دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

اطلاعات کاربردی

فرم درخواست گواهینامه

نمونه گواهینامه

شرایط اخذ گواهینامه CE

شرایط اخذ گواهینامه CE چیست

شرایط اخذ گواهینامه CE

شرایط اخذ گواهینامه CE چیست و روند اخذ گواهینامه CE توسط چه شرکت هایی در ایران انجام می شود؟ نشان CE جزو ارزشمند ترین مدرک شرکت هایی است که محصول تولید می کنند و نیاز دارند برای فروش محصول ورود پیدا کنند به بازارهای اروپایی و بین المللی. بنابراین متقاضیان اخذ نشان CE دنبال کارشناسانی هستند تا بتوانند شرایط اخذ گواهینامه CE را جویا شوند و اقدام به دریافت گواهی نامه CE مارک نمایند.

نشان CE مارک به برخی از محصولات تعلق می گیرد، بنابراین محصولاتی که توسط اتحادیه اروپا تشخیص داده شده اند که برای محیط زیست یا از لحاظ ایمنی و بهداشت برای مصرف کننده مخاطره  ایجاد می کنند، باید جهت صادرات به اتحادیه اروپا نشان CE مارک داشته باشند. متقاضیان اخذ نشان CE مارک باید توجه داشته باشند که این نشان فقط برای صادرات محصول به کشورهای اروپایی الزام بوده و جهت صادرات محصول به دیگر کشورها (غیر از اتحادیه اروپا) نیازی به اخذ نشان CE مارک نیست.

اغلب تولید کنندگان محصول برای صادرات، به دست آوردن بازارهای بین المللی یا مارکتینگ محصولات دنبال شرایط اخذ گواهینامه CE هستند که توسط مقاله فوق به موضوع شرایط اخذ گواهینامه CE پرداخته می شود. لذا تا انتهای مقاله را مطالعه بفرمایید و در صورت به وجود آمدن سوال یا ابهام با ما در ارتباط باشید.

شرایط اخذ گواهینامه CE چیست؟

نشان CE چیست؟ مهمترین موضوعی که باید در ابتدای به آن پرداخته شود اینکه نشان CE چیست؟ نشان CE یا CE مارک یک علامت اجرایی است که مشخص کننده انطباق استاندارد محصول با استاندارد تعریف شده توسط منطقه اقتصادی اتحادیه اروپا باشد. محصولاتی که دارای علامت CE مارک هستند مشخص می کند که استفاده از این محصول برای محیط زیست و از لحاظ ایمنی و بهداشت برای مصرف کننده هیچ گونه مخاطره ای ایجاد نمی کند. بنابراین تولیدکنندگان یا ورادکنندگان محصولاتی که توسط اتحادیه اروپا معرفی شده اند برای ورود یا خروج به بازارهای بین المللی باید اقدام به اخذ CE مارک نمایند. نکته ای که متقاضیان باید توجه داشته باشند این هست که CE مارک باید توسط نهادی صادر شده باشد که مورد تایید انجمن بین المللی اقتصادی اتحادیه اروپا (ناندو) باشد.

حال برای متقاضیان سوال به وجود می آید، شرایط اخذ گواهینامه CE چگونه است و برای صادرات به چه نوع گواهینامه CE نیاز داریم. مراجع بیشماری در ایران گواهی نامه CE صادر می کنند که اغلب اعلام می کنند گواهینامه CE مارک صادر شده اصل می باشد در صورتیکه این ادعا کذب محض می باشد و اغلب این مراجع از عدم اطلاعات متقاضیان سوء استفاده می کنند و گواهینامه CE فیک را به فروش می رسانند.

متقاضیان اخذ نشان CE مارک احساس می کنند چنانچه گواهی نامه CE مارک در سایتی به زبان خارجی استعلام گردد یعنی اینکه گواهینامه CE اصل بوده در صورتیکه تمامی این سایت ها توسط خود ایرانی ها ساخته پرداخته شده و مدرک صادر شده اعتبار بین المللی و اعتبار برای اتحادیه اروپا ندارد.

نشان CE مارک به سه صورت در ایران توسط مراجع مختلف تعریف می شود که عناوینی همانند CE اورجینال، CE خوداظهاری و CE انطباق تعریف می شوند. در ادامه مقاله به نوع اعتبار گواهینامه هایی که در ایران صادر می شوند پرداخته می شود و شرایط اخذ گواهینامه CE هر کدام از این نوع گواهینامه ها بررسی می گردد.

گواهینامه CE اروپا:

گواهینامه CE اورجینال، گواهینامه CE اصلی، گواهینامه CE اروپا حتی الزامات استاندارد CE اروپا بیشترین سرچ را توسط متقاضیان اخذ نشان CE مارک در موتور جستجوگر گوگل دارد. گواهینامه CE اورجینال بالاترین سطح اعتباری را در بین تمامی گواهینامه هایی که صادر می گردد دارد و متقاضی فقط با ارائه مستندات مربوط به اخذ گواهینامه CE اورجینال است که می تواند اقدام به صادرات محصول به اتحادیه اروپا نماید. حال اینکه گواهینامه CE مارک اصلی توسط چه نهادی صادر می گردد و شرایط اخذ گواهینامه CE اورجینال چگونه است.

گواهینامه CE اروپا (گواهینامه CE اورجینال) توسط نهادی صادر می گردد که از طریق یک مرجع بین المللی به نام Nando اعتبار سنجی و تایید شده است. مرجع صدور CE اصلی اختصارا NB نامیده می شود و NB ها دارای کد چهار رقمی مختص به خود هستند که توسط ناندو به آنها تعلق می گیرد. لذا نهاد صادر کننده گواهینامه CE اصلی NB هست که در سایت ناندو قابل رهگیری و شناسایی باشد.

شرایط اخذ گواهینامه CE اورجینال توسط NB ها به این صورت است که، ابتدا باید متقاضی دایرکتیو تعریف شده محصول خود را پیدا کند (جهت مشخص شده دایرکتیو از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید) سپس با توجه به دایرکتیو مشخص شده اقدام به شناسایی نهادی نماید که برای دایرکتیو محصول گواهینامه CE صادر می کند. ارتباط با نهاد صادر کننده جهت ممیزی، ارسال محصول به آزمایشگاه دارای تاییدیه ایزو 17025 جهت اخذ تست ریپورت و در نهایت تکمیل تکنیکال فایل محصول روند خلاصه شده ای است که متقاضیان باید طی نمایند جهت دریافت نشان CE مارک اورجینال. هزینه اخذ گواهینامه CE با توجه به نوع محصول متفاوت است لذا جهت استعلام هزینه CE مارک اصلی با ما در ارتباط باشید.

نحوه اخذ گواهینامه CE چیست
اخذ گواهی نامه CE خواظهاری:

گواهینامه CE خوداظهاری که توسط برخی مشاوران به اشتباه CE انطباق عنوان می شود مدرکی است که توسط NB مورد تایید ناندو صادر می شود با این تفاوت که در مدرک CE خوداظهاری به تمامی محصولات تعلق نمی گیرد. محصولاتی که برای آنها گواهینامه CE خوداظهاری صادر می شود عموما محصولاتی هستند که توسط اتحادیه اروپا به عنوان کم خطر اعلام شده اند. به واقع نهاد صادر کننده برای برخی از محصولاتی که سطح خطر بسیار کمی برای مصرف کننده دارد گواهینامه CE خوداظهاری صادر می کند.

شرایط اخذ گواهینامه CE خوداظهاری با CE اورجینال کمی متفاوت است به این صورت که به لحاظ سطح خطر پایین محصول بازرسی توسط ممیز نهاد صادر کننده از مجموعه تولید کننده انجام نمی شود و صرفا براساس اطلاعات ارسالی متقاضی، مرجع صدور گواهینامه را صادر می کند. مدارکی که باید متقاضی جهت اخذ CE خوداظهاری ارائه دهد مدارکی شامل:

تست ریپورت محصول، کاتالوگ و تصاویر محصول، تکنیکال فایل و پرکردن یک اپلیکیشن فرم می باشد، بنابراین نهاد صادر کننده اطلاعات را بررسی و در صورت تایید صحت و سقم گواهینامه را صادر می کند. گواهینامه CE خوداظهاری توسط NB صادر می شود که مورد تایید ناندو بوده و دارای کد چهار رقمی ناندو باشد. شرایط اخذ گواهینامه CE بسیار راحت تر و در مدت زمان کوتاه تری متقاضی به گواهینامه می رسد حتی هزینه کمتری بابت اخذ گواهینامه پرداخت می کند.

گواهینامه CE انطباق:

بیشترین گواهینامه CE مارکی که در ایران توسط متقاضیان دریافت می شود گواهینامه CE انطباق است. برخی از متقاضیان حتی نمی دانند که گواهینامه دریافت شده فیک بوده و اعتبار بین المللی ندارد، لذا براساس اطلاعات اشتباهی که نهاد صادر کننده به مجموعه درخواست کننده داده اقدام به گرفتن گواهینامه کرده اند.

شرایط اخذ گواهینامه CE انطباق بسیار راحت بوده و در حقیقت متقاضیان پول می دهند و بدون ممیزی و ارائه تست ریپورت گواهینامه CE انطباق صادر می شود. نهاد صادر کننده CE انطباق مورد تایید ناندو نمی باشد بنابراین مراجع صدور نشان CE مارکی که دارای کد چهار رقمی مشخص شده توسط ناندو نیستند اصطلاحا NB نیستند، بلکه مراجعی هستند که عموما ساخته پرداخته ایرانی ها هستند.

گواهینامه CE انطباق هم همانند دیگر سرتیفیکیت ها در سایت استعلام می شود منتها در سایتی که نهاد صادر کننده معرفی می کند پس صرفا اگر گواهینامه در سایت رجیستری شد دلیل بر اصالت گواهینامه دریافت شده نیست. گواهینامه CE انطباق مورد تایید اتحادیه اروپا نمی باشد ولی برخی از کشورهای اطراف حتی کشورهای اروپایی که جزو منطقه اقتصادی اروپا نیستند، گواهینامه CE انطباق را تایید می کنند.

خلاصه مطلب در مورد شرایط اخذ گواهینامه CE:

اخذ گواهینامه CE درخواست تمامی شرکت هایی است که خواهان صادرات محصول به بازارهای بین المللی  یا واردات محصول از کشوری دیگر به کشور خودشان را دارند. بنابراین شرایط اخذ گواهینامه CE بستگی به نوع درخواست متقاضی و اعتبار نهاد صادر کننده گواهینامه CE مارک دارد. برخی از نهادهای صادر کننده جهت صدور نشان CE مارک شرایط اخذ گواهینامه CE راحت تری عنوان می کنند که عموما گواهی نامه صادر شده فیک بوده و اعتبار چندانی ندارد. شرایط اخذ گواهینامه CE توسط برخی از نهادهای بین المللی بسیار سخت گیرانه بوده و هزینه های بسیار سنگینی جهت صدور نشان CE مارک درخواست می گردد.

شرایط اخذ گواهینامه CE به صورت نشان CE اصلی، CE خوداظهاری و انطباق در سرفصل های بالا توضیح داده شد، متقاضیان جهت تکمیل اطلاعات خود می توانند به دیگر مقالات مکتوب شده سایت بابت نشان سی ای مارک مراجعه نمایند یا با شرکت ارتباط برقرار کرده از اطلاعات مشاوران شرکت بهره مند شوند.

مجموعه هوداک سیستم فرتاک نهاد صادر کننده استاندارد محصول (نشان CE) یا استاندارد سازمان (نشان ISO) نیست بلکه مشاور سازمان ها جهت اخذ اینگونه گواهینامه ها در مدت زمان کوتاه تری می باشد. جهت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانیم:

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت

استاندارد چیست

 

برچسب ها: شرایط اخذ گواهینامه CE چیست، روند اخذ گواهینامه CE، نحوه اخذ گواهینامه CE، اخذ CE اروپا، اخذ CE اورجینال، اخذ CE خوداظهاری، اخذ CE انطباق، نهاد صادر کننده CE، نشان CE مارک

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button