دسته ها

آخرین مطالب

استاندارد ایزو

اطلاعات کاربردی

موسسات تمدید ایزو

موسسات تمدید ایزو

موسسات تمدید گواهینامه ایزو:

تمدید ایزو، موسسات تمدید ایزو یا مراکز صدور و تمدید ایزو (تمدید گواهینامه ایزو) توسط متقاضیانی که دارای گواهینامه ایزو هستند، و مدت اعتبار گواهینامه ایزو رو به اتمام است داخل گوگل سرچ می شود. آیا سازمان شما دارای گواهینامه ایزو بوده و نیاز به تمدید ایزو دارد؟

حتماً مقاله موسسات تمدید ایزو را مطالعه نمایید.

تمدید ایزو یا تمدید گواهینامه ایزو. این موضوع می تواند چالش مهمی برای سازمان شما باشد.

اینکه گواهینامه ایزو توسط چه نهادی صادر شده و الآن جهت تمدید ایزو باید به چه مرجعی رجوع کرد.

 

  • چرا باید گواهینامه ایزو را تمدید کرد؟
  • هزینه تمدید ایزو چقدر است؟
  • چندسال یکبار باید گواهی نامه ایزو را تمدید کرد.
  • برای تمدید ایزو چیکار کنم؟

 

تیم فنی شرکت هوداک سیستم فرتاک سعی می کند به طور کامل جواب سوالات شما جهت تمدید ایزو را مکتوب نماید، پس با ما همراه شوید.

در صورتی که سوالات تخصصی در مورد موسسات تمدید گواهینامه ایزو دارید با ما در ارتباط باشید.

گواهینامه ایزو چقدر اعتبار دارد؟

اولین پرسشی که متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو از مشاوران دارند این است که، گواهینامه ایزو چند سال اعتبار دارد؟ و کی باید اقدام به تمدید گواهینامه ایزو کنیم؟

تفاوتی ندارد که سازمان شما یک مجموعه بزرگ یا یک مجموعه کوچک باشد. تعداد کارمندان شما هیچ تاثیری بر فرآیند تمدید ایزو شما ندارد. حتی تفاوتی ندارد که شما گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کرده اید یا گواهینامه ایزو 22000 صنایع غذایی. جالب است بدانید نوع اعتبار مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو نیز در مدت زمان تمدید گواهینامه ایزو هیچ تاثیری ندارد.

اینکه از کجا گواهینامه ایزو گرفتید نیز تفاوتی در تمدید گواهینامه ایزو سازمان شما ندارد. بلکه گواهینامه ایزو توسط مرجع صدور ایزو  برای مدت سه سال صادر می شود. نکته مهم اینکه طی مدت اعلام شده سازمان دریافت کننده ایزو باید سالیانه یک یا دوبار اقدام به تمدید ایزو خود نماید.

بنابراین پس از صدور گواهینامه ایزو شما باید سالیانه اقدام به تمدید گواهینامه ایزو سازمان خود نمایید. پس این موضوع خیلی مهم است که شما بدانید گواهینامه ایزو را از چه شرکتی دریافت کرده اید، که برای تمدید گواهینامه ایزو مشکل نداشته باشید.

پیاده سازی و ساختارسازی، انجام امور مربوط به ممیزی و مدت زمان تا صدور گواهینامه ایزو جزو زمان صدور ایزو محاسبه نمی شود. بلکه مدت شروع اعتبار گواهینامه ایزو از زمانی است که در گواهینامه درج شده و تاریخ صدور گواهینامه ثبت شده است. گواهینامه ایزو شامل اطلاعاتی است که یکی از این اطلاعات تاریخ صدور ایزو می باشد.

بنابراین مدت زمان تمدید ایزو از تاریخ درج شده در گواهینامه شروع می شود. نکته مهم اینکه زمان اکسپایر شدن یا فاقد اعتبار بودن گواهینامه، در گواهینامه ایزو توسط مرجع صدور درج شده و قابل روئیت می باشد.

گواهینامه-ایزو-چقدر-اعتبار-دارد

اگر گواهینامه ایزو را تمدید نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

گواهینامه ایزو از تاریخ صدور به بعد دارای سه سال اعتبار است. اگر متقاضی سالیانه اقدام به تمدید ایزو نماید گواهینامه طی سه سالی که اعتبار دارد توسط سایت رجیستری می شود. اما سوال اینجاست که اگر هزینه تمدید مراقبتی پرداخت نشود چه اتفاقی می افتد.

به طور کلی مرجع صدور ایزو باید حداقل سالی یکبار سازمان های دریافت کننده ایزو را ممیزی و سنجش نماید. دلیل ممیزی سالیانه این است که مرجع صدور اطمینان پیدا کند از اینکه سازمان متقاضی تمامی الزامات استاندارد دریافت کرده را رعایت می کند. چنانچه ممیز مرجع صدور انطباقی از سازمان دریافت نکند، گواهینامه سازمان را برای یک سال دیگر معتبر می کند.

چنانچه بازرس حین ممیزی عدم انطباق از سازمان بگیرد و سازمان سعی در برطرف کردن نداشته باشد، گواهینامه ایزو اصطلاحاً اکسپایر شده و توسط سایت رجیستری صورت نمی پذیرد.

ممکن است مرجع صدور سازمان اخذ کننده گواهی ایزو را ممیزی نکند و سالیانه مبلغی جهت تمدید ایزو درخواست نماید. مبلغ فوق جهت تمدید ایزو می بایست در قرارداد فی مابین متقاضی و مرجع صدور ایزو ثبت شده باشد.

همانطور که گفته شد تاریخ اعتبار گواهینامه ایزو سه سال از تاریخ صدور اولیه است. بنابراین طی این سه سال متقاضی می بایست دوبار اقدام به تمدید سالیانه گواهی نامه ایزو نماید. پس از سه سال گواهینامه ایزو منقضی شده و مجدداً باید اقدام به اخذ گواهینامه ایزو نمایید.

تمدید-ایزو

هزینه تمدید ایزو چقدر است؟

سوالی که اغلب متقاضیان تمدید ایزو دارند اینکه برای تمدید گواهینامه ایزو چقدر باید هزینه پرداخت کنیم؟

عموماً شرکت های معتبر صادر کننده گواهینامه ایزو قراردادی منعقد می کنند که هزینه تمدید ایزو برای دو سال را در قرارداد ثبت می کنند. اینکه هزینه تمدید ایزو چقدر است بستگی به نوع اعتبار گواهینامه ایزو و مرجع صادر کننده ایزو دارد.

معمولاً نهادهای معتبر صدور گواهینامه ایزو 70 درصد هزینه صدور اولیه را برای تمدید سالیانه ایزو در نظر می گیرند. اما موسسات صدور گواهینامه ایزو که به صورت خصوصی فعالیت می کنند هزینه تمدید گواهینامه ایزو را 50 درصد در نظر می گیرند.

مهمترین چالشی که متقاضیان دارند اینکه نمی دانند گواهینامه ایزو را از چه مرجعی دریافت کرده اند. برای اطلاع از نام مرجع صادر کننده ایزو باید به گواهینامه ایزو خود مراجعه نمایید. نام مرجع صدور ایزو همچنین اعتبار مرجع ایزو داخل گواهینامه ذکر شده است.

چنانچه اطلاعی از نام مرجع صدور ندارید می توانید با ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید.

در مورد اعتبار مرجع صدور پیشنهاد می شود مقاله بررسی اصالت و اعتبار گواهینامه ایزو را مطالعه نمایید.

هزینه-تمدید-ایزو-چقدر-است؟

مراحل تمدید ایزو چگونه است؟

برای تمدید گواهینامه ایزو باید چه فرآیندی انجام شود؟ این موضوع بستگی به اعتبار گواهینامه و سطح سختگیری مرجع صدور ایزو دارد.

ممکن است شما از مراجع اصلی تحت نظارت IAF گواهینامه ایزو را دریافت کرده باشید ولی شرایط خاصی جهت تمدید ایزو نیاز نداشته باشید. این موضوع ممکن است کاملاً برعکس هم باشد. یعنی نیاز به پیاده سازی به صورت صفرتاصد، بررسی سوابق اجرایی و ممیزی داخلی داشته باشید.

سپس توسط ممیز مرجع صدور حسابرسی انجام می شود و پس از تایید شدن فرآیندها توسط حسابرس مرجع صدور، گواهینامه ایزو شما برای یک دوره یک ساله یا سه سه ساله تمدید می شود.

اغلب مراجع صدور گواهینامه ایزو در ایران به صورت خصوصی فعالیت می کنند. این مراجع برای تمدید ایزو حسابرسی انجام نمی دهند و صرفاً متقاضیان با پرداخت هزینه تمدید گواهینامه خود را برای یک دوره دیگر فعال می کنند.

جهت مشاوره برای مراحل تمدید گواهینامه ایزو می توانید با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: لیست شرکت های CB در ایران.

موسسات تمدید گواهینامه ایزو کدامند؟

برخی از متقاضیان با سرچ کلمه موسسات تمدید ایزو توسط موتور جستجوگر گوگل دنبال نهادهایی هستند که بتوانند گواهینامه ایزو خود را تمدید نمایند. برخی از این موسسات ممکن است به صورت مشاوره با چند مرجع صدور همکاری داشته باشند.

مثلاً شرکت هوداک سیستم فرتاک مشاور پیاده سازی و کارسازی اخذ گواهینامه ایزو می باشد. بنابراین این شرکت با چندین مرجع صدور ایزو همکاری می کند. ممکن است گواهینامه ایزو شما توسط نهادی صادر شده باشد که شرکت هوداک سیستم فرتاک با آن همکاری می کند.

بنابراین سازمان شما می تواند توسط گروه ما اقدام به تمدید گواهینامه ایزو نماید.

بیشتر بخوانید: استعلام گواهینامه ایزو.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button