دسته ها

آخرین مطالب

دیگر استاندارد ها

اطلاعات در مورد ISO 29001

اطلاعات کاربردی

فرم درخواست گواهینامه

اخذ گواهینامه ایزو 29001

اخذ گواهینامه ایزو 29001

اخذ گواهینامه ایزو 29001، اخذ فوری گواهینامه ایزو 29001، صدور گواهینامه ایزو 29001، ایزو، سیستم مدیریت کیفیت را برای استفاده و سطح بهره وری سازمان ها را ترسیم می کند. 

اخذ گواهینامه ایزو 29001 برای شرکت هایی که حوزه فعالیت آنها طراحی، توسعه، تولید، نصب و خدمات محصولات برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است، ضرورت دارد.

گواهینامه ISO 29001، گواهی سیستم های مدیریت کیفیت برای طراحی، توسعه، تولید، نصب و خدمات محصولات برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی می باشد.

صنعت نفت و گاز به ویژه صنایع پتروشیمی در معرض خطرات قرار دارد. ایجاد فرآیندهای مدیریت کیفیت و وجود متخصصان واجد شرایط در این بخش ضروری است. در صورت عدم رعایت دستورالعمل های پردازش، آسیب جدی به افراد و محیط زیست وارد می شود. بنابراین سطح بالایی از قابلیت اطمینان عملیاتی برای اطمینان از ایمنی کارگاهی ضروری است.

گواهینامه ISO 29001

گواهینامه ISO 29001 سیستم مدیریت کیفیت را برای انجمن های تامین محصولات و مدیریت برای مشاغل نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی مشخص می کند. گواهینامه ISO 29001 در نتیجه همکاری بین موسسه نفت آمریکا (API) و هیئت تخصصی ISO/TC 67 ایجاد شد.

ISO 29001 نتیجه مستقیم مشارکت بین سازمان جهانی استاندارد سازی ISO و صنعت جهانی نفت و گاز است. این زنجیره تامین نفت و گاز را پوشش می دهد و ادامه استاندارد بین المللی سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9001 است. اخذ گواهینامه ایزو 29001 استانداردسازی و بهبود مستمر در این بخش را تضمین می کند.

این شامل الزامات اضافی برای جلوگیری از خطاها و همچنین کاهش تنوع و ضایعات (ضایعات) توسط ارائه دهندگان خدمات است. همچنین ثبات کلی و افزایش اطمینان در مورد کیفیت عرضه کالاها و خدمات از سوی تامین کنندگان را فراهم می کند. این امر به ویژه زمانی مهم است که خرابی در کالاها یا خدمات عواقب جدی برای شرکت ها و صنایع درگیر داشته باشد.

 

صدور گواهینامه ISO 29001 به پیاده سازی و استقرار الزامات ایزو 9001 بستگی دارد،  و نیازمندی های تقویتی را که شامل پیش بینی نقص و کاهش انحراف و ضایعات سازمان های متخصص می باشد، پشتیبانی می کند. تمام پیش نیازهای گواهینامه ایزو 29001 غیر انحصاری است و برنامه ریزی شده است که برای همه انجمن ها مهم باشد و توجه کمی به نوع، اندازه و محصول ارائه شده داشته باشد.

گواهینامه ISO 29001 برای انجمن هایی است که با تحقیق، تولید، خطوط لوله و حمل و نقل، پالایش نفت و بنزین گازی و آنهایی که مدیریت های تخصصی را به این مشاغل می دهند و تقویت می کنند. اخذ گواهینامه ایزو 29001 نیز مربوط به سازندگان و خریداران تجهیزات صنعت نفت و گاز است که می‌توانند از این ویژگی تخصصی نیز استفاده کنند.

ISO 29001

گواهینامه ISO 29001 چیست؟

گواهینامه ISO 29001 یک استاندارد کیفی است که تضمین کننده رویکرد صحیحی است که باید برای ارتباط در حوزه صنایع نفت، پتروشیمی و گازهای احتراق ایجاد شود.

بخشی از آزادی عمل در صدور گواهینامه ایزو 29001 در کسب و کار شما، تعدیل سطوح بهره وری است که شما متوجه خواهید شد. در درجه ارزشی که با پیاده سازی الزامات استاندارد ایزو 29001 به سازمان خود متحمل می‌کنید، پیشرفتی عظیم وجود خواهد داشت. سیستم مدیریت نفت و گاز گواهینامه ای است که درجه دیگری از مهارت کسب و کار شما را به خصوص در شبکه تولید آن سازمان کسب می کند. جزئیات متعددی وجود دارد که باید به عنوان جزئی از استاندارد ISO رعایت شود و اینها مراحل مشخصه برای اخذ گواهینامه ایزو 29001 هستند.

یک OGMS بر مدل های گواهینامه ISO 9001 متکی است و در جهت توسعه سود در کل ساختار و کاهش حجم چیدمان و ضایعات ناشی از کانون های مخاطرات مختلف ایمن است. این استاندارد کل چارچوب مدیریتی را شفاف و به طرز باورنکردنی قابل ممیزی نگه می دارد. این یک پشتیبانی کلی برای ثبات و تأیید تضمین شده در بازار را تضمین می کند. در واقع، کل بازارها به دنبال استاندارد ISO مورد نیاز در چنین صنعتی هستند. گواهینامه ISO 29001 به معنای موجودی کیفی سازمان‌های بدون سؤال برای ارائه‌دهنده است. اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو 29001 برای کسب و کار شما بسیار مهم است.

این گواهینامه سال 2020 میلادی همسو با تغییرات استاندارد ایزو 9001 ویرایش شد و نسخه جدید ایزو 29001، استاندارد صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی در این سال انتشار پیدا کرد.

سوال اغلب متقاضیان این است که، چه کسانی باید برای اخذ گواهینامه ایزو 29001 اقدام کنند؟

این خیلی ساده است. گواهینامه ایزو 29001 برای صنایع نفت، پتروشیمی، گاز طبیعی، روغن و تمام سازمان هایی که تجهیزات این صنعت را تامین می کنند اعمال می شود.

چرا مدیریت نفت و گاز برای سازمان مهم است؟

با توجه به اینکه صنعت نفت و گاز یکی از پرخطرترین خطرات است، فرم های مدیریت کیفیت و کارشناسان خبره در این زمینه محوری هستند. در موارد سوء استفاده از مایعات و گازهای پرخطر، آسیب های جدی می تواند برای افراد و زمین ایجاد شود. از این رو، سطح بالایی از قابلیت اطمینان عملیاتی برای این صنعت برای تضمین امنیت و حفظ فعالیت های روان ضروری است. این امر علاوه بر این برای انجمن مفید است زیرا برای ارائه بهترین اقلام/مزایای تا آنجا که کیفیت و رفاه را ارائه می دهد، قدردانی می کند. یک روش مناسب برای دستیابی به این امر، دریافت گواهینامه ISO 29001 است، و با مهارت خود، عظمت را برای شرکا تضمین می کنید و شهرت انجمن را بهبود می بخشید.

الزامات سیستم های مدیریت کیفیت می تواند باعث، ایجاد، تولید و اجرای محصولات و خدمات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی شود. همچنین الزامات پیشگیری از خطا، کاهش تغییرات و مدیریت ضایعات ارائه‌دهنده خدمات برای سازمان‌های فعال در صنعت نفت و گاز را اعمال می کند.

مدت اعتبار گواهینامه ISO 29001  سه سال می باشد. تمدید گواهینامه نیاز به ممیزی تجدید دارد. صدور گواهینامه ISO 29001 یک فرآیند داوطلبانه است که نشان دهنده تعهد قوی کسب و کارها به کیفیت خدمات است.

دریافت-ایزو-29001-از-هوداک-سیستم-فرتاک

مزایای گواهی ISO 29001 چیست؟

  • پایبندی به الزامات قوانین جهانی انجمن های نفت و گاز.
  • انجام فعالیت ها با تعهد به رفاه و امنیت در یک صنعت پرخطر.
  • تقویت اطمینان شرکا و باز شدن از طریق سیاست های راهبردی صحیح و مطمئن.
  • گسترش ارزش برای سازمان و ارائه دهندگان آن از طریق واکنش های سازگار و سریعتر به بازارهای در حال تغییر.
  • ایجاد ذهن آگاه و با کیفیت بالاتر در میان کارگران که با کمک مجموعه ای از روش های قابل پیش بینی قابل ایجاد است.
  • بهبود ظرفیت‌های معتبر به یک سازمان قدرت می‌دهد تا برتری بهتری داشته باشد.
  • توانایی انجام نتایج پیشنهادی با ترتیب بهتر رویه ها.
  • روشی بهتر برای مقابله با مدیریت و اجرای شانس، در امتداد این خطوط، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در چارچوب.

در یک بخش صنعتی که ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارد، تأیید مستقل محصولات و خدمات شما با گواهینامه ISO 29001 تعهد شما به کیفیت را به مشتریان، شرکا و تامین کنندگان نشان می دهد.

گواهینامه ISO 29001 مزایای بسیاری را برای سازمان شما ارائه می دهد و به شما امکان می دهد عملکرد خود را با موارد زیر افزایش دهید:

  • کاهش وقفه در فعالیت شما و همچنین وظایف اداری و هزینه های مرتبط.
  • ساده سازی فعالیت های خود با هدف بهبود کیفیت و کاهش ضایعات.
  • بهبود مدیریت ریسک برای بهینه سازی عملکرد.
گواهینامه ISO 29001 نیز عبارت است از:

یک مزیت رقابتی برای سازمان‌هایی که می‌خواهند تعهد خود را به کیفیت نشان دهند تا به آن‌ها در قراردادهای جدید کمک کنند.

تضمینی برای بهبود مستمر که بر جلوگیری از نقص و کاهش تنوع و ضایعات در زنجیره تامین، از جمله موارد ارائه‌دهندگان خدمات تمرکز دارد.

مرجع صدور گواهینامه ایزو 29001:

مراکز ارائه دهنده گواهینامه ایزو بیشماری در ایران به وجود آمده و گواهینامه ایزو 29001 را صادر می کنند.

شما می توانید گواهینامه ایزو 29001 را تحت اعتبار کشورهای متفاوتی در یافت کنید. نکته مهم اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو است. این می تواند برای شما مهم باشد به دلیل اینکه انتخاب مرجع صدور نامعتبر و دریافت گواهینامه ایزو 29001 فیک می تواند به وجه برند و شرکت شما آسیب برساند.

برای انتخاب گواهینامه ایزو معتبر فقط کافی است اطلاعات فنی مناسبی از نحوه اعتبار سنجی مرجع صدور گواهینامه ایزو داشته باشید.

آیا شما می خواهید گواهینامه ایزو برای مناقصه دریافت کنید؟ مراجع بیشماری هستند که به اسم گواهینامه ایزو معتبر برای شما مدرک ایزو صادر می کنند. ولی گواهینامه ایزو صادر شده فاقد اعتبار بین المللی است و در حقیقت شما هزینه کرده اید برای پرینت یک برگه.

مرجع صدور گواهینامه ایزو باید توسط انجمن بین المللی اعتبار سنجی IAF تایید شود. پیدا کردن این مراجع و اخذ گواهینامه ایزو 29001 از این مراجع خیلی ساده است. ما شما را راهنمایی می کنیم که بتوانید مرجع صدور معتبر را شناسایی کنید.

مرجع صدور گواهی نامه ایزو اختصاراً CB نامیده می شود. CB های متعددی با نام و نشان تجاری خارجی یا ایرانی در ایران به وجود آمده اند. شما باید بدانید که CB ها اعتبار خود را از چه مرجعی دریافت می کنند و مجوز صدور گواهینامه ایزو را به دست می آورند.

سازمان اعتبار دهنده به شرکت های صادر کننده ایزو اختصاراً AB نامیده می شود. AB ها عموما سازمان استاندارد کشورها هستند.

مثلاً سازمان اعتبار دهنده در کشور ایران “مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI)” است. NACI نهادهای صادر کننده ایزو در ایران را معرفی و اعتباردهی می کند.

اگر شما نیاز دارید گواهینامه ایزو شما توسط سازمان های داخلی، همانند شرکت نفت ایران تایید شود باید توسط نهادهایی که از طریق مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) تاییدیه صدور گواهینامه ایزو دریافت کرده اند، اقدام به اخذ گواهینامه کنید.

سپس کشوری را که می خواهید اعتبار دهنده به گواهینامه ایزو شما باشد، مشخص کنید. وارد سایت سازمان اعتبار دهنده شوید و مرجع صدور گواهینامه ایزو خود را انتخاب کنید.

برای انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو باید حتما توجه داشته باشید که، نهاد صادر کننده در ایران نماینده ای داشته باشد یا خدمات بابت ممیزی و صدور گواهینامه ایزو را انجام دهد.

شما می توانید جهت انتخاب مرجع صدور ISO 29001 با ما همراه مشورت کنید.

ایزو-29001
اخذ فوری گواهینامه ایزو 29001:

اخذ فوری گواهینامه ایزو 29001 مربوط به سیستم مدیریت کیفیت صنایع نفت، گاز طبیعی و پتروشیمی توسط شرکت های پیمانکاری درخواست می شود.

عموماً برخی از شرکت های پیمانکاری که در حوزه نفت و گاز فعالیت دارند برای ورود به وندور لیست شرکت نفت به گواهینامه ایزو 29001 یا گواهینامه ایزو 9001 نیاز دارند.

این متقاضیان برای ورود به وندور لیست شرکت نفت زمان زیادی ندارند و نیاز دارند در کوتاه ترین زمان ممکن گواهینامه ایزو معتبر را دریافت کنند.

اخذ فوری گواهینامه ایزو 29001 توسط برخی از شرکت های پیمانکاری جهت حضور در مناقصات نیز درخواست می گردد.

این متقاضیان نیز برای تکمیل مدارک خود و ارائه به کارفرما زمان زیادی ندارند تا بتوانند الزامات ایزو 29001 را رعایت کنند و ممیزی شوند. بنابراین درخواست اخذ فوری گواهینامه ایزو 29001 را دارند.

عموماً اعلام می شود گواهینامه تحت اعتبار ASCB، کانادا، انگلیس، آلمان یا ایتالیا دریافت می کنید.

حتما توجه کنید، این مراجع که با نام های خارجی اقدام به صدور گواهینامه ایزو می کنند توسط هیچ سازمان اعتبار دهنده ای تایید نشده اند. بنابراین مورد تایید انجمن اعتبار دهنده IAF نیستند.

لذا گواهینامه های صادر شده فاقد اعتبار بین المللی است. ولی گواهینامه ایزو یی که این مراجع صادر می کنند داخل ایران و جهت حضور در مناقصه یا وندور لیست شرکت نفت ایران اعتبار دارد.

شما می توانید در مدت زمان کوتاه و با هزینه بسیار کم گواهینامه ایزو درخواستی را از این مراجع اخذ نمایید.

شما برای اخذ فوری گواهینامه ایزو 29001 نیاز به مدارک خاصی ندارید به دلیل اینکه اصولاً این مراجع شما را حسابرسی یا ممیزی نمی کنند.

البته برخی از این مراجع برای اینکه وجه اجتماعی و اصولی بهتری نشان بدهند و بتوانند مبلغ بیشتری برای اخذ فوری گواهینامه ایزو 29001 دریافت کنند، اعلام می کنند که باید سازمان شما را ممیزی کنند.

ولی به طور کلی چنانچه مرجع صدور مورد تایید IAF نباشد یعنی به صورت خصوصی به وجود آمده است، و جهت صدور گواهینامه ایزو سازمان ها را ممیزی نمی کنند.

ایزو، سیستم مدیریت کیفیت را برای استفاده و سطح بهره وری سازمان ها را ترسیم می کند. نوع فعالیت سازمان ها مهم نیست. سازمان شما می توانید تامین کننده صنایع نفت و گاز باشد، تولید کننده تجهیزات صنایع نفت و گاز باشد یا اینکه عمل حفاری چاه های نفت و گاز را انجام دهید.

سازمان شما نیاز دارد استاندارد ایزو، سیستم مدیریت کیفیت صنایع نفت و گاز (ISO 29001:2020) را در سازمان خود ایجاد کند و اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 29001 نمایید.

ما می توانیم جهت صدور گواهینامه ایزو 29001 همینطور اخذ این گواهینامه شما را یاری کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button