای اطلاع از شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک مقاله “نحوه ارتقاء رتبه انفورماتیک” را مطالعه نمایید.

مدارک-لازم-جهت-اخذ-گواهینامه-انفورماتیک-چیست

مدارک مورد نیاز جهت تمدید فوری رتبه انفورماتیک چیست؟

شرکت هایی که در زمینه خدمات کامپیوتر، IT، پشتیبانی شبکه، نصب دوربین مدار بسته و یا خرید و فروش تجهیزات کامپیوتری فعالت دارند، برای حضور در مناقصات و یا جهت دریافت گواهینامه HSE اداره کار (گواهی تایید صلاحیت ایمنی اداره کار) باید اقدام به دریافت گواهینامه رتبه انفورماتیک نمایند.

ممکن است شما رتبه انفورماتیک را دریافت کرده باشید و برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اقدام کرده باشید. باید گواهینامه رتبه انفورماتیک شما دارای اعتبار باشد. چنانچه اعتبار گواهینامه رتبه انفورماتیک شما رو به پایان است یا اینکه به پایان رسیده باید اقدام به تمدید رتبه انفورماتیک نمایید.

گواهینامه رتبه انفورماتیک توسط سازمان برنامه و بودجه کشور (ساجات) برای شرکت ها صادر می گردد. بنابراین برای تمدید رتبه انفورماتیک نیز باید توسط سازمان برنامه و بودجه اقدام به تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک نمایید. برای تمدید رتبه انفورماتیک مجدداً باید مدارک مورد نیاز را جهت احراز صلاحیت از طریق سامانه ساجات بارگذاری کنید.

اولین قدم برای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک این است که سازمان شما بداند چه شرایطی باید داشته باشید. ما شرایط تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک را در زیر مکتوب می کنیم.

  1. معرفی کارشناسان امتیاز آور.
  2. معرفی قراردادهای بسته شده در حوزه ای که توسط سازمان برنامه و بودجه رتبه بندی شده اید.
  3. دسترسی به گذرواژه و نام کاربری سامانه ساجات.
  4. ارائه مدارک شرکت جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک.

ممکن است شما قبلاً اقدام به خرید شرکتی کرده اید که دارای رتبه انفورماتیک بوده. در حال حاضر زمان اتمام اعتبار گواهینامه رتبه انفورماتیک فرا رسیده و شما نیاز به تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک خود دارید. ابتدا شما باید تغییرات خود را بر مبنای اطلاعات شرکت قبلی که رتبه آنها را خریداری کرده اید ثبت کنید.

پس تغییرات خود را ایجاد نمایید و اقدام به اخذ روزنامه رسمی ثبت تغییرات نمایید. شما باید دقت کنید که گذرواژه و نام کاربری سامانه ساجات که قبلاً گواهینامه رتبه انفورماتیک اخذ شده را داشته باشید. چنانچه دسترسی به گذرواژه و نام کاربری ندارید، باید با کارشناسان فنی سازمان برنامه و بودجه (ساجات) ارتباط برقرار نمایید.

در صورت فراموشی نام کاربری و گذرواژه رتبه انفورماتیک باید با سازمان ساجات مکاتبه داشته باشید تا نام کاربری و گذرواژه جدید در اختیار شما بگذارند. پس از تکمیل تمامی مدارک ثبتی شرکت شما باید قراردادهای خود را در سامانه ساجات ثبت و بارگزاری نمایید. برای بارگزاری قراردادها به نکات مهم توجه کنید.

  1. قراردادهایی مورد تایید سازمان برنامه و بودجه است که رقم ریالی آنها بالای 10،000،000،000 میلیارد ریال باشد.
  2. قراردادهای بارگزاری شده باید مربوط به حوزه فعالیتی باشد که شما قبلاً در همان شاخه اقدام به اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک شده اید.
  3. تاریخ قراردادها باید مربوط به یک سال اخیر بوده و قراردادهایی که تاریخ آنها از یک سال گذشته و بارگزاری نشده مورد تایید کارشناسان سازمان نمی باشد.
  4. قراردادهایی توسط کارشناسان سازمان برنامه و بودجه تایید می شوند که در آخرین اظهارنامه شما ثبت شده باشند یا تاریخ آنها برای سال جدید باشد.
  5. ارائه مفاصاحساب بیمه، نامه حسن انجام کار یا تحویل موقت برای قراردادهای تازه به اتمام رسیده مورد نیاز است.

اطلاعات هویتی و مدارک تحصیلی کارشناسان امتیازآور جزو شرایط تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک است. بنابراین سازمان هایی که تقاضای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک را دارند باید حداقل دو نفر کارشناس امتیاز آور را معرفی کنند. مدیرعامل جزو افراد اصلی و کارشناس اصلی برای اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک است.

بنابراین اگر مدیرعامل شرکت تغییر کرده باید تغییرات افراد هیئت مدیره و مدیر عامل را ثبت کرده باشید و روزنامه تغییرات را داشته باشید. لذا مدیرعامل باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط با سوابق کاری تجمیعی مرتبط باشد. غیر از مدیرعامل شما حداقل باید یک نفر به عنوان کارشناس امتیاز آور معرفی کنید.

کارشناس نفر دوم باید جزو کارکنان شما و در لیست بیمه شما باشد. مدیرعامل و کارشناس امتیاز آور نمی توانند جزو کارکنان دولتی یا بازنشته دولتی باشند.

شرایط تمدید رتبه انفورماتیک به طور کلی توضیح داده شد. در حال حاضر شرکت های فعال در حوزه IT برای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک نیاز به چه مدارکی دارند. با ما همراه شوید تا در مورد مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک اطلاعاتی در اختیار شما بگذاریم.

نمونه-گواهینامه-افتا

مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک چیست؟

لیست مدارک جهت بارگذاری برای تمدید رتبه انفورماتیک به شرح زیر است.

  1. اطلاعات ثبتی شرکت

    اطلاعات ثبتی شرکت ها برای دریافت گواهینامه رتبه انفورماتیک، ارتقاء رتبه انفورماتیک یا حتی تمدید رتبه انفورماتیک مهمترین اسنادی است که شما باید در سامانه ساجات جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک بارگذاری کنید. ممکن است شرکت شمت طی دوره دریافت گواهینامه رتبه انفورماتیک تا تمدید رتبه انفورماتیک یکسری تغییرات شامل تغیررات، مدیرعامل، نوع فعالیت شرکت، تغییر آدرس دفتر مرکزی یا تغییر سهامداران داشته باشد.

    پس روزنامه رسمی تغییرات را به همراه ثبت تغییرات، روزنامه رسمی، اساسنامه، اظهارنامه تغییرات و کلیه مستندات شرکت را باید مجدداً آماده نمایید جهت بارگذاری در سامانه ساجات.

  2. اطلاعات هویتی مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره

    ممکن است شما مدیرعامل شرکت را تغییر داده باشید. اگر این اتفاق افتاده مجدداً باید مدرک تحصیلی مدرعامل را در سامانه ساجات بارگذاری کنید. مدرک مدیرعامل بهتر است مربوط به رشته های کامپیوتر باشد. اگر اینطور نیست باید حداقل 6 ماه سابقه کار ارائه دهید.

    مدارک هویتی مدیرعامل مانند: کارت پایان خدمت، کارت ملی و شناسنامه را به همراه قطعه عکس پرسنلی بارگذاری نمایید. همین مدارک را برای اعضاء هیئت مدیره نیز آماده بارگذاری کنید.

  3. بارگذاری لیست بیمه در سامانه ساجات

    آخرین لیست بیمه خود را در سامانه ساجات بارگذاری نمایید. دقت کنید برای تمدید رتبه انفورماتیک باید کارشناسان امتیاز آور در لیست بیمه شما مشخص شده باشند. اگر کارشناسان امتیاز آور تغییر کرده اند باید مدارک تحصیلی و هویتی کارشناسان امتیاز آور را بارگذاری کنید.

  4. بارگذاری مستندات پرداخت حقوق در سامانه ساجات

    آخرین لیست پرداخت حقوق خود را که به تایید بانک رسیده باشد در سامانه ساجات بارگذاری نمایید. برای تمدید رتبه انفورماتیک و یا ارتقاء رتبه انفورماتیک به لیست پرداخت حقوق نیاز دارید.

  5. حکم بازنشتگی برای اعضاء هیئت مدیره

    چنانچه اعضاء هیئت مدیره بازنشسته است باید حکم بازنشتگی را در سامانه ساجات بارگذاری کنید. دقت نمایید مدیرعامل نمی تواند بازنشته دولت باشد. حتماً باید مدیرعامل در لیست بیمه حضور داشته باشد.

  6. گواهی تجمیعی بیمه تامین اجتماعی

    جهت تمدید رتبه انفورماتیک شما باید برای مدیرعامل به عنوان کارشناس امتیاز آور و الباقی کارشناسان امتیاز آور که معرفی می کنید، گواهی تجمیعی بیمه تامین اجتماعی ارائه دهید. برای دریافت گواهینامه تجمیعی می توانید به سامانه تامین اجتماعی مراجعه کنید.

  7. سوابق کاری مدیرعامل و کارشناسان امتیازآور

    چنانچه مدیرعامل یا کارشناسان امتیازآور طی فرآیند اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک تا تمدید رتبه انفورماتیک تغییر کرده اند، برای تمدید رتبه انفورماتیک باید سوابق کاری را مجدداً بارگذاری نمایید.

  8. تاریخ انتصاب و انقضای هر یک از اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل در سربرگ شرکت.
  9. تعداد سهام و میزان ریالی سهام هر یک از اعضاء هیئت مدیره باید در سربرگ شرکت ارائه گردد.
  10. احکام اداری مدیران و کارکنان شرکت برای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک ضرورت دارد.
  11. تصویر گواهینامه رتبه انفورماتیک قبلی برای تمدید گرتبه انفورماتیک ضرورت دارد.
  12. آخرین اظهارنامه مالیاتی سال منتهی به بررسی پرونده توسط سازمان امور مالیاتی برای تمدید رتبه انفورماتیک باید ارائه گردد.
  13. اظهارنامه مالیاتی سه سال اخیر به همراه پرداخت قطعی مالیاتی باید ارائه گردد.
  14. اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر مرکزی، شماره تماس دفتر مرکزی و ایمیل IR که هاست آن ایرانی باشد برای تمدید رتبه انفورماتیک نیاز است.
  15. قراردادهای فعال که در اظهارنامه مالیاتی ذکر شده است

          تمامی قرادادهایی که از زمان اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک ثبت شده تا زمان تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک باید در        سامانه ساجات بارگذاری شود.

تقریباً تمامی مدارکی که برای تمدید رتبه انفورماتیک طی 15 بند ذکر شد. برای تمدید فوری رتبه انفورماتیک ابتدا باید این مدارک را آماده بارگذاری کرده باشید. چنانچه ابهام یا موضوعی می باشد یا نیاز به مشاوره بیشتر دارید با همکاران “شرکت هوداک سیستم فرتاک” در تماس باشید.

سازمان شما برای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک باید تقاضانامه خود را به دبیرخانه سازمان برنامه و بودجه اعلام کند. بنابراین این تقاضا باید در سربرگ شرکت به مهر و امضاء مدیرعامل شرکت رسیده و در کارتابل بارگزاری شود.

درصد سهم شرکاء و مشخص شدن تعداد سهام شرکت باید در سربرگ شرکت متقاضی تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک مشخص شده و در سامانه بارگزاری شود.

قراردادهای رسمی که ثبت شده و در اظهارنامه مالیاتی ذکر شده را جهت بارگزاری آماده کنید. قراردادهایی که تاریخ روز هستند نیز قابل بارگزاری هستند. بنابراین موضوعی که باید توجه داشته باشید مبلغ ریالی قراردادهایی است که توسط کارشناسان پرونده ساجات جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک مورد تایید قرار می گیرند.

مفاصاحساب قراردادهایی که در اظهارنامه مالیاتی سه سال آخر ثبت کرده اید را آماده کنید. چنانچه بابت اخذ مفاصاحساب با کارفرما یا سازمان بیمه به مشکل خورده اید طی یک نامه رسمی مشکلات خود را اعلام نمایید. چنانچه قراردادها به تازگی به اتمام رسیده نامه حسن انجام کار یا تحویل موقت از کارفرمای خود دریافت کنید.

سند قطعی که سازمان مالیاتی بابت پرداخت هزینه مالیات در اختیار شما گذاشته است را آماده بارگزاری نمایید. چنانچه این سند را هنوز دریافت نکرده اید از شعبه مالیاتی خود پیگیری نمایید.

اظهارنامه مالیاتی سه سال آخر شرکت خود را آماده بارگزاری نمایید. برگه خوداظهاری سال آخر اظهارنامه به همراه سند واریزی مبلغ خوداظهاری را آماده بارگزاری نمایید.

کارت ملی، نمونه امضاء، کپی از تمامی صفحات شناسنامه، کارت پایان خدمت، دو قطعه عکس پرسنلی و مدرک کارشناسی خود را جهت بارگزاری در سامانه ساجات جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک آماده کنید. چنانچه کارشناس امتیاز آور یا مدیرعامل مجموعه تغییرات داشته باید این مدارک کپی برابر اصل شده باشد.

لیست بیمه شرکت به همراه سند واریز حقوق کارکنان شرکت جزو مدارک مورد نیاز جهت تمدید گواهینامه رتبه انفروماتیک است. نکته مهم اینکه داخل لیست بیمه باید اسامی کارشناسان امتیاز آور ذکر شده باشد.

روزنامه رسمی شرکت، اساسنامه شرکت و تمامی تغییراتی که لحاظ شده باید جزو مدارک شرکت جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک باشد.

اخذ راحت و آسان گواهینامه ایزو با تیم مشاوره ایزو هوداک سیستم فرتاک

مدت زمان تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک چقدر است؟

مراحل تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک یا ارتقاء رتبه انفورماتیک چگونه است؟

شما اکنون می دانید برای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک نیاز به چه مدارکی دارید. برای تمدید فوری رتبه انفورماتیک باید ابتدا مدارک را کامل کنید سپس آماده بارگذاری کنید. برای بارگذاری در سامانه ساجات شما نیاز به نام کاربری و گذرواژه خود دارید. چنانچه نام کاربری و گذرواژه سامانه ساجات را فراموش کرده اید باید یک ایمیل به سازمان برنامه و بودجه بزنید. دقت کنید که ایمیل باید از آدرس اینترنتی با دامنه IR باشد و جی میل قابل قبول نیست.

پس از دریافت نام کاربری و گذرواژه جدید وارد سامانه ساجات شوید و مدارک را به صورت کامل و مرحله به مرحله بارگذاری کنید. سپس مدارک را در پاکت پستی بگذارید و با برچسب پستی تعریف شده به سازمان برنامه و بودجه پست کنید. شرکت شما برای تمدید رتبه انفورماتیک نیاز به چند مرحله تایید توسط کارشناسان سازمان ساجات دارد. چنانچه در هر مرحله به دلیل نواقص در مدارک بارگذاری شده شما را رد کردن (صلاحیت مدارک شما را تایید نکردند) اقدام به رفع و رجوع نواقص نمایید.

توجه کنید، چنانچه درخواست ارتقاء رتبه انفورماتیک را دارید مدارک را به نحوی بارگذاری کنید تا امتیاز شما افزایش داشته باشد و بتوانید در شاخه های بیشتر با رتبه بالاتری توسط سازمان برنامه و بودجه احراز صلاحیت شده و رتبه بهتری دریافت کنید. برای بارگذاری مدارک و یا اخذ امتیاز بیشتر جهت ارتقاء رتبه می توانید با کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک ارتباط بگیرید.

شما می توانید برای تمدید فوری رتبه انفورماتیک یا ارتقاء رتبه انفورماتیک با ما در ارتباط باشید. کارشناسان مجرب ما با توجه به تجربه کاری چندین ساله می توانند خیلی سریع رتبه انفورماتیک شما را ارتقاء و تمدید کنند.

در حال حاضر سازمان شما شرایط لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک و مدارک لازم جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک را می داند. ممکن است شما این سوال را داشته باشید که مدت زمان تمدید گواهینامه رتبه انفروماتیک چقدر است و از طریق چه شرکتی می توانم به صورت فوری اقدام به تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک نمایم.

معمولاً با توجه به تبلغات وسیع شرکت های ثبتی بابت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک، شرکت هایی که متقاضی تمدید رتبه انفورماتیک هستند با شرکت های ثبتی وارد قرارداد می شوند. برخی از این شرکت های ثبتی با وعده وعیدهای متفاوت و اعلام هزینه کمتر بابت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک سعی بر به دست آوردن اعتماد شرکت ها می کنند. بنابراین ممکن است شما هم در تور این شرکت ها گیر کرده باشید، هزینه را پرداخت کرده باشید و بعد چندین ماه و چند سال هنوز گواهینامه شما تمدید نشده باشد.

چنانچه نیاز باشد و اطلاعات فنی مناسبی جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک نداشته باشید مشاوران ما سعی می کنند اطلاعات لازم را به صورت مکتوب در اختیار شما بگذارند. به شما کمک می کنند به صورت فوری و در مدت زمان کوتاه بتوانید اقدام به تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک نمایید.

ما بابت خدمات مشاوره و کارسازی مبلغ بسیار کم و معقولی مطالبه می کنیم و می توانیم فاکتور رسمی با گواهی ارزش افزوده در اختیار شما بگذاریم. بنابراین جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button