دسته ها

آخرین مطالب

دیگر استاندارد ها

اطلاعات کاربردی

صدور گواهینامه ایزو 9001

اخذ-گواهینامه-ISO-9001

صدور گواهینامه ایزو 9001، اخذ گواهینامه ایزو 9001، ISO 9001، مرجع صدور گواهینامه ایزو 9001 یا نهادهای صادر کننده گواهینامه ایزو 9001 بیشترین سرچ گوگل توسط متقاضیان ایزو را دارد.

چرا بیشتر سازمان ها درخواست صدور گواهینامه ایزو 9001 دارند؟ این خیلی ساده است. QMS سیستم مدیریت کیفیت جزو خانواده مدیریت کیفیت ISO 9000 است. ایزو 9000 به عنوان اولین استاندارد بین المللی توسط سازمان ISO تدوین شد.

مهمترین موضوع سازمان ها این است که، چگونه کیفیت محصولات و خدمات خود را ارتقاء ببخشند. خوب این موضوع را سازمان ISO توسط استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001 جواب داده است.

بنابراین سازمان ها برای اینکه بتوانند کیفیت خدمات یا محصولات را ارتقاء دهند و به بازارهای بین المللی وارد شوند نیاز به صدور گواهینامه ایزو 9001 توسط یک مرجع معتبر دارند.

استاندارد ایزو 9001 می تواند برای همه ی کسب و کارها فارغ از نوع فعالیتی که انجام می دهند مناسب باشد. مهم نیست کسب و کار شما چیست. آیا سازمان شما کوچک است یا سازمان بزرگی دارید. یک فروشگاه ماهی فروشی می تواند گواهینامه ایزو 9001 دریافت کند. همینطور یک صنعت بزرگ مثل صنعت خودرو سازی می تواند گواهینامه ایزو 9001 دریافت کند.

استاندارد 9001 یک استاندارد مرجع و مادر است که هر سازمانی می تواند به آن دست پیدا کند.

شما برای دریافت گواهینامه ISO 9001 می توانید مراجع صدور مختلفی را انتخاب کنید. مهم این است بدانید برای چه نیاز به صدور گواهینامه ایزو 9001 دارید.

 

ما به شما کمک می کنیم تا در انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو 9001 موفق باشید.

پس تا انتها با ما همراه شوید.

مرجع صدور گواهینامه ایزو 9001:

مرجع صدور گواهینامه ایزو 9001 کیست؟ از کجا گواهینامه ایزو 9001 معتبر بگیرم؟ چه نهادی گواهینامه ایزو 9001 معتبر صادر می کند؟ شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو 9001 معتبر.

آیا سوالات پرسیده شده در بالا سوال سازمان شما هم است؟

انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو 9001 خیلی ساده است. فقط لازم است شما اطلاعات فنی مناسبی داشته باشید.

ما این اطلاعات فنی را در اختیار شما می گذاریم. فقط کافی است این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید.

مرجع صدور گواهینامه ایزو 9001، به طور کلی مرجع صدور گواهینامه ایزو CB نامیده می شود.

صدور گواهینامه ایزو 9001 معتبر

CB چیست؟

 Certification Body اختصارا CB به نام بدنه مطلع، مرجع صدور گواهینامه ایزو است. CB ها با برندهای مختلفی در ایران و دیگر کشورها فعالیت می کنند.
از CB های مشهور و برند می توان به نام توف نورد اشاره کرد که متاسفانه این CB به دلایل تحریم در ایران گواهینامه را رجیستری نمی کند. بنابراین برخی از CB ها که قبلا در ایران فعالیت می کرده اند ممکن است در حال حاضر فعالیتی نداشته باشند.

CB ها باید توسط یک نهاد بین المللی اعتبارسنجی شوند. CB ها بر اساس استاندارد ISO 17021  و توسط نهاد اعتبار دهنده مشخص، صلاحیت صدور گواهینامه را دریافت می کنند.

حال سوال پیش می آید که CB های معتبر را چگونه شناسایی کنیم. این کار خیلی ساده است. پس دقت کنید.

CB های معتبر باید توسط سازمان اعتبار دهنده معتبر رجیستری شده باشند. سازمان اعتبار دهنده کیست؟

سازمان های اعتبار دهنده به CB (مرجع صدور) به  نام AB معرفی می شود.

AB چیست؟

Accerditation Body اختصارا AB به نام سازمان اعتبار دهنده معرفی می شود. سازمان های اعتبار دهنده ممکن است سازمان استاندارد کشورها باشند یا تحت نظارت سازمان استاندارد فعالیت کنند.

AB مورد تایید در ایران مرکز ملی تایید صلاحیت ایران یا NACI معرفی شده است. معروفترین AB معرفی شده در سطح بین الملل DAKKS آلمان است. متاسفانه مجموعه DAKKS آلمان به خاطر تحریم های یکطرفه داخل ایران نماینده (CB) معتبر را معرفی نکرده است.

خوب حالا سازمان شما برای انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو 9001 معتبر راه ساده ای دارد. شما باید ابتدا مشخص کنید، کشوری که  نیاز دارید گواهینامه ایزو شما را اعتبار سنجی کند، کجا باشد یا کدام کشور باشد.

اگر نیاز دارید مرجع اعتبار دهنده ایران باشد باید وارد سایت NACI شوید و از همین طریق CB های تایید شده را شناسایی کنید.

برای اطلاع از نام CB های مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران کلیک نمایید. تمام شرکت های ذکر شده در مقاله لیست شرکت های CB در ایران، تایید شده اند برای صدور گواهینامه ایزو 9001.

برخی از متقاضیان صدور گواهینامه ایزو 9001 سوال دارند که، ما از کجا مطمئن شویم سازمان اعتبار دهنده فیک نیست؟ یا اینکه سازمان اعتبار دهنده توسط کجا تایید می شود؟ یا اینکه ما از کجا متوجه شویم کدام سازمان اعتبار دهنده به مرجع صدور ایزو تایید شده است؟

عموماً برخی از افراد سودجو خود را به نام AB معتبر معرفی می کنند، و اعلام می کنند چنانچه CB توسط انجمن اعتبار دهنده ACSB تایید شده باشد یعنی معتبر است.

سازمان های اعتبار دهنده باید توسط انجمن IAF معرفی شده باشند.

IAF کیست؟

International Accreditation Forum اختصاراً IAF معادل فارسی (سازمان اعتبار دهنده بین المللی) شناخته می شود. IAF حدود 64 کشور یا 64 نهاد اعتبار دهنده را در سایت خود معرفی کرده و لینک سایت نهاد اعتبار دهنده را مکتوب کرده است.

برای رهگیری نهاد اعتبار دهنده معتبر (AB) جهت شناسایی CB های معتبر بهتر است ابتدا وارد سایت IAF شوید.

حالا ما برای شما یک مثال می زنیم. فرض کنید که به شما پیشنهاد می دهند توسط یک CB که انگلیسی است گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کنید.

شما باید ابتدا وراد سایت IAF شوید. در منو ها و قسمت IAF MLA Signatories زیر منو Abs کلیک نمایید. شما نقشه جهان را مشاهده می کنید. در قسمت اروپا کشور انگلستان (United Kingdon) را پیدا و کلیک کنید.

پایین نقشه لوگو سازمان اعتبار دهنده انگلستان UKAS را به شما نشان می دهد. حالا شما باید روی لوگو UKAS کلیک نمایید.

وارد صفحه دیگری می شوید که اطلاعات UKAS انگلستان به همراه دامنه سایت UKAS مکتوب شده است.

شما می توانید با کلیک به روی دامنه سایت UKAS وارد سایت شوید و نام CB را که به شما اعلام کرده اند کلیک نمایید.

اگر CB را به شما معرفی کرد یعنی اینکه گواهینامه ایزو دریافتی معتبر می باشد. حتما دقت کنید که گواهینامه شما باید در سامانه ای که داخل سایت UKAS از مرجع صدور معرفی کرده استعلام شود، نه سایت های مشابه.

اطلاعات ذکر شده برای نهادهای صادر کننده ای بود که گواهینامه ایزو معتبر صادر می کنند. برخی از متقاضیان صدور گواهینامه ایزو 9001 نیاز دارند خیلی سریع و با هزینه کمتر گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کنند.

آیا سازمان شما نیاز دارد به دریافت گواهینامه ایزو 9001 در مدت زمان کوتاه؟ پس به ادامه مقاله توجه کنید.

اخذ-گواهینامه-ایزو-9001
صدور گواهینامه ایزو 9001، فوری:

برخی از سازمان ها یا شرکت ها اعلام می کنند نیاز به گواهینامه ایزو در مدت زمان کوتاه و با کمترین هزینه دارند. آیا سازمان شما از این دسته متقاضیان است؟

نیازی نیست خیلی هزینه کنید جهت گواهینامه های فیک. ما به شما با کمترین هزینه و در مدت زمان کوتاهی گواهینامه ایزو 9001 می دهیم.

اغلب مراجعی که در ایران با برندهای مختلف به نام های کشور انگلیس، آلمان، کانادا، ایتالیا و یا ACSB فعالیت می کنند، به صورت غیر مجاز یا فیک گواهینامه ایزو را صادر می کنند.

این موضوع خیلی ساده است. فقط کافی است در گوگل یک سایت به زبان خارجی یا انگلیسی به وجود آید. گواهینامه با فتوشاپ درست شده و در سایتی که مرجع صدور به شما معرفی می کند، رجیستری (استعلام) می شود.

عموماً افراد سودجو از عدم اطلاعات مشتریان استفاده کرده و این گواهینامه ها را با قیمت های بالا می فروشند. برخی از شرکت ها برای اینکه بتوانند مبلغ بیشتری از سازمان های درخواست کننده ایزو دریافت کنند، با عناوینی همانند باید پیاده سازی ایزو انجام شود، یا ساختار استاندارد ایزو در مجموعه باید پیاده سازی شود، شروع به مستند سازی نموده، یک ممیزی فیک را هم انجام می دهند و در نهایت مبالغ بالایی برای صدور گواهینامه های ایزو فیک مطالبه می کنند.

آیا سازمان شما نیاز دارند گواهینامه های ایزو معتبر را ارزان تهیه کند، پس با ما در ارتباط باشید. ما گواهینامه ایزو ارزان را با اعتبار بین المللی برای شما دریافت می کنیم. جهت صدور گواهینامه ایزو 9001 معتبر به زمان کوتاهی نیاز دارید، فقط کافی است سازمان حداقل زیرساخت ها را داشته باشد.

آیا شما نیاز دارید گواهینامه ایزو داشته باشید تا بتوانید در مناقصات شرکت نمایید؟ پیشنهاد می شود مقاله عنوان شده در زیر را مطالعه کنید.

اخذ گواهینامه ایزو برای مناقصات

 

شما می توانید برای حضور در مناقصات اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 9001 در مدت زمان کوتاه و با کمترین هزینه نمایید. پس همین الان شروع کنید. فرم درخواست گواهینامه ایزو را تکمیل نمایید و از طریق واتساپ برای ما ارسال نمایید.

ایزو-9001
روند صدور گواهینامه ایزو 9001:

آیا سازمان شما نیاز دارد الزامات سیستم مدیریت کیفیت QC را در مجموعه خود ساختارمند نماید؟

ما در 8 مرحله گواهینامه ایزو 9001 را برای شما پیاده سازی می کنیم.

فقط کافی است درک درستی از استراتژی سازمانی و نحوه پیاده سازی الزامات سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 داشته باشید.

این 8 مرحله به شرح زیر است.

  • با استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 آشنا شوید.
  • تمامی موارد را برای اجرای سیستم مدیریت کیفیت برنامه ریزی کنید.
  • مسئولیت ها، سیاست ها و اهداف سازمانی را مشخص کنید.
  • مستندات خود را ایجاد و توسعه دهید.
  • سیستم مدیریت کیفیت QMS خود را توسط واحد مربوطه راه اندازی کنید.
  • فرآیندهای خود را مرور کنید.
  • ممیزی داخلی را از واحدهای مربوطه انجام دهید تا اشکالات را مرتفع نمایید.
  • ثبت نام برای صدور گواهینامه ایزو 9001.

ما در بالا 8 مسیر ساده برای رسیدن به گواهینامه ایزو 9001 را برای شما ترسیم کرده ایم.

اگر سازمان شما نیاز به صدور گواهینامه ایزو 9001 معتبر دارد و از همه مهمتر نیاز دارد فرآیندهای خود را اصلاح نماید باید هشت مسیر عنوان شده را دنبال کند.

در مرحله آخر شما باید نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو 9001 را مشخص کنید. در انتخاب خود دقت کنید بلحاظ اینکه مراجع صدور گواهینامه ایزو سطح سخت گیری متفاوتی دارند. برای انتخاب نهاد صادر کننده گواهینامه ایزو (ISO 9001) می توانید از تجربه ما استفاده نمایید.

مراحل روند صدور گواهینامه ایزو 9001 را با هم مرور کنیم.

مرحله اول، آشنایی با استاندارد ایزو 9001 است. برای پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 شما باید حتما ابتدا مستندات ایزو 9001 را داشته باشید. برای دسترسی به مستندات ایزو 9001 لطفا از صفحه نخست، منو دسترسی به مستندات و دانلود مستندات ایزو 9001 اقدام کنید.

ما مستندات ایزو 9001 را به صورت رایگان در اختیار شما قرارداده ایم. پس نیاز نیست شما هزینه ای برای خرید الزامات ایزو 9001 پرداخت کنید.

آگاه سازی مدیران ارشد و تصمیم گیرنده و آشنایی این مدیران از دستورالعمل ها و آئین نامه های سیستم مدیریت کیفیت (ایزو 9001)، مشخص شدن محلی که هم اکنون سازمان از آن آگاه است و مشخص شدن مسیری که می خواهید به آنجا برسید خیلی مهم است.

شما باید استراتژی و هدف سازمانی خود از پیاده سازی الزامات ایزو 9001 را مشخص کنید. پس از مشخص شدن اهداف شما باید خود را ممیزی کنید تا شکاف ها مشخص شود. شما باید تمام کسانی که در پیاده سازی ایزو 9001 درگیر هستند را شناسایی و آموزش دهید.

مرحله دوم، برنامه ریزی برای اجرای سیستم ایزو 9001. یک برنامه درست و اصولی برای رسیدن به اهداف سازمانی پیدا کنید. سازمان باید نقشه راه مشخص را برای خود ترسیم کند و در مسیر ترسیم شده حرکت نماید.

بعد از مشخص شدن مسیر راه، مدیران ارشد باید یک تیم رهبری انتخاب کنند. این تیم باید از مدیران واحد های شما تشکیل شده باشند. یک برنامه ساختارمند برای حرکت به سمت ایزو 9001 ایجاد کنید و تشویق کنید تیم شما برای پیاده سازی این برنامه قدم بردارد.

مرحله سوم، مشخص شدن اهداف سازمانی. مهمترین موضوع شما برای رسیدن به اهداف مشخص، ترسیم خط مشی کیفیت سازمان شما است. خط مشی سازمان شما بخشی از مهمترین افکار سازمانی برای متعهد نشان دادن سازمان به مشتریان و ذینفعان است.

چارت سازمانی خود را تدوین کنید. نقش ها و مسئولیت ها را ایجاد کنید و مسئولیت هر فرد را با توجه به چارت سازمانی مشخص کنید.

مرحله چهارم، ایجاد مستندات. شما باید برای هر فرآیندی که در سازمان اتفاق می افتد چک لیست مستند داشته باشید. نگهداری سوابق سیستم مدیریت کیفیت برای نگه داشتن ایزو 9001 ضروری است. فهرستی از اسناد تهیه کنید و برای همه ی اسناد الگو ایجاد کنید.

در نهایت شما باید سیستم کنترل اسناد را ایجاد کنید تا مطمئن شوید اسناد به روز نگه داشته می شود.

مرحله پنجم، یک واحد QC در مجموعه خود ایجاد کنید. سازمان شما می تواند توسط یک مشاور تمامی فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت را ایجاد کند. ولی آیا اطمینان وجود دارد بعد از اینکه مشاور شرکت شما را ترک کرد، همکاران شما از سیستم ایجاد شده محافظت کنند؟

همانند تمامی واحدها که نیاز است یک نفر موارد مربوط به واحد را کنترل کند، سازمان شما باید یک واحد QC ایجاد نماید تا بتواند سیستم مدیریت کیفیت شما را نگهداری کند.

در چهار مرحله قبلی شما سیستم مدیریت کیفیت خود را ایجاد کرده اید. الان زمان آن رسیده تا نیرو های شما آموزش ببینند. نیرو ها باید متوجه شوند به چه صورت می توانند مستندات را ایجاد کنند و از آن نگهداری کنند. این امر باید توسط یک مسئول QC پیگیری و اثبات شود.

مرحله ششم، ممیزی داخلی. بعد از اینکه شما سیستم مدیریت کیفیت را برنامه ریزی کردید و توسط یک واحد QC تمامی مستندات را جمع آوری کردید. حالا نیاز است که شما توسط تیم داخلی خود ممیزی شوید تا انطباق های شما مشخص شود.

توصیه می شود مرحله ششم توسط یک مشاور مسلط به الزامات سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 انجام شود. ما می توانیم شما را در این راه همیاری کنیم.

پس از ممیزی داخلی و بررسی شکاف ها همینطور برطرف کردن شکاف ها، حالا زمان آن رسیده یک نهاد صادر کننده جهت صدور گواهینامه ایزو 9001 مشخص کنید.

تیم مشاوره شرکت هوداک سیستم فرتاک آماده همکاری با شما جهت صدور گواهینامه ایزو 9001 است. سازمان شما می تواند از راهنمایی ما استفاده کند. ما برای شما بهترین پیشنهاد را داریم.

با مطالعه مقاله شما می توانید مشخص کنید مرجع صدور گواهینامه ایزو 9001 را، همینطور نحوه استعلام گواهینامه ایزو 9001 را، پس برای بررسی اعتبار و اصالت گواهینامه ایزو مقاله مکتوب شده در سایت را مطالعه کنید.

برچسب ها: صدور گواهینامه ایزو 9001​

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button